Hifi-Testen
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Hi-Fi
Forumbeskrivelse: Hi-Fi stereo, grej og tilbehør
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=132082
Udskrevet den: 03-Juni-2025 kl. 08:01
Emne: Hifi-Testen
Skrevet af: Jonas_h
Emne: Hifi-Testen
Skrevet den: 30-April-2014 kl. 22:34
Faldt over denne test: http://www.hifi-testen.dk/ - http://www.hifi-testen.dk/ som måske kunne være sjov for andre :)
Kan I svare rigtigt? (Jeg har selv kun hørt den på en Mac Air laptop som ikke har verdens bedste lyd)
|
Svar:
Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 30-April-2014 kl. 23:48

------------- Mvh Otto
|
Skrevet af: Berdel
Skrevet den: 01-Maj-2014 kl. 00:30
Det udløste også lige 30 dages wimp hifi her. Fedt!
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=122503&PN" rel="nofollow - Stereo Setup
https://forum.recordere.dk/topic155207_post1560449.html" rel="nofollow - Multirum
|
Skrevet af: armani-thomas
Skrevet den: 01-Maj-2014 kl. 11:42
Det må man hjem og prøve. Jeg må også kunne bestå med mine nye XTZ Divine's ;-) Syntes bare udvalget er for dårligt på Wimp : -(
------------- XTZ Divine 100.49 Aktiv delt/tri-amped. Rotel class D blokke. RMB-1565 (5x200W) til Diskant/Mellemtone (keramisk Thiel & Partner) og RB1572 (2X500W) til 4x10" Seas basser.
|
Skrevet den: 01-Maj-2014 kl. 12:29
Sådan! 5 ud af 5 rigtige her også : -)
------------- XTZ Divine 100.49 Aktiv delt/tri-amped. Rotel class D blokke. RMB-1565 (5x200W) til Diskant/Mellemtone (keramisk Thiel & Partner) og RB1572 (2X500W) til 4x10" Seas basser.
|
Skrevet af: jake51
Skrevet den: 01-Maj-2014 kl. 13:20
Jeg kan ikke høre forskel på min iPad...
------------- Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage Mikael Simpson
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 33
Skrevet den: 01-Maj-2014 kl. 14:09
Tror heller ikke jeg kan eller jo hvis man kunne switche mellem a og b mens den spiller så man er næsten samme sted o sangen, men fik fire ud af fem rigtige på ipads udgang og højtalere uden høretelefoner eller noget tilsluttet. Tror det var ren held, for synes det lød lige ringe
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 01-Maj-2014 kl. 14:37
Skrevet den: 01-Maj-2014 kl. 14:42
Kampus skrev:
Ingen lyd på iPad 2? |
Har du husket at un-mute? 
|
Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 01-Maj-2014 kl. 14:53
De gamle ører kan endnu, via iPad4 til atv3 og derfra til Denon 4520.
Fem ud af fem rigtige, fantastisk! Du har øre for detaljer og et godt anlæg, det er netop for personer som dig, vi har skabt tjenesten. Du fortjener 30 dages gratis WiMP HiFi. DEL DIT RESULTAT
Er dit anlæg klar til lossless lyd? Test dit anlæg på HiFi-testen.dk og få 30 dages gratis WiMP HiFi. HENT TILBUD Tak, du modtager en e-mail med dit tilbud. Du kan også klikke her for at gå direkte til registreringen.
Ja tak, jeg vil gerne modtage nyhedsbrev fra WiMP
------------- Sony 65 A1 Oppo UDP 203 MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 01-Maj-2014 kl. 14:55
Nej! Og der er sat hovedtelefon til, og batteriet er fladt. Nå ja og så har jeg heller ikke åbnet siden...
