Print side | Luk vindue

SOLGT: Panasonic TX-p55VT60

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Køb, salg, bytte
Forumbeskrivelse: Køb, salg og bytte af hjemmets elektronik og indhold. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=132044
Udskrevet den: 23-November-2024 kl. 17:24

Emne: SOLGT: Panasonic TX-p55VT60
Skrevet af: Hother
Emne: SOLGT: Panasonic TX-p55VT60
Skrevet den: 28-April-2014 kl. 23:38
Jeg har besluttet at jeg vil prøve at se hvad jeg kan få for mit skønne Pana TV. Og for at forgribe evt. spørgsmål, så går jeg efter at købe et  Sony - KD 55X9005A. Det er det eneste LED TV som jeg har kunnet holde ud at se på længe - faktisk synes jeg at det har et glimrende billede.

Hvis ikke jeg opnår en for mig fornuftig pris for mit Pana, så beholder jeg det simpelthen - og er end ikke ked af det.

Mit Panasonic TX-p55VT60 er købt hos Panasonic Center Rødovre med 30 måneders fuld garanti, så der må være noget med 18 måneders garanti tilbage.

Jeg har ikke oplevet nogen form af retention og naturligvis heller ikke burn - in. Jeg må dog også erkende, at jeg har passet rigtigt godt på mit TV. 

TV´et står helt som nyt, ingen ridser hverken her eller der. Det står i et ikke ryger hjem. Jeg kan se at man lige pt. kan købe modellen for 19.999 kr. hos Elgiganten.

Mit TV bliver ikke solgt for en slik, det er det bedste TV jeg nogen sinde har haft på alle måder.

Der medfølger 4 stk 3D briller. TV´et er desuden ISF Calman kalibreret, og jeg vil mene, at alle kan have glæde af kalibreringen i en aftenbelyst stue.

Billedet herunder er ikke et reklamebillede, men billedet er taget af mig på mit 55VT60:

Der medfølger kvittering, emballage og alle normalt medfølgende dele. TV´et står i Kastrup hvor også skønheden kan beses.

TV´et er testet af Flatpanels.dk, og modellen var det første der modtog reference status siden de hedgange Kuro TV fra Pioneer. Du kan læse testen her:

http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1368523913

Der kan bydes - men jeg forbeholder mig retten til hvad som helst.Smile

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Svar:
Skrevet den: 29-April-2014 kl. 10:45
Jeg skal lige sige, at jeg ikke har lagt mig fast på en pris - udover, mest muligt. Så giv endelig et realistisk bud.

Jeg er jo en temmelig utålmodig mand, så annoncen for salg af mit Pana TV kører til om med førstkommende lørdag. Så hvis du reelt er interesseret i mit Pana 55VT60, så er det nok med at få gjort sig dine overvejelser Smile

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet af: Thomas Jensen
Skrevet den: 29-April-2014 kl. 16:45
Du ved godt, at X9005A ikke har HEVC-dekodning, og at du derfor skal tilkøbe Sonys 4K-mediestreamer, hvis du ønsker at se 4K-streaming?

Hvad med at vente til reviews'ene af X85 kommer, og du skal vel også se Panasonics AX800 in action først?
Og der er jo so wie so ikke meget 4K-materiale i de næste 6-8 måneder, indtil den nye BD-standard er klar.
Hother, behold i det mindste dit plasma, indtil du har set på alternativerne.

Slet/gem gerne mit indlæg, hvis du finder det upassende.

-------------
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3

Skrevet den: 29-April-2014 kl. 16:56
Oprindeligt skrevet af Thomas Jensen Thomas Jensen skrev:

Du ved godt, at X9005A ikke har HEVC-dekodning, og at du derfor skal tilkøbe Sonys 4K-mediestreamer, hvis du ønsker at se 4K-streaming?

Hvad med at vente til reviews'ene af X85 kommer, og du skal vel også se Panasonics AX800 in action først?
Og der er jo so wie so ikke meget 4K-materiale i de næste 6-8 måneder, indtil den nye BD-standard er klar.
Hother, behold i det mindste dit plasma, indtil du har set på alternativerne.

Slet/gem gerne mit indlæg, hvis du finder det upassende.
Hej Thomas, jo alt det du skriver er jeg bekendt med, og det kunne da være at X85 er interessant. Der i mod synes jeg ikke at Pana AX800 er interessant. Det er for dyrt og har såvidt jeg kan se så har det kantbelysning Smile

Men nu vil jeg se om jeg kan sælge mit Pana. Men du får jo nok ret i at jeg beholder mit Pana, der er jo ingen interesseredeLOL

-------------

Skrevet den: 29-April-2014 kl. 20:25
Er der virkelig ingen som kan tænke sig et 55VT60?Confused

-------------

Skrevet af: Lars_M
Skrevet den: 29-April-2014 kl. 21:17
Mener der er et andet Panasonic plasma til salg her på siden, 55vt50 tror jeg.. Nul interesse (til prisen i al fald). Så det er nok bare meget svært at sælge et brugt highend tv uden at indkassere et stort tab.

