Hvilen ny gen maskine skal du have?
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Spillekonsoller
Forumbeskrivelse: PlayStation, Xbox, Wii m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=13279
Udskrevet den: 01-Februar-2025 kl. 06:43
Emne: Hvilen ny gen maskine skal du have?
Skrevet af: Valronn
Emne: Hvilen ny gen maskine skal du have?
Skrevet den: 05-Juli-2006 kl. 23:24
Jeg kunne godt tænke mig at høre hvilken af de nye maskiner i skal have (360, PS3 og Wii). Er godt klar over at en del sikkert har købt 360.
Selv bliver Wii den første af de maskiner jeg køber, regner med at købe den på realease. Derefter er jeg i tvivl om det det bliver 360 eller PS3, kommer nok lidt an på pris og spiludvalg. Selvom jeg klart fortrækker PS2 i den nuværende generation.
|
Svar:
Skrevet af: Wuffer
Skrevet den: 22-Juli-2006 kl. 17:39
Jeg hopper nok på en PS3, hvis spiludvalg og funktioner (som lovet af Sony) holder.
Dog skal det hele også ses i lyset af Xbox 360 spiludvalg kontra PS3, lyd niveau, priser på spil, grafisk ydelse, kvalitetsindtryk osv...
Der hvor jeg ser det største problem for Sony er på online delen. Her har Micro$oft et stort forspring.
Men som tingene ser ud nu så bliver det PS3. Skal dog ikke have den på release datoen da jeg gerne vil sammenlign.
Så er jeg måske også mere tilbøjelig til at investere i et produkt fra Sony.
Wii lyder rigtig interessant, men det bliver som et supplement til en af de andre.
|
Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 22-Juli-2006 kl. 18:04
Jeg skal, som sædvanligt, have alle de stationære. Jeg har allerede en Xbox 360.
|
Skrevet af: Bendix
Skrevet den: 22-Juli-2006 kl. 18:15
Har haft xbox360 2 gange, de larmer alt for meget.
Ps3 for mit vedkommende.
|
Skrevet af: Demonite
Skrevet den: 22-Juli-2006 kl. 18:21
Konsoller er for svanse... PC er den eneste rigtige vej!
|
Skrevet den: 22-Juli-2006 kl. 19:00
Ja for at have det bedste fra begge verdner er noget lort
|
Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 22-Juli-2006 kl. 19:30
Spil på PC er for folk, der ikke bruger deres maskiner seriøst .
Jeg har en PC til seriøst arbejde, og en konsol til spil. Lad hver enhed gøre det, den er bedst til, og lad være med at blande dem sammen - det får man ofte halvhjertede funktioner ud af (jeg har ikke tal på hvor mange venner, der brokker sig over, at deres maskine bliver langsom og kostant crasher, bare fordi de installerer 37 forskellige spil på den).
Næ - en PS3 til mig. Så kan jeg nemlig stadig spille alle de PS2 spil jeg har .
------------- Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver
|
Skrevet af: Bobcat3003
Skrevet den: 23-Juli-2006 kl. 01:43
Jeg holder mig til den Xbox 360 jeg har nu, og så muligvis en Wii når jeg får muligheden for at undersøge den lidt nærmere. Tvivler på jeg skulle få en PS3 inden for de næste par år, den er simpelhen for dyr af en spillekonsol at være (kan godt være den også har Blue-Ray og alt muligt gejl, men jeg køber den sgu ikke for at se film på men for at spille spil). Desuden synes jeg Sony har lukket en masse arrogant lort ud omkring PS3: "Næste generation starter først når vi siger det", "uanset pris ville folk købe den selvom der ikke var nogen spil til den", "det er et røverkøb, den er alt for billig, så folk burde ikke brokke sig" osv... sådan noget skal man bare ikke sige hvis man vil sælge sine ting og fremstå som et seriøst firma, i hvert fald ikke i min verden.
|
Skrevet af: Monolithos
Skrevet den: 26-Juli-2006 kl. 09:55
Xbox 360 og of course Nintendo Wii.
"Desuden synes jeg Sony har lukket en masse arrogant lort ud omkring PS3" ...True!
|
Skrevet den: 26-Juli-2006 kl. 15:07
Sony har været mester med hensyn til salgsgas, men synes nu ikke Microsoft har stået tilbage.
|
Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 26-Juli-2006 kl. 15:59
Har en 360'er men skal nok også ha' Ps3. Køber den nok ikke på udgivelsesdagen, men venter sikkert til prisen er faldet lidt.
Skal have den så jeg kan spille de Ps3-eksklusive titler, der måtte interessere mig, og så kan den jo også køre Blu-Ray.
|
Skrevet af: Skovtrold
Skrevet den: 26-Juli-2006 kl. 16:15
Hopper nok på en PS3 når de kommer ud.