Alt er naturligvis som det skal være for at modtage lyden ;-)
|
Skrevet af: Enerneslo
Skrevet den: 01-Maj-2014 kl. 16:20
Hm, er jeg den eneste der ikke kunne høre en KÆMPE forskel? Fik 4 ud af 5 rigtige. Men sad sku lidt tilbage med en fornæmmelse af Kejserens nye klæder. Synes ellers nok jeg plejer at kunne høre forskel på lydkvalitet.
|
Skrevet den: 01-Maj-2014 kl. 19:06
Mit problem nogen gange med at høre forskel på disse ting er jeg førhen faktisk tit bedre ku li musik der havde fået en omgang blevet lavet om til mp3 eller hvad det nu var. Synes ikke det var så hårdt og angribende at høre på og syntes faktisk dengang at seperationen blandt instrumenter blev bedre, og der var mere holografi samt mere analogt at lytte til. Men når man siger dette til hifi nørder så bliver man dømt syg. Jeg hører det jeg hører. Men problemet i disse lytte test er så at hvis jeg nogen skal vælge det jeg synes lyder bedst så vælger jeg den "forkerte. Nu i denne omgang var det sådan lidt ligegyldig da jeg afspilede det direkte på ipad´en og der var det lidt svært at høre forskel. Man skal altid passe på med at lave konklusioner for hurtigt. At jeg syntes det lød bedre ja korrekt, men hvorfor ? måske pga det var mp3 måske fordi de var blevet brændt på en cd fra en pc osv.
Men kejserens nye klæder,det kan man vel i bund og grund ikke sige det er. Tror bare det er vigigt at man bruger sine ører og med det ment sine egne og lytter på det uden nogen fordomme og forudindfattede meninger og så tør vælge det man bedst kan li. Og så den sidste lad være med at lav regler i hifi for at forsimple det for. Der er så mange der hører et eller andet, nogen gange kun kort og så har de udelukket for altid at nogensinde bruge en rørforstærker, købe nogen som helst højtalere med alu menbraner køre med en passiv forforstærker osv osv.
Kort sagt til enerneslo. Du skal ikke investere i wimp hifi lyder det til. De fleste vil nok sige dit anlæg er for dårligt og du skal opgradere og så kører det, hvilket da også er sjovt, men så en dag kan du måske høre forskellen, så er spørgsmålet bare om det så også lyder bedre end da du ikke ku´
|
Skrevet af: Enerneslo
Skrevet den: 01-Maj-2014 kl. 20:12
Lige nu har jeg en gammel Denon AVR-3300 Reciever og et par Dali Evidence 470 Special Edition. Jeg ville da mene at det skulle være ok til at kunne høre en forskel. Og jeg kan da også godt høre en forskel, synes bare ikke den er så stor som jeg havde forventet. Men ja Wimp Hi-fi er nok ikke lige det jeg bør investere i foreløbig. (Gad vide hvor mange andre herinde der også tør indrømme det) ;)
|
Skrevet den: 01-Maj-2014 kl. 20:28
hvad synes du der lyder bedst ?
|
Skrevet den: 01-Maj-2014 kl. 21:01
Så fik jeg tid til selv at tage testen:
Næste gang jeg hører én sige, at biografhøjttalere med 15" og waveguides koblet på DSP og pro-effektforstærkere kun er lavet til at spille højt, linker jeg ovenstående og nedenstående billede i samme post :-)
EDIT: Synes dog heller ikke det var dag og nat og synes det kræver noget koncentration for at spotte forskellen. Når man først spotter dem, synes jeg dog det er ret tydeligt.
Det kunne være virkelig underholdende hvis det hele var et medie-stunt og det var præcis samme kvalitet der blev afspillet. Jeg tog faktisk testen to gange for at sikre mig, at jeg hørte forskel :)
|
Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 01-Maj-2014 kl. 21:15
Jeg tog hurtigt testen ved lavt lydniveau, og kunne kun høre forskel på nr. 2 og 5. Prøver i morgen hvor jeg skruer mere op og koncentrerer mig mere.
