Print side | Luk vindue

4K UHD TV - tråden

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: LED TV - LCD TV
Forumbeskrivelse: Forum for LED TV - LCD TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=132865
Udskrevet den: 19-April-2024 kl. 10:17


Emne: 4K UHD TV - tråden
Skrevet af: Hother
Emne: 4K UHD TV - tråden
Skrevet den: 08-Juni-2014 kl. 21:26
Jeg synes at det er tid for en særskilt UHD - tråd, hvor alle med et UHD TV kan fremkomme med deres oplevelser gode - som måske mindre gode.

Jeg synes egentlig kun at jeg ser indlæg om UHD TV, hvor det virker som om, at de fleste skribenter primært har set UHD hos en eller anden forhandler, og måske i bund og grund ikke har set så meget UHD.

Så jeg synes at det ville være super med indlæg fra de af os der vitterligt har et UHD TV.

Også indlæg der fortæller om hvor I har fundet UHD videoer som har en god kvalitet ville være lækkert.

Også gerne indlæg om hvad I synes om f.eks. Netflix og kvaliteten af UHD herfra (altså billedekvaliteten) ville være rigtigt lækkert.

Ud af busken og fortæl om jeres oplevelserTongue


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.



Svar:
Skrevet af: Hother
Skrevet den: 08-Juni-2014 kl. 21:40
Her er lidt om mine egne oplevelser (indlægget stammer fra min bio-tråd):

Nu har jeg haft mit Samsung UE55F9005 nøjagtigt en måned - og hvad mener så jeg egentligt?

Det var jo med bævrende hjerte og sind at jeg igen kastede mig over et LED, skulle det igen som med mit forrige LED blive en retur sending, og hvad så i givet fald?.

Selv opsætningen var jo som fod i hose al den stund, at jeg var i besiddelse af AVForums kalibrerings indstilling - mja... altså jeg synes bestemt at deres bagbelysning er i overkanten, og at deres 10 punkt hvidbalance ikke rigtigt dur på mit panel. Så jeg nøjes med deres ditto 2 punkts. Alt i alt giver det mig alligevel et billede som jeg er særdeles tilfreds med. Bevares der er optagelser som f.eks. direkte TV udsendelser hvor lyset i studiet er for voldsomt, det ses helt klart mere end på mit tidligere Pana plasma. Nå ja, så er der jo den sædvanlige begrænsning i den brugbare seervinkel. Sort niveauet er flot og over min forventning. Jeg har ikke observeret artifacts af betydning, billedet er roligt og hurtige bevægelser håndteres flot.

TV´ets lyd er okay, vel sådan cirka i runde tal 90% af lydkvaliteten af mit tidligere Pana VT60, og dermed helt okay til TV udsendelser.

Selve byggekvaliteten ser ud til at være ganske flot, altså bortset fra, at jeg har en plast bagbeklædning. Minder mig en del om Panasonics seneste 4K i design - ærligt. Faktisk blev jeg en anelse nervøs da jeg så strømkablet. Det er af samme type som til en transistorradio, og altså bestemt ikke af den type som jeg er været vant til i årevis med mange skiftende paneler. Men med tanke på, at effektforbruget ligger lige over 100w, så  er det sikkert en okay løsning.  

Fjernbetjeningerne er ikke noget at råbe hurra for. Sådan cirka i en kvalitet som fra Samsungs billige BD afspillere, men dog med et ganske elegant alternativ med touchpad - eneste problem, touchpaden er ikke specielt nøjagtig, og det kan man få mange sjove oplevelser ud af. Men selve den egentlige fjernbetjening virker ganske pænt. Summa sumarum fjernbetjeningerne virker okay.

Så er der jo alle disse Apps som rager mig noget så inderligt. Okay jeg har benyttet YouTube til afspilning af UHD clips, og den funker fint.

Det mindre gode, og som er så uendeligt typisk Samsung:

Nyeste firmware kan af uransaglige årsager ikke downloades fra nettet, men skal overføres til en USB stick, hvorfra man så kan opdatere. Denne lille finte betød formentlig at jeg ikke kunne få min nyindkøbte One Connection boks til at fungere, men det er set i bagklogskabens ulidelige klare lys. Jeg venter så lige 2-3 uger på den næste One Connection boks i og med at den første er sendt retur.  

Nu når vi er inde på One Connect boksen, så synes jeg i bund og grund at den er genial med helt nemt tilgængelige stik forbindelse m.v.

Så er der en anden lille finte. Når TV´ et er på stand-by så lyser der en rød lampe. Fra tid til anden lyser den blå lampe, der ellers skulle indikere at TV´et er tændt - når TV´et slukket. Det er sgu da Samsung ikke sandt.

Men alt i alt, det er et glimrende UHD TV der dog først i det store og hele kan vise UHD når den næste nye boks kommer med pakkeposten. Til gengæld viser TV´et både TV-udsendelser og BD afspilninger til et overordentligt fornuftigt niveau.

Jeg er altså godt tilfreds, man får ikke noget forærende. Men hør lige her her, 13K for et UHD TV, knapt 3K for en ny One Connect boks der bringer TV´et på linie med seneste Samsung UHD TV, med HEVC, HDMI 2.0 og USB 3.0 m.v. Det er fint for mig, et godt køb Smile



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: rotelman
Skrevet den: 08-Juni-2014 kl. 21:48
God ide... Jeg er meget glad for mit F9005 men mangler UHD materiale så hvis nogen kan komme med links til download steder... for dem jeg har fundet virker ikke længere.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 08-Juni-2014 kl. 21:52
Oprindeligt skrevet af rotelman rotelman skrev:

God ide... Jeg er meget glad for mit F9005 men mangler UHD materiale så hvis nogen kan komme med links til download steder... for dem jeg har fundet virker ikke længere.

Jeg har selv været lidt heldig at få lidt demo via en stor USB stik, prøv lige at tale lidt godt for din forhandler (husk USB)LOL


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Giffel
Skrevet den: 08-Juni-2014 kl. 21:53
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Så er der en anden lille finte. Når TV´ et er på stand-by så lyser der en rød lampe. Fra tid til anden lyser den blå lampe, der ellers skulle indikere at TV´et er tændt - når TV´et slukket. Det er sgu da Samsung ikke sandt.



Er det måske fordi den indikerer at den henter EPG data og evt. tjekker for opdateringer?
Sådan fungerede det i hvert fald på mit gamle Sharp tv.


-------------

LG OLED C1 77"
Denon AVR-X2800H
Synology DS916+
ATV 4K 3. gen


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 08-Juni-2014 kl. 21:54
Oprindeligt skrevet af Giffel Giffel skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Så er der en anden lille finte. Når TV´ et er på stand-by så lyser der en rød lampe. Fra tid til anden lyser den blå lampe, der ellers skulle indikere at TV´et er tændt - når TV´et slukket. Det er sgu da Samsung ikke sandt.



Er det måske fordi den indikerer at den henter EPG data og evt. tjekker for opdateringer?
Sådan fungerede det i hvert fald på mit gamle Sharp tv.
Jeg ved det sådan set ikke - men tror det ikke, for TV´et er slukketSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Giffel
Skrevet den: 08-Juni-2014 kl. 21:59
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Giffel Giffel skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Så er der en anden lille finte. Når TV´ et er på stand-by så lyser der en rød lampe. Fra tid til anden lyser den blå lampe, der ellers skulle indikere at TV´et er tændt - når TV´et slukket. Det er sgu da Samsung ikke sandt.



Er det måske fordi den indikerer at den henter EPG data og evt. tjekker for opdateringer?
Sådan fungerede det i hvert fald på mit gamle Sharp tv.
Jeg ved det sådan set ikke - men tror det ikke, for TV´et er slukketSmile


Jo, men hvis den røde lampe lyser er det jo bare i standby og så kan det godt selv "tænde" for at søge efter opdateringer og EPG data.


-------------

LG OLED C1 77"
Denon AVR-X2800H
Synology DS916+
ATV 4K 3. gen


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 08-Juni-2014 kl. 22:52
Oprindeligt skrevet af Giffel Giffel skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Giffel Giffel skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Så er der en anden lille finte. Når TV´ et er på stand-by så lyser der en rød lampe. Fra tid til anden lyser den blå lampe, der ellers skulle indikere at TV´et er tændt - når TV´et slukket. Det er sgu da Samsung ikke sandt.



Er det måske fordi den indikerer at den henter EPG data og evt. tjekker for opdateringer?
Sådan fungerede det i hvert fald på mit gamle Sharp tv.
Jeg ved det sådan set ikke - men tror det ikke, for TV´et er slukketSmile


Jo, men hvis den røde lampe lyser er det jo bare i standby og så kan det godt selv "tænde" for at søge efter opdateringer og EPG data.

Okay, ja se det vidste jeg ikke - takkerSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 08-Juni-2014 kl. 23:20
jeg har også F9005 (Venter på den nye One Connect box).

Jeg har ret meget 4K materiale som jeg har samlet sammen, og som jeg bruger en Gigabyte Brix med 4K udgang til at se. Jeg er spændt på om den nye One Connect boks gør den overflødig.


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 09-Juni-2014 kl. 09:38
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Så er der jo alle disse Apps som rager mig noget så inderligt. Okay jeg har benyttet YouTube til afspilning af UHD clips, og den funker fint.

