Print side | Luk vindue

Blockbuster butikker lukker

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Film og udsendelser
Forumbeskrivelse: Film på Blu-ray, DVD samt tv-udsendelser mv.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=133186
Udskrevet den: 24-April-2024 kl. 17:23


Emne: Blockbuster butikker lukker
Skrevet af: jake51
Emne: Blockbuster butikker lukker
Skrevet den: 25-Juni-2014 kl. 13:40
Av for den
Der er mig bekendt ikke andre steder i Randers C, hvor man kan leje film

-------------
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson



Svar:
Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 25-Juni-2014 kl. 14:14
Jeg tror ikke, at de lever mange år mere. Lidt surt, hvis man slet ikke kan leje mere.Ouch

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Jørgensen
Skrevet den: 25-Juni-2014 kl. 14:42
Og abonnementsordningerne er jo desværre også ophørt, så nu er det tilbage til leje af film eller køb deraf, hvis de falder i smag. Jeg er også spændt på, om omstillingen til recycleit.dk lykkes - krydser fingre.

Ganske vist er der mulighed for at streame, men jeg foretrækker nu stadig billed- og lydkvaliteten fra det fysiske medie, så længe der er noget at hente deri.

Mvh. Jørgensen




Skrevet af: technology
Skrevet den: 25-Juni-2014 kl. 15:01
Hvis de først lukker i byer på den størrelse ser det godt nok ikke for lyst ud. Personlig lejer jeg heller ikke men streamer og køber en hel del fim. Men synes at det er ærgeligt at der ikke er plads til alle muligheder.

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=124089&title=technologys-stuebio - Min stuebio


Skrevet af: Infinity
Skrevet den: 25-Juni-2014 kl. 15:55
Kbh NV er lukket for et par måneder siden.

-------------
mvh Infinity


Skrevet af: Bruger udmeldt 20
Skrevet den: 25-Juni-2014 kl. 16:45
Ja det går stærkt for tiden, men det kommer vel ikke bag på nogen at streaming er fremtiden, nu skal vi så bare have givet billed og lydkvaliteten et løft :-)


Skrevet af: kal-el
Skrevet den: 25-Juni-2014 kl. 22:41
det er flere af Blockbuster butikkerne der lukker der kommer kun til at være 12 tilbage i hele landet


Skrevet af: Tweaky
Skrevet den: 25-Juni-2014 kl. 22:45
Troede det var alle de gamle der overgår til Recycle IT ?

Det er måske ikke tilfældet med Randers ?


Skrevet af: Binnerup
Skrevet den: 25-Juni-2014 kl. 22:53
Der er også noget der kunne tyde på at Viby lukker.

Der står ihvertfald butik afståes i vinduet - tidligere stod der at de ledte efter bedre lokaler for deres nye koncept.

For et par uger siden ville jeg have været jævnt ked af det - har abonnement i Viby, og havde det før i Åbyhøj, indtil de lukkede.

Nu da de lukker ned for deres abonnementsordninger, så bliver det meget lidt interesse jeg har i om de lukker eller ej anyways....

Vi har også diverse streamingabonnementer herhjemme, og jeg er langt fra klar til at bruge dem på en større skærm - har svært ved at leve med den høje komprimering, og det gamle udvalg...

Jeg overvejer hvorvidt et alternativ til filmleje kan være at sætte privat køb/salg lidt mere i system igennem vores My Movies applikationer, men det er kun en tanke....


-------------
http://c.mymovies.dk/binnerup - Min film samling

Lav din egen med http://www.mymovies.dk - My Movies .


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 25-Juni-2014 kl. 22:59
Oprindeligt skrevet af Binnerup Binnerup skrev:

Jeg overvejer hvorvidt et alternativ til filmleje kan være at sætte privat køb/salg lidt mere i system igennem vores My Movies applikationer, men det er kun en tanke....


Det kunne da være ret spændende.

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: jake51
Skrevet den: 26-Juni-2014 kl. 07:30
Randers skulle have været en Recycle IT, men det blev åbenbart ikke til noget

-------------
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 26-Juni-2014 kl. 08:34
Det er jo fordi flertallet ikke ønsker at leje.
 
Desuden kan man argumentere at kvaliteten på streaming er langt bedre end movieboks til VHS.
 
Mon ikke tjenester med download af film i høj opløsning vinder frem. Så kan man hente en film til server mens man er på arbejde.
 


Skrevet af: Binnerup
Skrevet den: 26-Juni-2014 kl. 08:39
Mufti: Det er muligt - faktum er blot at de ikke er der endnu.

Derudover, så snakker vi jo 20 GB+ for en 1080P film, hvis du vil undgå den der vilde overkomprimering.

-------------
http://c.mymovies.dk/binnerup - Min film samling

Lav din egen med http://www.mymovies.dk - My Movies .


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 26-Juni-2014 kl. 09:30
Oprindeligt skrevet af Binnerup Binnerup skrev:

Mufti: Det er muligt - faktum er blot at de ikke er der endnu.

Derudover, så snakker vi jo 20 GB+ for en 1080P film, hvis du vil undgå den der vilde overkomprimering.
Tja.
 
Man har vel lov til at håbe.
 
Og så er der også noget med kopi sikring der skal fixes.
 
 


Skrevet af: Binnerup
Skrevet den: 26-Juni-2014 kl. 10:04
Mit umiddelbare bud er at streamingtjenester, i en overskuelig fremtid blot vil være et tillæg for entusiaster.

Det største problem med tjenesterne er umiddelbart at indholdet er for gammelt, og at indholdet afhænger af hvilken aftale tjenesten lige har pt.

I forhold til gammelt materiale, så fungerer det udemærket at man bladrer rundt i hvad tjenesten har, og vælger noget ud fra det. Det er glimrende, både for os i stuen når man bare lige skal se "et eller andet", og det fungerer også fint for ungerne.

Men hos os, når vi smider noget på i "Binnemaxx", så er det oftest nyt titler der udkommet for nylig - store titler har vi købt, og mindre titler har vi brugt Blockbuster abonnementet til - når vi har været i tvivl om det var noget vi ville gemme, så har vi brugt Blockbuster, og så købt titlen bagefter, eller har afventet den faldt i pris, og så købt den.

Der er med de titler to store problemer med streaming - først og fremmest så kommer titlerne ikke på tjenesterne når de udkommer, og derefter er kvaliteten for lav - opløsningen er som den skal være, men det er komprimeringen der er problemet.

Problemet er at Blockbusters kunder nok typisk er hr. og fru ligeglad, som nu i stedet bare sætter et eller andet tilfældigt på fra en streamingtjeneste, og for øvrigt ikke kan se forskel på en DVD, en Blu-ray og en streamet film - problemet hos dem opstår først når filmen stopper helt hvis der er netproblemer, og det er heldigvis efterhånden sjældent.

Det er formentligt også den type kunder TDC vil ramme når de laver deres Blockbuster tjeneste med udlejningsfilm - problemet med de tjenester som jeg ser det er at det aldrig vil være gangbart for entusiasterne at leje en alt for komprimeret film på 1 til 1 basis, hvor prisen for en film er så høj at du har betalt et streamingsabonnemt når du har set to film.

Jeg tror stadig der er et marked for disk baserede medier - men der er det kun så længe at de er overlegne i kvalitet, og så længe streamingtjenesterne ikke bare har alt - nu er jeg ikke den store musik fanatiker, men jeg har en forståelse af at spotify har mere eller mindre alt - der er filmstreamingtjenesterne langt fra.

