Print side | Luk vindue

Førstegangs køb af Fladskærm.

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=13347
Udskrevet den: 20-Februar-2025 kl. 22:11

Emne: Førstegangs køb af Fladskærm.
Skrevet af: Timo
Emne: Førstegangs køb af Fladskærm.
Skrevet den: 09-Juli-2006 kl. 19:48

Hejsa

Jeg skal til at købe mit første Fladskærms tv og er i tvivl om hvilket. Jeg vil have en 32" skærm (synes ikke der er plads til et større i stuen). Jeg har et maxbudget der hedder 12.000 Kr.

Jeg har været lidt rundt i div. forretninger (Fona-Merlin osv) men synes ikke jeg for nok vejledning. Jeg har ikke den store tekniske forstand, så jeg føler mig lidt i forvirret. Så derfor vil jeg prøve at spørge herinde blandt nørderne.

Har læst lidt om Toshiba 32WL66Z og Panasonic TX 32LX60 herinde og tænker på om det er en fornuftig mulighed?

Har også hørt om der skulle komme en Phillips 32 PF 9631D, men kan ikke finde nogen pris på den.

Dette var bare nogle mulige modeller, men jeg har sikkert overset flere.Mit største behov er er et godt billed da jeg har en kæmpe DVD samling og elsker at se film. Derefter kommer tv (har alm. kabel tv) og måske lidt spil via min PC. Dog vil jeg nævne at jeg elsker at se Formel 1 og fodbold og det er vist et problem for de fleste LCD-TV har jeg forstået?

Men er der nogen der kan give mig et par gode råd, så jeg måske kunne få det bedste ud af mine 12.000Kr.?

På forhånd tak

Hilsen

Timo

Svar:
Skrevet af: lahan
Skrevet den: 09-Juli-2006 kl. 19:57

Uha jeg vil næsten påstå du ikke kan få et TV der opfylder dine krav.

Af de 3 LCD'er du nævner er 32pf9631D det eneste som kan vise sport ordentligt. Det har desuden et rigtigt godt billede, desværre koster det vist ca 15k syd for grænsen.

Ellers kan du overveje et JVC de er rimeligt prisbillige.

Eller et Samsung M71.

Skrevet af: Oakie
Skrevet den: 09-Juli-2006 kl. 20:00

Hey

Har haft panaen på prøve, med digital spejl, kan du sagtens se formel 1 og fodbold, især hvis du sidder en 3 meter væk. Dog har jeg hoppet med på fælleskøbet...

Oak

Skrevet den: 09-Juli-2006 kl. 20:53
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Uha jeg vil næsten påstå du ikke kan få et TV der opfylder dine krav.

Af de 3 LCD'er du nævner er 32pf9631D det eneste som kan vise sport ordentligt. Det har desuden et rigtigt godt billede, desværre koster det vist ca 15k syd for grænsen.

Ellers kan du overveje et JVC de er rimeligt prisbillige.

Eller et Samsung M71.

Tak for svar.

Jo men hvornår kommer Samsung M71 og hvad mon det kommer til at koste?

JVC kender jeg ikke så meget til men vil da prøve at se efter hvad de har i 32".

Hilsen

Timo

Skrevet den: 09-Juli-2006 kl. 20:55
Oprindeligt skrevet af Oakie Oakie skrev:

Hey

Har haft panaen på prøve, med digital spejl, kan du sagtens se formel 1 og fodbold, især hvis du sidder en 3 meter væk. Dog har jeg hoppet med på fælleskøbet...

Oak

Tak for svar.

Undskyld men hvad er et digitalt spejl for noget?

Hilsen

Timo

Skrevet den: 10-Juli-2006 kl. 00:16

Hej igen

Læste lige lidt om Phillips PF 9631D og det lyder som et fedt TV. Men jeg kan desværre se at prisen (ca. 17-18 k) er over mit buget.

Men så opdagede jeg model PF 9531, og er det korrekt at forskellen kun er at det ikke har DVB-T tuner i?

Så kan det være jeg måske kan få råd til det. Har dog ikke fundet en pris på det endnu.

Hilsen

Timo

Skrevet af: psychotic
Skrevet den: 10-Juli-2006 kl. 00:25
Oprindeligt skrevet af Timo Timo skrev:

Hej igen

Læste lige lidt om Phillips PF 9631D og det lyder som et fedt TV. Men jeg kan desværre se at prisen (ca. 17-18 k) er over mit buget.

Men så opdagede jeg model PF 9531, og er det korrekt at forskellen kun er at det ikke har DVB-T tuner i?

Så kan det være jeg måske kan få råd til det. Har dog ikke fundet en pris på det endnu.

Hilsen

Timo

korrekt der er tale om samme tv blot uden DVB-T tuner

Skrevet af: Bendix
Skrevet den: 10-Juli-2006 kl. 08:41

32pf9531 kan du købe for ca. 13.000 i tyskland bla. her

http://www.preissuchmaschine.de/psm_frontend/main.asp?suche=32pf9531 - http://www.preissuchmaschine.de/psm_frontend/main.asp?suche= 32pf9531

Skrevet af: m@dsen
Skrevet den: 10-Juli-2006 kl. 08:55
Jeg har lige købt en Prosonic LM32 med dvd-afspiller til 8500,- i Bilka, jeg ved godt det ikke er verdens bedste skærm, med der et rigtigt godt billed på den, og så har den opdateringshastihed på 8ms hvilket gør at du sagtens kan se både fodbold og f-1 på den. Du kan også tilslutte din pc vha. vga-stik og den har også hdmi-stik.
Hvis jeg var dig ville jeg kikke på den.

m@dsen

-------------
"Øvelse gør ikke kun mester, det giver også viden"

Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 10-Juli-2006 kl. 09:08

Oprindeligt skrevet af m@dsen m@dsen skrev:

...og så har den opdateringshastihed på 8ms hvilket gør at du sagtens kan se både fodbold og f-1 på den...

