Print side | Luk vindue

Lydkort til Intel NUC?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=131684
Udskrevet den: 26-Februar-2025 kl. 18:51

Emne: Lydkort til Intel NUC?
Skrevet af: CasperCJ
Emne: Lydkort til Intel NUC?
Skrevet den: 12-April-2014 kl. 13:38
Jeg købte for et stykke tid siden mig en Intel NUC (mini PC), med ideen om at den skulle bruges som en medie maskine. Jeg kunne dog ikke helt finde frem til om den kunne klare ordrenlig surround lyd, vilket det viste sig at den ikke kunne, da der ikke er noget lydkort i.

Jeg har derfor en plan om at skulle have anskaffet mig et lydkort til den, så jeg kan se film med den lyd som jeg gerne vil have. Jeg er dog lidt i tvivl om nogle småting, som jeg håber nogen her inde kan hjælpe med.

Jeg har kigget lidt på nogle forskellige, bl.a. det her:

Creative Sound Blaster Omni Surround 5.1 Lydkort 24 bit 96 kHz

http://www.pc-lager.dk/vare-oversigt.php?varenummer=70827

Det jeg er lidt i tvivl om er, om de 24-bit 96 khz er godt nok, eller bør jeg gå efter noget der er højere?
Ud fra hvad jeg kan se fra tests, synes jeg nemlig at folk skriver lidt om at det ikke giver den helt rigtige film oplevelse.
Jeg har pt. et 5.1 setup, og det jeg gerne vil er, at den skal kunne klare Dolby Digital, DTS osv., hvor lyden går igennem som den minimum bør.

Svar:
Skrevet af: Pony65
Skrevet den: 12-April-2014 kl. 14:03
Hvad snakker du om !!!

NUC'en kører da fint 5.1 ud af HDMI.

Men det kommer jo an på, hvilket 5.1 system har du ?

Og hvilken model NUC ?

Skrevet af: CasperCJ
Skrevet den: 12-April-2014 kl. 15:01
Hmm, tror det er mig der har lavet en fejl 40. Det er hvis den version af VLC jeg bruger der laver problemet, nu hvor jeg lige tænker mig om.
Fik i hvert fald min receiver til at skrive DTS nu :P

EDIT: Yup, fejl 40 :) Gjorde det dog ikke lettere at der ikke kom lyd fra center, sub og baghøjtalere, samtidig med at højre side spillede højere end venstre :S Blev løst ved at slukke og tænde receiveren.
Men det er super, 500 kr. +/- sparet der :)

Print side | Luk vindue