Det er i min optik ovenstående der gør at det er helt hul i hovedet at Blockbuster stopper med deres unlimited abonnement - det ramte efter min mening plet i forhold til entusiasterne, dvs. nivauet af entusiaster lige under dem der bare køber alt de vil se, og bruger 2.500-5.000 kr. om måneden på det :-)

Det betyder reelt at Blockbuster har solgt navnet til TDC, så de kan lave en tjeneste til hr. og fru ligeglad - og samtidig afskærer det produkt de havde til den kundegruppe der reelt stadig ville være kunder. De gør de på baggrund af (siger de selv) at det kræver for mange resourcer at håndtere - og mon ikke det også er pga. et for lille antal abonnenter.

De lave antal abonnenter har de selv været skyld i, ud fra at de har lukket en kæmpe stor mængde butikker, så der er blevet for lang afstand til butikkerne for rigtigt mange potentielle kunder - de resourcer det tager at håndtere - der kunne de have valgt en anden løsning end at skulle have alting manuelt igennem deres medarbejdere hele tiden.

Jeg mener stadig at det kunne være fint med et abonnement ala. Blockbuster Unlimited, men i stedet baseret på fuldautomatiserede udlejningsstandere ala. RedBox i USA, som så kunne være placeret på diverse tankstationer som i "gamle dage", eller endda "Netto" butikker som jo alligevel har åbent til 22.

Samtidig kan jeg også godt se at det måske er svært at retfærdiggøre at skulle opstille den slags standere på et marked som helt sikkert ikke er opadgående.

Spørgsmålet er om streamingtjenesterne nogensinde får alt indhold ved udgivelsesstart? Kvaliteten er jeg ikke i tvivl om over en årrække vil kunne følge med.

Jeg vil tro at vi hjemme hos os vil gå over til at købe flere film igen - ikke hos Blockbuster, da de sjældent er billigst, og heller ikke længere ligger i nærheden. Der er dog ingen tvivl om at jeg kommer til at savne mit unlimited abonnement. Vi kommer nok også til at købe flere brugte film - som nævnt kunne jeg godt finde på at kigge på muligheden for at bruge vores My Movies system til at gøre det lidt nemmere, så brugerne ville kunne putte deres film i "til salg" listen, putte en forventet pris på, og så ville andre kunne se hvilke film der var til salg inden for en bestemt radius fra deres bopæl..

Men, ærgeligt med Blockbuster - sådan er det, det er måske også nemmere at tage livet af sig selv med det samme, frem for at lide en langsom død - hvil i fred Blockbuster/RecycleIt.

-------------
http://c.mymovies.dk/binnerup - Min film samling

Lav din egen med http://www.mymovies.dk - My Movies .


Skrevet af: Binnerup
Skrevet den: 26-Juni-2014 kl. 10:13
Jeg kunne da egentligt godt tænke mig at høre hvad I andre gør, og hvad I fremadrettet tror I kommer til at gøre?

- Accepterer I det manglende indhold på månedsbetalte streaming tjenester, og udelukkende bruger dem?

- Lever I med den lave kvalitet på streaming tjenester?

- Lejer I film i tjenester hvor man betaler pr. film? Så får man jo det nyeste indhold, men må stadig leve med kvaliteten?

- Kommer I til at købe flere film på Blu-ray til at beholde i samlingen når I ikke længere har noget som Blockbuster Unlimited, eller Blockbuster helt er lukket i jeres område?

- Kommer I til at købe og sælge flere Blu-ray film brugt i privatsalg?

- Kommer I til at downloade mere ulovligt materiale?

Jeg syntes det er vældigt interessant hvor vi bevæger hos hen.

Nuvel, vi bevæger os i en streamingretning, men er det en retning hvor vi blot indordner sig efter hvad vi kan få, både i forhold til nyt indhold og kvalitet?

Er vi måske kun en meget lille gruppe som reelt syntes det gør den forskel?


-------------
http://c.mymovies.dk/binnerup - Min film samling

Lav din egen med http://www.mymovies.dk - My Movies .


Skrevet af: Binnerup
Skrevet den: 26-Juni-2014 kl. 10:17
Det var nok reelt bedre at få det i sin egen tråd.

Jeg har lavet en afstikker her:

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=133195


-------------
http://c.mymovies.dk/binnerup - Min film samling

Lav din egen med http://www.mymovies.dk - My Movies .


Skrevet af: Jørgensen
Skrevet den: 26-Juni-2014 kl. 13:24
Nedtur! Nu lukker Blockbuster også her i Holstebro.Thumbs Down

Mvh. Jørgensen


Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 26-Juni-2014 kl. 15:46
Silkeborg lukker også

-------------


Skrevet af: Binnerup
Skrevet den: 26-Juni-2014 kl. 16:32
Det er alligevel nogle rimeligt store byer de lukker helt i...

Så er det nok mere forståeligt at de lukker Viby også - der er trods alt stadig 2 butikker i Århus efter det.





-------------
http://c.mymovies.dk/binnerup - Min film samling

Lav din egen med http://www.mymovies.dk - My Movies .


Skrevet af: Hackerjac
Skrevet den: 26-Juni-2014 kl. 16:36
er lige gjort opmærksom på i dag at de også lukker i Herning den 1 August


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 26-Juni-2014 kl. 16:47
 
 Her i byen er der lukket for længst, men der er en Blockbuster Express 100M fra Hoveddøren.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Hackerjac
Skrevet den: 26-Juni-2014 kl. 17:58
Blockbuster Express er det i still med det der i gasmle dage hed Hollywood Express hvor du lejede film i en automat ?


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 26-Juni-2014 kl. 18:01

Nej. Det er en mini Blockbuster, i det her tilfælde på den lokale tank/minimarked.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 26-Juni-2014 kl. 19:11
Oprindeligt skrevet af Binnerup Binnerup skrev:

Mit umiddelbare bud er at streamingtjenester, i en overskuelig fremtid blot vil være et tillæg for entusiaster.


Der bør skeldnes imellem VOD og SVOD.

Altså Video On Demand og Subscription Video On Demand.

Det første er film-leje og film-køb via nettet, det andet abonnements-betalte tjenester for film og tv.

VOD har efterhånden alt det nyeste indhold. I samme øjeblik det er frigivet til DVD og Blu-ray, så er det også tilgængelig for streaming på VOD.

VOD (som TDC Film) erstatter butikkerne indenfor filmleje.

SVOD (som Netflix) er fortrinsvis ældre indhold, og indenfor nær fremtid bliver det næppe en erstatning for Blockbuster o.lign.

  /Lars


-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 26-Juni-2014 kl. 20:10
De er åbenbart ikke interesseret i at lej ud mere. I sidste uge kom Lego movie ikke ud, og i dag er det den Danske film kartellet. Begge film, burde kunne lejes ud i rimeligt antal.Confused

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Hi Fi Dwarf
Skrevet den: 27-Juni-2014 kl. 18:57
B.B. I Nykøbing F. Lukker også.   

-------------
Samsung UE55H7005 - Pio. BDP-51FD - TEAC AG-D500 7.2 - TW3500
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=116468&PN=1&title=dvrgens-bio-ombygning-nye-billeder-side-4" rel="nofollow - Hjemmebioen


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 27-Juni-2014 kl. 19:27
http://finans.tv2.dk/nyheder/article.php/id-73667970:så-er-det-slut-blockbuster-drejer-nøglen-om.html?rss - http://finans.tv2.dk/nyheder/article.php/id-73667970:så-er-det-slut-blockbuster-drejer-nøglen-om.html?rss

Er det slut, også med recycleit, eller hvad menes der?



-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 27-Juni-2014 kl. 20:18
Der er 12 Recycleit butikker, og de fortsætter i første omgang, for at de kan se om det kan gå. Alle med BB navnet på endnu er lukket.

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Hackerjac
Skrevet den: 27-Juni-2014 kl. 20:50
Ja som aoh.dk så fint skriver det
"Ophørsudsalget i Blockbuster blev pludselig meget kortere end forventet."


