Print side | Luk vindue

Problemmer med YouSee Bland selv!

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=133153
Udskrevet den: 21-Februar-2025 kl. 17:25


Emne: Problemmer med YouSee Bland selv!
Skrevet af: bhn1979
Emne: Problemmer med YouSee Bland selv!
Skrevet den: 23-Juni-2014 kl. 19:42
Har fået yousee bland selv og nu modtaget min kort nr 2 uden held. 

Har et Panasonic vt60 og et Viaccess CA Modul til kortet, når jeg sætter det ind begynder lyden at hakke og kanalerne er 
stadig krypteret! 

Håber der er nogen der kan hjælpe ?



Svar:
Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 23-Juni-2014 kl. 20:00
Hvis du rent faktisk får (en smule) billede, så bliver kanalen dekrypteret. Hvis det så hakker, så er det sandsynligvis fordi der er indstråling (forstyrrelser) på antenne-signalet.

Er det samtlige kanaler, der hakker, eller er det "kun" nogle få? I så fald, hvilke kanaler er der tale om?

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver


Skrevet af: bhn1979
Skrevet den: 23-Juni-2014 kl. 20:09
For desværre ikke nogen billede frem, tv'et skriver kanalerne er krypteret og lyden hakker på de andre kanaler jeg for !


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 23-Juni-2014 kl. 20:38

Har du prøvet med et andet CA.?

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: bhn1979
Skrevet den: 23-Juni-2014 kl. 20:53
Nej har desværre ikke andre, har denne her model Maximum Viaccess No8004.
Har tænkt tanken at det kan være den der er skyld i problemet, måske noget du erfare ?


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 23-Juni-2014 kl. 21:01

Der har før været skrevet om moduler som ikke har været gode til nogle TVer.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: bhn1979
Skrevet den: 23-Juni-2014 kl. 21:02
Ok :)
Så du synes at jeg skulle tage ned i TDC butikken og prøve med deres modul der nede?

Har været der nede en gang med min gamle modul og kort uden held


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 23-Juni-2014 kl. 21:06

Det er ingen skade at få prøvet om der er fejl på det, eller om det skulle virke OK i et andet TV.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 23-Juni-2014 kl. 21:47
Husk at kanalerne ligger flere steder - er det de rette du prøver med?


Skrevet af: Doo Wop
Skrevet den: 24-Juni-2014 kl. 16:55


-------------
Doo Wop


Skrevet af: Doo Wop
Skrevet den: 24-Juni-2014 kl. 17:05
bhn1979:
Har du fået løst problemet?
Jeg har selv et VT30 og bland selv fra YouSee. Jeg kontaktede telefonisk YouSee for at købe kort og CA-modul. CA-modulet er fra Strong. Er dit fra Strong? Jeg fulgte den medfølgende vejledning. Sørg for at kort og modul er sat rigtig i og vender rigtig i TV'et. Kør en fuld autosøgning af kanalerne og med netværks ID med 111. Det tager ca. 20 minutter.


-------------
Doo Wop


Skrevet af: Roland
Skrevet den: 24-Juni-2014 kl. 19:53
Dit modul er nok problembarnet. Har ikke kunnet finde noget om det herhjemme og der kræves et "yousee godkendt" ca modul, for at tingene fungerer.
Derudover lige et par spørgsmål - er du tilknyttet en antenneforening ?
Hvis ja, så skal der skiftes et filter ifm din opkobling og den skal foretages af din antenneforening/det firma som administrerer jeres anlæg.
Har du kontaktet YouSee support og forelagt dem dit problem ?
Går ud fra, at du har logget ind på Mit Yousee og valgt dine Bland Selv kanaler. Og gjort som Doo Wop skriver vedr fuld søgning og Net ID 111 og tjekket om kort og modul sidder rigtigt i tv'et.

Men som nævnt i starten, så tror jeg at et YouSee godkendt Ca modul vil løse dit problem. Bl.a. Strong som jeg selv har - virker.


-------------
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks


Skrevet af: bhn1979
Skrevet den: 25-Juni-2014 kl. 18:51
Tak #Roland #Doo Wop

Ja må nok hellere tage der nede og få afprøvet den, tror desværre også at det er CA-modulet.



Skrevet af: bhn1979
Skrevet den: 29-Juni-2014 kl. 19:22
Så fik jeg løst det...som jeg havde forventet og det i informeret mig i, at det kunne være CA-modulet.

Tak til alle for hjælpen :)


Skrevet af: Roland
Skrevet den: 29-Juni-2014 kl. 21:15
Super det funker nu.