YouTube har valgt at satse på VP9 i stedet for HEVC til 4K-streaming på Smart TV og bokse. Uden Evolution Kit har F9005 hverken HEVC eller VP9. Den får førstnævnte med Evolution Kit, men ikke sidstnævnte.

Mig bekendt er der ikke et eneste 2014 4K Smart TV med understøttelse af VP9. Så lige nu får man højest HD fra YouTube, hvis man bruger den indbyggede app.


-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 09-Juni-2014 kl. 09:47
Der er nok en god grund til at Google / Youtube satser på VP9. Smile

Og som Open Source codec, så tror jeg ikke der går så langt tid før vi ser de første UHD TV implementere det via firmware update.

Men jeg tror mange bliver skuffede hvis de tror deres UHD TV skal kunne det hele selv.


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 09-Juni-2014 kl. 09:50
Tv-producenterne siger, at det tidligst kommer på deres 2015 modeller - og at det umiddelbart bliver via hardware. F9005 kan så nok opgraderes igen med Evolution Kit Smile

Jeg tror dog personligt, at udfaldet bliver, at Google dropper tanken om kun at VP9 og koder alt deres 4K-indhold i både HEVC og VP9. De gør det samme med HD-indhold i både H.264 og VP8 i dag.


-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 09-Juni-2014 kl. 09:53
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Jeg tror dog personligt, at udfaldet bliver, at Google dropper tanken om kun at VP9 og koder alt deres 4K-indhold i både HEVC og VP9. De gør det samme med HD-indhold i både H.264 og VP8 i dag.

Jeg må indrømme at jeg er ret pro VP9 p.g.a. det er Open Source. Men syntes det ville være fedt med både HEVC og VP9.

Skulle få mit One Connect Evolution Kit i denne uge. Men det er blevet udskudt 4 gange inden for de sidste 14 dage, så det skal blive spændende om det kommer.


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: Jwin
Skrevet den: 09-Juni-2014 kl. 15:22
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Jeg må indrømme at jeg er ret pro VP9 p.g.a. det er Open Source.

Hvor åbent er VP9 når det kommer til stykket? Ja, det er gratis at benytte, men det er stadig Google der bestemmer hvor standarden skal hen. Det er der ingen af de andre spillere på banen der er glade for.

J


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 16-Juli-2014 kl. 17:18
Er det virkelig kun JeTex og jeg der har investeret i et lidt mere high - end betonet 4K TV. Er der ingen af jer andre der har købt et af de nye Samsung, Sony, Panasonic m.v., UHD TV. Jeg synes at det kunne være både så hyggeligt, lærerigt og spændende at høre om andres oplevelser og erfaringer med 4K  Tongue

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 16-Juli-2014 kl. 18:10
Havde helt overset tråden, men har da set 4K materiale på youtube. Og skal da lige hilse og sige, at det står noget bedre end 4K fra Netflix. Her tænkes især på de to serier fra Netflix, der er dog også fire naturfilm, som næsten når YouTube kvaliteten.

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 16-Juli-2014 kl. 18:30
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Havde helt overset tråden, men har da set 4K materiale på youtube. Og skal da lige hilse og sige, at det står noget bedre end 4K fra Netflix. Her tænkes især på de to serier fra Netflix, der er dog også fire naturfilm, som næsten når YouTube kvaliteten.

Det lyder jo spændende, hvad søger du på i Youtube?Tongue


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 16-Juli-2014 kl. 18:34
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Havde helt overset tråden, men har da set 4K materiale på youtube. Og skal da lige hilse og sige, at det står noget bedre end 4K fra Netflix. Her tænkes især på de to serier fra Netflix, der er dog også fire naturfilm, som næsten når YouTube kvaliteten.

Det lyder jo spændende, hvad søger du på i Youtube?Tongue
Så simpelt som 4K, der findes videoer fra et par ( husker ikke lige deres navne ), men disse optagelser står knaldhamrende godt. Jeg mener, at huske, at den ene er fra Costa Rica (optagelsen).
Tjekkede lige, de hedder Jacob og Katie Schwarz.


-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 16-Juli-2014 kl. 19:04
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Havde helt overset tråden, men har da set 4K materiale på youtube. Og skal da lige hilse og sige, at det står noget bedre end 4K fra Netflix. Her tænkes især på de to serier fra Netflix, der er dog også fire naturfilm, som næsten når YouTube kvaliteten.

Det lyder jo spændende, hvad søger du på i Youtube?Tongue
Så simpelt som 4K, der findes videoer fra et par ( husker ikke lige deres navne ), men disse optagelser står knaldhamrende godt. Jeg mener, at huske, at den ene er fra Costa Rica (optagelsen).
Tjekkede lige, de hedder Jacob og Katie Schwarz.
Mange tak, jamen jeg har såmænd prøvet det samme og søge på UHD/4K, og meget af det er ganske flot. Jeg er dog i tvivl om hvorvidt det reelt er UHD video. Er der ikke noget med at f.eks. Google/youtube ikke benytter en brugbar decoder - altså ikke f.eks. HEVC?Big smile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 16-Juli-2014 kl. 20:26
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Havde helt overset tråden, men har da set 4K materiale på youtube. Og skal da lige hilse og sige, at det står noget bedre end 4K fra Netflix. Her tænkes især på de to serier fra Netflix, der er dog også fire naturfilm, som næsten når YouTube kvaliteten.

Det lyder jo spændende, hvad søger du på i Youtube?Tongue
Så simpelt som 4K, der findes videoer fra et par ( husker ikke lige deres navne ), men disse optagelser står knaldhamrende godt. Jeg mener, at huske, at den ene er fra Costa Rica (optagelsen).
Tjekkede lige, de hedder Jacob og Katie Schwarz.
Mange tak, jamen jeg har såmænd prøvet det samme og søge på UHD/4K, og meget af det er ganske flot. Jeg er dog i tvivl om hvorvidt det reelt er UHD video. Er der ikke noget med at f.eks. Google/youtube ikke benytter en brugbar decoder - altså ikke f.eks. HEVC?Big smile
Jeg ved det ikke, men kan blot konstatere, at jeg ikke har set noget stå så flot. Dette gælder uanset medie og opløsning, så kan simpelthen ikke tro, at dette blot bliver vist i 1080p.


-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 16-Juli-2014 kl. 20:57
Takker Je TexSmile

Edit: Nå men jeg prøvede at benytte net-browseren for første gang - sammen med den lille mouse-pad fbtj. Begge dele er så ualmindeligt elendigt at bruge, så det opgav jeg. Måske er det mig - men alligevelDead


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: rotelman
Skrevet den: 16-Juli-2014 kl. 22:14
Jeg prøvede lige katie Schwarz i Burma 4k 60 fps i samsung you tube app og det ligner max full hd for mig... den der hedder wildlife er ret fed og kunne være 4k :-)
Shit de har lagt mange flotte videos op... Costa Rica er også flot... og Honey bees in 96fps er flot... men tror bare ikke at det bliver vist i UHD... prøver at måle min netværk download... da jeg ikke kan få info om dette på samsung tv'et


Skrevet af: Sylvest
Skrevet den: 16-Juli-2014 kl. 22:37
Der er lidt at hente her http://demo-uhd3d.com/index.php men download hastigheden er ikke imponerende

-------------
.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 16-Juli-2014 kl. 22:45
Oprindeligt skrevet af rotelman rotelman skrev:

 prøver at måle min netværk download... da jeg ikke kan få info om dette på samsung tv'et

Det kan jeg til gengæld via min iPad APP til Panasonic TV´et. Kigger på det i morgenSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: LeBlodia
Skrevet den: 16-Juli-2014 kl. 23:31
Jeg har ikke selv et UHD TV, men vil da lige bidrage med en enkel video som jeg kender til. I opløsning skal vælges "original", så skulle det være i 4K

www.youtube.com/watch?v=g0gZES2pTWk

Hvis linket ikke virker kan I Google "star citizen hornet commercial"


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 17-Juli-2014 kl. 00:20
Iflg. min iPad APP er der ingen 4K videoer på youtube der vises i andet end 576i. Det kan selvfølgelig være min iPad der tager fejl, omvendt så siger den 1080i på yousee og 1080p via BD.

Så alt andet lige - hvis korrekt, så viser det blot hvilken glimrende scaler der sidder i de forskellige TV, for flotte, det er de "4K videoer".

Desuden hakker billedet ikke hos mig ved youtube videoerne, som når jeg ser Panasonics 4K APPSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: rasmusvn
Skrevet den: 17-Juli-2014 kl. 00:43
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Iflg. min iPad APP er der ingen 4K videoer på youtube der vises i andet end 576i. Det kan selvfølgelig være min iPad der tager fejl, omvendt så siger den 1080i på yousee og 1080p via BD.

Så alt andet lige - hvis korrekt, så viser det blot hvilken glimrende scaler der sidder i de forskellige TV, for flotte, det er de "4K videoer".

Desuden hakker billedet ikke hos mig ved youtube videoerne, som når jeg ser Panasonics 4K APPSmile

Så er det nok en fejl et sted, for opløsningen er nu ok (for ovennævnte video - ikke at den rigtig imponerer).




Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 17-Juli-2014 kl. 07:02
rasmusvn: Et screenshot fra en PC?

