Print side | Luk vindue

Hvad nu "OLED"

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: OLED TV
Forumbeskrivelse: Forum for OLED TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=132369
Udskrevet den: 30-April-2024 kl. 07:33


Emne: Hvad nu "OLED"
Skrevet af: hopgreve
Emne: Hvad nu "OLED"
Skrevet den: 13-Maj-2014 kl. 17:18
Hmm , hvordan mon det kommer til at gå ?. Nu har både Samsung og Sony trykket på "pause" mht OLED produktionen.
MVH

-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K



Svar:
Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 13-Maj-2014 kl. 17:35
Det er jo klart, man har ikke fundet løsningen på, hvordan den blå farve ikke brænder ud efter tre år. Lad os se hvad ejerne af et LG oled siger til den tid.

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 13-Maj-2014 kl. 17:51
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Hmm , hvordan mon det kommer til at gå ?. Nu har både Samsung og Sony trykket på "pause" mht OLED produktionen.
MVH

Med mindre at du hopper på LG, som jeg fornemmer er dem der er længst fremme, så må du lige som os andre hoppe på f.eks. 4K LED i nogle årLOL 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 13-Maj-2014 kl. 17:57
Er der overhovedet nogle herinde som har et OLED.

Ingen tvivl om at LG har det bedste tv i øjeblikket som kan købes.


Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 13-Maj-2014 kl. 18:03
De vil åbenbart fokusere på LCD 4K . Øv , med alt det man har læst om OLED , havde man jo håbet at det snart kom fra flere producenter , så de ville falde i pris...
MVH

-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K


Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 13-Maj-2014 kl. 18:05
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Hmm , hvordan mon det kommer til at gå ?. Nu har både Samsung og Sony trykket på "pause" mht OLED produktionen.
MVH


Med mindre at du hopper på LG, som jeg fornemmer er dem der er længst fremme, så må du lige som os andre hoppe på f.eks. 4K LED i nogle årLOL 

Ja ,det er åbenbart også det producenterne forventer
MVH

-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K


Skrevet af: Kenzo85
Skrevet den: 13-Maj-2014 kl. 18:51
Efter at have set LGs Oled tv fra sidste år, er jeg overbevist om at rem performance mæssig stikker det af fra både plasma og led i alle sine afskygninger. Dog uden 4K vil det ikke have sin store udbredelse, først når kombinationen mellem Oled og 4K er det, vil LG være en top performer på markedet.

-------------
Se mit udstyr her:
http://tinyurl.com/3lz9szc" rel="nofollow - Min Bio-tråd!


Skrevet af: Axlon
Skrevet den: 13-Maj-2014 kl. 19:45
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Det er jo klart, man har ikke fundet løsningen på, hvordan den blå farve ikke brænder ud efter tre år. Lad os se hvad ejerne af et LG oled siger til den tid.
Jo det har man til dels løst ved at benytte hvide OLEDS og farvefilter.Wink


-------------
Mvh Jesper


Skrevet af: Masterbrew
Skrevet den: 13-Maj-2014 kl. 21:52
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Er der overhovedet nogle herinde som har et OLED.


Jep, jeg er sprunget i med begge ben.

So far so good...


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 13-Maj-2014 kl. 22:01
Oprindeligt skrevet af Masterbrew Masterbrew skrev:


Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Er der overhovedet nogle herinde som har et OLED.
<span style="line-height: 1.4;">
</span>

Jep, jeg er sprunget i med begge ben.

So far so good...
Fedt, hvordan oplever du buen i hverdagen?
Har du oplevet nogle ulemper ved denne skærm/OLED ?


