Prisfald Umiddelbart Efter Køb
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Jura
Forumbeskrivelse: Forbruger køb. Love og regler. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=131932
Udskrevet den: 11-Februar-2025 kl. 20:08
Emne: Prisfald Umiddelbart Efter Køb
Skrevet af: Masterbrew
Emne: Prisfald Umiddelbart Efter Køb
Skrevet den: 23-April-2014 kl. 10:37
Hvad kan man gøre hvis forhandleren sænker prisen markant på en vare umiddelbart efter man har købt (<1 måned)?
|
Svar:
Skrevet af: Jakabov
Skrevet den: 23-April-2014 kl. 10:43
Ikke noget medmindre forhandleren du har købt varen ved har noget prisgaranti indenfor perioden.
|
Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 23-April-2014 kl. 11:00
Gå ned og tal din sag. Det hjælper dog næppe ved av udstyr, da der ofte er tilbud på den slags.
Det kan dog svare sig ved andre varer. Jeg var med min hustru ude og købe briller. Jeg spurgte, om der kom tilbud på dem inden for det næste stykke tid, hvor til der blev svaret nej. En uge efter hun havde afhentet varen var der tilbud, og jeg bevægede mig ned i butikken for at beklage mig på min hustrus vegne, med det resultat at jeg fik differencen på ca. 1500 kr. tilbage.
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 23-April-2014 kl. 11:32
Ja åben munden, og giv udtryk for din frustration over for forhandleren. Du kan højest risikere et "desværre nej", men også være heldig at de vil betale differencen.
Tip! Med venlig tale kommer man længst.
|
Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 25-April-2014 kl. 15:30
Kampus skrev:
Tip! Med venlig tale kommer man længst. |
Absolut. Med assertiv kommunikation kommer man længst.
Man kan jo blot forestille sig hvordan man ville reagere hvis man selv var forretningsdrivende og der kom nogen og beklagede sig til dig. Så ville man nok ikke være specielt lydhør.
|
Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 25-April-2014 kl. 16:01
Hvordan tror du de folk der f.eks. har købt en suzuki Spark for ca. 1 år siden og gav i nærheden af 100K for den for så at se at prisen er faldet til ca. 60K - eller enhver andet micro-bil. LEV MED DET !
-------------
|
Skrevet af: dieseldk
Skrevet den: 25-April-2014 kl. 17:34
Du kan ikke gøre så meget andet end at tale til forhandlers fornuft og hjerte. Hvis du har købt på nettet har du 14 dages retur ret hvor du kan sende varen tilbage og købe igen til ny pris, hvis du nævner det vil du sikkert også få prisen ned sat.
|
Skrevet af: Rolf Lemmike
Skrevet den: 25-April-2014 kl. 17:36
kim.t skrev:
Hvordan tror du de folk der f.eks. har købt en suzuki Spark for ca. 1 år siden og gav i nærheden af 100K for den for så at se at prisen er faldet til ca. 60K - eller enhver andet micro-bil.LEV MED DET ! |
Du lyder overhovedet ikke bitter.
|
Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 25-April-2014 kl. 18:04
Skrevet den: 25-April-2014 kl. 19:05
Du mener ikke han skal tale med forhandleren, for lige at tjekke om han mon kunne få nogle penge retur?
|
Skrevet af: Thomas Jensen
Skrevet den: 25-April-2014 kl. 19:17
Hvis nu varen var blevet sat markant op i pris, ville I så også skynde jer ned til forhandleren og tilbyde ham differencen?
------------- AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
|
Skrevet den: 25-April-2014 kl. 19:21
Thomas Jensen skrev:
Hvis nu varen var blevet sat markant op i pris, ville I så også skynde jer ned til forhandleren og tilbyde ham differencen? |
Nu er det jo ikke kunden der skal leve af god service og omdømme. Kan du selv se forskellen?
|
Skrevet den: 25-April-2014 kl. 19:37
Næh, folks omdømme betyder efterhånden ikke en skid. Det er "Se mig! Hør mig! Fuck dig!"-tidsalderen, vi lever i. Skide være med om forhandleren går nedenom på sigt, bare jeg kan få det billigst muligt her og nu!