-------------
LG 50PK760N, Marantz NR-1403, Creek Evolution 5350, Aune X1 Dac, Elac BS-203.A, XTZ 99W10.16, Audiovector center plus diverse bokse..

Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 29-April-2014 kl. 21:42
du er godt klar over at den sony du kigger på har kantbelysning
så kan ikke helt forstå dit valg.
der er ikke materiale og se endnu
så hvorfor ikke vente og få en ny model med HEVC-dekodning

men held og lykke med dit salg

Skrevet den: 29-April-2014 kl. 21:50
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Jo, men alt er muligt. Men Sony LED´et giver ikke de samme "Gener", som jeg oplevede ved WT60.

Men lige nu har jeg mest lyst til at annullere min salgstrådSmile

-------------

Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 29-April-2014 kl. 22:13
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jo, men alt er muligt. Men Sony LED´et giver ikke de samme "Gener", som jeg oplevede ved WT60.

John, jeg ville nok også vente lidt med at gå på et 4K tv
Fik lige hurtigt set testen på hdtvtest.co.uk - og tv'et fik jo ikke ligefrem topkarakter.
Og når man tænker på, at det koster næsten 22.000,- så kunne man godt forvente lidt mere. 

Skrevet den: 29-April-2014 kl. 22:17
Der har ikke været et eneste bud på mit Pana VT60, og derfor vil jeg ikke gøre mere ved tråden, så vigtigt er salget heller ikke. Det betyder, at hvis du på et tidspunkt finder ud af at du kunne være interesseret i et helt fantastisk billede fra et af de sidste og blandt de aller bedste plasma-TV fra Panasonic, så sender du mig bare en PM - og så tage vi den derfra. 

I mellemtiden, jamen så vil jeg nyde et af verdens bedste TV billeder. Smile

-------------

Skrevet den: 29-April-2014 kl. 22:20
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Fik lige hurtigt set testen på hdtvtest.co.uk - og tv'et fik jo ikke ligefrem topkarakter.
Og når man tænker på, at det koster næsten 22.000,- så kunne man godt forvente lidt mere. 
Dav dav Kenneth - long time - no hear. Jamen jeg har netop droppet salget af mit Pana - jeg vil i det mindste ikke gøre mere ved sagen.

Jeg har bestemt ikke være skuffet over mine kig på det pågældende Sony 4KSmile

-------------

Skrevet den: 29-April-2014 kl. 22:38

Dav dav Kenneth - long time - no hear. Jamen jeg har netop droppet salget af mit Pana - jeg vil i det mindste ikke gøre mere ved sagen.

Jeg har bestemt ikke være skuffet over mine kig på det pågældende Sony 4KSmile

Som sådan er det sikkert et godt tv, men et flot billede, men prisen er jo i den høje ende. 
Rasmus Larsen fra Flatpanels.dk anbefaler også i testen af Sony 4K tv'et, at man springer den første generation af 4K-tv over. 

Skrevet af: kennethbrdk
Skrevet den: 30-April-2014 kl. 16:34
Du kan også lige så godt vente til 2015 - LG siger jo at prisen for alvor vil falde på OLED der

Skrevet den: 30-April-2014 kl. 16:56
Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Du kan også lige så godt vente til 2015 - LG siger jo at prisen for alvor vil falde på OLED der

Til den tid er der vel slet ingen som vil købe et super godt plasmaConfused

-------------

Skrevet den: 30-April-2014 kl. 18:22
Jo, men hvis alternativet lige nu er et TV, som skal have en ekstra elektronisk krykke i form af ekstra boks, så ville jeg personligt beholde plasmaet.

De penge, som du ikke mister i afskrivning ved en handel, kunne du jo bruge på en luksus-weekend med konen.
Har I lige gjort det, så gem pengene til senere.

Jeg ved, at du aldrig kommer til at holde af Sony'et, fordi du inderst inde vil være ked af, at dit TV allerede er forældet.
Der er jo nærmest intet 4K-materiale lige pt. alligevel, så vent et år og spar én afskrivning. Tro mig, folk vil ikke stå i kø for et teknisk forældet årg. 2013 Sony 4K om et år, når du vil skifte TV igen.

Jeg står selv og overvejer om "man alligevel lige skulle", men jeg ender altid med at lade være, for der er ingen fysiske medier med UHD og der er ingen kabel-kanaler med UHD.
Jeg kan nemlig godt huske sommeren 2006, hvor jeg købte en Stofa-boks og adgang til VM i fodbold i HD, og i efteråret skulle de første HD-kanaler komme.

