Print side | Luk vindue

S: Tyske IQ-højttalere

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Køb, salg, bytte
Forumbeskrivelse: Køb, salg og bytte af hjemmets elektronik og indhold. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=132867
Udskrevet den: 15-November-2024 kl. 03:36

Emne: S: Tyske IQ-højttalere
Skrevet af: Jacobtoft
Emne: S: Tyske IQ-højttalere
Skrevet den: 08-Juni-2014 kl. 23:32
Lækre, tyske højttalere i mellemklassen - nypris ca. 11000 kr.
Der er både kraft og rock-fornemmelse i højttalerne, men også en sans for detaljer i lydbilledet - dynamikken er fantastisk!
Højttalerne er af 'Resonator'/trykkammer-typen uden porte bagtil, hvilket giver nogle virkelig gode placeringsmuligheder direkte op ad væg uden overdimensioneret bas til følge.
Højttalerne er bestykket med Vifa-enheder i alle fire pladser. Der er opdeling i bas, øvre bas, mellemtone og diskant. Der er - med rimelig forstærkning - en fantastisk kontrol over hele spektret. Jeg er personligt vild med bassen, som virkelig kan tage nogle dybfrekvente hug med en god forstærker.
I det hele taget er jeg ikke vild med at skille mig af med dem, men tiden og pladsen er ikke til større højttalere i huset.
Højttalerne drives lige nu af en Cyrus 60w forstærker, så de kræver ikke overdreven kraft for at fungere tilfredsstillende.
Finish er i eg - med ægte træfiner.
Der er mulighed for at høre højttalerne spændt til, evt. også i stue.

Ipad 3 wifi og Iphone 4s (helst 16gb) kan indgå i byttehandel.

I ren handel er prisen 2000 kr. - og den bliver ikke lavere. Højttalerne er et fund til de penge :-)

Svar:
Skrevet den: 12-Juni-2014 kl. 01:09
Topic er rettet til - bl.a. med lavere pris.

Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 12-Juni-2014 kl. 09:53
Har du et model nummer på højtalerne? :)

Skrevet den: 12-Juni-2014 kl. 16:59
Ha, det har jeg skrevet i overskriften alle de andre steder, så her mangles det selfølgelig :-) - "4180at"

Højttalerne står i øvrigt i Hjørring

Skrevet den: 14-Juni-2014 kl. 19:08
Bump

Skrevet den: 16-Juni-2014 kl. 22:08
bump

Skrevet den: 23-Juni-2014 kl. 22:07
bump. Iphone 5 og en udmærket - lille - dac kan også tages i bytte.

Skrevet af: t33j4y
Skrevet den: 23-Juni-2014 kl. 22:20
Hvornår er de bygget? Det er 4 ohm, ikke sandt?

Skrevet den: 23-Juni-2014 kl. 22:33
Jeg ved ikke præcis, hvornår det sæt, jeg ejer, er bygget. Modelnummeret siger 401846, men jeg har ikke været i stand til at finde ud af noget ud fra det. Jeg kan spørge ham, jeg har fået dem af, på et tidspunkt, hvis det er strengt nødvendigt?
Bagpå højttalerne står, at 4-8ohm forstærker er anbefalet, så mon ikke 4ohm i spidsbelastninger. De er ikke svære at drive på enhedernes specifikationer, og nye, tilsvarende enheder - skulle uheldet være ude - koster ikke mange penge.

Skrevet den: 23-Juni-2014 kl. 22:36
Interne dele til en server kunne også være i spil i byttehandel: mini-itx board (ikke noget stort, bare understøttelse af div. raidopsætninger), lille i5 cpu, 2x2gb ram.

Skrevet den: 23-Juni-2014 kl. 22:45
Ok - fair nok svar :-)

Hvordan var det, var en iPhone 4S noget du ville bytte mod? Har en hvid 64GB.

Skrevet den: 23-Juni-2014 kl. 22:49
Det kunne måske være interessant. Den ekstra hukommelse har jeg dog ikke vildt meget brug for. Jeg har ikke ramt max på min 3gs på 16gb endnu. Hvordan vil du foreslå en byttehandel?

Skrevet den: 23-Juni-2014 kl. 23:07
Næh, men det er nu engang den jeg har - og jeg kan ikke rigtig tage noget af hukommelsen ud ;-)

Vil iøvrigt sige at man lidt hurtigere bruger hukommelsen når kameraet faktisk tager nogen ok billeder og videoer. Men ja, der er plads nok til det hele.

Skrevet den: 23-Juni-2014 kl. 23:09
True, that :-) Jeg har et ganske udmærket kamera liggende til at tage alt andet end casual fotos, men er stadig interesseret i at bytte. Hvordan vil du foreslå handlen?

Skrevet den: 23-Juni-2014 kl. 23:13
Hvis du mener rent praktisk, så bor jeg lige syd for Aalborg, så afstanden er ikke nogen udfordring.

Skrevet den: 23-Juni-2014 kl. 23:15
Jeg mente rent monetært :-) Så vil jeg da komme med et forslag på 500 min vej i byttehandlen. Men det er også rart at vide, at du ikke skal køre så langt :-)

Skrevet den: 23-Juni-2014 kl. 23:46

Jeg har lige luret på DBA og GG - hvid 4S med 64GB står til priser mellem 2K og 3K. Så når nu du har skrevet  2K i ren handel, tænkte jeg at bytte lige over. Jeg kan høre at jeg jo i så fald skal til Hjørring, og det koster jo også lidt :-)

Skrevet den: 24-Juni-2014 kl. 06:08
Jeg kan også finde en 4s 64gb til 1000, en til 1500 og en til 1800 på dba - de billigste bliver jo solgt hurtigst - og kan såmænd også levere højttalerne, hvis din bil er brændstofslugende ;-)

Skrevet den: 24-Juni-2014 kl. 10:21
Der er altid nogen udliggere - "feltet" er 2-3K. Den til 1K er iøvrigt skamdefekt, og den til 1500 virker lidt ulden i kanten. Hvis den er i super stand og til 1500 (når nærmeste er omkring 2K), hvorfor er den så ikke flået væk (eller måske er den, men annoncen ikke taget af)... ;-)

Anyway, bottom line - jeg synes at tlf plus 500 er for meget. 

Skrevet den: 24-Juni-2014 kl. 17:40
Vi kan fortsætte med at gisne om, hvorfor det kun er de dyre annoncer, der er tilbage på dba, men jeg er heller ikke interesseret i at bytte lige over med en 4s.

Skrevet den: 26-Juni-2014 kl. 00:15
Nå, men vi kan jo ikke bare lade det hænge uforløst der. Kan vi mødes på midten? 4S + 250,-?

Skrevet den: 26-Juni-2014 kl. 05:01
Det er en aftale. Jeg vil også gerne af med dem - de fylder!
Jeg sender en besked med telefonnummer.

Print side | Luk vindue