Print side | Luk vindue

hjælp med surround anlæg

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=132402
Udskrevet den: 26-Februar-2025 kl. 16:41

Emne: hjælp med surround anlæg
Skrevet af: Killingkalle
Emne: hjælp med surround anlæg
Skrevet den: 15-Maj-2014 kl. 16:46
jeg har lige købt mig en center højtaler da jeg vil hører talen klar og tydeligt. nu vil jeg hører jer kloge hoveder herinde hvordan jeg via indstillinger på min forstærker kan få maks ud af min center. 
efter at have sat det op kan jeg hører talen bedre, men synes stadig det mangler det sidste. 

mit setup er 2 cerwin vega gulvhøjtaler 12 tommer, JBL Loft 20 center og Sony 5.2 Surround receiver STR-DH540.

på forhånd tak. Kalle (:

Svar:
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 15-Maj-2014 kl. 16:49
Vælg center via "channel knappen", og skru 1-2 db op med piltasterne.

Skrevet den: 15-Maj-2014 kl. 17:18
hej Kampus. der er ingen Channel knap på min fjernbetjening. er der en anden knap jeg kan bruge?

Kalle (:

Skrevet den: 15-Maj-2014 kl. 17:35
fandt den via menuen. tak for hjælpen (:

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 15-Maj-2014 kl. 17:42

Det vil også hjælpe ved at stille på Crossover, ikke alene på Center, men på alle højttalere, både for og bag samt SW. Hvilke indstillinger haves lige nu.?
Dine fronter kan sagtens stilles til Large.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 15-Maj-2014 kl. 18:20
hej Radiomanden. cross over indstillingen er grå i menuen dvs. jeg ikke kan vælge den. lige nu står begge Gulvhøjtaler på Large med 0.0 DB og min center også large med 10.00+ db. og synes lige nu det virker okay. jeg har ingen Subwoofer.

Kalle (:

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 15-Maj-2014 kl. 18:39
Andre recievere har flere indstillingsmuligheder. Delefrekvens og Equaliser, hvor mellemtonen kan forbedres, så dialogen blir endnu tydeligere.

Print side | Luk vindue