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 27-Juni-2014 kl. 21:12
Her i byen havde de stadig BB-navnet på fronten af butikken, så der er vel ingen tilbage her...


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 27-Juni-2014 kl. 21:44
Jeg var lige forbi Blockbuster i Glostrup og der var bare et skilt i vinduet: "LUKKET". Og så var der helt mørkt.

I det hele taget er det lidt underligt det der er sket på det seneste:

Jeg havde et Unlimited Abonement og modtog brev om at de opsage abonnementet med udgangen af juni. Dvs. med ca. 10 dage varsel. Det er ikke det der stod i kontrakten. Så nu er det bare at checke at de ikke hæver pengene via PBS aligevel.


Skrevet af: jake51
Skrevet den: 27-Juni-2014 kl. 21:52
Så skal jeg vel til at købe film igen
Findes der europæiske forhandlere med gratis fragt til Danmark?

-------------
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 27-Juni-2014 kl. 23:06
Vi skal simpelt hen have prisen på nye blu-ray film ned på et acceptabelt niveau. Dvs. mellem 50 og 100 kr. for en ny film.
Når blu-ray kan sælges i Elgiganten til 10-99 kr. for lidt ældre film, så kan nye også sælges for 49 kr. hvis selskaberne vil. Det er kun fordi vi skal plukkes at nye film starter på 199 kr.



-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 27-Juni-2014 kl. 23:33
Hvad får dig til at tro, at det er rentabelt at sælge helt nye udgivelser, til under 100 kroner?

VHS-film kostede 149,- fra ny. Dvd-film kostede også 199,- indtil Blu-ray kom. Ca. 200 slask for en ny udgivelse er tydeligvis der, hvor man har det bedste forhold mellem profit per solgte eksemplarer og antallet der sælges. Ellers ville nye udgivelser være dyrere eller billigere; alt efter hvad der bedst gav mening for udgivernes bundlinje.

Det virker lidt som om, at du ingen fornemmelse har, for de fordyrende led der er ved at udgive en film. Der er jo ikke bare tale om, at skiven og coverets fysiske produktionsomkostninger skal dækkes, og så skal butikken også tjene lidt. Fra filmens tilblivelse til udgivelse på Blu-ray er der MANGE der skal tjene nogle penge. Jeg tror skam ikke man bliver milliardær af at udgive film på det skandinaviske marked...

Før du så måske siger, at de får filmene meget billigere i USA, så overvej dette: Vejledende udsalgspris på mange Blu-ray-film derovre, er faktisk over 200 kroner. Vejledende udsalgspris på de fleste BD-film her er vel 249,-. Når Amazon i USA sælger nye film for $25 er det fordi de presser distributørerne HÅRDT, og det er er slemt for både distributørerne og konkurrerende butikker, der slet ikke kan følge med.

Hvis man går i en fysisk butik ala Best Buy og giver $25-30 for en film, så er vi allerede omkring de 150,- (plus salgsskat). Taget amerikanernes lavere gennemsnitlige indtjening i betragtning, så er 150-200,- for helt nye film måske ikke så slemt. Så dyre forbliver filmene jo i øvrigt sjældent særligt længe; alle her med lidt erfaring indenfor handel på nettet, ved udmærket godt hvor man kan få næsten nye film langt billigere.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 27-Juni-2014 kl. 23:58
Simpel hovedregning! Der kan sælges flere eksemplarer med en lavere udsalgspris.


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 28-Juni-2014 kl. 00:41
Så falder profit per solgte eksemplar selv sagt. Det er vel ikke så svært at sætte sig ind i? Du kan jo ikke bare tvinge rettighedshaverne til at tage en lavere pris (de skal betale dem der lavede filmen), og dem der laver udgivelserne, distribuerer dem, osv., går jo heller ikke bare ned i løn uden videre.

Alle produkter sælges med en vis balance mellem pris og antallet der kan sælges. Det er længe siden jeg gik på handelsskolen, så de præcise termer er for længst røget ud af hovedet, men det burde grundlæggende være ret simpelt at forstå.


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 28-Juni-2014 kl. 01:02
@Naiera: de tidligere priser er ødelagt af streaming. Der er ingen grund til at en købefilm koster mere end en lejefilm. Og det er 49 kr.


-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 28-Juni-2014 kl. 01:26
Det er en utroligt forfejlet logik du bruger der. Jeg synes ikke jeg kan forklare dig særligt meget bedre, hvorfor du tager fejl...


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 28-Juni-2014 kl. 09:06
Naiera, det er jo netop det der er fidusen. Ved lavere pris sælges der flere enheder, så indtjeningen fordeles ud på mere salg. Det er en balance som Elgiganten og Bilka kalkulerer benhårdt når de sænker priserne ift konkurrenterne. Og vær hvis på at de tjener penge på deres tilbud.

Den modsatte effekt ved at sætte priserne for højt, ser vi inden for offentlig transport, hvor prisernes himmelflugt har tvunget passagererne over i bilerne. Resultatet er at der blir underskud, og ruter må nedlægges.


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 28-Juni-2014 kl. 09:29
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Naiera, det er jo netop det der er fidusen. Ved lavere pris sælges der flere enheder, så indtjeningen fordeles ud på mere salg.


Men de tjener færre penge per salg, og skal dermed sælge mere for at opretholde den samlede portion af penge.

I forhold til at tjene en investering ind, som en spillefilm er, kan det derfor være en skidt idé at starte med udsalg og dumpingpriser.

Det er heller ikke nødvendigvis en fordel at mætte markedet hurtigt med lav indtjening, så man så ikke tjener penge længere nede i fødekæden senere.

Det skal et supermarked ikke tænke på. De skal bare skaffe et salg på en vare i denne uge, og på en ny i næste uge. De har ikke en langsigtet investering der skal tjenes ind også - på selve varen.

  /Lars


-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 28-Juni-2014 kl. 09:34
Lars, blockbusters har jo tjent sig ind i biograferne. Så her er salg af dvd/ BD vel ren profit. At Elgiganten kan sælge BD nyudgivelser til 129kr, siger vel noget om at priserne generelt er for høje.


Skrevet af: ojr5896
Skrevet den: 28-Juni-2014 kl. 09:45
@ Kampus: Har tanken slet ikke strejfet dig, at det kunne jo være at Elgiganten solgte filmene til under deres kostpris?

-------------
LG 47SL8500 - DM8000
JVC DLA-30X
Panasonic DMP-BDT310
Pioneer DVR-LX61D


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 28-Juni-2014 kl. 09:51
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Lars, blockbusters har jo tjent sig ind i biograferne. Så her er salg af dvd/ BD vel ren profit. At Elgiganten kan sælge BD nyudgivelser til 129kr, siger vel noget om at priserne generelt er for høje.


Det må være kampagnevarer. Dem der skal trække kunder ind, så de kan købe noget andet og mere når de er der. Sælges så videre enten uden avance eller med tab.

Nye film koster typisk 180-200 kroner i Elgiganten: http://kortlink.dk/ehqg - http://kortlink.dk/ehqg

Filmselskaberne har brug for indtjeningen i hele fødekæden, ikke kun den fra biograferne. Nogle film kan måske klare sig med biograferne alene, men det kan andre ikke. Det er det med gyngerne og karusellerne.

  /Lars


-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 28-Juni-2014 kl. 10:00
Oprindeligt skrevet af ojr5896 ojr5896 skrev:

@ Kampus: Har tanken slet ikke strejfet dig, at det kunne jo være at Elgiganten solgte filmene til under deres kostpris?