YouTube vil levere 4K-video til Smart TV med VP9 codec. Det har ingen Smart TV i dag. Mig bekendt er der ingen Smart TV som kan dekode 4K-mpeg4, som man i visse tilfælde kan få igennem fra YouTube på en PC.

-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: thxtex
Skrevet den: 17-Juli-2014 kl. 08:29
@Rasmus: Er Samsung F9000's UHD format bestående af 4 MPEG4 filer ikke et 'ægte' 4K format?


Skrevet af: troopa
Skrevet den: 17-Juli-2014 kl. 08:30
..


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 17-Juli-2014 kl. 09:36
Oprindeligt skrevet af rasmusvn rasmusvn skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Iflg. min iPad APP er der ingen 4K videoer på youtube der vises i andet end 576i. Det kan selvfølgelig være min iPad der tager fejl, omvendt så siger den 1080i på yousee og 1080p via BD.

Så alt andet lige - hvis korrekt, så viser det blot hvilken glimrende scaler der sidder i de forskellige TV, for flotte, det er de "4K videoer".

Desuden hakker billedet ikke hos mig ved youtube videoerne, som når jeg ser Panasonics 4K APPSmile

Så er det nok en fejl et sted, for opløsningen er nu ok (for ovennævnte video - ikke at den rigtig imponerer).


Ja der må være noget galt et eller andet sted. Måske mit Pana ikke kan dekode det modtagne signal. På den anden side ser billedet bestemt bedre ud end et opskaleret 576 billede - mystiskSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 17-Juli-2014 kl. 11:04
Oprindeligt skrevet af thxtex thxtex skrev:

@Rasmus: Er Samsung F9000's UHD format bestående af 4 MPEG4 filer ikke et 'ægte' 4K format?

Det kan vel bedst betegnes som et "hack" Smile

Men nogle af de prøvesendinger man har lavet på tv-kanaler i 4K har brugt samme metode, blot af hensyn til tests.


-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: rasmusvn
Skrevet den: 17-Juli-2014 kl. 11:51
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

rasmusvn: Et screenshot fra en PC?

YouTube vil levere 4K-video til Smart TV med VP9 codec. Det har ingen Smart TV i dag. Mig bekendt er der ingen Smart TV som kan dekode 4K-mpeg4, som man i visse tilfælde kan få igennem fra YouTube på en PC.

Jep, fra pc.


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 18-Juli-2014 kl. 06:19
Oprindeligt skrevet af rasmusvn rasmusvn skrev:

 
Jep, fra pc.

Det er interessant, at bitraten er blot 13,5 Mb/s. Ifølge YouTube skulle deres 4K-videoer kunne gå helt op på 35-45 Mb/s:  http://https://support.google.com/youtube/answer/1722171 - http://https://support.google.com/youtube/answer/1722171

Det kunne være sjovt at kigge på lidt flere klip og se hvad de ligger på. I mit hoved er det lige på grænsen for Google at kalde 13,5 Mb/s ved mpeg4 for "4K".


-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: jvks
Skrevet den: 12-August-2014 kl. 11:02
http://www.hdtvtest.co.uk/news/result-201406013793.htm - http://www.hdtvtest.co.uk/news/result-201406013793.htm

-------------
Samsung 55" UE F8005, Yamaha A1020,SamsungSMT-H3106, B&W MT-20.PS3 og Panasonic DMR730







Skrevet af: Hother
Skrevet den: 04-September-2014 kl. 09:12
Blot for info til dem der ikke har Pana TX-AX800 serien i deres købsinteresse pga. manglende Netflix 4K.

TX-AX800 serien vil få en s/w opdatering der inkludere Netflix 4K modtagelse/streaming. Det blev bekræftet af Panasonic på IFA i går, og også "Bekræftet" af Lars, som deltager på IFA udstillingen. Det fremgår af nyheden om Pana TX-AX900 i kommentarfelterne:

"Ja, de nye Panasonic TV har Netflix 4K (og Amazon ditto).

Der kommer også en opdatering til AX800 der giver Netflix 4K".





-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Thomas Jensen
Skrevet den: 04-September-2014 kl. 09:25
Men hvorfor ikke bare have det på plads fra starten af, i stedet for disse lappeløsninger hen ad vejen?
Det har garanteret kostet Panasonic nogle potentielle kunder.

-------------
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 04-September-2014 kl. 11:21
Oprindeligt skrevet af Thomas Jensen Thomas Jensen skrev:

Men hvorfor ikke bare have det på plads fra starten af, i stedet for disse lappeløsninger hen ad vejen?
Det har garanteret kostet Panasonic nogle potentielle kunder.

Det har utvivlsomt kostet rigtigt mange kunder - jeg kender indtil flere. De har været hos mig og set mit 58 tommer Pana, og været meget begejstret for billedet, men ikke for det manglende Netflix 4KConfused


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 04-September-2014 kl. 11:46
Man kan i øvrigt læse mere om emnet her:

http://www.avforums.com/news/panasonic-confirm-plasma-beating-ax902-ax900-4k-tv-will-release-in-autumn.10653


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Onaj
Skrevet den: 28-November-2014 kl. 13:22
Nogen som ved om der er en "formel" eller sammenhæng i tallet Mhz i forhold til UHD?

Altså skal man "kun" købe et UHD med et antal MhZ?

Tænker måske at købe denne ue40hu6905-40-led-4k , men er i tvivl om 200 Clear Motion Rate nu også er nok til et 4K 40" tv. F.eks. har jeg kigget på et 100CMR og det skulle svarer til 50mhz. Og det var bare ikke helt OK, der var jo flimmer/hak på ret meget.


https://www.dustinhome.dk/product/5010810357/ue40hu6905-40-led-4k

-------------
Reklame on:
www.recordere.dk /bm-radio.dk Kan varmt anbefales.
Reklame off:


Skrevet af: kec2
Skrevet den: 28-November-2014 kl. 13:29
Det lader til at nogle producenter snyder med refresh rate.
http://www.rtings.com/info/fake-refresh-rates-samsung-clear-motion-rate-vs-sony-motionflow-vs-lg-trumotion - http://www.rtings.com/info/fake-refresh-rates-samsung-clear-motion-rate-vs-sony-motionflow-vs-lg-trumotion


-------------
Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 29-November-2014 kl. 15:44
Et LCD TV flimrer ikke. Uanset hvad frekvensen er.

6900-serien er Samsungs Lowend 4K model. Du vil være bedre tjent med en fuld HD model i samme størrelse, men med et højere modenummer.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: Onaj
Skrevet den: 29-November-2014 kl. 22:49
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Et LCD TV flimrer ikke. Uanset hvad frekvensen er.
-------.......


Jeg så en demo med nogle højhuse hvor en måske fuld HD eller højere opløsnings video kørte over skærmene i hele butikken.
Man kunne klart se det hakkede... når der panorerede horisonttalt på e alle billigste skærme dem med 50mhz.. eller 100CMR.  Hvor imod dem med en højere mhz klarede det bedst.

Takker for svar det blev jeg faktisk klogere af ;-)


-------------
Reklame on:
www.recordere.dk /bm-radio.dk Kan varmt anbefales.
Reklame off:


Skrevet af: MichaelA
Skrevet den: 02-December-2014 kl. 15:13
Okay så, har netop fået mit B&O Avant UHD tv og set en masse HD klip fra Youtube.

Men, jeg vil jo gerne se noget 4K indhold og tænker at det kan jeg vel via min USB port på tv'et eller hvad?

Kan jeg downloade nogle klip, og i så fald hvilke bør man se, til en USB og smide den i røven af mit tv?

Håber det giver mening.


-------------
Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v


Skrevet af: Bladerunner
Skrevet den: 02-December-2014 kl. 15:27
Er der ikke Smart TV på sådan et monsterdyrt TV ? Tongue

Anyway.... som tidligere nævnt i tråden - prøv at søge efter Jacob og Katie Schwarz.... der er nogle imponerende klip.


Skrevet af: MichaelA
Skrevet den: 02-December-2014 kl. 17:11
Jo jo, det er der da - men ved ikke om det er 4K materiale jeg ser og kender godt de flotte klip fra J&K.

-------------
Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 02-December-2014 kl. 17:18
Oprindeligt skrevet af Bladerunner Bladerunner skrev:

Er der ikke Smart TV på sådan et monsterdyrt TV ? Tongue

Anyway.... som tidligere nævnt i tråden - prøv at søge efter Jacob og Katie Schwarz.... der er nogle imponerende klip.

Ups, godt tip, det vil jeg da lige prøveTongue


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 02-December-2014 kl. 17:30
Oprindeligt skrevet af MichaelA MichaelA skrev:

Okay så, har netop fået mit B&O Avant UHD tv og set en masse HD klip fra Youtube.

Men, jeg vil jo gerne se noget 4K indhold og tænker at det kan jeg vel via min USB port på tv'et eller hvad?

Kan jeg downloade nogle klip, og i så fald hvilke bør man se, til en USB og smide den i røven af mit tv?

Håber det giver mening.

Nej det kan det fine tv ikke, og kommer heller aldrig til det. Man har valgt, at producere et meget dyrt tv, som aldrig kommer til ved egen hjælp, at kunne afspille 4K materiale. B&O har nemlig valgt ikke, at udstyre tv'et med hevc dekodning, når det gælder afspilning via usb, tuner og apps.
De håber på, at Apple eller anden producent af streamingsudstyr, vil klare ærterne for dem.

