Print side | Luk vindue

Apple lancere sleep/wakeknap-reparationsprogram

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Apple udstyr
Forumbeskrivelse: Apple grej baseret på iOS som iPhones, iPads og iPod Touch
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=131981
Udskrevet den: 24-November-2024 kl. 10:26


Emne: Apple lancere sleep/wakeknap-reparationsprogram
Skrevet af: Beanie
Emne: Apple lancere sleep/wakeknap-reparationsprogram
Skrevet den: 26-April-2014 kl. 07:28
Apple lancerer en reperationsprogram af iPhone med fejl på sleep/wakeknappen.

Jeg håber DK er omfattet af other countries fra d. 2. Maj.

9to5mac.com/2014/04/25/apple-launches-new-program-to-repair-faulty-iphone-5-sleep-buttons/

https://ssl.apple.com/support/iphone5-sleepwakebutton/

Min mobil står som godkendt til programmet ved tjek af serienummer.



Svar:
Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 26-April-2014 kl. 10:08
det er min også, min kone fik ordnet hendes for en måneds tid siden.. hendes blev sendt til Holland, og samme dag (indenfor 2 timer) sendte de en anden... så man skal nok ikke regne med at få sin egen retur hvis det er apple der står for det... men den anden hun fik var uden de små brugsridser hun havde lavet så det var vel til at leve med

-------------
Mvh

René


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 26-April-2014 kl. 11:10
Min er ikke godkendt. Men den siger heldigvis ikke noget.Big smile

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Skalle06
Skrevet den: 26-April-2014 kl. 11:57
Datterens er godkendt. Så er der bare at vente på, at DK kommer med på listen.


Skrevet af: Beanie
Skrevet den: 28-April-2014 kl. 11:31
Den alm. reklamationsret på 24 mdr. gælder jo stadig, men erhverv kan have andre forhold.


Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 28-April-2014 kl. 11:40
De tager min allerede nu, jeg kørte en fejltest på apples hjemmeside i forbindelse med at jeg havde glemt begrænsningskoden, og der fortalte den også der var en strømfejl, så på den baggrund samtidig med den er på listen over tlf der skal have fixet powerknappen, så kommer den ind.. så jeg får nok en ny.. de henter den i morgen (købt hos apple)

-------------
Mvh

René


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 28-April-2014 kl. 11:59
Hvor finder du denne check side hos apple


Skrevet af: MulleB
Skrevet den: 28-April-2014 kl. 13:30
min kones er også godkendt, men den har en lille revne i det ene hjørne, og har haft det siden den var 14 dage gammel, og er uden betydning, MEN de skriver at sådanne fejl automatisk bliver repareret med regning, og så er det jo spændende hvad de tager for det?


Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 28-April-2014 kl. 13:33
her https://getsupport.apple.com/Issues.action - https://getsupport.apple.com/Issues.action det kræver man indtaster en mailadresse, og holder browservinduet åbent, herefter kommer der en mail som åbnes på tlf hvorefter den indsamler data fra telefonen.. den laver åbenbart et resume til apple..

edit man skal naturligvis lige klikke sig ind på et emne først.

-------------
Mvh

René


Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 28-April-2014 kl. 13:35
mulle: jeg tvivler på de reparerer noget som helst.. de sender en "ny" tlf.. om det så er en ny eller refurbished kan man jo kun gætte om.. den min kone fik retur så helt ny ud.. udefra.

-------------
Mvh

René


Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 30-April-2014 kl. 11:50
Oprindeligt skrevet af MulleB MulleB skrev:

min kones er også godkendt, men den har en lille revne i det ene hjørne, og har haft det siden den var 14 dage gammel, og er uden betydning, MEN de skriver at sådanne fejl automatisk bliver repareret med regning, og så er det jo spændende hvad de tager for det?
forudsat denne artikel http://ekstrabladet.dk/kup/elektronik/mobil/article2271867.ece - http://ekstrabladet.dk/kup/elektronik/mobil/article2271867.ece er korrekt så må de ikke tage penge for skærmskift forudsat at det er noget de reparerer i forbindelse med knapskifteprogrammet.

Jeg gætter på at grunden til de prøver at få penge ud af kunderne er at de ombytter telefonen den bliver ikke repareret.. det blev min kones i hvert fald ikke.. og om et par dage skal jeg fortælle hvad min blev... og kan man så klemme lidt penge ud for skærmrep så er tabet for dem jo mindre.

-------------
Mvh

René


Skrevet af: MulleB
Skrevet den: 30-April-2014 kl. 14:26
takker, læste det godt i dag, men et er jo hvad forbrugerstyrelsen siger, og noget er hvad Apple har tænkt sig at overholde.

Apple skriver også: This worldwide Apple program does not extend the standard warranty coverage of the iPhone.
Skal det så forstås sådan at nu tlf. er købt som erhverv, og er 1 år og 3 uger gammel, så dækker de ikke(der er jo kun 1 års garanti på erhvervskøb)

men jeg prøver alligevel at sende den ind :-)



Skrevet af: Beanie
Skrevet den: 30-April-2014 kl. 14:46
Jeg læser det mere som, at Apple ikke forlænger garantien på mobilen, som følge af reparationen. Men hvad nu hvis det er en ombytter, man får?

Om det er erhverv eller ej. Mobilen kunne være solgt videre. Skal den næste ejer så lades i stikken?


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 30-April-2014 kl. 16:12
Min kones er med under dette her, men der er ikke, nogen problemer med den. Hvad skulle problemet være?

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 30-April-2014 kl. 16:20
en powerknappen der ikke fungerer ordentligt med tiden, min har heller ikke problemer, men den havde tilsyneladende problem med batteriet sagde apple udfra det testprogram de havde kørt på telefonen.

mht garanti, hvis apple vælger at ombytte telefonen, må der vel være ny garanti på HELE telefonen.. hvis de havde valgt blot at reppe knappen ville der kun være forlænget garanti på knappen.. sådan som jeg forstår dansk købelov... apple er sikkert ikke enig... meeen

-------------
Mvh

René


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 30-April-2014 kl. 16:28
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

her https://getsupport.apple.com/Issues.action - https://getsupport.apple.com/Issues.action det kræver man indtaster en mailadresse, og holder browservinduet åbent, herefter kommer der en mail som åbnes på tlf hvorefter den indsamler data fra telefonen.. den laver åbenbart et resume til apple..

edit man skal naturligvis lige klikke sig ind på et emne først.
Jeg fatter ikke helt dette her?


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 30-April-2014 kl. 16:31
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

her https://getsupport.apple.com/Issues.action - https://getsupport.apple.com/Issues.action det kræver man indtaster en mailadresse, og holder browservinduet åbent, herefter kommer der en mail som åbnes på tlf hvorefter den indsamler data fra telefonen.. den laver åbenbart et resume til apple..

edit man skal naturligvis lige klikke sig ind på et emne først.
Jeg fatter ikke helt dette her?
Fandt ud af det. Men der er ikke, oprettet en mail konto, på hendes mobil.


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 01-Maj-2014 kl. 09:39
kan du evt vidersende det link man får i mailen som besked fra en anden tlf?, også klikke på det på den tlf du vil have tjekket.. hvis du holder fingeren inde på et link kommer der valg om at kopiere link mener jeg.

-------------
Mvh

René


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 01-Maj-2014 kl. 09:41
Det må jeg lige prøve senere, når hun kommer hjem. Tak for forslaget.Smile

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 02-Maj-2014 kl. 11:32
hmm på min status står der erstatningsprodukt afsendt.. så jeg får tilsyneladende også en ombytter.

-------------
Mvh

René



Print side | Luk vindue