Nej det tror jeg ikke de gør. Så skal det være når de sælger 1-3 mdr gamle film helt ned til 29kr


Skrevet af: tbbv
Skrevet den: 28-Juni-2014 kl. 10:02
Hej
Det er nemt og omkostningsfrit, at "kloge" sig på hvordan firmaer (med ansvar for investorer og ansatte) skal prissætte deres varer, mon ikke der lige kalkuler og strategier bag de priser der bliver fastsat.
Mvh


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 28-Juni-2014 kl. 10:04
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:


Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Lars, blockbusters har jo tjent sig ind i biograferne. Så her er salg af dvd/ BD vel ren profit. At Elgiganten kan sælge BD nyudgivelser til 129kr, siger vel noget om at priserne generelt er for høje.


Det må være kampagnevarer. Dem der skal trække kunder ind, så de kan købe noget andet og mere når de er der. Sælges så videre enten uden avance eller med tab.

Nye film koster typisk 180-200 kroner i Elgiganten: http://kortlink.dk/ehqg - http://kortlink.dk/ehqg

Filmselskaberne har brug for indtjeningen i hele fødekæden, ikke kun den fra biograferne. Nogle film kan måske klare sig med biograferne alene, men det kan andre ikke. Det er det med gyngerne og karusellerne.

  /Lars

Det kan jo kun være gætteri når vi ikke har adgang til Elgigantens oplysninger. Jeg ser bare en tendens til at de kan sælge hvidevarer og elektronik til 20-30-40-50% under prisen, og det skyldes vel at de er benhårde forhandlere og en stor spiller på markedet. At de også tjener penge, er der vist ingen tvivl om.


Skrevet af: jbl
Skrevet den: 28-Juni-2014 kl. 10:06
Det ser ud til at Blockbuster i Valby (Toftegårds Allé) også har drejet nøglen om. Den skulle ellers have været lavet om til Recycleit...


Skrevet af: Hackerjac
Skrevet den: 28-Juni-2014 kl. 10:07
lidt en underlig udvikling denne tråd har fået, den omhandler lukning af Blockbuster butikker, og ikke ret langt nede begynder så en diskution om elgigantens salg af film, syndes det er gået meget skævt her


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 28-Juni-2014 kl. 10:09
Oprindeligt skrevet af tbbv tbbv skrev:

Hej
Det er nemt og omkostningsfrit, at "kloge" sig på hvordan firmaer (med ansvar for investorer og ansatte) skal prissætte deres varer, mon ikke der lige kalkuler og strategier bag de priser der bliver fastsat.
Mvh

Og det mener du ikke at vi skal så? Jeg synes det er en interessant diskussion at finde hoved og hale i hvordan prissætningen af en vare ikke er afhængig af det faktiske salg, men relaterer sig til hvilket land man bor i. Se bare hvilken overpris vi betaler for fødevarer ift vores nabolande.


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 28-Juni-2014 kl. 10:14
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det kan jo kun være gætteri når vi ikke har adgang til Elgigantens oplysninger. Jeg ser bare en tendens til at de kan sælge hvidevarer og elektronik til 20-30-40-50% under prisen, og det skyldes vel at de er benhårde forhandlere og en stor spiller på markedet. At de også tjener penge, er der vist ingen tvivl om.


Men de sælger ikke alle varer billigt. Det er ugens spotvarer der er billige, resten kan være dyrere.

Det du beder om er at alt sælges til discount-priser hele tiden. Det er noget andet, og en strategi som er svær at få en holdbar forretningsmodel ud af, for den kræver som regel at man er i stand til at forstørre markedet, så det kan konsumere den højere volumen som er nødvendig for at opretholde samme indtjening.

  /Lars


-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 28-Juni-2014 kl. 10:16
Tilbage til BB/recycleit, så fik jeg at vide at deres kundepanel, stopper fra Mandag. Hvis i har nogen koder, så brug dem nu. Han vidste ikke 100% om de koder vi har fået, kan bruges efter den dato. Men jeg ville bruge den inden.

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 28-Juni-2014 kl. 10:23
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:




Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det kan jo kun være gætteri når vi ikke har adgang til Elgigantens oplysninger. Jeg ser bare en tendens til at de kan sælge hvidevarer og elektronik til 20-30-40-50% under prisen, og det skyldes vel at de er benhårde forhandlere og en stor spiller på markedet. At de også tjener penge, er der vist ingen tvivl om.


Men de sælger ikke alle varer billigt. Det er ugens spotvarer der er billige, resten kan være dyrere.

Det du beder om er at alt sælges til discount-priser hele tiden. Det er noget andet, og en strategi som er svær at få en holdbar forretningsmodel ud af, for den kræver som regel at man er i stand til at forstørre markedet, så det kan konsumere den højere volumen som er nødvendig for at opretholde samme indtjening.

  /Lars




Det går da meget godt for Lidl, Fakta og Netto med den model. Kan sikkert med succes overføres til elektronik branchen også


Skrevet af: plix
Skrevet den: 28-Juni-2014 kl. 10:34
Skive lukket

-------------
Marantz NR1508
Oppo BDP-1
Lumin T2
Pro-Ject CD Box DS2T
Dynaudio Contour 30
A.C. Ryan Mini 2 HD
Panasonic TX-L55WT50
Revel: F12 Front, M12 Surround
C12 Center, B120 Sub
Accuphase e-360 m/Dac 40


Skrevet af: jøsse
Skrevet den: 28-Juni-2014 kl. 10:49
Frederikshavn lukket.
Trist så mange lader sig nøje med dårligere kvalitet end Blu Ray,bare fordi det er nemmere.


Skrevet af: KSB
Skrevet den: 28-Juni-2014 kl. 11:10
Blockbuster i Kastrup er nu også lukket :(


Skrevet af: Thomas Jensen
Skrevet den: 28-Juni-2014 kl. 11:17
Blandt Recordere.dk's brugere er Blu-ray nok ganske normalt, men for den brede befolkning er DVD-kvalitet opskaleret til 1080 faktisk nok, og dermed er streaming et reelt alternativ. For når billedkvaliteten er "den samme", så er næste punkt bekvemmelighed.
Og det er unægteligt mere bekvemt at leje film fra sofaen uden at skulle huske at aflevere filmen igen.

Like it or not, så er Blu-ray kun en niche.

-------------
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 28-Juni-2014 kl. 13:17
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Naiera, det er jo netop det der er fidusen. Ved lavere pris sælges der flere enheder, så indtjeningen fordeles ud på mere salg.


Jeg forstår ikke, hvordan du endnu ikke har forstået det.

Hvis man kunne tjene styrtende på at halvere vejledende udsalgspris, så havde man gjort det for længe siden. Omvendt, hvis man kunne tjene mere på at hæve udsalgsprisen, så havde man nok også gjort dét.

Priserne er ikke som de er, fordi udgiverne er sadister. De er som de er, fordi udgiverne gerne vil tjene mest muligt.

Hvis man drastisk reducerede vejledende udsalgspris, så ville fortjenesten nok helt forsvinde. Som nævnt, så er der mange fordyrende led og de kan ikke bare forsvinde, eller halvere deres medarbejderes løn.


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 28-Juni-2014 kl. 13:19
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Fra filmens tilblivelse til udgivelse på Blu-ray er der MANGE der skal tjene nogle penge. Jeg tror skam ikke man bliver milliardær af at udgive film på det skandinaviske marked...


Du har jo ret i at danske undertekster gør det dyrere. Jeg ved ikke hvor meget det fordyrer en film ift. USA, men noget.

Jeg har lige købt True Detective sæson 1 på Blu-ray i Elgiganten for 99 kr. Den koster 399 flere andre steder.



-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 28-Juni-2014 kl. 13:21
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:


Den modsatte effekt ved at sætte priserne for højt, ser vi inden for offentlig transport, hvor prisernes himmelflugt har tvunget passagererne over i bilerne. Resultatet er at der blir underskud, og ruter må nedlægges.