Skrevet af: kennethbrdk
Skrevet den: 14-Maj-2014 kl. 12:41
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Hmm , hvordan mon det kommer til at gå ?. Nu har både Samsung og Sony trykket på "pause" mht OLED produktionen.
MVH


Ja det er lidt trist - håber LG fortsætter for det er da min plan, at jeg vil have et OLED næste gang år jeg skal have nyt tv og det til den tid er til at betale for


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 14-Maj-2014 kl. 13:10
Jeg tror godt vi kan regne med, at LG fortsætter. Deres nye store 8. generations OLED-fabrik står klar her i 3. kvartal. Til den tid kan de producere helt op til 110" OLED-TV og 8K OLED-paneler (dog med nedsat levetid), beretter de. De kan også producere f.eks. 55" meget billigere (en 110" kan skæres i fire 55", så fabrikken er som jeg ser det optimeret til 55" OLED).

Hvad de andre producenter så finder på er interessant. Panasonic er i øvrig stadig med og Sony benægter i dag informationen fra Nikkei. Samsung har sat det på pause, men er ikke ude. Hvis de ikke kommer op på hesten, så løber LG af sted med førerpositionen i næste store billedteknologi. Det må de andre jo selv om. Det var samme fejl Sony gjorde da de lod Samsung og LG løbe afsted med førerpositionerne i overgangen til LCD. Kineserne står heller ikke stille.


-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: Valde1936
Skrevet den: 14-Maj-2014 kl. 14:52
Made in China...
Mon ikke vores kinesiske venner snart rykker ind med skærme til under 20 K??
Tianchi E980 ser da nydelig ud...


Skrevet af: ThomasNorge
Skrevet den: 15-Maj-2014 kl. 10:18
Jeg hoppede på et af de sidste Panasonic ZT60, lige inden den blev udsolgt.

For jeg skal ikke ha et LED op på væggen. 4K eller ej.

Og jeg vidste at OLED først ville blive noget værd langt ude i fremtiden.

-------------
Mvh Thomas


Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 15-Maj-2014 kl. 10:36
Men nu er det her en OLED tråd??


Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 07-August-2014 kl. 12:21
Og nu kan man så bestille det nye 55" LG til 19999kr , så er prisen ved at være rigtig.
Så mangler de bare at det ikke er Buet
MVH

-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K


Skrevet af: troopa
Skrevet den: 07-August-2014 kl. 12:24
Kunne også godt tænke mig at se mere om levetiden på de her Oled panaler, det er muligt det ikke er et problem men det er da blevet nævnt, specielt i forhold til de 4k panaler der også er på vej.

Regner ikke selv med at skifte før om ca 4 år, til den tid er teknologien forhåbentligt modnet og et 4k OLED TV til at betale for os dødelige :)

Ideelt set kunne jeg godt tænke mig et 4k Oled TV med 3d der ikke kræver briller :)


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 07-August-2014 kl. 12:50
Oprindeligt skrevet af troopa troopa skrev:

Kunne også godt tænke mig at se mere om levetiden på de her Oled panaler, det er muligt det ikke er et problem men det er da blevet nævnt, specielt i forhold til de 4k panaler der også er på vej.

Hvis vi ser bort fra de generelle levetids-problematikker med moderne tv, og ser på selve panelet, så er det primære problem der har været omtalt forskellig levetid på de forskellige farver, hvilket trækker farverne skæve over tid (og ikke nødvendigvis ensartet, så det er ikke nemt at kalibrere sig ud af). Men LG bruger svjv hvide OLED'er med et farvefilter foran, og de har ikke det problem. Hvor hurtigt de så generelt mister lysstyrke, det kan jeg ikke udtale mig om.


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Thomas Jensen
Skrevet den: 07-August-2014 kl. 13:01
Jeg er nok mest ængstelig for burn-in, da jeg i perioder spiller meget PS3 og også ser TV på den samme kanal i timevis.
Og jeg gider ikke først smide 20-30k og efterfølgende skal behandle panelet som et råddent æg.

Buen kunne jeg nok vænne mig til.

-------------
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3


Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 07-August-2014 kl. 13:23
Forstår bare ikke at de skal være buet , SONY kommer også med et nyt LCD 4K buet.De må åbenbart tro at det er hvad forbrugerne vil have.Tror dog at de ville kunne sælge flere flade OLED til den pris...
MVH

-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K


Skrevet af: jake51
Skrevet den: 07-August-2014 kl. 14:18
hopgreve, hvor ser du dem til 20K?
Det laveste er 25K, så vidt jeg kan se på pricerunner

-------------
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 07-August-2014 kl. 14:20
Når nu man ikke kom først med 4K, så må man jo lave dem eksklusive på en anden måde. Nu er buet så det sidste nyt hit, og OLED perfekt til buede skærme, så........marketing, giv den gas!


Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Thomas Jensen
Skrevet den: 07-August-2014 kl. 14:32
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

hopgreve, hvor ser du dem til 20K?
Det laveste er 25K, så vidt jeg kan se på pricerunner

LG-ganten...hvor ellers.

-------------
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 07-August-2014 kl. 14:54
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

hopgreve, hvor ser du dem til 20K?
Det laveste er 25K, så vidt jeg kan se på pricerunner

Det er den spritnye model 55EC930V med webOS, som koster 20.000 kroner. 

Den gamle 55EA970V (& 55EA980V) står stadig til 25-30K.


-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 07-August-2014 kl. 16:58
Dvs en start pris på 20k. Om et 1/2 år koster den vel 10-13k.

LG skal nok få solgt en masse tv i år


Skrevet af: troopa
Skrevet den: 07-August-2014 kl. 20:08
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Dvs en start pris på 20k. Om et 1/2 år koster den vel 10-13k.

LG skal nok få solgt en masse tv i år

Har svært ved at se at denne model vil falde meget da der ingen konkurrence er. Så det ville jeg bestemt ikke regne med.




Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 08-August-2014 kl. 08:24
Der er da masser konkurrence i form af de andre tv-skærme på markedet. Et OLED-TV til 20.000 kr. eller et high-end LCD til 12-14.000 kr. er da et reelt dilemma køberen vil stå i. Eller et fuld HD OLED-TV til 20.000 kr. kontra et 4K LCD til 16-17.000 kr.

OLED-skærmene faldet fra 80.000 kr. til 20.000 kr. på cirka et år - netop pga. den hårde konkurrence.


-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: Jonas Bojer
Skrevet den: 08-August-2014 kl. 08:45
77tommer flad jeg er klar ;O)


Skrevet af: troopa
Skrevet den: 08-August-2014 kl. 08:51
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Der er da masser konkurrence i form af de andre tv-skærme på markedet. Et OLED-TV til 20.000 kr. eller et high-end LCD til 12-14.000 kr. er da et reelt dilemma køberen vil stå i. Eller et fuld HD OLED-TV til 20.000 kr. kontra et 4K LCD til 16-17.000 kr.

OLED-skærmene faldet fra 80.000 kr. til 20.000 kr. på cirka et år - netop pga. den hårde konkurrence.

Grunden til det er faldet så meget er jo også at der er meget få købere til TV der koster over 20.000, samt at produktions omkostningerne sikkert også er faldet. Når vi kommer ned i en pris på 20.000 kr eller under, så begynder vi at være der hvor store dele af befolkningen kan være med. Kan bare ikke rigtigt se nogen videre grund til at skulle sænke et 55" oled meget mere end 20.000 kr som markedet er pt når LG er de eneste der handler dem.

Personligt synes jeg ikke der er nogen konkurrence i forhold til 4k LCD. Ville til hver en tid købe et OLED tv kontra et 4k LCD. Både fordi billedekvalititen uomtvistelig er bedre, og at der intet 4k content er alligevel.

På den anden side kan LG så også virkeligt gøre ondt på konkurrenterne hvis de får smidt et flad OLED på gaden til 15.000 , 20.000 , så har jeg meget svært ved at se folk der køber i den prisklasse vælge andet.


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 08-August-2014 kl. 09:23
Problemet er stadig, at LG kun tilbyder deres nye modeller i en buet version. Det betyder, at man reelt har to valg man skal træffe - satse på ny teknologi og samtidigt leve med den buede front.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 08-August-2014 kl. 09:26
Oprindeligt skrevet af troopa troopa skrev:

 Personligt synes jeg ikke der er nogen konkurrence i forhold til 4k LCD. Ville til hver en tid købe et OLED tv kontra et 4k LCD. Både fordi billedekvalititen uomtvistelig er bedre, og at der intet 4k content er alligevel.