Gjorde de så det? Gu gjorde de røv. Der gik yderligere halvandet år, før der så småt skete noget.
Jeg siger ikke, at der går 2 år til, før vi har de første 4K-kanaler på kabelnettet, men let's face it, hverken YOUSEE eller STOFA har hidtil været kendt for at være længst fremme i skoene, når det kommer til at følge med udviklingen.

John, tag dette som et råd fra én, der vil dig dit bedste.

4K er den umiddelbare fremtid, men den er her ikke rigtigt endnu.

-------------
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3

Skrevet den: 30-April-2014 kl. 18:37

Jo, men hvis alternativet lige nu er et TV, som skal have en ekstra elektronisk krykke i form af ekstra boks, så ville jeg personligt beholde plasmaet.

De penge, som du ikke mister i afskrivning ved en handel, kunne du jo bruge på en luksus-weekend med konen.
Har I lige gjort det, så gem pengene til senere.

Jeg ved, at du aldrig kommer til at holde af Sony'et, fordi du inderst inde vil være ked af, at dit TV allerede er forældet.
Der er jo nærmest intet 4K-materiale lige pt. alligevel, så vent et år og spar én afskrivning. Tro mig, folk vil ikke stå i kø for et teknisk forældet årg. 2013 Sony 4K om et år, når du vil skifte TV igen.

Jeg står selv og overvejer om "man alligevel lige skulle", men jeg ender altid med at lade være, for der er ingen fysiske medier med UHD og der er ingen kabel-kanaler med UHD.
Jeg kan nemlig godt huske sommeren 2006, hvor jeg købte en Stofa-boks og adgang til VM i fodbold i HD, og i efteråret skulle de første HD-kanaler komme.

Gjorde de så det? Gu gjorde de røv. Der gik yderligere halvandet år, før der så småt skete noget.
Jeg siger ikke, at der går 2 år til, før vi har de første 4K-kanaler på kabelnettet, men let's face it, hverken YOUSEE eller STOFA har hidtil været kendt for at være længst fremme i skoene, når det kommer til at følge med udviklingen.

John, tag dette som et råd fra én, der vil dig dit bedste.

4K er den umiddelbare fremtid, men den er her ikke rigtigt endnu.

Mange tak for dit både meget rigtige og meget hyggelige indlæg. Du har naturligvis ret i hvad du skriver, jeg er desværre bare ikke helt indrettet på den måde som du skriver.

Men jeg vil dog sige at jeg har besluttet at slå lidt koldt vand på dækket - og afvente de kommende modellerBig smile

-------------

Skrevet af: inside
Skrevet den: 30-April-2014 kl. 22:35
Jeg kunne da godt være interesseret i at udskifte mit 50VT50 men vil gerne høre en ca. forventet pris inden jeg smider et skambud ;)

Skrevet den: 30-April-2014 kl. 22:54
Du har fået en PM InsideSmile

-------------

Skrevet af: XENTiNEL
Skrevet den: 01-Maj-2014 kl. 09:57
Jeg kan også godt være interesseret. Vil du sende mig en PM ligeledes?

-------------
/NY

Skrevet den: 01-Maj-2014 kl. 10:10
Oprindeligt skrevet af XENTiNEL XENTiNEL skrev:

Jeg kan også godt være interesseret. Vil du sende mig en PM ligeledes?

Jamen velkommen til. Du får da også en PMLOL

-------------

Skrevet den: 01-Maj-2014 kl. 13:00
Nå, nu skal det jo ikke alt sammen være hemmelighedskræmmeri.

Jeg har haft flere interesserede via PM, hvoraf et par stykker fremgår af tråden her. Alle forespørgsler er besvarede med, at min pris er 10.500 kr.

Der er nogle stykker som virker til at være meget interesserede, men skal lige en tur i banken - eller have solgt et andet TV osv. Og så var der også en enkelt der var bange for at købe katten i sækken. Der er over 2000 visninger af min tråd, så en eller anden form for interesse må der jo være for nogle enkelte.  Det er helt fint, det haster ikke så voldsomt med et salg Smile

Jeg synes at min pris er fair al den stund, at tv´et er under 1 år, der restere 18 måneders fuld garanti, og det er i stand som nyt. Det er desuden Calman kalibreret, og min mening er her, at langt de fleste vil have gavn af den i en aften oplyst stue - sortniveau og farver står lige i skabet. Desuden medfølger 4 sæt 3D briller - hvoraf de 2 er helt nye, og af typen der kan oplades via USB, og alene værdien af dem er omkring 1400 kr.

Bliver det solgt er det fint, bliver det ikke solgt så er det også fint - en win - win situation, selv om jeg stadig gerne vil prøve 4KSmile

-------------

Skrevet af: Kenzo85
Skrevet den: 01-Maj-2014 kl. 15:01
Vælg 65" udgaven af dit VT60, så skal jeg nok købe det af dig når du vil prøve noget nyt Big smile

-------------
Se mit udstyr her:
http://tinyurl.com/3lz9szc" rel="nofollow - Min Bio-tråd!