Det er fordi forretningsmodellen ikke er rentabel. Er man fra Liberal Alliance mener man nok, at det skal kunne køre rundt uden tilskud, eller blive lukket. Er man mere rød i det kan det være at man mener, at busser og tog gerne må give et underskud, som man så dækker med hjælp fra skatteindtægter, fordi at det er i alle danskeres og miljøets interesse, at vi har god, velfungerende offentlig transport.

Forretningsmodellen bag det at sælge Blu-rays til danskere er stadigvæk rentabel, men altså ikke hvis man halverer vejledende udsalgspris...


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 28-Juni-2014 kl. 13:21
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Naiera, det er jo netop det der er fidusen. Ved lavere pris sælges der flere enheder, så indtjeningen fordeles ud på mere salg.


Jeg forstår ikke, hvordan du endnu ikke har forstået det. JEG GÅR IND FOR FRI KONKURRENCE, IKKE FASTLAGTE PRISER UD FRA HVAD MARKEDET KAN BÆRE. JEG KAN IKKE FORSTÅ DU BARE ACCEPTERER DE ALT FOR HØJE PRISER PÅ BD FILM

Hvis man kunne tjene styrtende på at halvere vejledende udsalgspris, så havde man gjort det for længe siden. Omvendt, hvis man kunne tjene mere på at hæve udsalgsprisen, så havde man nok også gjort dét.

Priserne er ikke som de er, fordi udgiverne er sadister. De er som de er, fordi udgiverne gerne vil tjene mest muligt.

Hvis man drastisk reducerede vejledende udsalgspris, så ville fortjenesten nok helt forsvinde. Som nævnt, så er der mange fordyrende led og de kan ikke bare forsvinde, eller halvere deres medarbejderes løn.


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 28-Juni-2014 kl. 13:24
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:


Du har jo ret i at danske undertekster gør det dyrere. Jeg ved ikke hvor meget det fordyrer en film ift. USA, men noget.


Hvis du tror, at det kun er de danske undertekster der er et fordyrende led på danske udgivelser, så demonstrerer du rigtig fint, hvor lidt du forstår.

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:


Jeg har lige købt True Detective sæson 1 på Blu-ray i Elgiganten for 99 kr. Den koster 399 flere andre steder.


Elgiganten har også smidt penge lige ud af vinduet på det tilbud. Det er et genåbningstilbud der kun gjaldt i Næstved; det burde du da være klar over.

Jeg fik, med lidt hjælp, i øvrigt også fat i et eksemplar til den pris


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 28-Juni-2014 kl. 13:26
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

JEG GÅR IND FOR FRI KONKURRENCE, IKKE FASTLAGTE PRISER UD FRA HVAD MARKEDET KAN BÆRE. JEG KAN IKKE FORSTÅ DU BARE ACCEPTERER DE ALT FOR HØJE PRISER PÅ BD FILM


Priserne fastlægges ud fra hvordan distributørerne tjener mest. Det ér fri konkurrence. Butikkerne er frie til at sælge filmene med tab, men så drejer de nok hurtigt nøglen om.

Der er stadig ingen der har argumenteret fornuftigt for, hvorfor priserne er alt for høje på BD-film.


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 28-Juni-2014 kl. 13:40
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Lars, blockbusters har jo tjent sig ind i biograferne.


Nej, de gør de altid ikke længere. Men det er sådan set sagen uvedkommende. Det koster stadig penge at producere, udgive og distribuere film til salg, og der er, som nævnt flere gange, mange led der skal betale løn til materialer og medarbejdere.


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 28-Juni-2014 kl. 13:42
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

At Elgiganten kan sælge BD nyudgivelser til 129kr, siger vel noget om at priserne generelt er for høje.


Det er lokketilbud, intet andet. De får folk i butikken eller ind på deres hjemmeside, og håber at sælge os noget de tjener penge på, på den måde. Med en pris på 129,- for en helt ny film, så går det måske i nul for Elgiganten, når de sælger et eksemplar.


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 28-Juni-2014 kl. 13:47
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jeg synes det er en interessant diskussion at finde hoved og hale i hvordan prissætningen af en vare ikke er afhængig af det faktiske salg, men relaterer sig til hvilket land man bor i.


Lidt tidligere forklarede jeg, hvordan vores (film)priser egentlig ikke er vildt meget højere end i f.eks. USA. Hvis de giver 120-150,- for en ny film i en fysisk butik, så er der ikke meget at give af, taget forskellen i indkomstniveau i betragtning.


Skrevet af: Emilos88
Skrevet den: 28-Juni-2014 kl. 13:56
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

At Elgiganten kan sælge BD nyudgivelser til 129kr, siger vel noget om at priserne generelt er for høje.


Det er lokketilbud, intet andet. De får folk i butikken eller ind på deres hjemmeside, og håber at sælge os noget de tjener penge på, på den måde. Med en pris på 129,- for en helt ny film, så går det måske i nul for Elgiganten, når de sælger et eksemplar.

Nu er det ikke fordi jeg særlig tit er enig med dig Naiera, men du kæmper dine kampe og det har jeg respekt for. Denne kamp for du dog svært ved at vinde overfor nogle mennesker, fordi der generelt hersker en naiv tanke om hvordan man driver en forretning. Men jeg giver dig helt ret i denne sag, for bare at sige, sæt prisen ned så går det rundt, er den mest forkerte tankegang der er økonomisk. Ja nogle kan leve a volumen, men det er de få. At sænke en pris kan enhver idiot gøre, derfor er det sjælden måden man kan tjene penge ved, da alle bare kan gøre det.

Kampus dit svar er uden virkeligheds sans, jeg kunne lave samme sætning, med en anden konklusion.
 At Elgiganten kan sælge BD nyudgivelser til 129kr, siger vel noget om at Elgiganten ikke tjener penge på vare de ønsker at tiltrække kunder med.

Elgiganten tjener intet på vare i deres avis, de tjener på alt det udenom, og de tjener heller ikke styrtende. Så vil nogle nok sige jamen de har 300 millioner i overskud, ja men af hvilken omsætning, det er en risikabel forretning, og siger intet om hvorvidt en nyudgivelse til 199kr. er for dyr.


-------------
Get HIFI or die trying c",


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 28-Juni-2014 kl. 14:00
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

 
Du har jo ret i at danske undertekster gør det dyrere. Jeg ved ikke hvor meget det fordyrer en film ift. USA, men noget.
 

Hvis du tror, at det kun er de danske undertekster der er et fordyrende led på danske udgivelser, så demonstrerer du rigtig fint, hvor lidt du forstår.

Jeg ved at prisen er sat så der er en balance mellem hvor mange der køber en film, og hvor mange der forbruger den på en anden måde.

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

 
Jeg har lige købt True Detective sæson 1 på Blu-ray i Elgiganten for 99 kr. Den koster 399 flere andre steder.
 

Elgiganten har også smidt penge lige ud af vinduet på det tilbud. Det er et genåbningstilbud der kun gjaldt i Næstved; det burde du da være klar over.

Det fandt jeg også ud af, efter jeg havde skrevet. Jeg var ude og kigge på kaffemaskine i går, men der var ingen jeg kunne bruge, derfor kiggede jeg i filmafdelingen og så True Detective til 99. Jeg vidste godt der havde været genåbningstilbud torsdag i sidste uge, men regnede ikke med de gjalt længere.



-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 28-Juni-2014 kl. 14:02
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

 
Det kan jo kun være gætteri når vi ikke har adgang til Elgigantens oplysninger. Jeg ser bare en tendens til at de kan sælge hvidevarer og elektronik til 20-30-40-50% under prisen, og det skyldes vel at de er benhårde forhandlere og en stor spiller på markedet. At de også tjener penge, er der vist ingen tvivl om.