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: MichaelA
Skrevet den: 02-December-2014 kl. 17:35
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af MichaelA MichaelA skrev:

Okay så, har netop fået mit B&O Avant UHD tv og set en masse HD klip fra Youtube.

Men, jeg vil jo gerne se noget 4K indhold og tænker at det kan jeg vel via min USB port på tv'et eller hvad?

Kan jeg downloade nogle klip, og i så fald hvilke bør man se, til en USB og smide den i røven af mit tv?

Håber det giver mening.

Nej det kan det fine tv ikke, og kommer heller aldrig til det. Man har valgt, at producere et meget dyrt tv, som aldrig kommer til ved egen hjælp, at kunne afspille 4K materiale. B&O har nemlig valgt ikke, at udstyre tv'et med hevc dekodning, når det gælder afspilning via usb, tuner og apps.
De håber på, at Apple eller anden producent af streamingsudstyr, vil klare ærterne for dem.

Det tænkte jeg nok, og må afvente at se 4K materiale på mit dyrebare tv.

Håber meget på en Apple tv 4. generation box i en nær fremtid.


-------------
Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v


Skrevet af: gposch
Skrevet den: 09-December-2014 kl. 23:07
Panasonic's 4K App er en slag frontend som giver direkte adgang til deres 4K kanal på Youtube.

Når man afspiller via Panasonics 4K App vises der i ægte 4K opløsning og kan ind i mellem hakke lidt periodisk. Et bevis for at bitraten er høj. Jeg har en fiber forbindelse 60/60Mbit.
Nu siges der at TV'et ikke understøtter VP9 decoding, hvordan kan det så lige lade sig gøre?
Via YouTube appen bliver de samme videoer kun vist opskaleret til 4K og de hakker ikke ind imellem.


-------------
LG OLED 65" C1
i1 Display Pro, CalMAN Home
Marantz CINEMA 40 11.4 receiverDALI 5.1.4 Mentor/Ikon/Fazon Sat Speakers
SVS SB-4000 Subwoofer
nVIDIA Shield
Mavens KODI(Dolby Vision)


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 09-December-2014 kl. 23:29
Oprindeligt skrevet af gposch gposch skrev:

Panasonic's 4K App er en slag frontend som giver direkte adgang til deres 4K kanal på Youtube.

Når man afspiller via Panasonics 4K App vises der i ægte 4K opløsning og kan ind i mellem hakke lidt periodisk. Et bevis for at bitraten er høj. Jeg har en fiber forbindelse 60/60Mbit.
Nu siges der at TV'et ikke understøtter VP9 decoding, hvordan kan det så lige lade sig gøre?
Via YouTube appen bliver de samme videoer kun vist opskaleret til 4K og de hakker ikke ind imellem.

Hakkeri - ups, og jeg som lige har bestilt en 40Mbit forbindelse og troede det var okayConfused

Nå, men er du sikker på at det er en Pana App via Youtube. Jeg tror det ikke, jeg tror at det er en Pana-server som man logger sig ind på. Ellers hænger tingene ikke sammen, heller ikke omkring VP9Smile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: gposch
Skrevet den: 09-December-2014 kl. 23:46
Jeps, jeg er helt sikker på 4K App'en bruger deres Youtube kanal. Det er fuldstændig det samme indhold, og ind i mellem popper der også reklamer op i bunden af skærmen under afspilningen i App'en som der gør på Youtube. Det sidste er grunden til jeg er 100 % sikker.
Jeg vil så sige det er sjældent det hakker, tror det har noget at gøre med ungerne også sidder og streamer samtidig med. ;-)

I øvrigt.

http://www.avsforum.com/forum/24-digital-hi-end-projectors-3-000-usd-msrp/1506723-ultimate-4k-demo-material-information-thread.html - http://www.avsforum.com/forum/24-digital-hi-end-projectors-3-000-usd-msrp/1506723-ultimate-4k-demo-material-information-thread.html

4K Video Downloader, som henter 4K indhold ned fra Youtube. Filen man ender med er en MP4 fil, som man kan smide over netværket fra PC til Tv'ets USB lager enhed. Man kan også tilslutte TV'ets USB lager enhed via Tilknyt netværksdrev i Windows stifinder, og lade 4K Video Downloader downloade direkte til Tv'et. Det er da smaaart :-)

http://www.uhdvideos.net/  


-------------
LG OLED 65" C1
i1 Display Pro, CalMAN Home
Marantz CINEMA 40 11.4 receiverDALI 5.1.4 Mentor/Ikon/Fazon Sat Speakers
SVS SB-4000 Subwoofer
nVIDIA Shield
Mavens KODI(Dolby Vision)


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 10-December-2014 kl. 00:19
Oprindeligt skrevet af gposch gposch skrev:

Jeps, jeg er helt sikker på 4K App'en bruger deres Youtube kanal. Det er fuldstændig det samme indhold, og ind i mellem popper der også reklamer op i bunden af skærmen under afspilningen i App'en som der gør på Youtube. Det sidste er grunden til jeg er 100 % sikker.
Jeg vil så sige det er sjældent det hakker, tror det har noget at gøre med ungerne også sidder og streamer samtidig med. ;-)

I øvrigt.

http://www.avsforum.com/forum/24-digital-hi-end-projectors-3-000-usd-msrp/1506723-ultimate-4k-demo-material-information-thread.html - http://www.avsforum.com/forum/24-digital-hi-end-projectors-3-000-usd-msrp/1506723-ultimate-4k-demo-material-information-thread.html

4K Video Downloader, som henter 4K indhold ned fra Youtube. Filen man ender med er en MP4 fil, som man kan smide over netværket fra PC til Tv'ets USB lager enhed. Man kan også tilslutte TV'ets USB lager enhed via Tilknyt netværksdrev i Windows stifinder, og lade 4K Video Downloader downloade direkte til Tv'et. Det er da smaaart :-)

http://www.uhdvideos.net/  

Okay - ja, så har jeg som du, svært ved at se en sammenhæng omkring VP9Smile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 10-December-2014 kl. 06:54
VP9 er det format som Google/YouTube fremover vil bruge til 4K på YouTube (sikkert også HEVC senere, men de holder skansen lidt endnu overfor hvad de ser som konkurrenten) på Ultra HD-tv samt tv-bokse (f.eks. Android TV, evt. Apple TV).

YouTube har dog streamet 4K til PC/Mac i en del år efterhånden. Det sker med mpeg4 H.264, som dog aldrig er skabt til 4K-enkodning og heller ikke gør indholdet retfærdighed med mindre man bruger uproportional høj bitrate. Nu har jeg ikke prøvet Panasonic's 4K-app, men jeg gætter på, at den er et slags "hack" der simpelthen henter den H.264 version som er tiltænkt PC/Mac-browsere. Men det er bare et gæt.


-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 10-December-2014 kl. 09:14
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

VP9 er det format som Google/YouTube fremover vil bruge til 4K på YouTube (sikkert også HEVC senere, men de holder skansen lidt endnu overfor hvad de ser som konkurrenten) på Ultra HD-tv samt tv-bokse (f.eks. Android TV, evt. Apple TV).

YouTube har dog streamet 4K til PC/Mac i en del år efterhånden. Det sker med mpeg4 H.264, som dog aldrig er skabt til 4K-enkodning og heller ikke gør indholdet retfærdighed med mindre man bruger uproportional høj bitrate. Nu har jeg ikke prøvet Panasonic's 4K-app, men jeg gætter på, at den er et slags "hack" der simpelthen henter den H.264 version som er tiltænkt PC/Mac-browsere. Men det er bare et gæt.

Takker for dit indlæg Rasmus. Ingen tvivl om at flere af Pana´s APP clips kan genfindes på You Tube UHD clips. De er bare ikke i samme kvalitet som på Pana´s APP. Smile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 10-December-2014 kl. 10:36
Jeg bruger en nem vej til at se youtube på mit smarttv ved at benytte min Tablet, der er parret til tv.

Jeg går ind på youtube app'en på min Tablet (det kunne også være en alm smartphone).
Så snart tablet'en viser yuotube dukker der et nyt symbol op. Se skærmfoto med det rektangulære symbol 3. Sidst øverst til højre på selve youtube billedet

Trykker jeg på dette skabes forbindelse fra tablet til tv. Jeg bruger tablet'en som fjernbetjening på det jeg ønsker at se af Youtube videoer på mit tv.

Første gang sendes der fra you tube en talkode der indtastes. Herefter ses alt i god kvalitet. Ps. Jeg kører med 30/30 internet med fiberkabel

Vejledning i hvordan se på youtube-titlen Pair Smartphone/Tablet to Smart tv for Youtube app (send to TV function)




-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: gposch
Skrevet den: 10-December-2014 kl. 11:31
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Jeg bruger en nem vej til at se youtube på mit smarttv ved at benytte min Tablet, der er parret til tv.

Jeg går ind på youtube app'en på min Tablet (det kunne også være en alm smartphone).
Så snart tablet'en viser yuotube dukker der et nyt symbol op. Se skærmfoto med det rektangulære symbol 3. Sidst øverst til højre på selve youtube billedet

Trykker jeg på dette skabes forbindelse fra tablet til tv. Jeg bruger tablet'en som fjernbetjening på det jeg ønsker at se af Youtube videoer på mit tv.