Efter en del opstart problemer er jeg efterhånden godt tilfreds med dette produkt. Bortset fra at mit tv med twin tuner mistede muligheden for, at se og optage to forsk. programer. (Hvilket der ikke står nogen steder inden man tilmelder sig.)
Nå - men det blev løst, ved at købe endnu et modul og rekvirere et ekstrakort fra YouSee, så jeg nu kan se en kanal, mens jeg optager en anden af de 35 Bland Selv kanaler.
Derudover har jeg ind i mellem, lidt småproblemer med at nogle af kanalerne viser "krypteret kanal" i nogle sekunder, for så at blive vist korrekt efterfølgende.

Men det er s.. fedt, at jeg selv kan vælge og skifte ud i de 35 af 60 kanaler, der er i fuldpakken. Så jeg nu har mulighed for, at se kanaler jeg ellers ikke havde før. Og ikke mindst få udskiftet e hel del af dem jeg aldrig ser.

-------------
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks


Skrevet af: bowinkel
Skrevet den: 07-August-2014 kl. 21:11
Hejsa,

Jeg har et gammelt Strong CA modul (ca 5 år gammelt) som har fungeret fint indtil jeg skiftede til bland selv. Nu virker mine bland selv kanaler i varierende tid, for herefter pludselig at gå i sort skærm og vise "kodet signal". Har prøvet alt, herunder genindlæsning af alle kanaler, ingen favoritter, id 111 etc. Har talt med Yousee suport som har foretaget en nulstilling af kortet via yousee. Dette medførte at det virkede i ca 20 min - for herefter at gå tilbage i sort skærm med "kodet signal". Når jeg kigger på signalet, står det til 100% og uden bitratefejl overhovedet - dvs det er et fuldstændig perfekt signal der sendes ind (via en antenneforstærker). Jeg kan nogle gange få billeder ved at slukke helt for fjernsynet, andre gange virker det bare ikke.

Mit spørgsmål er om der er nogen der har erfaringer med om et "yousee ready" kort, er et nyere Strong kort eller om det gælder alle kort, også mit som er +5 år gammelt?
Alternativt kan det tænkes at yousee kortet (som er lige så gammelt) skal udskiftes. Sidste mulighed er selvfølgelig tv'et Samsung 6715) eller stikket til CA modulet - det synes jeg dog er tvivlsomt.

Yousee er ikke til nogen hjælp - de vil bare sende en tekniker ud som jeg måske selv skal betale for.

Håber der er nogen der kan hjælpe, evt har samme erfaringer?

Mvh
Bo


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 07-August-2014 kl. 21:44
Oprindeligt skrevet af bowinkel bowinkel skrev:


Yousee er ikke til nogen hjælp - de vil bare sende en tekniker ud som jeg måske selv skal betale for.


Nej, det er de ikke, men du havde vel heller ikke forventet at det kunne løses over telefonen. Hvis ikke du selv kan indkredse fejlen, ser jeg heller ingen anden mulighed end en tekniker.
Har du eventuelt en recorder eller et andet TV du kunne afprøve CA modul og kort i, så du kan udelukke TVet som fejlkilde?
Har du en bekendt du kan låne et CA modul af så du kan se om det er dit eget eller begge der fejler?

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: bowinkel
Skrevet den: 11-August-2014 kl. 22:00
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af bowinkel bowinkel skrev:


Yousee er ikke til nogen hjælp - de vil bare sende en tekniker ud som jeg måske selv skal betale for.


Nej, det er de ikke, men du havde vel heller ikke forventet at det kunne løses over telefonen. Hvis ikke du selv kan indkredse fejlen, ser jeg heller ingen anden mulighed end en tekniker.
Har du eventuelt en recorder eller et andet TV du kunne afprøve CA modul og kort i, så du kan udelukke TVet som fejlkilde?
Har du en bekendt du kan låne et CA modul af så du kan se om det er dit eget eller begge der fejler?

Flemming



Jeg testede mit gamle kort i mit Sony fjernsyn - det virkede super. Gik derefter ned i TDC butikken og købte deres anbefalede Strong kort og et tvillingkort (495 i alt, ingen månedlige udgifter) - satte det nye udstyr i Samsung fjernsynet - og det virker indtil videre helt upåklageligt (en hel aften på blandselv kanaler). Med andre ord - det var formentlig det gamle Strong kort som tilsyneladende ikke var helt kompatibelt med Samsung men altså fungerer fint på Sony. Har læst rundt omkring at Samsungs fjernsyn kan være lidt - hmm, kræsne - med CA modulerne. Og det var så rigtigt. Tak for hjælpen.
/B



Print side | Luk vindue