Der er altså grænser for hvor meget man kan forhandle sig til i rabat, selv ved meget store indkøb. Det er et faktum at de store kæder meget ofte sælger ting til under indkøbspris, oftest i begrænset antal, for at hive kunderne ind i butikken for derefter at tjene pengene på noget andet. Gynger og karruseller er en meget gammel form for forretningsdrift, det er der ikke noget odiøst i, og derfor kan man ikke bruge én butiks minimumspris til at argumentere for hvad prisniveauet generelt bør være. Når Elgiganten kan sælge visse ting så billige, så skyldes det at de er dygtige til enten at sælge noget andet til folk der kommer ind i butikken, eller sælge noget ekstra som ikke er billigt. Prøv f.eks. at se på deres pris på et standard "lakrids" HDMI-kabel, kontra hvad det koster hos f.eks. avcables.dk. Det er ikke 50% billigere, nærmere 500% dyrere.

Da jeg arbejdede i Fona for snart 20 år siden, var egentligt hardware-salg under halvdelen af indtjeningen. Mobiltelefon-abonnementer, tillægsforsikringer og afbetalingsordninger var den primære indtjeningskilde. Det gør det jo noget nemmere at lave slagtilbud på hardwaren.


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 28-Juni-2014 kl. 14:10
Oprindeligt skrevet af Emilos88 Emilos88 skrev:

 

Nu er det ikke fordi jeg særlig tit er enig med dig Naiera, men du kæmper dine kampe og det har jeg respekt for. Denne kamp for du dog svært ved at vinde overfor nogle mennesker, fordi der generelt hersker en naiv tanke om hvordan man driver en forretning. Men jeg giver dig helt ret i denne sag, for bare at sige, sæt prisen ned så går det rundt, er den mest forkerte tankegang der er økonomisk. Ja nogle kan leve a volumen, men det er de få. At sænke en pris kan enhver idiot gøre, derfor er det sjælden måden man kan tjene penge ved, da alle bare kan gøre det.

Helt enig - det handler om at ethvert firma sætter prisen dér hvor de mener de samlet set kan tjene flest penge. Det kan være højt, det kan være lavt - det afhænger af mange ting. Men nogle gange finder et firma sig i en situation hvor markedet bare ikke er der, og hvor en pris der giver et samlet overskud ganske enkelt ikke eksisterer. Det er ret åbenlyst at filmudlejning og salg via fysiske butikker, med det lønniveau vi har i Danmark, er én af de situationer. Jeg mener ikke Blockbuster kunne have gjort noget for at undgå at lukke (udover at forsøge at leve af noget helt andet men det giver jo det samme). De har ikke nødvendigvis været dårlige forretningsfolk, det er bare dén drejning markedet og samfundet har taget.

Men i virkeligheden er det et klasse eksempel på at faldende priser ikke nødvendigvis er godt for forbrugere. På kort sigt jubler folk over at få mere for pengene, men på lang sigt forringer det udvalget. Det kan da godt være man synes 45 kroner var for meget for at leje en premierefilm, men nu har man så fået alternativet: Muligheden er helt væk. Udkonkurreret af et produkt der i hvert fald på udvalg er markant ringere. Det er meget fint at man kan streame sine film, men vis mig en streaming-service, uanset pris og betalings-struktur, med et udvalg der modsvarer en tilfældig blockbuster-butik?


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 28-Juni-2014 kl. 15:22
Amerikansk iTunes eller Vudu?

Bunden er jo også gået ud af Blu-ray-markedet for længst i Danmark, ligesom det skete for dvd i årene op til Blu-rays ankomst. Film falder meget hurtigt i pris, og for eksempel Blockbuster solgte jo spandevis til 30-50,- i de sidste mange måneder. I Planet Video kan man vælge imellem hundredevis af gode film til sølle 25,- stykket. Både "budget-udgivelser" fra Atlantic Film AB, der aldrig har kostet over 99,- fra ny, men også tonsvis af "rigtige" udgivelser, ala The Dark Knight Rises, Savages, etc. Går vi på nettet falder relativt nye film hurtigt til 99,- hos CDON, og ender i "3 for 200"-bunken.

Lige nu er det lækkert, men på sigt frygter jeg at det fuldstændig kan underminere rentabiliteten i at udgive film på Blu-ray her i landet.


Skrevet af: Spunk
Skrevet den: 28-Juni-2014 kl. 15:26
Hmm, man kan vel godt leje nye film på video on demand tjenester. Jeg har selv TDC Play, og der kan man leje nye film som Lego Movie, kartellet osv. for 39,- stykket.

Men selvfølgelig er det nærmest umuligt at slå et bluray medie med streaming i kvaliteten. Men "convenience is king" som man siger.

Man kan så igen undre sig over forbrugernes reaktionsmønster, når mange pludselig har travlt med at fokusere på 4K Fjernsyn, som reelt set ikke giver noget løft, -slet ikke når man sætter sig ned og streamer sine film...


Skrevet af: jøsse
Skrevet den: 28-Juni-2014 kl. 15:27
Oprindeligt skrevet af Thomas Jensen Thomas Jensen skrev:

Blandt Recordere.dk's brugere er Blu-ray nok ganske normalt, men for den brede befolkning er DVD-kvalitet opskaleret til 1080 faktisk nok, og dermed er streaming et reelt alternativ. For når billedkvaliteten er "den samme", så er næste punkt bekvemmelighed.
Og det er unægteligt mere bekvemt at leje film fra sofaen uden at skulle huske at aflevere filmen igen.

Like it or not, så er Blu-ray kun en niche.
Ja,og de nye,og klart bedre lydformater er samme folk selvfølgelig også ligeglade med.Trist udvikling.


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 28-Juni-2014 kl. 16:29
Oprindeligt skrevet af Spunk Spunk skrev:

Hmm, man kan vel godt leje nye film på video on demand tjenester. Jeg har selv TDC Play, og der kan man leje nye film som Lego Movie, kartellet osv. for 39,- stykket.


Spørgsmålet var ikke om man kunne leje nye film; det handlede om det samlede udvalg.


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 28-Juni-2014 kl. 16:31
Oprindeligt skrevet af Spunk Spunk skrev:

Man kan så igen undre sig over forbrugernes reaktionsmønster, når mange pludselig har travlt med at fokusere på 4K Fjernsyn, som reelt set ikke giver noget løft, -slet ikke når man sætter sig ned og streamer sine film...


Det er også til en vis grad firmaerne der skubber UHD, mere end det er forbrugerne der over en bred kam er vilde efter at få det. Dem der udtrykker begejstring over den højere opløsning på nettet er ikke "almindelige forbrugere"; det er entusiaster der netop også køber Blu-ray.


Skrevet af: Spunk
Skrevet den: 28-Juni-2014 kl. 19:03
Ja, men må også indrømme at min "entusiasme" omkring billed og lyd kvalitet er dalet i takt med at tiden og pengene går til andre ting (læs: børn/familie). 

Det er svært som niche-nørd at udviklingen går imod en, men skal jeg være helt ærligt tror jeg ikke 95% af den alm. befolkning har hverken udstyret eller evnerne til at justere deres fjernsyn, så de rent faktisk kunne få reelt udbytte af at se blu-ray fremfor streaming. Og når ungerne er puttet, skal der bare klaskes noget på streamboksen, så man kan falde i søvn :-)...

Men dermed ikke sagt at det er positivt at udviklingen er sådan, men jeg forstår det dog godt.


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 28-Juni-2014 kl. 19:23
Oprindeligt skrevet af Spunk Spunk skrev:

Ja, men må også indrømme at min "entusiasme" omkring billed og lyd kvalitet er dalet i takt med at tiden og pengene går til andre ting (læs: børn/familie). 