Skrevet den: 01-Maj-2014 kl. 15:17
Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

Vælg 65" udgaven af dit VT60, så skal jeg nok købe det af dig når du vil prøve noget nyt Big smile
Nu ved du jo selv fra dine besøg, at jeg ikke har plads til et 65 tommerCry

-------------

Skrevet den: 01-Maj-2014 kl. 19:02

Nu ved du jo selv fra dine besøg, at jeg ikke har plads til et 65 tommerCry
Ja! Breaking news! Hother flytter for at få plads til en 65" LOL

-------------
Se mit udstyr her:

Skrevet den: 01-Maj-2014 kl. 21:38
Så er mit Pana reserveret  til senere overtagelseSmile

-------------

Skrevet den: 01-Maj-2014 kl. 22:26

John, er det så stadige Sony 4K tv'et du går efter? når dit VT60 er solgt.

Skrevet den: 01-Maj-2014 kl. 22:33

Næh, jeg gør noget jeg aldrig igen havde forestillet mig, jeg har kigget på et Samsung - og har fået prof (den bedste) vurderinger af detEmbarrassed 

-------------

Skrevet den: 01-Maj-2014 kl. 22:45

Næh, jeg gør noget jeg aldrig igen havde forestillet mig, jeg har kigget på et Samsung - og har fået prof (den bedste) vurderinger af detEmbarrassed 

Læser jeg rigtigt LOL kigger du efter et Samsung tv? ja det ville jeg aldrig havde troet.

Men rigtigt, Samsung har PT den bedste billedekvalitet, når vi snakker LED skærme.
Og du kan få 2 gen. 4K Samsung skærm, til samme pris eller billigere, som et 4K Sony tv koster.

Skrevet den: 01-Maj-2014 kl. 22:57

Læser jeg rigtigt LOL kigger du efter et Samsung tv? ja det ville jeg aldrig havde troet.

Men rigtigt, Samsung har PT den bedste billedekvalitet, når vi snakker LED skærme.
Og du kan få 2 gen. 4K Samsung skærm, til samme pris eller billigere, som et 4K Sony tv koster.
Næh jeg havde heller ikke troet detLOLLOL. Men nu har jeg kigget på det et par gange - og det siger ikke en pind pga. lys og indstillinger, men som sagt har jeg fået en ret grundig vurdering af TV´et af en person som jeg virkelig værdsætter med sit TV kendskabTongue

-------------

Skrevet af: lahan
Skrevet den: 01-Maj-2014 kl. 23:03
Er det et buet Samsung ?

Skrevet den: 01-Maj-2014 kl. 23:06
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Er det et buet Samsung ?
Sig mig har du drukketLOL

-------------

Skrevet den: 02-Maj-2014 kl. 00:35
Skal vi gætte på UE55F9005 + One Connect Box?

-------------

Skrevet af: vasif
Skrevet den: 02-Maj-2014 kl. 00:55
Laver du en professionel kalibrering af et Top LED 4K Tv fra Samsung eller Sony, kan du hive meget hjem, og så vil du ikke savne dit Plasma så meget igen, måske en lille smule;)

Skrevet den: 02-Maj-2014 kl. 01:05

Skal vi gætte på UE55F9005 + One Connect Box?
Godt gætLOL

-------------

Skrevet den: 02-Maj-2014 kl. 01:06
Oprindeligt skrevet af vasif vasif skrev:

Laver du en professionel kalibrering af et Top LED 4K Tv fra Samsung eller Sony, kan du hive meget hjem, og så vil du ikke savne dit Plasma så meget igen, måske en lille smule;)

Det kan meget vel ende sådanSmile

-------------

Skrevet af: Bruger udmeldt 33
Skrevet den: 02-Maj-2014 kl. 10:44
Hej tillykke med valget.
Jeg tror du bliver glad for det. Men gi nu tv´et en chance og væn dig til det inden du smider det tilbage :-)
Jeg kender ikke samsungs tv andet hvad man har læst og heller ikke pågældende model. Jeg tror ikke du kommer til at savne dit plasma andet end på nogen få sekvenser i billedet og hvis du slukker alt lys om aftenen/natten og ser bluray. Klart sæt en led op og mørklæg dit rum så vil du måske få den der lidt flade fornemmelse på et led. Men så slemt er det nu heller ikke på de gode modeller men Der slår plasma dem som alle jo selvfølgelig ved. Jeg tror du vil opleve et mere sammenhængende billede ,mere roligt, skarpere på en knap så kunstig blank måde som Panasonic.Mere lysstærkt uden at gå på kompromi med andre billedparametre f.eks gamma. Det er som om billedet "sejler på de seneste års Panasonics plasma" Det kommer du også udover. Så er der gamma som vil blive mere stabil. Kører altså dynamisk på en Panasonic hvilket er med til at giden usammenhæng i billedet jeg taler om. Ja der er flere ting. Men burnin og blæserstøj og strømforbrug er også væsentlige ting. Er plasma fra Panasonic så så slem. Nej Sæt en bluray på, men også kun det. Ha kotrolleret belysning så vil jeg medgi at det er en sej nok skærm, Men alligevel. Sen en scene der er mørk på Panasonic med nogen der står ved et bål, f.eks se farverne i hovedet på de mennesker omkring bålet. Så næste klip så ser alt fint ud så næste klip er der et eller andet igen. Så indstiller du det perfekt, så bliver lysstyrken for lav. Jo de irriterer mig de Panasonic skærme men ikke mere end at jeg har haft 5 modeller fra dem fordi der nemlig er de imponerende ting som de skærme nu også kan, men hver gang har jeg måtte aflevere tv´et tilbage igen, eller selv ende med at sælge tv´et igen som brugt. Hver gang har jeg købt det i håb om at nu var de irriterende ting blevet rettet så meget at det var til at leve med men nej.