------------- Venlig hilsen KB
|
Skrevet af: Claus P
Skrevet den: 01-Maj-2014 kl. 22:13
Dumpede testen, men fik så facitlisten og kunne stadig ikke høre forskel. Så nu overvejer jeg mit WIMP HiFi abonnement. Spiller på udstyr til samlet 29.000 kr.
|
Skrevet af: Kenzo85
Skrevet den: 01-Maj-2014 kl. 22:42
Brixen skrev:
Jeg tog hurtigt testen ved lavt lydniveau, og kunne kun høre forskel på nr. 2 og 5. Prøver i morgen hvor jeg skruer mere op og koncentrerer mig mere.
|
Jeg kunne ikke hører forskellen pga. fruen snakkede og tlf'en ringede + det var med for lav styrke. Det gav en rigtig, da jeg så med lidt held havde mindre baggrundsstøj og skruede lidt op gav det fire ud af de 5.
------------- Se mit udstyr her: http://tinyurl.com/3lz9szc" rel="nofollow - Min Bio-tråd!
|
Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 01-Maj-2014 kl. 22:54
Jeg fik 5 ud af 5 rigtige, godt nok med hovedtelefoner på, da fruen ser film. Men så er det faktisk også ret nemt at høre forskel.
|
Skrevet af: Kenzo85
Skrevet den: 02-Maj-2014 kl. 10:11
Jonas_h skrev:
Så fik jeg tid til selv at tage testen:
Næste gang jeg hører én sige, at biografhøjttalere med 15" og waveguides koblet på DSP og pro-effektforstærkere kun er lavet til at spille højt, linker jeg ovenstående og nedenstående billede i samme post :-)
EDIT: Synes dog heller ikke det var dag og nat og synes det kræver noget koncentration for at spotte forskellen. Når man først spotter dem, synes jeg dog det er ret tydeligt.
Det kunne være virkelig underholdende hvis det hele var et medie-stunt og det var præcis samme kvalitet der blev afspillet. Jeg tog faktisk testen to gange for at sikre mig, at jeg hørte forskel :)
|
Så det du siger er at du nok også ville kunne drage lignende konklusioner, hvis du kunne afspille hd lyd 
------------- Se mit udstyr her: http://tinyurl.com/3lz9szc" rel="nofollow - Min Bio-tråd!
|
Skrevet af: kenneth85
Skrevet den: 02-Maj-2014 kl. 10:29
hehe. fedt at i praler med at i kan høre forskel. Det betyder jo bare at i behøver at ofre penge på bedre lydl.
For mig at se er vinderne dem der ikke kan høre forskel. De behøver ikke et anlæg til 20.000 kr eller et Wimp Hi-Fi medlemsskab. :)
Tog lige testen på min bærbar med et sæt Schenizer hørebøffer. 3 ud af 5 rigtige og den eneste jeg var helt sikker på var Hotel California. Juhuuuu Jeg vandt :)
------------- Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
|
Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 02-Maj-2014 kl. 10:53
Bare lige for at være fest-dræber: Prøv at gentage testen og giv de samme svar.
(For også at være en ærlig mand, så fik jeg kun 4/5 i første forsøg).
Det skal siges at selv om svarene ikke er 100% randomized, så er svarene i dag ikke de samme som svarene i går, så helt ubrugeligt er det ikke, men det er ikke så svært at få 5/5...
------------- Mvh Otto
|
Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 02-Maj-2014 kl. 11:19
kenneth85 skrev:
hehe. fedt at i praler med at i kan høre forskel. Det betyder jo bare at i behøver at ofre penge på bedre lydl.