Første gang sendes der fra you tube en talkode der indtastes. Herefter ses alt i god kvalitet. Ps. Jeg kører med 30/30 internet med fiberkabel

Vejledning i hvordan se på youtube-titlen Pair Smartphone/Tablet to Smart tv for Youtube app (send to TV function)




Fungerer præcis på samme måde på Pana AX800, og en rigtig smart feature. Med det rigtige indhold kan man sommetider godt narres til at tro det er 4K, men det er det ikke.


-------------
LG OLED 65" C1
i1 Display Pro, CalMAN Home
Marantz CINEMA 40 11.4 receiverDALI 5.1.4 Mentor/Ikon/Fazon Sat Speakers
SVS SB-4000 Subwoofer
nVIDIA Shield
Mavens KODI(Dolby Vision)


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 10-December-2014 kl. 12:36
Oprindeligt skrevet af gposch gposch skrev:


Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Jeg bruger en nem vej til at se youtube på mit smarttv ved at benytte min Tablet, der er parret til tv.

Jeg går ind på youtube app'en på min Tablet (det kunne også være en alm smartphone).
Så snart tablet'en viser yuotube dukker der et nyt symbol op. Se skærmfoto med det rektangulære symbol 3. Sidst øverst til højre på selve youtube billedet

Trykker jeg på dette skabes forbindelse fra tablet til tv. Jeg bruger tablet'en som fjernbetjening på det jeg ønsker at se af Youtube videoer på mit tv.

Første gang sendes der fra you tube en talkode der indtastes. Herefter ses alt i god kvalitet. Ps. Jeg kører med 30/30 internet med fiberkabel

Vejledning i hvordan se på youtube-titlen Pair Smartphone/Tablet to Smart tv for Youtube app (send to TV function)




Fungerer præcis på samme måde på Pana AX800, og en rigtig smart feature. Med det rigtige indhold kan man sommetider godt narres til at tro det er 4K, men det er det ikke.


Enig i at det ikke er 4K. Sammenligner jeg denne form med almindelig fremgangsmåde med at se 4K med youtube via smarttv, kan jeg ikke se forskel. Det er heller ikke 4K. Og forskellen er stor fx til Netflix 4K.
Så har man en tablet eller smartphone, er den beskrevne måde at søge, finde og vise youtube på rigtig smart og kan sikkert anvendes til alle fabrikater af smarttv.

-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: gposch
Skrevet den: 10-December-2014 kl. 12:44
Jeps, minder egentlig lidt om Spotify Connect.
Vi er enige om at Netflix 4K ikke ligner rigtig 4K. Vi er forhåbentlig enig om at ægte 4K på skærmen, tydeligt kan ses det er ægte 4K, og der ikke er noget at være i tvivl om. Der findes diverse 4K klip på nettet som kan downloades og afspilles via USB stick, og her får tv'et virkelig lov til at vise hvad det er bygget til. Her kan Youtube og Netflix 4K godt pakke sammen. Der er i øvrigt ikke den store forskel på Netflix 1080p og Netflix 4K. Det står næsten lige så skarpt, hvor 4K er en anelse bedre.(heldigvis)


-------------
LG OLED 65" C1
i1 Display Pro, CalMAN Home
Marantz CINEMA 40 11.4 receiverDALI 5.1.4 Mentor/Ikon/Fazon Sat Speakers
SVS SB-4000 Subwoofer
nVIDIA Shield
Mavens KODI(Dolby Vision)


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 11-December-2014 kl. 11:16
"Send to TV" er en herlig funktion ja. Den bygger på samme protokol som Chromecast gjorde i starten. Skulle i øvrigt også virke med Netflix :) 

-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 11-December-2014 kl. 12:50
Egentlig er jeg ikke klar over, hvor meget der sendes til tv på denne måde i stedet for at styre.

Når jeg går ind på youtube på tablet'en, tændes youtube app'en på TV også.
Og det er rigtigt med netflix, hér kan det samme gøres. Tak for oplysningen.

Også her er det app'en på tv'et, det igangsættes fx, når der vises 4K materiale. Derfor er billedkvaliteten på tv også så god.
Så i mit tilfælde er der mere "fjernstyr" - end send til TV. Eller hvad?

Og det er virkelig nemt, frem for at søge og skrive på fjernsynets tastatur med tv fjernbetjening.

-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: Flarup
Skrevet den: 11-December-2014 kl. 13:32
jeg skal have nyt TV og er nået frem til 2 - 3 modeller som har lidt svært ved at vælge imellem :)
1: UE65HU7505 fra Samsung
men synes at have læst at der skulle være en del probælemer med dette, er der noget i dette ? hvis ja er problemet løst ?
 
2: Ue65HU8505 fra Samsung
er ikke helt hooked på det der buede TV
hvad er jeres meninger/erfarringer ?
er det kun godt for den der sidder midtbfor ?
 
3:KD 65X8505B fra Sony
synes det er rigtig fedt dette TV, men har bare ikke de samme smart apps som Samsung, ved ikke om det er noget jeg vil bruge da jeg pt bruger min Mac Mini. Konen vil dog helt sikkert synes det er smart :)
Snakkede med en mand fra Sony Center som fortalte at det rygtes at TV'et vil kunne opdateres til androidTV ligesom deres 2015 modeller.
er det noget i har hørt og evt. kan be/afkræfte ?


-------------
Med Venlig Hilsen
Flarup


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 11-December-2014 kl. 13:36
Personligt ville jeg til hver en tid vælge Sony. Bedre byggekvalitet til en fornuftig pris, normalt færre problemer, og et glimrende billede - men hvis du ikke får indstillet TV nogenlunde rigtigt, så kan det knibe lidt med sortniveauetSmile

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 11-December-2014 kl. 13:48
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Egentlig er jeg ikke klar over, hvor meget der sendes til tv på denne måde i stedet for at styre

Du har helt ret. Det der i praksis sker er, at der blot sendes en lille kommando til tv'et, som så åbner den pågældende app og starter netop den video, som man har valgt. Der sker reelt ikke noget streaming imellem telefon og tv, hvilket er smart så telefonen ikke bruger strøm og smart fordi tv'et automatisk selv henter bedste kvalitet (fordi det identificerer sig som en tv-skærm og ikke en lille mobilskærm overfor serveren). Så har man et Full HD-tv så får man Full HD fra Netflix, men har man et Ultra HD-tv så får man Ultra HD med denne metode (når indholdet findes deri). Smile


-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 11-December-2014 kl. 13:59
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:


Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Egentlig er jeg ikke klar over, hvor meget der sendes til tv på denne måde i stedet for at styre


Du har helt ret. Det der i praksis sker er, at der blot sendes en lille kommando til tv'et, som så åbner den pågældende app og starter netop den video, som man har valgt. Der sker reelt ikke noget streaming imellem telefon og tv, hvilket er smart så telefonen ikke bruger strøm og smart fordi tv'et automatisk selv henter bedste kvalitet (fordi det identificerer sig som en tv-skærm og ikke en lille mobilskærm overfor serveren). Så har man et Full HD-tv så får man Full HD fra Netflix, men har man et Ultra HD-tv så får man Ultra HD med denne metode (når indholdet findes deri). Smile

Tak Rasmus. Det var godt at få bekræftet. Jeg kunne heller ikke forstå, hvorfor kvaliteten på tv skærmen var så god, hvis det ikke forholdt sig sådan. Det er rent ud sagt genialt.

Jeg bruger forøvrigt også screeen Mirroring fra min Tablet og fra min smartphone til tv'et. Her er kvaliteten på tv'et også forbløffende god. Men det må vil foregå via wifi fra enheden til tv'et. Er det rigtigt?

-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: Hother
Skrevet den: 11-December-2014 kl. 14:24
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Jeg bruger en nem vej til at se youtube på mit smarttv ved at benytte min Tablet, der er parret til tv.

Jeg går ind på youtube app'en på min Tablet (det kunne også være en alm smartphone).
Så snart tablet'en viser yuotube dukker der et nyt symbol op. Se skærmfoto med det rektangulære symbol 3. Sidst øverst til højre på selve youtube billedet

Trykker jeg på dette skabes forbindelse fra tablet til tv. Jeg bruger tablet'en som fjernbetjening på det jeg ønsker at se af Youtube videoer på mit tv.

Første gang sendes der fra you tube en talkode der indtastes. Herefter ses alt i god kvalitet. Ps. Jeg kører med 30/30 internet med fiberkabel

Vejledning i hvordan se på youtube-titlen Pair Smartphone/Tablet to Smart tv for Youtube app (send to TV function)



Det må jeg da lige forsøge mig udi  - hvis det også funker på et Panasonic. Spændende og godt tip BentClap


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 11-December-2014 kl. 14:29
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

 Jeg bruger forøvrigt også screeen Mirroring fra min Tablet og fra min smartphone til tv'et. Her er kvaliteten på tv'et også forbløffende god. Men det må vil foregå via wifi fra enheden til tv'et. Er det rigtigt?