Du er jo plasma mand Hother så jeg er spændt på om du nu også bliver glad for dit samsung. Vil følge med i det. Jeg kender dig også for at hvis du ikke er tilfreds, ja så ryger den ud igen, og det bliver spændende at se om den holder eller hvor længe den holder :-)
Jeg tror hvis den bliver kalibreret odentlig. Så kan de samsung komme meget tæt på perfekt på rigtig mange parametre.

Skrevet den: 02-Maj-2014 kl. 11:13
Oprindeligt skrevet af Japer Japer skrev:

Hej tillykke med valget.
Jeg tror du bliver glad for det. Men gi nu tv´et en chance og væn dig til det inden du smider det tilbage :-)
Jeg kender ikke samsungs tv andet hvad man har læst og heller ikke pågældende model. Jeg tror ikke du kommer til at savne dit plasma andet end på nogen få sekvenser i billedet og hvis du slukker alt lys om aftenen/natten og ser bluray. Klart sæt en led op og mørklæg dit rum så vil du måske få den der lidt flade fornemmelse på et led. Men så slemt er det nu heller ikke på de gode modeller men Der slår plasma dem som alle jo selvfølgelig ved. Jeg tror du vil opleve et mere sammenhængende billede ,mere roligt, skarpere på en knap så kunstig blank måde som Panasonic.Mere lysstærkt uden at gå på kompromi med andre billedparametre f.eks gamma. Det er som om billedet "sejler på de seneste års Panasonics plasma" Det kommer du også udover. Så er der gamma som vil blive mere stabil. Kører altså dynamisk på en Panasonic hvilket er med til at giden usammenhæng i billedet jeg taler om. Ja der er flere ting. Men burnin og blæserstøj og strømforbrug er også væsentlige ting. Er plasma fra Panasonic så så slem. Nej Sæt en bluray på, men også kun det. Ha kotrolleret belysning så vil jeg medgi at det er en sej nok skærm, Men alligevel. Sen en scene der er mørk på Panasonic med nogen der står ved et bål, f.eks se farverne i hovedet på de mennesker omkring bålet. Så næste klip så ser alt fint ud så næste klip er der et eller andet igen. Så indstiller du det perfekt, så bliver lysstyrken for lav. Jo de irriterer mig de Panasonic skærme men ikke mere end at jeg har haft 5 modeller fra dem fordi der nemlig er de imponerende ting som de skærme nu også kan, men hver gang har jeg måtte aflevere tv´et tilbage igen, eller selv ende med at sælge tv´et igen som brugt. Hver gang har jeg købt det i håb om at nu var de irriterende ting blevet rettet så meget at det var til at leve med men nej.

Du er jo plasma mand Hother så jeg er spændt på om du nu også bliver glad for dit samsung. Vil følge med i det. Jeg kender dig også for at hvis du ikke er tilfreds, ja så ryger den ud igen, og det bliver spændende at se om den holder eller hvor længe den holder :-)
Jeg tror hvis den bliver kalibreret odentlig. Så kan de samsung komme meget tæt på perfekt på rigtig mange parametre.

Hej Japer og mange tak for et godt indlæg.

Jeg er skam også selv meget spændt på indtrykket af et kommende LED, for som du siger, jeg er plasmamand på alle leder og kanter. Jeg ved at jeg kommer til at æde nogle kameler hvad angår forskellen til plasmas skønne bløde og naturlige billede.

Klart at et kommende LED vil blive indstillet så korrekt som muligt, og sådan har jeg altid brugt det til mine TV. Jeg har såmænd allerede fået nogle fiduser omkring indstilling.

