Tomrør i nybyg
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Distribution og udstyr generelt
Forumbeskrivelse: Trådløs, WiFi, modulator mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=132996
Udskrevet den: 11-Februar-2025 kl. 11:27
Emne: Tomrør i nybyg
Skrevet af: Zulu
Emne: Tomrør i nybyg
Skrevet den: 16-Juni-2014 kl. 16:46
Hej,
Som nogle af jer har sikkert har http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=132832 - set , er jeg i gang med at planlægge el m.m. i vores kommende hus.
Jeg har besluttet at beholde mine nuværende højtalere (se http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=132832 - min første tråd ), og skal nu i gang med at planlægge tomrør ud fra det.
Til det har jeg brug for lidt hjælp angående, hvor store tomrør, der er nødvendige til: - HDMI-kabel (evt. med micro-HDMI-connector, Type D) - 2x CAT5/6 + 1x antenne - 4mm2 højttaler-kabel
|
Svar:
Skrevet af: db89
Skrevet den: 16-Juni-2014 kl. 18:38
Hvor mange kabler skal der i hvert rør? Det er også umuligt for os gætte dimensionerne på dit højttalerkabel.
------------- Hold jer fra simplyelectronics.net
|
Skrevet den: 16-Juni-2014 kl. 20:51
Jeg formulerede det måske ikke helt klart til at starte med, men min tanke var:
1 tomrør til: HDMI-kabel (evt. med micro-HDMI-connector, Type D) - hvilken størrelse kræves? 1 tomrør til: 2x CAT5/6 + 1x antenne - hvilken størrelse kræves? 1 tomrør til: 4mm2 højttaler-kabel - hvilken størrelse kræves?
|
Skrevet af: db89
Skrevet den: 16-Juni-2014 kl. 21:24
Hvis du går op i 40mm rør så kan du trække et almindeligt HDMI-kabel igennem. Resterende vil jeg tro kan være i 20mm rør og så er der stadigvæk lidt luft tilovers. Som sagt har vi ingen chance for at kende dimensionerne på dit højttalerkabel. 16mm er sikkert nok.
------------- Hold jer fra simplyelectronics.net
|
Skrevet den: 16-Juni-2014 kl. 22:02
db89 skrev:
Hvis du går op i 40mm rør så kan du trække et almindeligt HDMI-kabel igennem. Resterende vil jeg tro kan være i 20mm rør og så er der stadigvæk lidt luft tilovers.
|
Tak. Det kommer vel også lidt an på hvor stive kablerne er, vil jeg gætte på - og hvor pænt tomrøret er lagt i væggen mht buk. Det kunne være jeg skulle få trukket seperate rør til antenne og netværk.
db89 skrev:
Som sagt har vi ingen chance for at kende dimensionerne på dit højttalerkabel. 16mm er sikkert nok. |
Jeg har ikke købt højttalerkabel endnu, men regner med at købe 4mm2, så der skal 2x 2x 4mm2 + isoleringen igennem. Det 2,5mm2 jeg har liggende er ca. 4x8 mm, så 4mm2 vil nok være i størrelsesordnen 5x10mm, dem burde der vel også kunne komme to af igennem et 20 mm rør?
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 16-Juni-2014 kl. 22:20
2x4 kvadrat mm Monsterkabel er 6,5 x 13 mm med isolering. Jeg har det selv liggende
|
Skrevet den: 17-Juni-2014 kl. 18:54
Kampus skrev:
2x4 kvadrat mm Monsterkabel er 6,5 x 13 mm med isolering. Jeg har det selv liggende |
Tak. Det tager jeg med i overvejelserne.
|
|