Men det ville mange andre danskere. Mit gæt er, at de typiske forbrugere ude i butikkerne ville vælge højere opløsning over alt andet. Det er noget forbrugeren siden starten har kunnet forholde sig til, altså flere pixels = bedre.

At det så ikke nødvendigvis er sandheden, er vi herinde nok enige om, men valget eksisterer skam derude. LG kan ikke betragte OLED-TV som et marked uden konkurrence, for så taber de.


-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: troopa
Skrevet den: 08-August-2014 kl. 09:47
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af troopa troopa skrev:

 Personligt synes jeg ikke der er nogen konkurrence i forhold til 4k LCD. Ville til hver en tid købe et OLED tv kontra et 4k LCD. Både fordi billedekvalititen uomtvistelig er bedre, og at der intet 4k content er alligevel.

Men det ville mange andre danskere. Mit gæt er, at de typiske forbrugere ude i butikkerne ville vælge højere opløsning over alt andet. Det er noget forbrugeren siden starten har kunnet forholde sig til, altså flere pixels = bedre.

At det så ikke nødvendigvis er sandheden, er vi herinde nok enige om, men valget eksisterer skam derude. LG kan ikke betragte OLED-TV som et marked uden konkurrence, for så taber de.

Det har du sikkert helt ret i, og har da også mange gange set folk lave hovedrystende køb på baggrund af hvad en sælger har fortalt dem.

Eksempelvis havde et familie medlem på min anbefaling sat sig for at købe W6b i 40" da det var på tilbud i elgiganten til 2700kr, da hun så kom ud for at købe det prøvede de at tale hende fra det, og sagde at da det kun var 50 hz ville billedet hakke og at hun skulle have minimum 100hz... heldigvis stolede hun mere på mig og kom hjem med W6eren som hun er utroligt glad for.



Skrevet af: JordanDK
Skrevet den: 08-August-2014 kl. 10:35
Jeg overvejer stærkt bruge opsparingen på dette tv, fantatisk pris må man sige! Selvom der buer lidt, kan det væghænges har jeg læst på avsforum.

-------------
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 08-August-2014 kl. 10:41
Oprindeligt skrevet af troopa troopa skrev:

 Det har du sikkert helt ret i, og har da også mange gange set folk lave hovedrystende køb på baggrund af hvad en sælger har fortalt dem.

Ja, desværre en typisk historie fra de store elektronikkæder i dag. Køberen bliver som regel ledt væk fra tilbudsvarer og andre tv-skærme hen imod de produkter, som sælger får størst avance på. Branchen selv mener, at det ikke er noget problem. Personligt mener jeg, at det er direkte uforeneligt med rådgivning og kundeservice.

Jeg har selv været sælger for mange år siden. Dengang var systemet så snedigt sammensat, at sælgerne ikke behøvede at vide en pind om produkterne, men blot kunne kigge på skiltene. En lille cirkel betød middel provision, stjerne betød høj provision. Der var ingen træning før man blev sat ud på butiksgulvene. Det var op til ens egen samvittighed om man ville sætte sig ind i noget som helst. Men der er selvfølgelig også undtagelser.

Man snakker i dag meget om dårlig rådgivning i mega-varehusene og hvert andet år hører vi en eller anden proklamere, at et nyt koncept skal give bedre rådgivning og kundeservice. Det er dog en fata morgana så længe forretningsmodellen er som den er.


-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: O'Riley
Skrevet den: 08-August-2014 kl. 12:52
Bare slet...


Skrevet af: Jonas Bojer
Skrevet den: 18-August-2014 kl. 09:14
Dejligt flere hurtige test af 77 tommeren er på nettet nu ;O)


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 18-August-2014 kl. 10:19
Link til test af 77". .?