Jeg skal også nok komme med mine indtryk af et nyt LED i min biotrådSmile  

-------------

Skrevet den: 03-Maj-2014 kl. 19:27
Så har det i mine øjne verdens bedste plasma fået nye ejere. To søde og positive unge mennesker kom og hentede deres Pana. Tillykke til jer beggeTongue

-------------

Skrevet af: René M
Skrevet den: 03-Maj-2014 kl. 19:46
Hvad gik den for? Er lidt nysgerrig, hvad sådan en skærm kan indbringe. Hvis det var en 65" du havde til salg havde jeg været klar

-------------
Panasonic TX-P55VT50E
Panasonic TX-P37X20E
Panasonic SC-HTB520
Panasonic DMR-BCT730EG 500GB
Panasonic DMP-BD35

Skrevet den: 03-Maj-2014 kl. 20:01
Oprindeligt skrevet af René M René M skrev:

Hvad gik den for? Er lidt nysgerrig, hvad sådan en skærm kan indbringe. Hvis det var en 65" du havde til salg havde jeg været klar
TV´et gik til det annoncerede beløb - jeg ville ikke gå under. Altså 10.500Smile

-------------

Skrevet den: 03-Maj-2014 kl. 20:23
Sådan skal det gøres!

-------------
Se mit udstyr her:

Skrevet den: 03-Maj-2014 kl. 20:27

Sådan skal det gøres!
Og jeg synes bestemt også at prisen var fairSmile

-------------

Skrevet af: inside
Skrevet den: 03-Maj-2014 kl. 21:58
Vi takker for god fremvisning og handel. Fjernsynet er nu kommet op at hænge og alt kører som det skal. Rigtig lækkert TV og uden tvivl en værdig afløser til VT50eren! Nu mangler vi bare fjernbetjeningen som vi glemte

Skrevet den: 03-Maj-2014 kl. 22:46
Oprindeligt skrevet af inside inside skrev:

Vi takker for god fremvisning og handel. Fjernsynet er nu kommet op at hænge og alt kører som det skal. Rigtig lækkert TV og uden tvivl en værdig afløser til VT50eren! Nu mangler vi bare fjernbetjeningen som vi glemte
Rigtigt dejligt at høre, og I var hyggelige at have på besøg. Vi ses i morgenSmile

-------------

Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 03-Maj-2014 kl. 23:15

Oprindeligt skrevet af René M René M skrev:

TV´et gik til det annoncerede beløb - jeg ville ikke gå under. Altså 10.500Smile

Det er godt solgt, men så længe alle er tilfredse er det jo fint...

Skrevet af: hifipeter
Skrevet den: 04-Maj-2014 kl. 10:42
Lige et spørgsmål herfra. Hvorfor ikke købe et spritnyt syd for grænsen for omregnet 11300.- ?

Skrevet den: 04-Maj-2014 kl. 11:03
Fordi det ikke er os alle, der gider køre 2 x 300 km, plus brobilletter og brændstof, hver gang TV'et fejler noget.

-------------

Skrevet af: Autechre
Skrevet den: 04-Maj-2014 kl. 11:12
Nu var det jo ikke et Samsung som var til salg... Wink

-------------
*Don't take life too seriously - nobody gets out alive anyway...*

Skrevet den: 04-Maj-2014 kl. 15:24
Et Panasonic TX-p55VT60 kan købes til under 1500 Euro og benzinen til de 2 x 100 km, kan nemt tjenes ind på div andre ting ;-)

Skrevet den: 04-Maj-2014 kl. 16:43
Please ikke alt det ungdoms vrøvl om man kan få den bedre i Tyskland ebay og Sydafrika. Køb jeres ting der selv, så har du sparet 200 kr.
Lad mig høre har i selv købt jeres tv dernede eller er det bare på papir/teorien i vil det.

Og så når i går ind i en butik og spørger om tusind ting for så at købe det andetsteds, husker i så at gi butikken chancen for at matche prisen ? Eller i tør ikke spørge om rabat. Sig det som det er til dem der har butikken.Jeg kan få en vare til det og det kan i komme i nærheden af det prismæssigt, hvis ikke vil jeg ikke bruge jeres tid. færdig.

Ligesom når man har noget til salg. Hver gang kommer der en der siger man kan finde det billigere på nettet. Hvorfor har vedkommende ikke allerede købt det.Fordi det er på ebay eller andetsteds og det vil han ikke.

Der er faktisk en del fordele i at købe sådan et plasma som Hother havde brugt, hvor man kan gå op og se lige nøjagtig den model som man skal købe og tager med hjem. At det var en mandags model, og du skal tilbage til Tyskland med den, at strømforsyningen støjer og du skal tilbage til Tyskland med den. Her kan du tjekke den model du køber og så vælge om det er for meget til din smag eller ikke på stedet. Tv er kørt de vigtigste timer ind. Tv´et var er kalibreret. Du kan tjekke for burnin. Du kan få en grundig gennemgang af ender sikkert ved mere om pågældende Panasonic tv end de gængse sælgere. Du kan ta dine egne dvd bluray med. Hvis du glemmer fjernbetjeningen skal du ikke til Tyskland efter den. osv. osv.

