Print side | Luk vindue

Vægbeslag fra Aldi

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=13275
Udskrevet den: 23-Februar-2025 kl. 10:27

Emne: Vægbeslag fra Aldi
Skrevet af: jacobhogh
Emne: Vægbeslag fra Aldi
Skrevet den: 05-Juli-2006 kl. 22:22
Så i en tidligere besked fra Lars at de havde et billigt vægbeslag i Aldi.
Det har jeg nu købt og monteret.

Jeg har tidligere købt et Samsung LE-40R71B gennem fælleskøb og det er til dette fjernsyn beslaget er brugt.

Det virker som et kvalitetsbeslag vil dog sige at man nok mindst skal have et 40" for at beslaget ikke bliver for dominerende

Hilsen
Jacob

Svar:
Skrevet af: vlx42
Skrevet den: 05-Juli-2006 kl. 22:37

Den ser ikke så tosset ud, håber ikke at den virker for voldsom med en 37". Men det finder jeg ud af når Sharp engang kan lever :)

Men synes da det ser ud til at være et ok kit, men alle stumer man kunne få brug for. Dog synes jeg instruktionen var lidt tynd, og bla. forklare de hvordan man samler noget der allerede er samlet.

Skrevet af: GuffeDK
Skrevet den: 05-Juli-2006 kl. 22:38
Hvad mener du helt præcis med at det dominere? Har planer om at få et 32 tommer nemlig

Skrevet af: vlx42
Skrevet den: 05-Juli-2006 kl. 22:41
Der er nok fordi den plade man skruer på vægen er 76 cm, jeg ved ikke lige hvor bred et 32" fjernsyn er, men det er jo fedest hvis man ikke kan se besalget.

Skrevet den: 05-Juli-2006 kl. 22:42
Oprindeligt skrevet af GuffeDK GuffeDK skrev:

Hvad mener du helt præcis med at det dominere? Har planer om at få et 32 tommer nemlig

Jeg mener at beslaget er meget stort. Kan gå helt op til 63".
Den plade man sætter på væggen er meget bred (77 cm) og det beslag man sætter på fjernsynes er meget højt (53 cm) - Højden af beslaget kan ses på det nederste af de to billeder.

Hilsen
Jacob

Skrevet den: 05-Juli-2006 kl. 22:56
kan du se om om det er støre end noget af dette??

Mål ekskl. bordstativ, mm (BxDxH)
800 x 80 x 548,5
Mål inkl. bordstativ, mm (BxDxH)
800 x 252 x 603
Mål på karton, mm (BxDxH)
915 x 210 x 745

Kan ikke selv finde ud af de mål der synes de er lidt forvirende
Men kan du se om den vil stikke frem ud fra dette?

Skrevet den: 05-Juli-2006 kl. 23:07
Oprindeligt skrevet af GuffeDK GuffeDK skrev:

kan du se om om det er støre end noget af dette??

Mål ekskl. bordstativ, mm (BxDxH)
800 x 80 x 548,5
Mål inkl. bordstativ, mm (BxDxH)
800 x 252 x 603
Mål på karton, mm (BxDxH)
915 x 210 x 745

Kan ikke selv finde ud af de mål der synes de er lidt forvirende

De mål du skal regne med er 80 cm i bredden og 54,8 cm i højden.

Jeg tror at beslaget vil være noget stort til dette Tv da bagpladen på TV'et ikke er helt plan, men buer for oven og for neden.

Det vil betyde at de stænger der skal monteres på bagpladen af fjernsynet i top og bund ikke vil være plant med bagpladen (Se billede 2)

Jeg fandt beslaget på en hjemmeside hvor der er mål på beslaget:

http://www.apextone.com/product.asp?classname=1_3_811&pa ge=2

Det er det beslag der hedder TVY-30

Hilsen
Jacob

Skrevet den: 05-Juli-2006 kl. 23:12
Det er 32 tommeren af M71 jeg skal ha men kender ikke målene på den.. Men formen er lidt anderledes end den på R71.. Undskyld jeg spørger dumt men er n00b til sådan noget med mål

Skrevet af: Kief
Skrevet den: 05-Juli-2006 kl. 23:14

Men kan man ikke bare få gang i en nedstryger og så tage 5 cm i bund og top på det ?