Skrevet af: pmalm
Skrevet den: 18-August-2014 kl. 19:33
Tror det på tide at skifte at skifte det gamle Sony lad ud... Gad vide om man kan finansere det nu når de køre rentefri igen + oprettelse..:)

-------------
Mvh Peter

LG-55EC930, NAD-M3, XBOX-ONE S, B&W CM8, SONOS.


Skrevet af: andmm
Skrevet den: 18-August-2014 kl. 20:56
Hvorfor hører vi ikke om pc skærme med OLED?

-------------
Elac 190 5.1 med 2030 Sub. Yamaha RX-V1073 Benq W1070. Panasonic 37PX70, PS3, Lg199h recorder.


Skrevet af: CoBlockOut
Skrevet den: 29-August-2014 kl. 09:48
Hvad er OLED helt præcist? :s

-------------
Peter - coBlockOut


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 29-August-2014 kl. 09:50
Oprindeligt skrevet af CoBlockOut CoBlockOut skrev:

Hvad er OLED helt præcist? :s

Pixels blir direkte dannet af LED pærer.


Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 07-September-2014 kl. 13:14
Hvor mange af de kommende OLED fra LG bliver flade?
MVH

-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K


Skrevet af: hjernemadsen
Skrevet den: 08-September-2014 kl. 21:23
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Hvor mange af de kommende OLED fra LG bliver flade?
MVH

Det kan du læse om her:

http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1410098598


Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 16-September-2014 kl. 17:55
http://www.lydogbilde.no/test/lg-55ec930v-oled-tv
Hmm , ser ikke alt for godt ud. Problemer med bevægelser og IR.
Det orker man næsten ikke....lad os se hvad flatpanels siger.
Største problem ved bevægelser er tv ved 1080i , dvs bla. F1 og forbold , øv
MVH

-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K


Skrevet af: ThomasNorge
Skrevet den: 16-September-2014 kl. 22:03
Og jeg så netop Formel 1 på samme model i weekend. En skærm med godt 100 timer på bagen.
Føj føj føj. Der skal ske MEGET med OLED før jeg vil overveje et.

Så min ZT60 bliver hængende længe endnu.

-------------
Mvh Thomas


Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 16-September-2014 kl. 22:15
Oprindeligt skrevet af ThomasNorge ThomasNorge skrev:

Og jeg så netop Formel 1 på samme model i weekend. En skærm med godt 100 timer på bagen.
Føj føj føj. Der skal ske MEGET med OLED før jeg vil overveje et.

Så min ZT60 bliver hængende længe endnu.

Det lyder ikke særlig godt , det nytter jo ikke at det er godt til still billeder , hvis det halter ved bevægelse. Men mon ikke de får løst de problemer , kontrast og betragtningsvinkler er jo 100% i orden
MVH

-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K


Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 16-September-2014 kl. 22:16
Oprindeligt skrevet af ThomasNorge ThomasNorge skrev:

Og jeg så netop Formel 1 på samme model i weekend. En skærm med godt 100 timer på bagen.
Føj føj føj. Der skal ske MEGET med OLED før jeg vil overveje et.

Så min ZT60 bliver hængende længe endnu.

Kunne det tænkes, at billede signalet var dårligt, især i butikker kan det meget dårlig.
F.eks benytter Elgiganten i Glostrup video signal via AV indgangen på alle deres skærme.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 16-September-2014 kl. 22:17
Oprindeligt skrevet af ThomasNorge ThomasNorge skrev:

Og jeg så netop Formel 1 på samme model i weekend. En skærm med godt 100 timer på bagen.
Føj føj føj. Der skal ske MEGET med OLED før jeg vil overveje et.

Så min ZT60 bliver hængende længe endnu.

Lige præcis. Det er også min erfaring at der skal ske en del med OLED før at det er et "Sikkert" køb.

Jeg fik jo nærmest at vide at jeg havde knald i låget da jeg for et par måneder siden købte nyt TV - og at det ikke var et OLEDConfused Så læren også af det, lyt ikke for meget til alle de gode råd (selvom de sikkert er velment), men søg selv, kig selv - og frem for alt - beslut selv. 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: ThomasNorge
Skrevet den: 16-September-2014 kl. 22:22
Det var fra skysport i fullhd. Så samme løb weekenden før på min zt60, og der var billedet knivskapt og uden haler med bevægelse. Har optaget det på en dekoder, som blev sat til OLEDet.