Det er svært som niche-nørd at udviklingen går imod en, men skal jeg være helt ærligt tror jeg ikke 95% af den alm. befolkning har hverken udstyret eller evnerne til at justere deres fjernsyn, så de rent faktisk kunne få reelt udbytte af at se blu-ray fremfor streaming. Og når ungerne er puttet, skal der bare klaskes noget på streamboksen, så man kan falde i søvn :-)...

Men dermed ikke sagt at det er positivt at udviklingen er sådan, men jeg forstår det dog godt.

Jeg mener stadig ikke problemet er forskellen i kvalitet. Problemet er udvalget, hvis der er en bestemt ny film, som ikke lige er top-20, som du gerne vil se, så hjælper det ikke at du er ligeglad med kvaliteten hvis den slet ikke ligger på streaming-tjenesterne. De kunder der er ligeglad med om det er blu-ray eller DVD, er bestemt ikke nødvendigvis ligeglad med om de overhovedet har muligheden for at se filmen eller ej. Problemet med streaming er derfor meget større end kvalitet, det handler om udvalg.


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: thurauh1
Skrevet den: 28-Juni-2014 kl. 20:05
Kære alle

Blockbuster her i Kolding er også lukket. I går da jeg kom hjem fra arbejde stod der et skilt med at Blockbuster er midlertidigt lukket. Jeg kan forstå at den i Herning nu også er lukket, se her:
http://jyllands-posten.dk/indland/ECE6838190/blockbuster-har-lukket-butikkerne-i-danmark?ref=lokalavisen

Og videre:
"

En æra er slut. Blockbuster har drejet nøglen om.

"I dag har de ansatte fra udlejningsfirmaet fået besked på ikke, at møde på arbejde. Og at man ikke skal forvente at lønnen går ind på kontoen på mandag. Butikschef i Herning, Lisbeth Vang, bekræfter at hun fik besked om at lukke butikken, da hun mødte ind i morges. Men ellers henviser hun til hovedkontoret for Blockbuster.Her svares telefonen ikke fredag eftermiddag."
kilde: http://aoh.dk/artikel/blockbuster-er-lukket

Mit problem - og sikkert en masse andres - også er at jeg faktisk har 2-3 film som jeg har lejet og som skal afleveres senest den 3.07. 2014 --- da det er der min abonnementsordning ophører. Andre har sikkert lejet film for tre eller fem dage - hvad skal vi nu gøre?

Jeg talte med en medarbejder i mandags eller tirsdags, tror jeg, det var. Og denne medarbejder sagde at der ville gå 2-3 måneder, før de lukkede. Det gjorde der så ikke. Det værste er sådan det ikke, at de lukker, men at de gør det uden information til kunderne, altså at de lukker så hurtigt.

Jeg er faktisk ked at at Blockbuster, de havde faktisk mange, også gamle film, som var gode. Og så havde Blockbuster i Kolding faktisk også nogle ret så interessante udenlandske film, bl.a. en del gode franske film...





Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 28-Juni-2014 kl. 20:28
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Problemet er udvalget, hvis der er en bestemt ny film, som ikke lige er top-20, som du gerne vil se, så hjælper det ikke at du er ligeglad med kvaliteten hvis den slet ikke ligger på streaming-tjenesterne. De kunder der er ligeglad med om det er blu-ray eller DVD, er bestemt ikke nødvendigvis ligeglad med om de overhovedet har muligheden for at se filmen eller ej. Problemet med streaming er derfor meget større end kvalitet, det handler om udvalg.

Nemlig. 

Og efter Laserdisken og Axelmusic stoppede med at sælge region 1 film, er der blevet meget mindre udvalg. Jeg var storforbruger af dvd og blu-ray fra region 1 og 3 da der ikke skulle betales told og postdk gebyr.

Det blev til 160 dvd og 16 blu-ray før det stoppede.




-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 28-Juni-2014 kl. 21:46
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af Spunk Spunk skrev:

Ja, men må også indrømme at min "entusiasme" omkring billed og lyd kvalitet er dalet i takt med at tiden og pengene går til andre ting (læs: børn/familie). 

Det er svært som niche-nørd at udviklingen går imod en, men skal jeg være helt ærligt tror jeg ikke 95% af den alm. befolkning har hverken udstyret eller evnerne til at justere deres fjernsyn, så de rent faktisk kunne få reelt udbytte af at se blu-ray fremfor streaming. Og når ungerne er puttet, skal der bare klaskes noget på streamboksen, så man kan falde i søvn :-)...

Men dermed ikke sagt at det er positivt at udviklingen er sådan, men jeg forstår det dog godt.

Jeg mener stadig ikke problemet er forskellen i kvalitet. Problemet er udvalget, hvis der er en bestemt ny film, som ikke lige er top-20, som du gerne vil se, så hjælper det ikke at du er ligeglad med kvaliteten hvis den slet ikke ligger på streaming-tjenesterne. De kunder der er ligeglad med om det er blu-ray eller DVD, er bestemt ikke nødvendigvis ligeglad med om de overhovedet har muligheden for at se filmen eller ej. Problemet med streaming er derfor meget større end kvalitet, det handler om udvalg.

Eller hvis man begynder at se en serie og den så pludselig bliver fjernet - som det skete med Stargate SG-1 på Netflix.

Nej, tak. Så hellere et komplet bokssæt man kan se i ro og mag uden at blive stresset af at skulle udnytte et løbende abonnement. Så får man også al ekstramaterialet med.


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 28-Juni-2014 kl. 22:02
Oprindeligt skrevet af GlobulusDK GlobulusDK skrev:



Eller hvis man begynder at se en serie og den så pludselig bliver fjernet - som det skete med Stargate SG-1 på Netflix.

Nej, tak. Så hellere et komplet bokssæt man kan se i ro og mag uden at blive stresset af at skulle udnytte et løbende abonnement. Så får man også al ekstramaterialet med.


Ja, det er ret irriterende. Jeg var også begyndt at se Veronica Mars kort før den blev fjernet.



-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 28-Juni-2014 kl. 22:19
Oprindeligt skrevet af thurauh1 thurauh1 skrev:


Mit problem - og sikkert en masse andres - også er at jeg faktisk har 2-3 film som jeg har lejet og som skal afleveres senest den 3.07. 2014 --- da det er der min abonnementsordning ophører. Andre har sikkert lejet film for tre eller fem dage - hvad skal vi nu gøre?



Jeg fik faktisk først et brev fra dem i fredags sidste uge om at mit abonnement var opsagt med udgangen af juni. Dvs. ca. 10 dages opsigelse.

Jeg har skrevet til dem uden svar, da aftale foreskrev en måneds opsigelse og det har de ikke overholdt.

Jeg var forbi igår for afleverer mine film, eller bytte dem. Men de havde bare sat et skilt i, at de var lukkede. Så jeg kunne ikek afleverer mine film.

Så nu må de komme og hente deres film, hvis de er vil have dem retur.


Skrevet af: db89
Skrevet den: 28-Juni-2014 kl. 22:57
Så i dag ud til at den i Fredericia stadigvæk har åben.

-------------
Hold jer fra simplyelectronics.net


Skrevet af: fausing
Skrevet den: 29-Juni-2014 kl. 08:11
Der er også lukket i Svendborg Unhappy

Den var nået at blive en reycleit, men igår jeg ville ned og leje en film var der et papskilt i vinduet med lukket grundet kontroverser??


Skrevet af: sd2100
Skrevet den: 29-Juni-2014 kl. 10:16
Oprindeligt skrevet af Spunk Spunk skrev:

Ja, men må også indrømme at min "entusiasme" omkring billed og lyd kvalitet er dalet i takt med at tiden og pengene går til andre ting (læs: børn/familie). 