Har du selv prøvet at se fodbold og formel 1 på dit fjernsyn? For at response speed er 8 ms er ikke en garanti for et godt billede ved hurtige bevægelser / panoreringer.

-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.

Skrevet den: 10-Juli-2006 kl. 09:15
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Oprindeligt skrevet af m@dsen m@dsen skrev:

...og så har den opdateringshastihed på 8ms hvilket gør at du sagtens kan se både fodbold og f-1 på den...

Har du selv prøvet at se fodbold og formel 1 på dit fjernsyn? For at response speed er 8 ms er ikke en garanti for et godt billede ved hurtige bevægelser / panoreringer.

Hvis vi snakker sport og LCD er der kun 4 mærker som kan bruges.

Philips med ClearLCD
JVC med ???
Samsung de nye M modeller
Sony. Kun den nye model. Jeg er ikke sikker på at V2000 er god nok.

Skrevet af: m@dsen
Skrevet den: 10-Juli-2006 kl. 09:44
Jeg har set WM-finale igår, der var der ingen problemmer overhoved, det eneste jeg har lagt mærke til er som på alle andre lcd-skærme er at man skal lidt på afstand for at billedet bliver rigtig godt.

m@dsen

-------------
"Øvelse gør ikke kun mester, det giver også viden"

Skrevet af: Ulvaren
Skrevet den: 10-Juli-2006 kl. 12:14

Hej derude

Se Hifipriser Sony KDL 40V2000AEP <15000kr

Samsung 32M61B<15000kr

Priserne kunne være en fejl, de er fra samme firma.

Der kunne evt. overvejes et Hyundai 40 omkring 15000 kr.. skulle være et Samsung M61 udklædt.

-------------
Logitech® Harmony®

Philips 47PFL9664/12
Sonos Connect
Linksys E3000

Skrevet den: 10-Juli-2006 kl. 12:30

Hejsa

Tak for div. svar.

Jeg var lige ude og lurer lidt i de lokale Tv forretninger, og så på Phillips PF 9531 og PF 9631 i 37".

PF 9531 var et meget fedt TV men overreskede mig at det ikke var fyssisk større. Men så havde den lokal merlin lige fået PF9631 i 37" hjem. Fuck hvor var det et fedt tv.

Men Men...kostede så også lige 23 K.

Dog så jeg så lige via link som  Bendix kom med, at Tyskland måske var en god mulighed. F.eks koster 9631 kun 16K Der nede.

Så selvom mit budget er 12 K, så kunne man måske spæde lidt mere til.Hmmm det er ikke nemt.

Hilsen

Timo

Skrevet af: pilehave
Skrevet den: 10-Juli-2006 kl. 15:15
Hyundai Q320/Q321 eller A321 kunne også være et bud. Det er Samsung paneler i et lækkert design. Og alle 3 er under den magiske grænse på 10K. A321 kan købes fra tyskland for under 7K.

Skrevet den: 10-Juli-2006 kl. 16:34
Oprindeligt skrevet af Bendix Bendix skrev:

32pf9531 kan du købe for ca. 13.000 i tyskland bla. her

http://www.preissuchmaschine.de/psm_frontend/main.asp?suche=32pf9531 - http://www.preissuchmaschine.de/psm_frontend/main.asp?suche= 32pf9531

Jeg tror jeg vil prøve at købe mit kommende tv i Tyskland da der er mange penge at spare. En seriøs mulighed vil være Phillips 32 PF 9531, da det er ca. indenfor mit oprindelige buget.

Dette tv har jo også Clear LCD teknologi.Det har så ikke DVB-T tuner eller Ambilight, men man kan jo ikke få alt for 13 k.

Nogen der har gode erfaringer med bestemte prisbillige Tyske forhandlere, og er det noget særligt jeg skal være opmærksom på?

Hilsen

Timo

Skrevet den: 10-Juli-2006 kl. 16:43

Hej

Jeg kan ikke lige anbefale en forhandler i øjeblikket, men der er 2 ting du skal være opmærksom på-

1. Alrdig at betale via bank overførsel.

2. Køb samme model som der sælges i DK. De forskellige Philips har også et versions nr. Et produkt hedder også noget med /02, /10, /69 osv.

Skrevet den: 10-Juli-2006 kl. 17:02
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Hej

Jeg kan ikke lige anbefale en forhandler i øjeblikket, men der er 2 ting du skal være opmærksom på-

1. Alrdig at betale via bank overførsel.

2. Køb samme model som der sælges i DK. De forskellige Philips har også et versions nr. Et produkt hedder også noget med /02, /10, /69 osv.

Ok tak for info.Jeg havde nu også tænkt at betale via mit Visa kort.

Men hvor ser man hvilket versions nr. tv'et har?

Hilsen

Timo

Skrevet den: 10-Juli-2006 kl. 17:05

Check på philips danske hjemmeside, der kan du se model nummerene.

Print side | Luk vindue