Så nej, ingen undskyldninger.

-------------
Mvh Thomas


Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 16-September-2014 kl. 22:27
Jeg ser ALT F1 , og det er også knivskarpt og uden slør eller andre problemer. Og det er et 1080I signal , TV3+ HD...
MVH

-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K


Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 16-September-2014 kl. 22:32
Det er egentlig også tankevækkende , at det kun er LG der sælger OLED , så nogen problemer er der jo nok. Men ingen tvivl om at det har potentialet til at blive fremtidens display/tv
MVH

-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K


Skrevet af: ThomasNorge
Skrevet den: 16-September-2014 kl. 22:40
Det bliver fremtiden.

Plasma var heller ikke det bedste fra dag et. Der var LCD lige lidt mere medgørlig.

Rigtig Hother. Godt du holdte fast. :)

-------------
Mvh Thomas


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 16-September-2014 kl. 22:44
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Det er egentlig også tankevækkende , at det kun er LG der sælger OLED , så nogen problemer er der jo nok. Men ingen tvivl om at det har potentialet til at blive fremtidens display/tv
MVH

Jamen der er jo sikkert en årsag til, at Panasonic, Sony og Samsung endnu ikke er rigtigt er med på vognenSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 16-September-2014 kl. 22:49
At LG's produktions metode er den eneste som en rentabel og de har patent på den metode.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 16-September-2014 kl. 23:03
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

At LG's produktions metode er den eneste som en rentabel og de har patent på den metode.
Det er åbenbart godt det samme.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: mathias1
Skrevet den: 16-September-2014 kl. 23:21
Før tråden bliver alt for negativ, skal vi vel lige tænke på at sidste års model eftersigende ikke havde samme problemer?
Både Lyd og Billede og Flatpanels.dk var meget positive overfor 2013 modellerne, så det kan vel tænkes at der er blevet indgået nogle kompromisser for at få prisen ned, hvad angår kvaliteten?


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 17-September-2014 kl. 00:09
Oprindeligt skrevet af ThomasNorge ThomasNorge skrev:


Plasma var heller ikke det bedste fra dag et. Der var LCD lige lidt mere medgørlig.


Så har vi meget forskellig hukommelse. De mange første generationers LCD var da kun til at se tegnefilm på med ikke alt for hurtige bevægelser og store ensfarvede flader......


Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 17-September-2014 kl. 08:25
Oprindeligt skrevet af ThomasNorge ThomasNorge skrev:

Det var fra skysport i fullhd. Så samme løb weekenden før på min zt60, og der var billedet knivskapt og uden haler med bevægelse. Har optaget det på en dekoder, som blev sat til OLEDet.

Så nej, ingen undskyldninger.


LG har ikke en særlig god de-interlacer og 1080i signaler klarer den derfor ikke overbevisende. 720p går bedre.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 17-September-2014 kl. 18:06
- og husk lige at testen konkluderer,at de på trods af diverse issues vil vælge nævnte OLED LG i 55" frem for samtlige 4k LCD/LED der er på markedet . .

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 17-September-2014 kl. 18:28
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

- og husk lige at testen konkluderer,at de på trods af diverse issues vil vælge nævnte OLED LG i 55" frem for samtlige 4k LCD/LED der er på markedet . .

Så kan du jo så spørge dig selv om du vil købe et OLED TV med de issuses  - jeg vil i det mindste ikkeSmile 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 17-September-2014 kl. 19:19
Hother_ det ville jeg nok ikke . Men testholdet ville, - og det sætter trods alt nok tingene lidt i perspektiv mht ikke at drage FOR negative slutninger udfra testen .
Som glad plasmaejer kan jeg godt leve med kontroleret IR, - men bevægelsesslør er sgu en anden historie . .

