Print side | Luk vindue

Amazon tager £4,5 for at sende en film

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Film og udsendelser
Forumbeskrivelse: Film på Blu-ray, DVD samt tv-udsendelser mv.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=133451
Udskrevet den: 22-Februar-2025 kl. 17:01

Emne: Amazon tager £4,5 for at sende en film
Skrevet af: jake51
Emne: Amazon tager £4,5 for at sende en film
Skrevet den: 09-Juli-2014 kl. 11:37
Det er for en enkelt BD-film
Det kan de godt glemme

-------------
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson

Svar:
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 09-Juli-2014 kl. 11:45
Så meget! Tidligere mener jeg det var 1,8 pund, og steg lidt ved flere film.

Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 09-Juli-2014 kl. 12:01
Det er pisse irriterende. Ved slet ikke hvor man skal købe sine film henne såfremt man vælger at købe udenfor dk.

-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 09-Juli-2014 kl. 12:29
CDON er nok bedste bud hvis man ikke har tid til at kigge i Bilka, Elgiganten og BB, der ofte har gode tilbud på ældre film

Skrevet af: Kip James
Skrevet den: 13-Juli-2014 kl. 19:54
Amazon.co.uk er stadig min leverandør nr 1. Jeg bruger så stort set kun Marketplace hvor forsendelsen stadig er 1,82£ for en film (har lige købt den australske revenge-film The Horseman til 37kr i alt). Med amazon selv som hovedleverandør har jeg alligevel altid købt flere film ad gangen, så om den hævede porto får mig skræmt her må tiden vise. Jeg køber aldrig nye film til fuld ny-udgivelsespris, hverken herhjemme eller på f.eks nu amazon.co.uk men venter til brugtprisen havner mellem 30-70kr inkl. forsendelse. Hos cdon venter jeg den tid der går til eventuelle nyheder dukker op i 3 for 200kr tilbuddet.

Skrevet af: DanishBacon
Skrevet den: 13-Juli-2014 kl. 21:13
Godt tip med market place. Hvad er din erfaring med standen - bør den være "very good" for at undgå ridser?

-------------
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox

Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 13-Juli-2014 kl. 22:13
Oprindeligt skrevet af DanishBacon DanishBacon skrev:

Godt tip med market place. Hvad er din erfaring med standen - bør den være "very good" for at undgå ridser?

På trods af navnet, så har marketplace nu mest ubrugte varer. Der står altid om det er "new" eller "used". Hvis du går efter new, så er de stadig forsejlede.
OG service er den samme. Amazon stiller store krav til underforhandlere på deres marketplace.

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio

Skrevet af: Kip James
Skrevet den: 13-Juli-2014 kl. 22:25
Det er spot-on beskrivelse af Marketplace!

Jeg har modtaget used som er i fin fin stand. De steder jeg handler mest sælger som regel enten new eller very good, og jeg har såmænd modtaget en very good i ny og næ som stadig var i folie.

Skrevet af: vclarke
Skrevet den: 14-Juli-2014 kl. 00:07
Jeg har ikke købt én eneste film hos Amazon UK, siden de fjernede fri fragt... Før købte jeg flere stk. om måneden.

Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 14-Juli-2014 kl. 00:16
Jeg har bestilt direkte fra Amazon UK én gang siden de begyndte at kræve forsendelse.

Skrevet af: Henrik_s
Skrevet den: 14-Juli-2014 kl. 01:19
osse slut her..

-------------
Hovedtelefoner er sagen for tiden.........

Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 14-Juli-2014 kl. 10:22
Ja, det er halvdyrt. Man dog lige huske at da de have fri forsendelse skulle man købe for £20 (£25) så også dengang kostede det porto at købe 1 film. Jeg køber stort set på samme måde som Kip James. Venter til prisen falder og så køber jeg stort ind.

Skrevet den: 19-September-2014 kl. 20:51
Så er den gal igen...
Godt nok med et spil, men det er stadig Amazon (de lusepustere)
Vile forudbestille The Evil Within til PC, men så ville der lige komme £6,4 oveni

-------------
Mikael Simpson

Skrevet af: aerik
Skrevet den: 19-September-2014 kl. 21:51
Det er vel ok? Portoen skal jo betales på den ene eller anden måde?