Hvilken tablet er det? Jeg vil tro, at det er Miracast (som mange producenter blot kalder noget andet). I den nyeste version kan der sendes op til 1920x1080 - godt nok komprimeret, men fin kvalitet alligevel. Ulempen ved mange enheder der bruger Miracast er dog, at de kapper forbindelsen til WiFi-netværket i hjemmet for at lave en direkte WiFi-forbindelse til tv'et. Det er fint når man vil vise fotos, men ikke så godt til streaming, hvor man jo skal bruge internetforbindelsen. De nyeste Miracast-versioner skulle dog holde fast i WiFi-forbindelse i hjemmet også.


-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 11-December-2014 kl. 14:38
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:


Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

 Jeg bruger forøvrigt også screeen Mirroring fra min Tablet og fra min smartphone til tv'et. Her er kvaliteten på tv'et også forbløffende god. Men det må vil foregå via wifi fra enheden til tv'et. Er det rigtigt?


Hvilken tablet er det? Jeg vil tro, at det er Miracast (som mange producenter blot kalder noget andet). I den nyeste version kan der sendes op til 1920x1080 - godt nok komprimeret, men fin kvalitet alligevel. Ulempen ved mange enheder der bruger Miracast er dog, at de kapper forbindelsen til WiFi-netværket i hjemmet for at lave en direkte WiFi-forbindelse til tv'et. Det er fint når man vil vise fotos, men ikke så godt til streaming, hvor man jo skal bruge internetforbindelsen. De nyeste Miracast-versioner skulle dog holde fast i WiFi-forbindelse i hjemmet også.


Tv'et er et Samsung UE 55F 9005, Tablet er en Samsung Tab S, og smartphone
er en Samsung S5. Alle disse bruger betegnelsen screen Mirroring.
Vi har mange enheder på trådløs wifi. Ingen afbrydes.

Også tv'et viser alt uden problemer og uden hakken sender netflix. Med screen mirroring ser jeg også videoer, der på Smartphone er optaget i 4K. Her bliver det dog nødvendigvis buffet, så der er forsinkelse på nogle sekunder, men så kommer alt uden hakken.

-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 11-December-2014 kl. 14:42
Til Hother. Jeg er ret sikker på, at alle SmartTVs kan bruge denne gode fornyelse. God fornøjelse.

-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: gposch
Skrevet den: 11-December-2014 kl. 15:15
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Egentlig er jeg ikke klar over, hvor meget der sendes til tv på denne måde i stedet for at styre

Du har helt ret. Det der i praksis sker er, at der blot sendes en lille kommando til tv'et, som så åbner den pågældende app og starter netop den video, som man har valgt. Der sker reelt ikke noget streaming imellem telefon og tv, hvilket er smart så telefonen ikke bruger strøm ...


Præcis som med Spotify Connect, som jeg tidligere nævnte :-)


-------------
LG OLED 65" C1
i1 Display Pro, CalMAN Home
Marantz CINEMA 40 11.4 receiverDALI 5.1.4 Mentor/Ikon/Fazon Sat Speakers
SVS SB-4000 Subwoofer
nVIDIA Shield
Mavens KODI(Dolby Vision)


Skrevet af: gposch
Skrevet den: 11-December-2014 kl. 15:16
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Jeg bruger en nem vej til at se youtube på mit smarttv ved at benytte min Tablet, der er parret til tv.

Jeg går ind på youtube app'en på min Tablet (det kunne også være en alm smartphone).
Så snart tablet'en viser yuotube dukker der et nyt symbol op. Se skærmfoto med det rektangulære symbol 3. Sidst øverst til højre på selve youtube billedet

Trykker jeg på dette skabes forbindelse fra tablet til tv. Jeg bruger tablet'en som fjernbetjening på det jeg ønsker at se af Youtube videoer på mit tv.

Første gang sendes der fra you tube en talkode der indtastes. Herefter ses alt i god kvalitet. Ps. Jeg kører med 30/30 internet med fiberkabel

Vejledning i hvordan se på youtube-titlen Pair Smartphone/Tablet to Smart tv for Youtube app (send to TV function)



Det må jeg da lige forsøge mig udi  - hvis det også funker på et Panasonic. Spændende og godt tip BentClap


Det funger perfekt Hother! :)


-------------
LG OLED 65" C1
i1 Display Pro, CalMAN Home
Marantz CINEMA 40 11.4 receiverDALI 5.1.4 Mentor/Ikon/Fazon Sat Speakers
SVS SB-4000 Subwoofer
nVIDIA Shield
Mavens KODI(Dolby Vision)


Skrevet af: MichaelA
Skrevet den: 11-December-2014 kl. 17:11
Samme funktion findes også på Beovision Avant, vælg et YouTube videoklip på din smartphone eller tablet og se det direkte til tv'et, de skal blot være på samme netværk og skal ikke parres sammen først.

-------------
Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v


Skrevet af: Thomas Jensen
Skrevet den: 12-December-2014 kl. 11:46
Det fungerer også mellem en iPad Air og et Sony W8-TV.
Så længe de er på samme netværk behøver de ikke engang at være parret.

Men OK, det har jo ikke meget med UHD at gøre...

-------------
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3


Skrevet af: Thomas Jensen
Skrevet den: 12-December-2014 kl. 13:01
Nå, så siger rygterne at LG vil præsentere et 8K OLED på CES 2015.
En 55" prototype.

Ak ja, så skal Hother snart have nyt TV igen...

-------------
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3


Skrevet af: MichaelA
Skrevet den: 22-December-2014 kl. 11:01
Har nu haft mit Beovision 4K tv et stykke tid og må sige jeg er meget tilfreds med det billede det viser. Hvad enten det er alm. HD tv kanaler eller 1080p film jeg smider efter det, kommer der et sindssygt godt billede!

Har nu også set et par film med min kæreste (som ikke er tv nørd) hvor vi senest så Pretty Woman. Hendes indtryk af billedekvalitet oplever hun sådan:

Det er som om der ikke er det normale tv/film filter på billedet, man kan jo se alle detaljer og urenheder i billede næsten som at være der selv og næsten FOR godt et billede. Men sjovt at høre hendes indtryk af hvad hun ser og hvordan hun oplever billedet.

Man får også bare lyst til at se alle mulige tidligere film igen, bare fordi det ser SÅ meget bedre ud Approve

Glædelig 4K jul.


-------------
Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v


Skrevet af: Bladerunner
Skrevet den: 22-December-2014 kl. 13:19
Oprindeligt skrevet af MichaelA MichaelA skrev:

Har nu haft mit Beovision 4K tv et stykke tid og må sige jeg er meget tilfreds med det billede det viser. Hvad enten det er alm. HD tv kanaler eller 1080p film jeg smider efter det, kommer der et sindssygt godt billede!

Har nu også set et par film med min kæreste (som ikke er tv nørd) hvor vi senest så Pretty Woman. Hendes indtryk af billedekvalitet oplever hun sådan:

Det er som om der ikke er det normale tv/film filter på billedet, man kan jo se alle detaljer og urenheder i billede næsten som at være der selv og næsten FOR godt et billede. Men sjovt at høre hendes indtryk af hvad hun ser og hvordan hun oplever billedet.

Man får også bare lyst til at se alle mulige tidligere film igen, bare fordi det ser SÅ meget bedre ud Approve

Glædelig 4K jul.

Jeg er ligeledes ikke tv nørd og kan fuldstændig genkende den forklaring.

Det er som om at den textur som film normalt er 'svøbt' i mangler efter TV opgraderingen.
Før i tiden var man aldrig i tvivl om hvorvidt man var dumpet ned i et 'normalt' TV program eller en film - nu er der sjældent den store forskel.
Jeg synes ikke det er en ubetinget fordel altid.

Jeg sluger programmer som 'Vores planet' råt nu hvor billedet er blevet så flot - det interesserede mig ikke så meget før LOL

Også glædelig jul herfra - til både nørder, feinsmeckere og alle os andre Wink


Skrevet af: jsj1
Skrevet den: 25-December-2014 kl. 12:41
Glædelig jul til alle :-D
@Bladerunner, er det et Samsung ....8505 tv du har/ er du tilfreds med det?

-------------
Mvh
Jan


Skrevet af: Thomas Jensen
Skrevet den: 26-December-2014 kl. 11:03
Scratch that.

-------------
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 26-December-2014 kl. 11:19
Oprindeligt skrevet af Thomas Jensen Thomas Jensen skrev:

Ja, så har jeg bestilt et 50" AX800E.
Grunden er at jeg havde ca. 13.000 kr. for meget på kontoen her sidst på måneden, og så var 13.333 kr. hos AV-Connection jo et godt tilbud.

Bevares, 50" er jo ikke enormt men til min lille stue og 2 m kiggeafstand, så går det jo nok. Desuden spiller TV'ets vægt også en rolle, da jeg er ene om at løfte det på plads (det skal dog ikke hænge på væggen).
Lyden klares af mit Sony TV-møbel med indbygget soundbar og subwoofer.

Jamen det var da en fin efterjulegave til dig selv. Håber at du bliver meget tilfreds med indkøbetTongue


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Thomas Jensen
Skrevet den: 26-December-2014 kl. 12:45
Nå, jeg valgte sent i aftes at annullere ordren, da jeg dels syntes at 50" var for lille og dels at jeg handlede lidt overilet.
Fakta er jo at jeg er glad for mit nuværende Sony, så jeg overvejer et 55X8505B også selv om det kun er med IPS-panel.