Det er svært som niche-nørd at udviklingen går imod en, men skal jeg være helt ærligt tror jeg ikke 95% af den alm. befolkning har hverken udstyret eller evnerne til at justere deres fjernsyn, så de rent faktisk kunne få reelt udbytte af at se blu-ray fremfor streaming. Og når ungerne er puttet, skal der bare klaskes noget på streamboksen, så man kan falde i søvn :-)...

Men dermed ikke sagt at det er positivt at udviklingen er sådan, men jeg forstår det dog godt.

Spot on.

Fuldstændig samme udvikling som hos os og en del venner og bekendte. Filmleje og køb er gået HELT I STÅ efter streaming. Og interessen for hardware er dalene (netop familie først). Der bliver bliver ofret penge på tjenester. En ven, der er direktør har stadigvæk et 6 år gammelt LCD 40 tommer, men samtlige streaming tjenester. Man indretter sit forbrug /efterspørgsel efter udbuddet. Men, DET SKAL VÆRE BEKVEMT.

Men, den udvikling var man vel klar over. Absolut no surprise.


Skrevet af: Ning
Skrevet den: 29-Juni-2014 kl. 10:23
Er butikkerne HELT lukket ned, eller er der ophørsudsalg?
Tænker på butikkerne i Aarhus


-------------
Ning


Skrevet af: jan203
Skrevet den: 29-Juni-2014 kl. 10:53
Var i BB lørdag og de sagde butikken ikke skulle lukke. Der var dog et skilt i døren om butik afstås:).
Umiddelbart ingen ophørsudsalg.

-------------
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.


Skrevet af: Binnerup
Skrevet den: 29-Juni-2014 kl. 11:47
I Århus er butikken i centrum lukket, og butikken i Viby lukket (helt, der er ikke noget ophørsudsalg).

Butikken på Randersvej er stadig åbent.

Historien om at medarbejderne i Herning ikke skulle regne med at få deres løn tror jeg ikke på bliver aktuelt - i så fald ville alle butikker være lukket.

Alle butikker kører under samme CVR nummer, dvs. vælger man ikke at betale løn til ansatte i én butik, så bliver kæden, og dermed alle butikker begæret konkurs - man kan dog måske trække at have åbent lidt længere, da der går noget tid. De ansatte skal have løn i morgen d. 30 - når de ikke får det, så skal de give en frist på typisk 3-5 dage., og så kan hvem som helst reelt begære dem konkurs.

Dermed, hvis de forventer at nogle aktiviteter skal fortsætte, så vil alle medarbejdere skulle have deres løn - de kan ikke vælge kun at betale løn til nogle.

Alternativet er at lade kæden gå konkurs, og købe resterne ud, og starte op med deres nye koncept. Det er dog altid risikabelt, da kurator i princippet skal sælge til bedst indkomne bud, og det kan potentielt komme fra andre.

Så enten, så får alle medarbejdere deres løn i morgen, og så ser vi nogle butikker fortsætte, og andre blive lukket kontrolleret ned. Alternativt, så bliver det begæret konkurs, og så er det kurator der bestemmer hvad der forbliver åbent.

Uanset hvad, så virker det som om det er håndteret mega uprofessionelt - hvis man gerne vil fortsætte med nogle butikker, uden at gå konkurs, så skulle man jo lukke de andre butikker "pænt" som man gjorde da man lukkede butikker sidst, og undgå medie historier om at man lukker helt - så kunne man have bevaret historien om at Blockbusters buttikker bliver til RecycleIt, og at RecycleIt vil have færre butikker, uden det store drama.

Hvis man satser på at lade kæden gå konkurs, købe resterne, og fortsætte, så ville det give mening at firmaet selv havde gået i skifteretten og anmodet om konkursbehandling, så man havde kunnet få en kurator ind, som har kunne vurdere, og lave en nedlukning der ville give bedst mening, og mindst dårlig omtale, for at bevare så god en værdi som mulig med henblik på salg.

Hvis man bare ville malke de sidste penge ud inden en konkurs, så giver det ikke mening at sende folk hjem om fredagen - så ville det give mere mening at lade som om alt var godt indtil den dag (i morgen) hvor lønnen ikke blev betalt, og lade alle butikker være åbne over weekenden, og tage den sidste omsætning med.

Det virker reelt som en fuldstændig tåbelig panikhåndtering - uanset hvad der sker, så virker det som om det er håndteret forkert...


-------------
http://c.mymovies.dk/binnerup - Min film samling

Lav din egen med http://www.mymovies.dk - My Movies .


Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 29-Juni-2014 kl. 11:47
Butikken i Aalborg nåede at skifte navn men på døren står der "lukket indtil videre", hvad det så end betyder..

-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 29-Juni-2014 kl. 12:00
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Butikken i Aalborg nåede at skifte navn men på døren står der "lukket indtil videre", hvad det så end betyder..


På den lukkede butik i Odense er der flere opslag, med modstridende informationer:

  • Butik afstås
  • Ophørsudsalg
  • Butikken holder midlertidigt lukket



  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 29-Juni-2014 kl. 12:02
Hej Alle

Thi hi, Blockbuster kunne have kigget på døren til butikken i Odense noget tidligere LOL






  /Lars


-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Binnerup
Skrevet den: 29-Juni-2014 kl. 12:18
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

På den lukkede butik i Odense er der flere opslag, med modstridende informationer


Det virker mest af alt som om at man har haft gang i en kontrolleret process med at ophøre nogle butikker, finde nye lokaler til andre, og blot omdøbe nogle.

Der er offentliggjort regnskab på CVR.dk, påtegnet d. 12. 06. 2014 for regnskabsåret 2013, og revisionspåtegnelsen på den forklarer alt :-)



-------------
http://c.mymovies.dk/binnerup - Min film samling

Lav din egen med http://www.mymovies.dk - My Movies .


Skrevet af: Binnerup
Skrevet den: 29-Juni-2014 kl. 12:29
Ud fra regnskabet i 2013 kan man også komme med et meget kvalificeret gæt på hvad TDC har betalt for Blockbuster navnet.

Der er et pænt rundt påløb på "andre driftsindtægter", som der står et 0 på i 2012.


-------------
http://c.mymovies.dk/binnerup - Min film samling

Lav din egen med http://www.mymovies.dk - My Movies .


Skrevet af: vclarke
Skrevet den: 29-Juni-2014 kl. 12:32
Hvad siger den påtegnelse? (for dem som ikke gider lede efter den selv)


Skrevet af: Binnerup
Skrevet den: 29-Juni-2014 kl. 12:43
Der står at der mangler dokumentation for at der er kapital til at gennemføre regnskabsåret 2014.

-------------
http://c.mymovies.dk/binnerup - Min film samling

Lav din egen med http://www.mymovies.dk - My Movies .


Skrevet af: vclarke
Skrevet den: 29-Juni-2014 kl. 12:45
Hvem ejer firmaet?


Skrevet af: Binnerup
Skrevet den: 29-Juni-2014 kl. 12:56
Du kan ikke se ejerskab, men du kan se at "BB DK Holding Aps" er moderselskab efter 31. december 2013, formentligt oprettet som holdingselskab for Blockbuster Danmark (deraf BB DK Holding).

De har C/O adresse hos en revisor.

Direktør for "BB DK Holding Aps" er "David Robson Overby".


-------------
http://c.mymovies.dk/binnerup - Min film samling

Lav din egen med http://www.mymovies.dk - My Movies .


Skrevet af: aerik
Skrevet den: 29-Juni-2014 kl. 14:41
Har ikke lige læst alle, men Esbjerg er også lukket, indtil videre..


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 29-Juni-2014 kl. 18:54
 
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=11186">
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=11186 - http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=11186 -


Skrevet af: Pade2204
Skrevet den: 29-Juni-2014 kl. 19:41
Det vilde er jo at medarbejderne blev fyret over e-boks!
Den er Classy!



Print side | Luk vindue