Gi nu butikkerne i den by du bor i chancen for at få salget, de fleste af dem kan komme tæt på prisen og vil de ikke så må du jo gå.Selvfølgelig skal sælger i de forskellige butikker leve op til deres job ved at i det mindste være ærlige om hvad de ved og ikke ved være hjælpsomme og behagelige at snakke med. Får jeg en klovn til sælger F.eks som Hother skrev da Han spurgte til at ville se skærmen i elrøv og sælger sagde, Hvad er det du skal se. Jamen så går man bare. Gi en anden butik chancen.   

Skrevet den: 04-Maj-2014 kl. 18:11
Jeg har købt masser af ting i Tyskland og andre steder på nettet, men jeg er endnu ikke gået ind i en dansk forretning først. Hvis prisen er så urealistisk langt fra det jeg kan få den til andetsteds, er det jo spild af sælgers og min tid.
En interesseret køber nævner naturligvis en lavere pris på nettet for at presse prisen. En hurtigt blik på min eBay konto viser, at jeg har købt over 200 ting på den måde. 

Skrevet den: 04-Maj-2014 kl. 18:18

Please ikke alt det ungdoms vrøvl om man kan få den bedre i Tyskland ebay og Sydafrika. Køb jeres ting der selv, så har du sparet 200 kr.
Lad mig høre har i selv købt jeres tv dernede eller er det bare på papir/teorien i vil det.

Og så når i går ind i en butik og spørger om tusind ting for så at købe det andetsteds, husker i så at gi butikken chancen for at matche prisen ? Eller i tør ikke spørge om rabat. Sig det som det er til dem der har butikken.Jeg kan få en vare til det og det kan i komme i nærheden af det prismæssigt, hvis ikke vil jeg ikke bruge jeres tid. færdig.

Ligesom når man har noget til salg. Hver gang kommer der en der siger man kan finde det billigere på nettet. Hvorfor har vedkommende ikke allerede købt det.Fordi det er på ebay eller andetsteds og det vil han ikke.

Der er faktisk en del fordele i at købe sådan et plasma som Hother havde brugt, hvor man kan gå op og se lige nøjagtig den model som man skal købe og tager med hjem. At det var en mandags model, og du skal tilbage til Tyskland med den, at strømforsyningen støjer og du skal tilbage til Tyskland med den. Her kan du tjekke den model du køber og så vælge om det er for meget til din smag eller ikke på stedet. Tv er kørt de vigtigste timer ind. Tv´et var er kalibreret. Du kan tjekke for burnin. Du kan få en grundig gennemgang af ender sikkert ved mere om pågældende Panasonic tv end de gængse sælgere. Du kan ta dine egne dvd bluray med. Hvis du glemmer fjernbetjeningen skal du ikke til Tyskland efter den. osv. osv.

Gi nu butikkerne i den by du bor i chancen for at få salget, de fleste af dem kan komme tæt på prisen og vil de ikke så må du jo gå.Selvfølgelig skal sælger i de forskellige butikker leve op til deres job ved at i det mindste være ærlige om hvad de ved og ikke ved være hjælpsomme og behagelige at snakke med. Får jeg en klovn til sælger F.eks som Hother skrev da Han spurgte til at ville se skærmen i elrøv og sælger sagde, Hvad er det du skal se. Jamen så går man bare. Gi en anden butik chancen.   

Så nu er et faktisk næsten bedst at købe brugt? Måske lige før at man kan forvente at end "tilkørt" model er dyrere end en ny?

Skrevet den: 04-Maj-2014 kl. 18:58
Ja, er det ikke også det i siger at den er for dyr. Ham der har købt Hothers skærm

Skrevet den: 04-Maj-2014 kl. 19:30
Jo, jeg mener bestemt den er for dyr. Jeg kigger selv efter samme tv lige nu og kan også købe det til samme pris, men i mine øjne er det alt for meget. Og uanset hvad andre mener, så køber jeg hellere et spritnyt syd for grænsen for en tusse mere!
Omvendt kan jeg da godt sætte mig i sælgers sted...det har vi vel alle prøvet, men derfor kan man jo godt være realistisk. Generelt bliver brugte TV forsøgt solgt til helt horrible priser. Meget ofte kan man købe en nyere model, til mindre end et brugt koster!

Skrevet den: 04-Maj-2014 kl. 21:37
Altså at køre til tyskland for at spare en tusse forstår jeg ikke, men igen synes du er så klart i spyttet om hvad du vil at det har jeg kun respekt for. Der er ikke noget med at skulle spørge om og være usikker med det ene og det andet. Du kan spare 1000kr og så er der ikke mere at diskutere. Det synes jeg er fair nok. Jeg synes så til det andet du siger at i rigtig mange tilfælde får man meget lidt for et brugt tv, ihvertfald herinde. Hvis man tænker på at der faktisk næsten ikke har været de helt store billedmæssige forbedringer. Kigger man i dba kan jeg nok godt være enig i at der er en del brugte tv der koster, ja, helt vildt faktisk. De bliver som regel heller ikke solgt.