------------- JVC DR-MH300 JVC RX-D701 B&W MT20 JVC LT-32X70
|
Skrevet af: nbu001
Skrevet den: 26-Juli-2006 kl. 16:24
Demonite skrev:
Konsoller er for svanse... PC er den eneste rigtige vej! |
Tror du virkelig at der er forskel på hvad det du kalder "svanse" køber og hvad andre køber .
Så ville det i øvrigt være rart, om vi kunne vedblive at holde kommunikationsniveauet på et anstændigt plan .
/Nils
-------------
|
Skrevet den: 26-Juli-2006 kl. 16:29
nbu001 skrev:
Demonite skrev:
Tror du virkelig at der er forskel på hvad det du kalder "svanse" køber og hvad andre køber .
Så ville det i øvrigt være rart, om vi kunne vedblive at holde kommunikationsniveauet på et anstændigt plan .
/Nils
|
Hørt, hørt. Lidt mere sober tale, tak.
Med "svanse-postulatet" i baghovedet, må jeg med tre konsoller i stuen være ultra-svans.
|
Skrevet den: 26-Juli-2006 kl. 17:23
Tre? Jeg har fjorten, plus en håndholdt. Jeg er den største svans på recordere.dk
|
Skrevet den: 26-Juli-2006 kl. 17:25
Jeps, du vinder, jeg bøjer mig i støvet for mesteren.
|
Skrevet af: nbu001
Skrevet den: 26-Juli-2006 kl. 22:29
Og jeg har 0 (nul) konsoller, så jeg er vist højst metrosexuel .
/Nils
-------------
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 9
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 15:28
kaizer skrev:
Jeps, du vinder, jeg bøjer mig i støvet for mesteren. |
Arh, hvis du bøjer dig for en "svans", såh.....
....er du selv ude om det.
|
Skrevet af: DannyBeyer
Skrevet den: 18-September-2006 kl. 21:26
Demonite skrev:
Sejt.. du er den eneste jeg har hørt om der har prøvet at spille på en PS3... Jeg mener, siden du ved at den ikke larmer.
Heldige asen..
------------- Venlig hilsen
Daniel
|
Skrevet af: WPreDW
Skrevet den: 29-September-2006 kl. 12:25
Hmmm, ville egentlig nok helst have en PS3 - har dog hørt at spillene kommer til at koste op til 1000 kr. (vistnok 400 - 1000) Det er godt nok dyrt
|
Skrevet den: 29-September-2006 kl. 14:57
Spillene kommer selvfølgelig ikke til at koste op til 1000,-. Op til
600, de dyre steder, ligesom Xbox 360 spil, ja, sikkert. Desværre. Men
ikke 1000,-, med mindre du vælger at købe ALLE tilvalgselementerne
online, som stadig kun er hypotetiske, på nær i Gran Turismos tilfælde.
|
Skrevet af: Ulrikwich
Skrevet den: 03-Oktober-2006 kl. 18:22
Spillene skulle faktisk komme til at koste op mod 1000 kr desværre. Spilpriserne er blevet annonceret i usa, og der vil de dyreste koste 100$. Hvis man omregner det med det forhold som gør sig gældende for spil i dag kommer de til at koste i omegnen af en tusse, pga. dansk moms + afgifter og alt det andet man nu betaler for i EU/DK... Og ja, nogen spil bliver dyrere pga. tilvalgselementer købt over nettet, men sådan er det jo.
Og personligt skal jeg helt sikkert have en Wii, den er faktisk allerede bestilt, så jeg går og venter med spænding!
/Ulrik
|
Skrevet den: 03-Oktober-2006 kl. 18:43
Ulrikwich skrev:
Spilpriserne er blevet annonceret i usa, og der vil de dyreste koste 100$.
|
Det må du meget gerne bakke op med en ordentlig kilde.
|
Skrevet den: 03-Oktober-2006 kl. 20:04
Naiera skrev:
Ulrikwich skrev:
Spilpriserne er blevet annonceret i usa, og der vil de dyreste koste 100$.
|
Det må du meget gerne bakke op med en ordentlig kilde.
|
Så gerne: http:// - http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=34617 - http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=34617
|
Skrevet den: 03-Oktober-2006 kl. 20:52
Det betyder jo på ingen måde at spil vil koste 1000,-. Eller 900,- for
den sags skyld. I øvrigt er intet i artiklen officielt bekræftet.