------------- AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
|
Skrevet af: Muffeh
Skrevet den: 25-April-2014 kl. 20:22
Thomas Jensen skrev:
Næh, folks omdømme betyder efterhånden ikke en skid. Det er "Se mig! Hør mig! Fuck dig!"-tidsalderen, vi lever i. Skide være med om forhandleren går nedenom på sigt, bare jeg kan få det billigst muligt her og nu! |
det kan du måske have ret i, men vil da mene at langt største delen af mennesker der køber (what ever) stadig har mindst ET sted, de bliver ved med at søge hen, simpelthen pga. god service! - jeg har f.eks. indtil flere, at det de så levere os samtidig er billigt og af god kvalitet, det klager jeg bestemt ikke over!
------------- LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
|
Skrevet af: Mr. Claude
Skrevet den: 25-April-2014 kl. 20:44
Thomas Jensen skrev:
Næh, folks omdømme betyder efterhånden ikke en skid. Det er "Se mig! Hør mig! Fuck dig!"-tidsalderen, vi lever i. Skide være med om forhandleren går nedenom på sigt, bare jeg kan få det billigst muligt her og nu! | hehe... godt sagt Thomas ;-) Og så er det typisk man opretter en tråd på nettet inden man har snakket med forhandleren... men hvad fanden skulle vi andre så svarer på! haha...
|
Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 25-April-2014 kl. 21:07
Thomas Jensen skrev:
Hvis nu varen var blevet sat markant op i pris, ville I så også skynde jer ned til forhandleren og tilbyde ham differencen? |
Hvis varen er sat markant ned i pris efter jeg har købt, så var den måske for dyr før. Jeg ville returnere varen, hvis der var returret, ellers ville jeg spørge pænt om jeg kunne få afslag i prisen.
Eksempel: jeg køber møbler for 100.000 kr., og ugen efter kommer de på udsalg til halv pris. Umiddelbart vil jeg føle mig snydt for 50.000 kr., men vil da tale med forhandleren.
------------- Venlig hilsen KB
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 25-April-2014 kl. 21:13
Jeg starter med at spørge hvornår de holder udsalg! Sidst var det en North Face jakke til 1800kr, som jeg straks fik 400kr billigere. Så ærgrer jeg mig ikke når de så endelig holder udsalg, for jeg fik jo jakken til udsalgspris
|
Skrevet den: 25-April-2014 kl. 21:39
Netop det med at forhandle sig til rabat eller lidt tilbehør inden handlen, har jeg det helt fint med, men når handlen er indgået, må det være fordi begge parter følte at de på aftaletidspunktet fik en god deal.
|
Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 25-April-2014 kl. 21:45
Thomas Jensen skrev:
Netop det med at forhandle sig til rabat eller lidt tilbehør inden handlen, har jeg det helt fint med, men når handlen er indgået, må det være fordi begge parter følte at de på aftaletidspunktet fik en god deal. |
Hvis prisen sættes ned lige efter handlen, så var det jo ikke en god deal for køberen. Og så ender det med at vi kun tør købe, hvor der fx er 14 dages returret.
------------- Venlig hilsen KB
|
Skrevet af: Puroresufan
Skrevet den: 25-April-2014 kl. 23:18
Tuder om det på et forum åbenbart. Lev med det, sådan er livet.
|
Skrevet den: 26-April-2014 kl. 05:01
Brixen skrev:
Thomas Jensen skrev:
Netop det med at forhandle sig til rabat eller lidt tilbehør inden handlen, har jeg det helt fint med, men når handlen er indgået, må det være fordi begge parter følte at de på aftaletidspunktet fik en god deal. |
Hvis prisen sættes ned lige efter handlen, så var det jo ikke en god deal for køberen. Og så ender det med at vi kun tør købe, hvor der fx er 14 dages returret.
| Hvorfor egentlig købe elektronik, når alle ved, at det taber i værdi lynhurtigt? Det er jo pr. definition nogle af de dårligste handler man kan indgå rent værdiudviklingsmæssigt?