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: Steve Jones
Skrevet den: 17-September-2014 kl. 22:26
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

- og husk lige at testen konkluderer,at de på trods af diverse issues vil vælge nævnte OLED LG i 55" frem for samtlige 4k LCD/LED der er på markedet . .

Så kan du jo så spørge dig selv om du vil købe et OLED TV med de issuses  - jeg vil i det mindste ikkeSmile 

I og med jeg ikke modtager interlaced-signaler er jeg fløjtende ligeglad med den har en dårlig deinterlacer. 

Sålænge billedet er referende er det sådan set alt jeg har brug for i mit næste tv - arvtageren for Pio 5090


Skrevet af: Mr-Finkel
Skrevet den: 18-September-2014 kl. 12:29

Denne tråd indeholder mange forskellige input og betragtninger omkring OLED nu og her og hvad fremtiden må byde os herude bage skærmene.

Der kører mange spekulationer omkring udfordringerne og problemerne ved produktion af OLED skærme. Det er ganske rigtigt at bla. Samsung har eller har haft problemer med levetiden på den blå farve, ligesom LG stadig har problemer omkring den generelle levetid på panelerne. Faktisk må vi nok som forbruger leve med den usikkerhed et år eller to endnu, hammer ærgerligt, men sådan er det for nuværende, idet alle producenterne har hver deres udfordringer og problemer på forskellige områder.

Der spørges ofte til hvorfor Samsung holder lav profil omkring markedsføring af OLED skærme, mens LG sender det ene TV på markedet efter det andet. Årsagen er ganske enkel; LG har opbygget et enormt produktions potentiale på deres nye fabrik og de bruger stort set hele produktionsapparatet på TV paneler, som er deres primær OLED produkter. Samsung har også opbygget et enormt produktionsapparat i form af en ny fabrik. Samsung skal imidlertid levere og bruge OLED skærme i meget stort antal til både deres egne telefoner og tablets. Lige nu er der er ganske enkelt mange flere penge i at kører mega produktion på små skærme frem for store skærme. Uanset hvad vi måtte mene om det lige nu og her, så er der ingen tvivl om at det set med producentens øjne er sund forretning. Hertil kommer naturligvis div. Problemer og udfordringer omkring store TV paneler. Jeg kunne dog forstille mig, at både Samsung og et par andre vil komme lidt hurtigere ud af busken, nu hvor man kan få et OLED fra LG til under 20.000, man har jo lov at håbe.

Diskussionen om man skal vælge et LCD 4K eller et OLED 1080P, er efter min opfattelse udelukkende et spørgsmål om penge og tro. Dog er det faktuelt lige pt. at LG`s nyeste model har et væsentlig bedre billede i form af farve og dybdeskarphed, end alle de 4K skærme der er på det danske marked i skrivende stund. Dette tv er dog heller ikke uden problemer. Der er desværre stadig et problem omkring billede sløring ved hurtige sekvenser, men stadig bedre end de fleste LCD og plasma skærme. For mig at se er det helt klart usikkerheden omkring levetiden der er mest problematisk, for billedkvaliteten på selv de nuværende OLED er ganske overlegen i forhold til både plasma og LCD.

På IFA i Berlin blev der vist OLED fra både Samsung og LG. LG`s model er nu i butikkerne, mens Samsung forsat holder lav profil med et par udstillede modeller, der dog ikke kan købes på det dansk marked.

Det skal blive mere interessant at se, hvad der kommer på programmet på CES messen i 2015. LG er jeg ikke så meget i tvivl om, de kommer med mindst en 4K udgave af deres 55EC930V,  men om den kun kommer i en kurvet form står hen i det uvisse. Om Samsung eller andre producenter klapper til ved CES 2015 er mere spændende, for det er nok først der vi bliver klogere på, hvad vi som forbrugere kan forvente et årstid frem i tiden.

Det er svært at spå, specielt om fremtiden, men OLED er ikke bare kommet for at blive, det er den teknologi der over tid vil udkonkurrer alle andre teknologier mange år frem i tiden. Vi kan så i vores stille sind, håbe at producenterne løser deres tekniske problemer og ellers kommer ud af busken så vi kan få mere konkurrence og flere produkter at vælge mellem.