The Inquirer er i øvrigt ikke en god kilde til nyheder om konsoller. Det er heller ikke en hemmelighed at de har set sig sure på PS3.
|
Skrevet den: 03-Oktober-2006 kl. 21:03
Den er taget fra IGN, og dem mener jeg godt man kan tage seriøst. Det er info fra TGS06...
|
Skrevet den: 03-Oktober-2006 kl. 21:18
Og der er stadigvæk intet der antyder, at spil vil nærme sig 1k i pris per styk...
|
Skrevet den: 03-Oktober-2006 kl. 21:31
Jeg tror nu heller ikke Sony er så dumme, at komme med spil til 1000 kr. Så er de i hvert fald sikre på at tabe til Xbox 360 & Wii.
|
Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 03-Oktober-2006 kl. 21:39
http://www.psm3mag.com/page/psm3?entry=ps3_power_up_pics_and - PS3 hands on men ikke uden http://www.berlingske.dk/business/artikel:aid=801736/ - problemer
|
Skrevet af: chefen
Skrevet den: 03-Oktober-2006 kl. 21:53
Selvfølgeligt en XBox - online spil er sgu for fedt.
|
Skrevet den: 03-Oktober-2006 kl. 21:54
Stampe skrev:
http://www.psm3mag.com/page/psm3?entry=ps3_power_up_pics_and - PS3 hands on men ikke uden http://www.berlingske.dk/business/artikel:aid=801736/ - problemer
|
De to ting har jo intet at gøre med hinanden.
|
Skrevet af: the_rieper
Skrevet den: 03-Oktober-2006 kl. 22:07
Stampe skrev:
http://www.psm3mag.com/page/psm3?entry=ps3_power_up_pics_and - PS3 hands on men ikke uden http://www.berlingske.dk/business/artikel:aid=801736/ - problemer |
Den eneste grund til at jeg sælger min 360 når playstation kommer er at den ifølge testen er lydløs og self at den har hdmi. Det betyder meget for mig. performance mæssigt vil jeg mene at de er ret ens, men det er rent gætværk.
|
Skrevet af: Larxox
Skrevet den: 03-Oktober-2006 kl. 22:48
Mht. til spilpriser er her et bud: 59$
http://www.engadget.com/2006/09/26/sony-announces-ps3-game-prices-for-us-59-99/ - http://www.engadget.com/2006/09/26/sony-announces-ps3-game-p rices-for-us-59-99/
Jeg er klar på en PS3, som vil være min første konsol.
------------- Mvh. Lars
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25730&KW=Larxox&PN=0&TPN=1 - Larxox’s Hjemmebio
|
Skrevet af: -Aron-
Skrevet den: 04-Oktober-2006 kl. 08:21
Naiera skrev:
Tre? Jeg har fjorten, plus en håndholdt. Jeg er den største svans på recordere.dk |
14?!?!
Jeg troede ik der fandtes så mange helt tilbage... kan du give os en liste?
------------- -Pioneer PDP-427XD-
-Xbox 360 Gold-
-2 wireless cont-
-9 spil-
-Wireless net adapter-
-JVC 500 Watts Forstærker-
-Højtalere hele vejen rundt :P-
|
Skrevet af: Decap_dk
Skrevet den: 19-Oktober-2006 kl. 15:14
jeg hopper nok på en XBOX360 - men bekymre mig også om dennes støjniveau.
Hvad angår priser på PS3 spil så tror jeg næppe at de kommer til at koste 1000kr. Ser man på coolshop så koster de ommkring 650,- hvilket jo er et mindst ligeså godt gæt som det 1000kr.
Som der også bliver antydet så har xbox'en ikke hdmi - ihvertfald ikke endnu. Jeg kan ikke lige huske hvor jeg har læst det, men har set et billede af et xbox360 mainboard med hdmi-out. Ligeledes er der spekulationer om at den snart kommer i andre farver (endelig)
Og som der også bliver nævnt andre steder, så er hdmi altså nødvendigvis ikke så vildt meget bedre end fx component og VGA...
Så for at summere: XBOX360 til mig - PS3 bliver simpelthen for dyr de første mange år!
|
Skrevet af: gunni
Skrevet den: 23-Oktober-2006 kl. 15:04
Klart en wii, som jeg da også har bestilt den 8/12 nam nam, så skal der spilles..
|
Skrevet den: 23-Oktober-2006 kl. 17:35
Skrevet af: cigi
Skrevet den: 20-November-2006 kl. 11:21
Til alle der overvejer PS3 - så tjek lige dette link som for første gang giver et kig under moterhjælmen og gennem alt den hype som har været på begge sider.
Personligt ser jeg XBOX360 som vinderen i denne her.
|
Skrevet den: 20-November-2006 kl. 11:25
cigi skrev:
Til alle der overvejer PS3 - så tjek lige dette link som for første gang giver et kig under moterhjælmen og gennem alt den hype som har været på begge sider.