For at ta hothers tv, så vil jeg mene at prisen vel er nogenlunde retfærdig. Nu ved jeg så ikke hvad den koster i dk lige nu, men mon ikke køber havde tjekket det eller måske havde tjekket og fundet ud af at den ikke kunne fåes mere. At den så koster "kun" 1000kr mere i tyskland ville slet ikke ha gjort det for mig. Havde helt sikkert købt hothers i det spil. Nu er det så bate at jeg slet ikke skal ha noget panasonic plasma uanset så fred med det.

Skrevet den: 04-Maj-2014 kl. 22:16

Ja, er det ikke også det i siger at den er for dyr. Ham der har købt Hothers skærm

Det er vel en smagssag.
Personligt ville jeg ikke give 10,5k for en brugt når en ny koster 13,5k på nettet. (og slet ikke når 4K tv samtidig er på vej ned i pris).

Men så længe køber/sælger er glade er det jo fint....

Skrevet den: 04-Maj-2014 kl. 22:47
Enig med Thor, nu er det jo ikke for at spare 1000.- på et tilsvarende brugt TV. Faktisk giver jeg 1000.- (eller godt og vel)mere for et helt nyt TV!

Skrevet den: 04-Maj-2014 kl. 22:59
Faktisk kan et helt nyt fås for 11200.- syd for grænsen, men jeg har lige søgt lidt på nettet og det kan fås for 13641.- herhejjeme.
Nogen som kender dem her:?
http://www.fifonetwork.com/PartDetail.aspx?q=p:6749200;c:36211

Skrevet den: 04-Maj-2014 kl. 23:36
Oprindeligt skrevet af hifipeter hifipeter skrev:

Faktisk kan et helt nyt fås for 11200.- syd for grænsen, men jeg har lige søgt lidt på nettet og det kan fås for 13641.- herhejjeme.

Ellers kig her, hvis du skal på indkøb: http://www.hifipriser.dk/tv/panasonic-tx-p55vt60e-id-7897177.aspx - http://www.hifipriser.dk/tv/panasonic-tx-p55vt60e-id-7897177.aspx

Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 05-Maj-2014 kl. 00:04
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Oprindeligt skrevet af hifipeter hifipeter skrev:

Ellers kig her, hvis du skal på indkøb: http://www.hifipriser.dk/tv/panasonic-tx-p55vt60e-id-7897177.aspx - http://www.hifipriser.dk/tv/panasonic-tx-p55vt60e-id-7897177.aspx

Det er ikke samme tv. Hothers var TX-P55VT60Y. Y er nordisk model.

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet den: 05-Maj-2014 kl. 00:52
Jeg kan ikke lade være med at ryste en anelse på hovedet over alle de kloge indlæg, og jeg kan nok heller ikke helt se hvad meningen er med alle de "Kloge" indlæg.

Når jeg køber en dyr ting som et TV køber jeg hos en dansk autoriseret forhandler. Og det gør jeg af to årsager, nemlig den bedste sikring hvis noget går galt, og jeg vil også gerne være med til at sikre danske arbejdspladser - lidt ideologisk måske, men sådan er det.

Da jeg lagde en synes jeg selv, en ganske fair pris på mit VT60 tog jeg udgangspunkt i, hvad en "Y" model kostede i landet. På det tidspunkt havde Elgiganten 55VT60Y til 19965 kr. Det er efterhånden blevet sædvane, at "Afskrivningen" er ca. 50% efter et år - og den pris satte jeg min salgspris efter, og lagde godt nok lidt til prisen grundet at der fulgte 2 spritnye 3D briller med, som har en listepris på samlet 1500 kr.

Jeg kan ikke helt se hvorfor jeg skal fremgå som jeg ved ikke hvad, for I nævner mit navn flere gange.

Jeg har solgt et TV i mint conditon, en dansk supporteret model, og oven i købet med 18 måneders garanti. Havde jeg ikke kunne sælge mit TV til den annoncerede pris, havde jeg såmænd gladeligt beholdt det. 

For min skyld kan I købe jeres grej i udlandet eller en paralle importeret ditto hvor I vil - det er bare ikke det som jeg kan sætte min pris efter, når der ingen sammenhæng er med det I skriver om køb i udlandet m.v.

-------------

Skrevet af: stefthom
Skrevet den: 05-Maj-2014 kl. 05:20
Enig.

Skrevet den: 05-Maj-2014 kl. 06:16
Og lad os så få lukket denne tråd. Varen er solgt.

-------------

Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 05-Maj-2014 kl. 06:52
Tråd lukket

-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk

Print side | Luk vindue