Så jeg beklager forstyrrelsen af tråden.

-------------
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 26-December-2014 kl. 13:01
Oprindeligt skrevet af Thomas Jensen Thomas Jensen skrev:

Ja, så har jeg tre styks reservefjernsyn, når det ankommer.
To Sony (40HX755 & 50W805B)
Plus et Samsung UE46F7005.

Så mon ikke at jeg har fjernsyn nok til resten af livet (5-10 år til anslår jeg)?
Ah..... skal vi ikke lige give det en pæn sjat år mere - det synes jegTongue


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bladerunner
Skrevet den: 27-December-2014 kl. 12:51
Oprindeligt skrevet af jsj1 jsj1 skrev:

Glædelig jul til alle :-D
@Bladerunner, er det et Samsung ....8505 tv du har/ er du tilfreds med det?

Hejsa,

Det er et 7505 og jeg synes det er et fantastisk fjernsyn Smile


Skrevet af: Flarup
Skrevet den: 30-December-2014 kl. 14:10
Hej alle jer folk med 4K TV
jeg overvejer at investere i Samsungs UE65HU7505 som Komplett.dk har til 14999
Geunden til jeg netop overvejer dette TV er at jeg gerne vil have et Fladt TV som også er pæn at se på og så fordi de giver 5 års garanti, hvilket jeg godt kan lide trygheden ved :)
er det et TV i kan anbefale ???

hvad har i andre 4K ejere valgt af TV og evt. hvorfor ?


-------------
Med Venlig Hilsen
Flarup


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 30-December-2014 kl. 14:28
Oprindeligt skrevet af Flarup Flarup skrev:

Hej alle jer folk med 4K TV
jeg overvejer at investere i Samsungs UE65HU7505 som Komplett.dk har til 14999
Geunden til jeg netop overvejer dette TV er at jeg gerne vil have et Fladt TV som også er pæn at se på og så fordi de giver 5 års garanti, hvilket jeg godt kan lide trygheden ved :)
er det et TV i kan anbefale ???

hvad har i andre €K ejere valgt af TV og evt. hvorfor ?

Valgte Pana 58AX800:

  • Bedre billede, ret plasma-like
  • Bedre byggekvalitet i forhold til mange andre
  • Tror nok mere på Panasonics kvaliteter i almindelighed i forhold til f.eks. Samsung.

Men men..... så taler vi jo også en hel anden pris med mit Pana. Og Samsung giver meget for pengeneSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Helmuth
Skrevet den: 30-December-2014 kl. 14:39
Oprindeligt skrevet af Flarup Flarup skrev:

hvad har i andre 4K ejere valgt af TV og evt. hvorfor ?

Har du set denne:

http://jyllands-posten.dk/digitalt/tv/ECE7321700/Test-af-6-overkommelige-tv%E2%80%99er-med-4K-opl%C3%B8sning---4K-til-folket/ - http://jyllands-posten.dk/digitalt/tv/ECE7321700/Test-af-6-overkommelige-tv%E2%80%99er-med-4K-opl%C3%B8sning---4K-til-folket/




Skrevet af: dunlop
Skrevet den: 19-Januar-2015 kl. 20:52
Oprindeligt skrevet af Flarup Flarup skrev:


Hej alle jer folk med 4K TV
jeg overvejer at investere i Samsungs UE65HU7505 som Komplett.dk har til 14999
Geunden til jeg netop overvejer dette TV er at jeg gerne vil have et Fladt TV som også er pæn at se på og så fordi de giver 5 års garanti, hvilket jeg godt kan lide trygheden ved :)
er det et TV i kan anbefale ???

hvad har i andre 4K ejere valgt af TV og evt. hvorfor ?



Hej Flarup

Jeg kan varmt anbefale dette UE65HU7505 fra komplet.dk - jeg har lige modtaget mit og det er en fantastisk skærm. Æstetisk flot i stuen med den tynde kant og jeg ville netop IKKE have den buede model.

Skærmen erstatter min tidligere Panasonic PZ800E (plasma), som nu overgår til min søn.

Jeg må delvis give Hother ret i hans hang til Plasma - det ER bedre, men det er nørderi - med de rigtige indstillinger er UE65HU7505 en extrem flot skærm med et flot billede.

Jeg havde forinden også læst på nettet om de problemer der kan være med baggrundsbelysningen - som kan vise svage mørke striber ved hurtige panoreringer, som f.eks. ved forboldkampe. Jeg har set fede forboldkampe med hurtige panoreringer og jeg har ikke set skyggen af problemet.

Komplet har en god returgaranti, så hvis du ser problemet, kan det jo bare ryge tilbage.

MEN: jeg har et andet problem ! - jeg kan ikke få billede på skærmen !! - dvs. det har jeg jo haft, men det var via HDMI fra min YouSee harddisk box. Nu vil jeg gerne tage YouSee direkte på skærmen udenom boxen, - så ud med kablet fra boxen og ind i TV'ets indgang for cable-TV.

Så er det bare at sætte det rigtigt op inden kanalsøgning iflg. YouSee's anvisninger - Network ID, Symbol rate, Frekvens osv. og så søge digitale kanaler.

Desværre finder den ingen kanaler, - den finder alle analoge kanaler, men ingen digitale. Det ser ud til på nettet, at det er et specielt Samsung problem.

Hvis nogen af Jer gutter derude har en løsning på det problem, vil jeg blive meget taknemmelig for at høre fra Jer.

MVH
dunlop


Skrevet af: Zappy
Skrevet den: 14-Februar-2015 kl. 18:41
Oprindeligt skrevet af Flarup Flarup skrev:

Hej alle jer folk med 4K TV
jeg overvejer at investere i Samsungs UE65HU7505 som Komplett.dk har til 14999
Geunden til jeg netop overvejer dette TV er at jeg gerne vil have et Fladt TV som også er pæn at se på og så fordi de giver 5 års garanti, hvilket jeg godt kan lide trygheden ved :)
er det et TV i kan anbefale ???

hvad har i andre 4K ejere valgt af TV og evt. hvorfor ?

Jeg har lige modtaget mit Samsung 7505 - dog kun i størrelse 55 :-)
Det er et super lækkert tv med en suveræn opløsning. 4k materiale fra Netflix står så skarpt, at det næsten gør ondt i øjnene. Jeg kommer dog også fra et ældre Panasonic, som kun var HD-ready.

Købt hos Komplett uden nogen form for problemer.


-------------
Samsung 7505 55"


Skrevet af: MichaelA
Skrevet den: 16-Februar-2015 kl. 10:33
Gratis Philips UHD880 box til ejere af Philips UHD tv fra2014/2015...

Har du et Philips UHD tv så se mere her..: http://www.philips.dk/e/promo/promotions/sound-and-vision/UHD880.html?locale_code=so_&remember_locale=da_dk

Philips er på vej med en ekstern UHD/4K box med HEVC dekoder indbygget, som lyder som en gave for alle os som ønsker 4K materiale, og ikke har indbygget HEVC.

Hvis ikke Apple kommer med en ny Apple TV 4, skal jeg da have fat i en sådan box, og med betjening via IR og B&O PUC styring Smile

Har jeg misset noget eller er dette bare en smart løsning..?


-------------
Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v


Skrevet af: Trumle
Skrevet den: 16-Februar-2015 kl. 11:07
Om den er smart eller ej kommer nok an på hvad den i virkeligheden kan, og hvordan det er implementeret. Udover at den kan håndtere 4k så kunne jeg da også sagtens se et marked for et "smart tv i en boks" som via HDMI kan tilsluttes det hav af halv eller hel gamle tv-modeller der ikke bliver opdateret mere, eller som slet ikke har smart tv. Sidstnævnte ville så ikke få 4k men jeg kunne da godt overveje sådan en boks til mit ældre pana plasma.


Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 16-Februar-2015 kl. 12:21
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Oprindeligt skrevet af Flarup Flarup skrev:

Hej alle jer folk med 4K TV
jeg overvejer at investere i Samsungs UE65HU7505 som Komplett.dk har til 14999
Geunden til jeg netop overvejer dette TV er at jeg gerne vil have et Fladt TV som også er pæn at se på og så fordi de giver 5 års garanti, hvilket jeg godt kan lide trygheden ved :)
er det et TV i kan anbefale ???

hvad har i andre €K ejere valgt af TV og evt. hvorfor ?


Valgte Pana 58AX800:

  • <span style="line-height: 1.4;">Bedre billede, ret plasma-like</span>
  • <span style="line-height: 1.4;">Bedre byggekvalitet i forhold til mange andre</span>
  • <span style="line-height: 1.4;">Tror nok mere på Panasonics kvaliteter i almindelighed i forhold til f.eks. Samsung.</span>

Men men..... så taler vi jo også en hel anden pris med mit Pana. Og Samsung giver meget for pengeneSmile


AX800, kan du smække et par kommentarer på den..

Hvor tæt kan den hænge på væggen, har du buzzing issues, alt det Banding og DSE der tales om på AX800 modellen, er det noget du har oplevet?

