Print side | Luk vindue

iPad garanti

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: recordere.dk
Forumnavn: Generelt
Forumbeskrivelse: Nyt på forummet. Forslag til forbedringer o.lign.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=133364
Udskrevet den: 22-November-2024 kl. 17:04

Emne: iPad garanti
Skrevet af: svend1111
Emne: iPad garanti
Skrevet den: 04-Juli-2014 kl. 21:08
Har købt en iPad 4 uden kasse for et stykke tid siden, hvor jeg fik garantibeviset med til den. Den er så gået i stykker og gik ned i humac butikken og ville have den lavet, hvor de siger at jeg skal have kassen med til iPaden, hvor jeg siger den har jeg ikke. Ja så kunne jeg ikke få den lavet når jeg ikke havde kassen og garantibeviset ikke var i mit navn. Kan det passe at fordi man køber en brugt iPad hos en anden og ingen kasse at så ingen garanti når der er et år mere på papir..?

Svar:
Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 05-Juli-2014 kl. 08:32
Nej, det lyder ikke rigtigt.

Garantibeviset må følge produktet. De skal være ligeglade med om varen er solgt videre.

Hvad angår kassen, bør det være ligegyldigt. Der er mange der ikke gemmer emballagen.

Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 05-Juli-2014 kl. 08:44
Apple er notorisk kendt for deres dårlige service.

Bed butikken om at få det på skrift. Så står du stærkt i en klagesag.

Hvor er den købt? Det står på kvittering.

Hvis det er et andet sted end HUMAC vil jeg evt. gå derhen. Ved faktisk ikke om købeloven siger at den skal indleveres hvor den er købt.

Læs nederst i denne artikel. Reklamationsretten følger varen.

http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerleksikon/brugt?tc=3A17FF2E35AE4055874840372384CB7F - http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerleksikon/brugt?tc=3A17FF2E35AE4055874840372384CB7F

Skrevet af: Lars
Skrevet den: 05-Juli-2014 kl. 09:11

Som Mufti er inde på, så er det afgørende om du henvender dig i butikken hvor den er solgt eller ej.

Uanset hvilke regler Apple måtte have i forhold til deres forhandlere, så er der 2 års reklamationsret hos den forhandler der oprindelig har solgt produktet. Det er forhandleren der skal yde det, ikke Apple.

Dette med eller uden embalage. Det er uden betydning om den er gemt, og det er uden betydning hvilke aftaler de måtte have med Apple. Det er deres ansvar og pligt at hjælpe.

Men Apple har en udvidet service, som betyder at deres produkter kan afleveres til reparation hos en vilkårlig af deres godkendte forhandlere. Det er noget der ligger udover det lovpligtige, og så kan de sætte betingelserne. Her kan de godt kræve at der eksempelvis skal være embalage med, for at bruge den service.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: 0leDK
Skrevet den: 05-Juli-2014 kl. 09:33
Apple service har jeg kun hørt godt om. humac derimod, køber aldrig noget i humac.

Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 05-Juli-2014 kl. 11:07
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Men Apple har en udvidet service, som betyder at deres produkter kan afleveres til reparation hos en vilkårlig af deres godkendte forhandlere. Det er noget der ligger udover det lovpligtige, og så kan de sætte betingelserne. Her kan de godt kræve at der eksempelvis skal være embalage med, for at bruge den service.

Det er den service Apple kalder AppleCare. Der kan garantibeviset overføres til en ny køber, og så er der ingen problemer. Men det skal gøres at den originale køber.

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet af: Ukke
Skrevet den: 05-Juli-2014 kl. 19:23
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Det er den service Apple kalder AppleCare. Der kan garantibeviset overføres til en ny køber, og så er der ingen problemer. Men det skal gøres at den originale køber.

Ikke helt korrekt. 

Har du købt et produkt via Apple.dk, og det indenfor reklamationsperioden bliver defekt, kan du indlevere produktet til en hvilken som helst Apple-autoriseret forhandler. 

Jeg holder mig personligt fra Humac, da jeg kun har hørt dårligt om kæden og dens kundeservice. Prøv Eplehuset. Dem har jeg kun gode erfaringer med. Ellers ta' kontakt til Apples kundeservice. Dem har jeg også gode erfaringer med.

Skrevet den: 05-Juli-2014 kl. 19:30
Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

Har du købt et produkt via Apple.dk, og det indenfor reklamationsperioden bliver defekt, kan du indlevere produktet til en hvilken som helst Apple-autoriseret forhandler.

Ja, men hvis nu den forhandler stritter imod (som her) så falder det tilbage på lovgivningen, og den omhandler kun forholdet imellem forhandler og kunde.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 05-Juli-2014 kl. 20:19
Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

Ikke helt korrekt. 

Jeg holder mig personligt fra Humac, da jeg kun har hørt dårligt om kæden og dens kundeservice. Prøv Eplehuset. Dem har jeg kun gode erfaringer med. Ellers ta' kontakt til Apples kundeservice. Dem har jeg også gode erfaringer med.

Her tænker jeg på et produkt, som bliver defekt efter to år og fx ti måneder. Altså inden for AppleCare men uden for de to års reklamationsret.

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet den: 05-Juli-2014 kl. 20:30

Her tænker jeg på et produkt, som bliver defekt efter to år og fx ti måneder. Altså inden for AppleCare men uden for de to års reklamationsret.

Så hvad er din anbefaling i forhold til spørger?

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 05-Juli-2014 kl. 21:42

Så hvad er din anbefaling i forhold til spørger?

/Lars

Hvis garantibeviset er et AppleCare, så få det overført til den nuværende ejer. Det kan den gamle ejer gøre. Det foregår ved at registreringen ændres hos Apple.
Jeg har selv gjort det da jeg solgte en iMac, der havde et halvt års AppleCare tilbage.

-------------
Venlig hilsen
KB

Print side | Luk vindue