For mig at se er vinderne dem der ikke kan høre forskel. De behøver ikke et anlæg til 20.000 kr eller et Wimp Hi-Fi medlemsskab. :)
Tog lige testen på min bærbar med et sæt Schenizer hørebøffer. 3 ud af 5 rigtige og den eneste jeg var helt sikker på var Hotel California. Juhuuuu Jeg vandt :)
|
Det er typisk luften omkring stemmer og instrumenter, som forsvinder ved "HØJ" mode Jeg har selv lavet en test, hvor jeg lyttede til Kari Bremnes, da hendes indspillinger typisk er i ret høj kvalitet. Og jeg skiftede imellem HIFI mode og "HØJ" mode, her var det faktisk ret skræmmende, hvor meget der forsvandt, når lyden er komprimeret.
|
Skrevet af: kenneth85
Skrevet den: 02-Maj-2014 kl. 12:27
kskruger skrev:
Det er typisk luften omkring stemmer og instrumenter, som forsvinder ved "HØJ" mode Jeg har selv lavet en test, hvor jeg lyttede til Kari Bremnes, da hendes indspillinger typisk er i ret høj kvalitet. Og jeg skiftede imellem HIFI mode og "HØJ" mode, her var det faktisk ret skræmmende, hvor meget der forsvandt, når lyden er komprimeret. |
det har alt sammen sikkert også noget at gøre med hvor højt du hører musikken. Jo højere man skruer op jo dårligere bliver musikken hvis det er lav kvalitet. :)
------------- Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
|
Skrevet den: 02-Maj-2014 kl. 12:44
Selvom jeg godt kan høre forskel på mine 30000kr højttalere skal jeg IKKE have Wimp Hi-fi. Syntes ikke det er den dobbelte pris værd, desuden er udvalget bedre på Spotify. Og sidst men ikke mindst så er mange af Wimps filer rippet som 8 kanals audio, og det er ikke særlig fedt når jeg gerne vil have et stereo lydspor igennem mit Dirac rumkorrektion. Når det så i stedet modtager et 8 kanals lydspor, så sender Dirac 2 korrigerede signaler (L & R) videre samt 6 stk ukorrigeret signaler, til min receiver som så spiller lyd ud gennem alle 8 højttalere. Jeg kan så godt slå receiveren over på stereo frem for MULTI CH IN, men så mixer den de 6 ukorrigerede signaler sammen med de to andre, så jeg ender ud med crap lyd i sidste ende. Det har ikke noget og sige for dem som kører med stereo forstærker og uden rumkorrektion, eller dem som bruger receiverens indbyggede rumkorrektion, men i forbindelse med Dirac er det noget CRAP!
|
Skrevet den: 02-Maj-2014 kl. 12:49
kenneth85 skrev:
|
Nok en definitionssag om man vil definere vinderen som dem der ikke hører forskel... Er man også vinder hvis man ikke sætter pris på at rejse og derfor ikke bruger penge på det hvert år? Eller er vinderen den der ikke kan smage forskel på en hakkebøf og en rød rib-eye?  Derudover synes jeg ikke der er nogle der ligefrem praler og føler sig bedre pga. en simpel test :)
|
Skrevet af: flemmingkirk
Skrevet den: 02-Maj-2014 kl. 12:56
Har lige taget den som blindtest altså uden lyd og alle rigtige i 2 forsøg. Det gav 30 dage. Tak 
------------- Flemming Kirk
|
Skrevet af: Jever
Skrevet den: 02-Maj-2014 kl. 20:11
3 ud af 5. Ved faktisk ikke om dette er en gavling test fra Wimp, jeg fortryder ihvertfald ikke jeg er sprunget fra HIFI igen, efter flere perioder som betalende kunde. Når det faktisk er ret svært at høre forskel imellem høj bitrate komprimeret og lossless, så er dobbelt op på pris nok ikke for mig. Har en fornemmelse af mere "rum" på lossless, men ikke en waou effekt, ala "hold da kæft det andet lyder ringe kontra lossless".
|
Skrevet af: HenrikStevn
Skrevet den: 03-Maj-2014 kl. 10:42
5/5 rigtige, og det selvom deres afspillere hakkede noget i det i Firefox :-P
Men det var godt nok en minimal forskel på alle numrene, hvis der overhovedet var noget at komme efter. Jeg havde absolut ikke lagt mærke til det hvis ikke det var direkte A/B-sammenligning. Og som flemmingkirk antyder når han siger at han fik 5/5 rigtige uden overhovedet at høre musikken, så virker det lidt suspekt...
|
|