Hvad med smart tv platformen, hvordan virker det, jeg ved for mange at det er en mindre ting, men jeg ELSKER at mine Samsung tv kan køre både PLEX / NETFLIX (4K) / VIAPLAY uden issues, og især at grundet særdeles god codec support, kommer uden om transcoding, og directstreamer plex.. (har ikke selv netflix, eller H modeller, så blev heldigvis ikke ramt af den server bug i H7xxx modellerne)

med hensyn til kvaliteten, så har jeg nok omvendte mening end dig, jeg har endnu at opleve et samsung tv give op, og har haft en del issues med PV60 / V10 med døde paneler, mærkelige streger, purple snakes som alle kostede længere tids garanti sager. (men personlig mening, eller erfaring er jo ikke altid = statistikker)

havde et B550 hos mine forældre som døde out of the box, ud af de godt 20 samsung tv jeg har haft fingrene i, som køber/ejer, til mig selv eller familie. og det kom der en samsung mand og skiftede print på dagen efter.

men jeg er meget positiv over HDTVtests anmeldelse af AX800, så jeg er klar til at give den en chance til stuen, den eller en HU7505, som jeg faktisk er positiv over. på nær generelt panel lotteri.

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73079&PID=735791&title=work-in-progress-hjemmebio#735791 - Min Hjemmebio


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 16-Februar-2015 kl. 13:10
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Oprindeligt skrevet af Flarup Flarup skrev:

Hej alle jer folk med 4K TV
jeg overvejer at investere i Samsungs UE65HU7505 som Komplett.dk har til 14999
Geunden til jeg netop overvejer dette TV er at jeg gerne vil have et Fladt TV som også er pæn at se på og så fordi de giver 5 års garanti, hvilket jeg godt kan lide trygheden ved :)
er det et TV i kan anbefale ???

hvad har i andre €K ejere valgt af TV og evt. hvorfor ?


Valgte Pana 58AX800:

  • <span style="line-height: 1.4;">Bedre billede, ret plasma-like</span>
  • <span style="line-height: 1.4;">Bedre byggekvalitet i forhold til mange andre</span>
  • <span style="line-height: 1.4;">Tror nok mere på Panasonics kvaliteter i almindelighed i forhold til f.eks. Samsung.</span>

Men men..... så taler vi jo også en hel anden pris med mit Pana. Og Samsung giver meget for pengeneSmile


AX800, kan du smække et par kommentarer på den..

Hvor tæt kan den hænge på væggen, har du buzzing issues, alt det Banding og DSE der tales om på AX800 modellen, er det noget du har oplevet? TV´et kan utvivlsomt sidde ret tæt på en væg, men jeg er jo af den opfattelse at der skal være god luft, så det har jeg ikke beskæftiget mig med. No Buzz, men lidt dirty screen hvis videooptagelser er ret ringe. Faktisk aldrig på BD og slet ikke på 4K video.

Hvad med smart tv platformen, hvordan virker det, jeg ved for mange at det er en mindre ting, men jeg ELSKER at mine Samsung tv kan køre både PLEX / NETFLIX (4K) / VIAPLAY uden issues, og især at grundet særdeles god codec support, kommer uden om transcoding, og directstreamer plex.. (har ikke selv netflix, eller H modeller, så blev heldigvis ikke ramt af den server bug i H7xxx modellerne) Jeg benytter ikke ret meget smart TV, men det som jeg benytter (youtube, streaming og internet) funker fint.

med hensyn til kvaliteten, så har jeg nok omvendte mening end dig, jeg har endnu at opleve et samsung tv give op, og har haft en del issues med PV60 / V10 med døde paneler, mærkelige streger, purple snakes som alle kostede længere tids garanti sager. (men personlig mening, eller erfaring er jo ikke altid = statistikker)Men det er jo helt fint. Omvendt har jeg oplevet i min omgangskreds at flere Samsung TV er stået af  - af den ene eller anden årsag, men aldrig et Panasonic, ikke dermed sagt, at det ikke kunne forekomme.

havde et B550 hos mine forældre som døde out of the box, ud af de godt 20 samsung tv jeg har haft fingrene i, som køber/ejer, til mig selv eller familie. og det kom der en samsung mand og skiftede print på dagen efter.

men jeg er meget positiv over HDTVtests anmeldelse af AX800, så jeg er klar til at give den en chance til stuen, den eller en HU7505, som jeg faktisk er positiv over. på nær generelt panel lotteri.

Se indsat tekst ovenforSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Onaj
Skrevet den: 16-Februar-2015 kl. 13:23
Smart TV uanset hvilken producent bliver først rigtig smart når de åbner op og følger en fælles standard.

Indtil da vil jeg ikke kunne undvære enten Android eller min kommende NUC med Windows 8.1 (10..) som mediecenter.

De funktioner der ligger i det jeg har set indtil nu har været så begrænset og opdateres så sjældent at det ret beset kun er en finurlighed fremfor noget andet.

Men hvis man kun bruger Netflix kan det nok være fint med kun det, det er bare slet ikke nok til os.

-------------
Reklame on:
www.recordere.dk /bm-radio.dk Kan varmt anbefales.
Reklame off:


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 16-Februar-2015 kl. 13:48
Oprindeligt skrevet af Onaj Onaj skrev:

Smart TV uanset hvilken producent bliver først rigtig smart når de åbner op og følger en fælles standard.

Indtil da vil jeg ikke kunne undvære enten Android eller min kommende NUC med Windows 8.1 (10..) som mediecenter.

De funktioner der ligger i det jeg har set indtil nu har været så begrænset og opdateres så sjældent at det ret beset kun er en finurlighed fremfor noget andet.

Men hvis man kun bruger Netflix kan det nok være fint med kun det, det er bare slet ikke nok til os.

Jeg tror ret beset, at der er flere typer af TV  - brugere. Dem der prioritere TV´ets billedkvalitet meget højt, og disse er sædvanligvis ikke specielt interesserede i smart TV - lidt ligesom at de heller ikke er interesserede i 3D.

Så er der dem der ser TV´et som en slags omdrejningspunkt i deres streaming system, og her er smart TV alt afgørende.

Det er i det mindste som jeg har oplevet mange TV-brugereSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Onaj
Skrevet den: 16-Februar-2015 kl. 14:17
Det har du nok helt ret i.   Men at sammenligne det med "lidt ligesom at de heller ikke er interesserede i 3D."  er nok lige i overkanten.

Jeg tror dog at Smart TV delen hurtigt bliver endog meget vigtig, tv kasse producenterne (inkl. bil producenterne, den "smart skærm" der monteres i biler idag er til at dø af grin over) har bare ikke set lyset endnu.




-------------
Reklame on:
www.recordere.dk /bm-radio.dk Kan varmt anbefales.
Reklame off:


Skrevet af: MichaelA
Skrevet den: 16-Februar-2015 kl. 15:24
Tjaa, smart tv delen fylder meget - fornylig oplevede jeg et "kunde møde sælger" hos Expert, hvor man kiggede på nyt tv. På intet tidspunkt faldt snakken om billede/lyd kvalitet, men udelukkende alt det man kunne med at gå på nettet...

Hr & Fru Danmark er efter min overbevisning slet ikke interesseret i billedekvalitet eller Smart tv platform, men blot få det største billede til billigst mulig pris...


-------------
Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v


Skrevet af: o0Breaker0o
Skrevet den: 17-Februar-2015 kl. 09:09
Kan se at flere som jeg der har købt HU7505 hos komplet.

Jeg modtag mit 55HU7505 fra komplett sidste fredag. Ud fra service menuen  kan jeg se at der sidder et samsung panel i, Problemet er at der desværre er en del Lightbleed fra nederste venstre hjørne.
Har i andre også problemer med dette?
Problemer er meget udbredt når man ser film som er i letterbox. også selvom smart led er aktiveret.





Skrevet af: Bladerunner
Skrevet den: 17-Februar-2015 kl. 09:28
Ingen bleed problemer her (eller andre problemer for den sags skyld)

Det ville jeg mene var en bytter.


Skrevet af: o0Breaker0o
Skrevet den: 17-Februar-2015 kl. 10:09
Har skrevet til komplett, så må vi se hvad de siger?


Skrevet af: MichaelA
Skrevet den: 17-Februar-2015 kl. 22:09
Har lige læst om det nye Ultra HD Blu-ray format og afspiller, der ventes på markedet her i år.

Spørgsmål:

Kommer den med HEVC & VP9 dekoder indbygget, og smart tv med Netflix & Youtube?

Det kunne jo være fed, tænker jeg...


-------------
Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 17-Februar-2015 kl. 22:26
Oprindeligt skrevet af MichaelA MichaelA skrev:

Har lige læst om det nye Ultra HD Blu-ray format og afspiller, der ventes på markedet her i år.

Spørgsmål:

Kommer den med HEVC & VP9 dekoder indbygget, og smart tv med Netflix & Youtube?

Det kunne jo være fed, tænker jeg...
Tja, det ved jo kun de forskellige producenter. Men jeg forestiller mig et stykke hen ad vejen, at afspillerne vil indeholde HEVC, for der kom jo en del TV på markedet som ikke har HEVC, og et eller andet sted skal materialet jo dekodes.

Jeg er mere tvivlsom på VP9, da det jo alene er en Youtube gemmik. Mange afspillere har jo allerede Youtube og Netflix, så mon ikke at det kommer med igen - jeg tror det.Smile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.



Print side | Luk vindue