Print side | Luk vindue

KDL-40X2000 eller 37PF9731D

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=13345
Udskrevet den: 23-Februar-2025 kl. 13:11

Emne: KDL-40X2000 eller 37PF9731D
Skrevet af: Shovel79
Emne: KDL-40X2000 eller 37PF9731D
Skrevet den: 09-Juli-2006 kl. 18:58

Jeg har gået og været godt lun på det nye Sony Bravia KDL-40X2000  men har så læst lidt her på det sidste om Philips 37PF9731D og må indrømme det lyder godt. Eller også er det folks entusiasme der styrer.

Nå, men spøg til side, hvilket mon er det bedste af disse to, jeg tænker på billedkvaliteten, specs. og fremtidssikret i længst tid,  man fyrer jo nok ikke 25 - 30K af hvert femte år, det er nok ikke populært i familien. Eller er de rimelige ens og dermed bare, hvad man bedst kan lide. Hvad er det der gør at man skal vælge det ene frem for det andet - udover en måske mindre prisforskel og leveringstidspunkt

Svar:
Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 09-Juli-2006 kl. 19:03

Oprindeligt skrevet af Shovel79 Shovel79 skrev:

Nå, men spøg til side, hvilket mon er det bedste af disse to, jeg tænker på billedkvaliteten, specs. og fremtidssikret i længst tid,  man fyrer jo nok ikke 25 - 30K af hvert femte år, det er nok ikke populært i familien.

Hvis du ikke vil fyre 25-30K af hvert femte år, skal du ikke købe et TV til 25-30K, så enkelt kan det siges... Merprisen i forhold til billigere modeller giver dig først og fremmest et bedre TV; ikke nødvendigvis et mere holdbart eller fremtidssikret TV. Det er meget svært at kigge fem år frem på TV markedet...

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Skrevet af: lrev
Skrevet den: 09-Juli-2006 kl. 19:04
Klart Philips....har godt nok kun set 9831,men tror ikke at 9731 er ringere.Jeg vil mene at de er en klasse over Sony,jeg så 46"x2000 forleden,og var ærlig talt lidt skuffet over den.

-------------
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.

Skrevet af: lahan
Skrevet den: 09-Juli-2006 kl. 19:05

Godt spørgsmål for begge TV ligger helt i toppen.

Umiddelbart ville jeg vælge Philipsen, da Philipsen har ligget langt foran Sony indenfor de sidste par år. Jeg tror næppe Sonyen har indhentet det forspring.

Traditionelt har Philipsen haft et bedre billede, når vi snakker om et almindeligt antenne signal. Så det kan være at der er en forskel her.

Jeg har desævrre kun set Sony'en ved et HD signal.

Ved Philipsen får du disse funktioner som ikke medfølger Sonyen:

Ambilight
WIFI

Her kan du læse en http://www.dingz.no/php/art.php?id=308569 - test af en af de nye Philips modeller.

Skrevet af: Shovel79
Skrevet den: 10-August-2006 kl. 17:24

Hej igen

Nu da så mange har fået det nye Philips (Tillykke med det ) er dette TV så stadig bedre end Sony - de kan jo åbenbart begge køre samme opløsning og godt nok har Philips Ambilight og Wifi men til gengæld er Sony er 40" med samme ydermål. Er Ambilight værd at gå efter i stuen, eller er det en gimmick man bliver træt af i længden? og hvad med lydsiden? er Sony ikke bedre her? Kan Sony også opgrades selv?

Skrevet af: lrev
Skrevet den: 10-August-2006 kl. 17:29

Sony ER ringere......også på lyden.

Jeg mener ikke at den er stort bedre end v2000.

-------------
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.

Skrevet af: Thorkil
Skrevet den: 10-August-2006 kl. 17:31

Er Ambilight værd at gå efter i stuen, eller er det en gimmick man bliver træt af i længden? og hvad med lydsiden? er Sony ikke bedre her?

Jeg skal forsikre dig om at det er værd at gå efter - det giver en meget bedre oplevelse - uanset hvad. Jeg kan ikke tro man bliver træt af det i længden - jeg har selv haft min 9831 i 14 dg. - og AL er da noget af det bedste ved dette TV. Og lydsiden er og så SUVERÆN. Kan kun give dette apparat mine varmeste anbefalinger - hvis man da har plads. Min kone mener det er ALT for stort med AL-bagpladen

th

Skrevet af: Benton
Skrevet den: 10-August-2006 kl. 17:46
Oprindeligt skrevet af Thorkil Thorkil skrev:

Er Ambilight værd at gå efter i stuen, eller er det en gimmick man bliver træt af i længden? og hvad med lydsiden? er Sony ikke bedre her?

Jeg skal forsikre dig om at det er værd at gå efter - det giver en meget bedre oplevelse - uanset hvad. Jeg kan ikke tro man bliver træt af det i længden - jeg har selv haft min 9831 i 14 dg. - og AL er da noget af det bedste ved dette TV. Og lydsiden er og så SUVERÆN. Kan kun give dette apparat mine varmeste anbefalinger - hvis man da har plads. Min kone mener det er ALT for stort med AL-bagpladen

th

Tjorkil, har du noget negativt at sige om skærmen overhovedet, eller det bare super det hele? Hvordan klarer den de analoge tv signaler?

Skrevet af: Bendix
Skrevet den: 10-August-2006 kl. 18:09
I følge en dybdegående test af sony x serie og 9731d, er vinderen helt klart på billedet Philips. Det er også min egen vudering, Philips er toppen, end ikke B&O eller Loewe kommer i nærheden af kvaliteten.

Skrevet af: Thorkil
Skrevet den: 10-August-2006 kl. 22:49

[/QUOTE]

Tjorkil, har du noget negativt at sige om skærmen overhovedet, eller det bare super det hele? Hvordan klarer den de analoge tv signaler?
  [/QUOTE]

Som skrevet i en anden tråd har jeg ikke godt signal på alle kanaler (har fælles-antenne) - bl.a. er TV3, 3+ og Viasat-sport temmelig ringe, men de fleste går godt igennem. DR1, TV2, DR2 mv. har på analog rigtig flot billede, men jeg må tilstå, at de på digi er en anelse bedre - men bestemt det flotteste analog-modtagelse jeg til dato har set på en LCD. Så skærmen som sådan = 100% bestået. Jeg så lidt af første halvleg FCK-AJAX på digi - BESTÅET uden prob. af nogen art - men det kræver "fiflen" med indstillinger - bl.a. kan jeg få det bedste billede UDEN alle auto-korrektioner +0 i skarphed.

Fjernsynet som helhed kan jeg give et 11-tal (vurderet ud fra eget behov - jeg er IKKE AV-freak på nogen måde) - det mangler nogle småting, f.eks. ved text-tv. Det er sikkert mig der er krakilsk, men det irriterer mig ad h.... til, at man ikke kan indstille det til altid at starte i PIP på txt-tv - man skal nederst på fjbtj trykke på en lille dimmerknap for at få PIP. Men detaljerne omkring txt-tv tror jeg nu ikke ville have afholdt mig fra at købe svinet alligevel.

Men kig forbi og prøv selv at se. (Du skal være særlig velkommen hvis du har en Xbox360 vi kan prøve at tilslutte )

th

Print side | Luk vindue