Jeg har selv lige købt det for at prøve det med mit forhåbentlig kommende Toshiba TV og det bliver kun 32" ...

Casper

-------------
Mvh.

Casper

Skrevet den: 05-Juli-2006 kl. 23:16
Jeg prøver at købe det imorgen så må vi se når M71 kommer om det passer

Skrevet den: 05-Juli-2006 kl. 23:47

Glæder mig til at høre om det passer. Tror de fleste LCD 32" ligger inden for nogenlunde samme mål, så passer dit M71 - så gør mit kommende Toshiba nok også ...

Ellers er det igang med nedstrygeren :)

Casper

-------------
Mvh.

Casper

Skrevet den: 05-Juli-2006 kl. 23:51
 Hehe hvornår udkommer dit nye Toshiba? Den jeg skal ha kommer nemlig først hen af ved August - September

Skrevet af: skipper
Skrevet den: 06-Juli-2006 kl. 00:12
Har også netop bestilt et 32" Toshiba gennem fælleskøb og fået min far til at købe beslaget i aldi, da jeg skulle på arbejde fra morgenstunden. Har dog ikke selv set beslaget, da jeg bor i Aalborg og min forældre i Randers.

Håber da virkelig at beslaget kan bruges, ellers kan min far som kleinsmed vel hurtigt fikse det :-)

/Skipper

Skrevet af: Ziersen
Skrevet den: 06-Juli-2006 kl. 08:06
Det ser sgu ikke så tosset ud, kunne være man skulle smutte i aldi og se om de har flere tilbage, har nemlig planer om snart at investere i et 42" eller måske 50" skærm.

Skrevet den: 06-Juli-2006 kl. 09:01

Oprindeligt skrevet af Ziersen Ziersen skrev:

Det ser sgu ikke så tosset ud, kunne være man skulle smutte i aldi og se om de har flere tilbage, har nemlig planer om snart at investere i et 42" eller måske 50" skærm.

Ellers kan du købe mit hvis jeg finder ud af det ikke passer til Toshiba 32"

-------------
Mvh.

Casper

Skrevet af: skipper
Skrevet den: 06-Juli-2006 kl. 10:00
Oprindeligt skrevet af Kief Kief skrev:

Oprindeligt skrevet af Ziersen Ziersen skrev:

Ellers kan du købe mit hvis jeg finder ud af det ikke passer til Toshiba 32"

Hvis du har bon, kan du bytte og få pengene tilbage inden for 30 dage, så det er jo intet problem :-)

/Skipper

Skrevet den: 06-Juli-2006 kl. 10:01
Jep det har jeg :) (men tænkte at nogen herinde lige så godt kunne få glæde af den ... (der var kun én tilbage og det var den jeg købte)

-------------
Mvh.

Casper

Skrevet af: MortenP
Skrevet den: 23-August-2006 kl. 15:15
Nogle der ved om man kan skaffe dette ophæng nogle steder stadig?..

det ser ud til at det præcis hænger med den afstand jeg skal bruge. (mit originale Samsung beslag sidder for tæt på væggen til at mine gode scartkabler kan være der.

Evt. anden type ophæng er jeg også åben overfor.

På forhånd tak

Mvh.
MortenP

Skrevet af: Stoney
Skrevet den: 23-August-2006 kl. 15:56

Oprindeligt skrevet af MortenP MortenP skrev:

Nogle der ved om man kan skaffe dette ophæng nogle steder stadig?..

det ser ud til at det præcis hænger med den afstand jeg skal bruge. (mit originale Samsung beslag sidder for tæt på væggen til at mine gode scartkabler kan være der.

Evt. anden type ophæng er jeg også åben overfor.

På forhånd tak

Mvh.
MortenP

Jeg har lige fået måneds kataloget fra Harald Nyborg ind af døren ... deri er der flere prisbillige ophæng. Jeg kender ikke noget til kvaliteten eller finish men priserne ser absolut ud til at være i den nedre ende af skalaen fra 129 til 249,- alt afhængig af størrelse og om det skal være med svingarm...

Print side | Luk vindue