Print side | Luk vindue

professional opsætning af anlæg?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=133697
Udskrevet den: 10-Maj-2024 kl. 14:27


Emne: professional opsætning af anlæg?
Skrevet af: nitrotg
Emne: professional opsætning af anlæg?
Skrevet den: 22-Juli-2014 kl. 20:37
Så begynder min bio at nå vejs ende, og havde tænkt mig at sætte det hele op selv.. Men da jeg hverken af udstyr og nok viden, tænkte jeg at få en professional til det

Nogen der kan anbefale en mand der kommer ud og opsætte sådan noget?

Drejer sig om Kbh området..



Svar:
Skrevet af: Hother
Skrevet den: 22-Juli-2014 kl. 20:48
Oprindeligt skrevet af nitrotg nitrotg skrev:

Så begynder min bio at nå vejs ende, og havde tænkt mig at sætte det hele op selv.. Men da jeg hverken af udstyr og nok viden, tænkte jeg at få en professional til det

Nogen der kan anbefale en mand der kommer ud og opsætte sådan noget?

Drejer sig om Kbh området..

Jeg vil klart anbefale Christian fra CSN Teknik. Han er udover at være meget dygtig og vidende, også det for mig vigtigste, han lytter til dine meninger og ideer, og giver den bestemt ikke som den alt vidende med indbygget storhedsvanvid.

Og så går han ikke før at du er tilfreds inden for de rammer du harSmile 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: André S
Skrevet den: 22-Juli-2014 kl. 21:07
Jeg vil helt sikkert også anbefale dig Christian Fra CSN-Teknik.
Hvad han ikke ved er ikke værd at vide

Som Hother siger så bruger han gerne en masse tid på og lytte til ens ønsker og hvordan man vil have det.
Han kommer så også af og til med en langt bedre ide som kan spare tid og penge for Dig & Mig.

Han er dov lige på ferie frem til næste uge vis jeg husker rigtigt.


Skrevet af: Jonas_h
Skrevet den: 22-Juli-2014 kl. 22:25
Jeg har ikke så meget erfaring med dem der tilbyder opsætning af bio'er i Danmark, men et par gode indikatorer som skal få dine alarmklokker til at ringe hvis du hører det fra én af dem du får tilbud fra:
  • Bedre kabler vil give dig stor forbedring.
  • EQ er ikke nødvendigt.
  • EQ kan fikse alt.
  • Jeg korrigerer "by ear" og ikke vha. målinger.
  • Du får intet ud af en ekstra sub, da du kan spille højt nok med en enkelt.
  • Så vigtigt er rummet heller ikke...
  • Jeg kan gøre dit rum optimalt til både stereo og multi-channel.
Er spændt på at følge fremgangen!


Skrevet af: p.las
Skrevet den: 22-Juli-2014 kl. 22:31
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Jeg har ikke så meget erfaring med dem der tilbyder opsætning af bio'er i Danmark, men et par gode indikatorer som skal få dine alarmklokker til at ringe hvis du hører det fra én af dem du får tilbud fra:
  • Bedre kabler vil give dig stor forbedring.
  • EQ er ikke nødvendigt.
  • EQ kan fikse alt.
  • Jeg korrigerer "by ear" og ikke vha. målinger.
  • Du får intet ud af en ekstra sub, da du kan spille højt nok med en enkelt.
  • Så vigtigt er rummet heller ikke...
  • Jeg kan gøre dit rum optimalt til både stereo og multi-channel.
Er spændt på at følge fremgangen!


Jeg kan ikke mere enig

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 22-Juli-2014 kl. 22:44
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Jeg har ikke så meget erfaring med dem der tilbyder opsætning af bio'er i Danmark, men et par gode indikatorer som skal få dine alarmklokker til at ringe hvis du hører det fra én af dem du får tilbud fra:
  • Bedre kabler vil give dig stor forbedring.
  • EQ er ikke nødvendigt.
  • EQ kan fikse alt.
  • Jeg korrigerer "by ear" og ikke vha. målinger.
  • Du får intet ud af en ekstra sub, da du kan spille højt nok med en enkelt.
  • Så vigtigt er rummet heller ikke...
  • Jeg kan gøre dit rum optimalt til både stereo og multi-channel.
Er spændt på at følge fremgangen!