Men vil da foreslå at finde en leverandør der samlet er billigere :)

Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 19-September-2014 kl. 22:29
Amazon var tidligere min hovedleverandør af *næsten* alt, men efter at de droppede "Free Super Saver Delivery" har jeg vist kun handlet dér én gang... - tidligere var det 1-2 gange om måneden.

Skrevet den: 20-September-2014 kl. 08:30
Det samme gælder for mig

-------------
Mikael Simpson

Skrevet af: slumbert
Skrevet den: 20-September-2014 kl. 08:56
Så må vi jo hellere takke Amazon for at muldvarpeskindene nu igen kan tage deres rette plads i mørket:-

-------------
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Skrevet af: capperdude
Skrevet den: 20-September-2014 kl. 19:18
Jeg kan ikke se hvad folk har imod at en forhandler kræver forsendelse. Seriøst en gang tuderi, fordi man er blevet for vant til overdreven god service og fri fragt. I burde skamme jer.

Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 20-September-2014 kl. 19:35
Oprindeligt skrevet af capperdude capperdude skrev:

Jeg kan ikke se hvad folk har imod at en forhandler kræver forsendelse. Seriøst en gang tuderi, fordi man er blevet for vant til overdreven god service og fri fragt. I burde skamme jer.

Måske....

Men nu hvor du selv bringer "burde skamme jer" på banen:

Man kan dog som et minimum forlange at man modtager den vare man har købt og betalt. Eller i det mindste får sine penge refunderet.

Begge dele noget du ikke kan leve op til, ikke sandt?!

Skrevet den: 20-September-2014 kl. 20:52
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Måske....

Man kan dog som et minimum forlange at man modtager den vare man har købt og betalt. Eller i det mindste får sine penge refunderet.

Jeg fornemmer en form for indebrændthed?

Why so mad?.....

Skrevet af: bomndk
Skrevet den: 20-September-2014 kl. 21:04

Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Måske....

Jeg fornemmer en form for indebrændthed?

Why so mad?.....

Jeg fornemmer noget helt andet.

-------------
Mvh
Bo

Skrevet den: 20-September-2014 kl. 21:09
Jeg er spændt til bristepunktet. Sig frem du kæreSmile

Skrevet den: 20-September-2014 kl. 21:11
Et vilkårligt gæt, mafia II?

Skrevet den: 20-September-2014 kl. 21:12
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Et vilkårligt gæt, mafia II?

?

Skrevet den: 21-September-2014 kl. 23:28
Jeg blev aldrig klogere på det indforståede. Vær endelig flink at oplyse mig :)

For lige at følge op på min pointe, så forstår jeg ikke at folk skaber sig over at amazon kræver ca 40kr for at sende ting til Danmark, når der de fleste steder, er samme portopris for at få ting sendt, fra danske sider.

Lad dog være med at straffe et firma for at have haft mere end god service, og nu måske bare gerne vil kræve det samme som andre. Jesus dog.

I får det til at lyde som om at fragt på ca 40kr er uhørt.

Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 22-September-2014 kl. 06:56
Det er muligt fragt for en BD-film kun er 40kr, men jeg er nu blevet præsenteret for fragtpriser på op til 600kr for ordrer på 1000-2000kr, hvor jeg tidligere var vant til gratis fragt - hvilket er standard mange steder - for mit vedkommende er det årsagen til at det ikke længere har kunnet betale sig at handle ved Amazon - som ellers tidligere var min klare favorit blandt webbutikker.
Det er jo blot en beslutning fra Amazons side om at de ikke har interesse i at drive virksomheden som de tidligere gjorde og som forbruger, må man så vurdere, hvor man ellers vil lægge pengene - der er masser af alternativer - det er vel ikke en straf at bruge pengene andetsteds, hvor der er billigere - så straffer man i hvert fald mange virksomheder, hver eneste gang man handler et sted...

Skrevet den: 22-September-2014 kl. 21:47

Uden at jeg skal blande mig i jeres anliggende, så vil jeg da anbefale dig, at søge dit navn på side 1 i køber og sælger tråden.

Skrevet den: 23-September-2014 kl. 22:48
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Uden at jeg skal blande mig i jeres anliggende, så vil jeg da anbefale dig, at søge dit navn på side 1 i køber og sælger tråden.

Wow, hvad er det 4-5 år siden efterhånden? Tror da fanden jeg ikke fattede hentydningen så.

Jeg er kommet videre, og troede ærligt talt det var glemt.

Kaizer må være kvinde eller elefant LOL

Print side | Luk vindue