Personligt ser jeg XBOX360 som vinderen i denne her.
|
Hvilket link?
|
Skrevet den: 20-November-2006 kl. 15:38
cigi skrev:
Personligt ser jeg XBOX360 som vinderen i denne her. |
Vinderen er den konsol med de bedste spil. Begge konsoller er så kraftige at en lille forskel kan være ligemeget.
Ét punkt hvor PS3 dog helt sikkert vinder, er på video-udgangen...
|
Skrevet af: argiex
Skrevet den: 23-November-2006 kl. 06:43
Jeg har haft en 360´er siden januar måned, og det er en virkelig fed maskinen. Den larmer bare for meget.
Den næste konsol skal helt sikkert være Wii, den bliver alt for sjov
PS3 bliver for dyr, og har ikke rigtigt noget nyt at byde på.
------------- Denon 3806 7.1 receiver
Pi7 front, center højttaler
Coral CX-5 baghøjttaler
Optoma HD72i projektor
Toshiba HD-EP35 HD-DVD
PS3 Bluray
Xbox360
Nintendo Wii
|
Skrevet af: O'Brian
Skrevet den: 27-November-2006 kl. 22:33
PS3 er bestilt !!
Noget at byde på..... Har en 2er i huset, jeg syntes virklig 3eren ka byde på mere...
------------- Samsung C46 8705.
Samsung LE46M87B.
Philips BDP7500.
Philips DFR 9000.
Philips SRU 9600.
Canton Surround.
Beosound 3000.
Beolab 8000.
PS3-60 GB.
|
Skrevet den: 27-November-2006 kl. 23:56
Selvfølgelig har PS3 noget at byde på kontra PS2, men jeg har allerede en Xbox360 og køber en Nintendo Wii.
Jeg købte selv PS2´eren på udgivelsesdagen, og havde meget glæde af den indtil jeg skiftede den ud med en Xbox.
Da så Xbox360 kom, var det et nemt valg at vælge den, for PS3 ville jo ikke udkomme før et år efter.
Måske skal jeg have en PS3 hvis det viser sig at den kan noget jeg ikke vil undvære, men det bliver helt sikkert ikke før prisen bliver sat ned.
Jeg kan jo få en Xbox360 og en Nintendo Wii for samme pris som en PS3.
Xbox360 er en gennemtænkt maskine der virker rigtigt godt, og Wii er så nytænkende at den nok skal blive mega sjov selvom den ikke er så kraftig som de to andre.
Jeg havde regnet med at Sony ville lave PS3 til en "alt i et maskine", dvs. en hdd recorder, spillekonsol, mediecenter, blu-ray afspiller.
Men den kan bare ikke nok til at koste 5000-5500,- kr.
Jeg er stor fan af Sony´s spillemaskiner, bruger min PSP meget , men PS3 er jeg ikke helt lun på.
Coral CX-5 baghøjttaler
Optoma HD72i projektor
Toshiba HD-EP35 HD-DVD
PS3 Bluray
Xbox360
Nintendo Wii
|
Skrevet af: Claus83
Skrevet den: 11-December-2006 kl. 19:32
Jeg skal enten have en ps3 eller en wii
|
Skrevet den: 12-December-2006 kl. 10:35
Så har jeg fået Wii
Den holder 1000%, det er virkelig en fed måde at styre spillene på.
Grafikken er langt fra 360´eren, men det betyder intet i de spil jeg vil bruge Wii til.
Jeg har kun 2 spil til den indtil videre, men det kan være julemanden kommer med flere
4x4 Monstertruck er sjovt at styre, fordi du klikker remoten ind i et lille rat som du så sidder og drejer med i luften.
Det virker bare, og så er konsollen så lille og støjsvag.
Coral CX-5 baghøjttaler
Optoma HD72i projektor
Toshiba HD-EP35 HD-DVD
PS3 Bluray
Xbox360
Nintendo Wii
|
Skrevet af: Krisgebis
Skrevet den: 13-December-2006 kl. 18:54
Jeg skal i første omgang kun have en 360'er.
Kan anbefale dem der køber en ps3 pga. støjniveauet at vente og se til dens launch i Eu. MS kommer nemlig med en revideret udgave af 360 i første kvartal 2007 (altså samme tid PS3 udkommer). Den nye udgave har smallere kredsløb, så den burde blive mere støjsvag. Så håber på det bedste.
|
Skrevet af: keras
Skrevet den: 29-December-2006 kl. 00:19
Ja den "nye" 360 ´er der ikke larmer som en jetjager, kunne jeg godt være frisk på. Ps3 ja når launch prisen er som den er, så venter jeg hellere. Wii tør jeg sku ikke have i huset, hvis vennerne kommer til øl. Kan se det for mig, godt beruset og skal spille wii sports. Av av der røg det fjernsyn.
|
|