Ser i øvrigt meget frem til at Flatpanels efter signe snart kommer med en anmeldelse af LG`s55EC930V.  Så må vi se, om teknologien efter deres opfattelse er på vej i den rigtige retning og specielt om der er væsentlige forbedringer i forhold til de tidligere modeller fra LG.



Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 18-September-2014 kl. 18:01
Der kommer ikke en OLED 4K model i 55" fra LG. Mindste model bliver 65". Vores anmeldelse af EC930 kommer online snart.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: Mr-Finkel
Skrevet den: 19-September-2014 kl. 09:54
Det da drøn ærgeligt hvis 4K udelukkende bliver i 65" og derover. Havde dog forstået at "55EC9700" fra LG, var et kommende 4K OLED TV i 55". 


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 19-September-2014 kl. 10:19
Der var også planlagt en 55EC9700, men den er droppet. Jeg er dog ret sikker på, at der kommer 4K OLED-TV i 55" senere, sikkert næste år.

-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: armani-thomas
Skrevet den: 19-September-2014 kl. 12:29
"Det da drøn ærgeligt hvis 4K udelukkende bliver i 65" og derover.    "

Nu sidder de fleste jo omkring 3-4 meter fra deres tv, og der kan det menneskelige øje ikke registrere de ekstra pixels, heller ikke på en 65".



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 19-September-2014 kl. 13:15
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

"Det da drøn ærgeligt hvis 4K udelukkende bliver i 65" og derover.    "

Nu sidder de fleste jo omkring 3-4 meter fra deres tv, og der kan det menneskelige øje ikke registrere de ekstra pixels, heller ikke på en 65".


Pixels er svære at se på et 4K uanset afstandenSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: armani-thomas
Skrevet den: 19-September-2014 kl. 14:14
Og det kan man bruge til noget, hvis man limer sin fladskærm fast på næsen.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 19-September-2014 kl. 14:30
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Og det kan man bruge til noget, hvis man limer sin fladskærm fast på næsen.

Du er da velkommen til at prøveWink


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 19-September-2014 kl. 17:17
Var forbi Elgiganten Køge og kikkede på LG OLED

Lækkert billede,   Men led af kraftig IR. Kanal logo sås meget tydeligt under demo de kørte.

Tror desværre det bliver et problem lige som som de første plasma.


Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 19-September-2014 kl. 17:23
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Var forbi Elgiganten Køge og kikkede på LG OLED

Lækkert billede,   Men led af kraftig IR. Kanal logo sås meget tydeligt under demo de kørte.

Tror desværre det bliver et problem lige som som de første plasma.

Det er godt nok vildt
Troede egentlig ikke dette kunne ske på et OLED ?
MVH

-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 20-September-2014 kl. 09:04
Hvorfor skulle det. Ikke kunne ske på OLED? Alle teknologier hvor lyset skabes i hver enkelt pixel vil kunne lide af dette.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 20-September-2014 kl. 09:30
Ok , tak for info. Jeg troede bare ikke at dette kunne være et problem.
Kan det så risikere at blive permanent burn-in også ?
MVH

-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 20-September-2014 kl. 11:19
Tror helt sikkert at det kommer til at lide af permanent burn-in.

Det jeg så i Køge forsvandt ikke de 15-20 minutter jeg var i butikken.

Køber kun sådan et hvis det kan forsikres mod burn-in


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 20-September-2014 kl. 11:23
Sagtens. Alle selv-emitterede pixels kan brænde fast, så det er ens for OLED og Plasma.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: javilha
Skrevet den: 21-Januar-2015 kl. 17:12
Oprindeligt skrevet af CoBlockOut CoBlockOut skrev:

Hvad er OLED helt præcist? :s


-------------
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*


Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 21-Januar-2015 kl. 17:23
Hej , og så er det at det bliver svært. LG bruger ikke samme OLED teknologi som de andre( prøver på ).
MVH

-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K



Print side | Luk vindue