|
Skrevet af: Among
Skrevet den: 26-April-2014 kl. 10:20
Hvorfor er folk så kritiske? Ja, rent juridisk har man ikke krav på tilbagebetaling af differencen, men hvis forhandleren frivilligt accepterer at tilbagebetale alligevel, så er man da godt dum ikke at tage imod det. Det er kun et udtryk for en god forretningssans, som forbruger, at undersøge muligheden.
|
Skrevet den: 26-April-2014 kl. 12:28
Det må I sgu selv om. Jeg vil ikke gøre mig til tudeoffer for et par tusinde kroner, da jeg kun indgår handler, hvor jeg føler at varen er prisen værd. Bliver den så sat ned ugen efter, ja, så er det bare ærgerligt Sonny-boy, hæves prisen derimod, glæder jeg mig, men står ikke frem og håner forhandleren for at taget "for lidt" for varen ugen før.
|
Skrevet af: Among
Skrevet den: 26-April-2014 kl. 13:18
Der er vist ikke nogen, der tuder mere end andre her. Hvis man siger nej tak til at få penge tilbage, på en helt regulær og acceptabel måde (det er jo stadig noget forhandleren gør frivilligt - der er ingen snyd eller svindel inde over), så har man en umanerligt dårlig økonomisk sans. Men det må man nemlig selv om, præcist som du udtrykker det.
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 33
Skrevet den: 26-April-2014 kl. 21:06
Hvis det er mange penge det drejer sig om så gå ned og spørg forhandleren. Er der gået kort tid efter han har sat det ned har han muligvis også vidst han ville sætte varen ned mens han lavede handlen med dig. Der havde god service fra forhandleren været at fortælle dig den ville komme på tilbud, derved kunne forhandleren måske ha skabt en kunde der ville vende tilbage en anden gang. Det kan han nås endnu ved at gi dig moneyerne tilbage. Går du derned og nægter han at gi dig penge på måske endda en arrogant måde ja så gætter jeg på du aldrig sætter dine ben i den butik igen. Nuvel idag skal man være frisk og serviceminded for at kunne køre en butik der ikke skal gå nedenom og hjem. Hvad er forskellen på at handle på nettet og butik ? Bla personlig betjening, er dem okke noget værd, jamen så fuk det. Har selv oplevet flere af de ældre butiksindehavere ha en lidt sur arrogant gammelddags stil forskellige steder eller bare dårlig betjening. Jeg kommer ikke tilbage disse steder. Lidt ros også hvor man føler sig venligt behandlet hifi klubben holstebro. Der er ikke så meget pis venlige unge mennesker også de ældre der kan være der ind imellem ha ha. Men så siger folk de unge er fukk op i hott. Har ikke oplevet så beskeden sælgere og vidende og med parathed og villighed til stort set alt ang. Lån byt osv. Prøv så hifi klub i gamle dage hold dog kæft for nogen gamle selvoptagede spradebasser. De havde hovedet så langt oppe i røven på dem selv. Utrolig godt set af direktøren for mange år siden det skulle laves om. Nå men jeg skal hjem og sutte p.. På min kone så, Forresten er der bliray folm til 29kr i elrøv i holstebro bluray bla. Ja det har jeg glemt men basterds på dvd til 20kr billig muss man nok sagen
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 33
Skrevet den: 26-April-2014 kl. 21:09
Vis ham ovenstånde tekst så skal han nok gi dig rabat og en bluray afspiller oven i handlen og måske et komplet b&o sæt hvis du lover at holde dig væk fra hans butik i fremtiden
|
Skrevet af: Hackerjac
Skrevet den: 26-April-2014 kl. 22:58
Japer skrev:
Vis ham ovenstånde tekst så skal han nok gi dig rabat og en bluray afspiller oven i handlen og måske et komplet b&o sæt hvis du lover at holde dig væk fra hans butik i fremtiden |
Jeg tror du skal være heldig hvis han ikke fluks ringer efter den blå vogn i stedet for
|
|