Jeg kan ikke mere enig

Helt enig, jeg kan huske én af slagsen der i en artikel gik ind for frosne højtalerkablerWink


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Muffeh
Skrevet den: 22-Juli-2014 kl. 22:53
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Jeg har ikke så meget erfaring med dem der tilbyder opsætning af bio'er i Danmark, men et par gode indikatorer som skal få dine alarmklokker til at ringe hvis du hører det fra én af dem du får tilbud fra:
  • Bedre kabler vil give dig stor forbedring.
  • EQ er ikke nødvendigt.
  • EQ kan fikse alt.
  • Jeg korrigerer "by ear" og ikke vha. målinger.
  • Du får intet ud af en ekstra sub, da du kan spille højt nok med en enkelt.
  • Så vigtigt er rummet heller ikke...
  • Jeg kan gøre dit rum optimalt til både stereo og multi-channel.
Er spændt på at følge fremgangen!


Vil nu stadig påstå at kabler har en hel del at sige! og jo, kabler kan godt give en stor forandring i lyden (hvis man sammenligner f.eks. harald-skrald til 10kr/m, og et sæt til 40.000) men igen, så er spørgsmålet om den enkelte person kan høre forskel, og hvad vedkommende mener er rigtigt i ens setup. prisen er langt fra alt, men kvaliteten og komponenterne har meget at sige. men om det vil give en direkte "forbedring" som du skriver, det må 110% være op til den enkelte person at bedømme det Smile


-------------
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 22-Juli-2014 kl. 23:04
Oprindeligt skrevet af Muffeh Muffeh skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Jeg har ikke så meget erfaring med dem der tilbyder opsætning af bio'er i Danmark, men et par gode indikatorer som skal få dine alarmklokker til at ringe hvis du hører det fra én af dem du får tilbud fra:
  • Bedre kabler vil give dig stor forbedring.
  • EQ er ikke nødvendigt.
  • EQ kan fikse alt.
  • Jeg korrigerer "by ear" og ikke vha. målinger.
  • Du får intet ud af en ekstra sub, da du kan spille højt nok med en enkelt.
  • Så vigtigt er rummet heller ikke...
  • Jeg kan gøre dit rum optimalt til både stereo og multi-channel.
Er spændt på at følge fremgangen!


Vil nu stadig påstå at kabler har en hel del at sige! og jo, kabler kan godt give en stor forandring i lyden (hvis man sammenligner f.eks. harald-skrald til 10kr/m, og et sæt til 40.000) men igen, så er spørgsmålet om den enkelte person kan høre forskel, og hvad vedkommende mener er rigtigt i ens setup. prisen er langt fra alt, men kvaliteten og komponenterne har meget at sige. men om det vil give en direkte "forbedring" som du skriver, det må 110% være op til den enkelte person at bedømme det Smile

Det er jeg så ikke uenig med dig i, og naturligvis skal det være helt op til den enkelte kunde at afgøre - hvilket det naturligvis også er. Det vigtige er, at der er er hul igennem - altså et veldimensioneret kabelSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Jonas_h
Skrevet den: 22-Juli-2014 kl. 23:04
Det var ikke meningen at skabe en kabeldebat, men uanset hvordan du vender og drejer det, så vil kabler have en ekstremt lille betydning for lyden sammenlignet med den effekt rummet har på det du hører. Prøver en installer at pushe kabler som koster mere end de akustiske tiltag man har i rummet, så mener jeg man skal finde en anden installer.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 22-Juli-2014 kl. 23:26
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Prøver en installer at pushe kabler som koster mere end de akustiske tiltag man har i rummet, så mener jeg man skal finde en anden installer.

Sådan én har jeg heldigvis aldrig rendt ind iSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 23-Juli-2014 kl. 01:11
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Jeg har ikke så meget erfaring med dem der tilbyder opsætning af bio'er i Danmark, men et par gode indikatorer som skal få dine alarmklokker til at ringe hvis du hører det fra én af dem du får tilbud fra:
  • Bedre kabler vil give dig stor forbedring. Det har jeg nu aldrig hørt nogen sige, men hvis man har øre for det, kan kabler ændre en kende på f.eks. diskant.
  • EQ er ikke nødvendigt. Den har jeg heller aldrig hørt udtalt.
  • EQ kan fikse alt. Ej heller er den mig bekendt
  • Jeg korrigerer "by ear" og ikke vha. målinger. Det håber jeg da sandelig også er en mulighed, for et godt trænet øre der kan ændre på forhold som ingen kurver og diagrammer kan fixe
  • Du får intet ud af en ekstra sub, da du kan spille højt nok med en enkelt. Den kender jeg sådan set heller ikke, altså bortset fra at nogen af os ikke har viet vores liv til surround, og må klare os med et godt resultat inden for de rammer vi nu engang har
  • Så vigtigt er rummet heller ikke... Den er jeg heller ikke stødt på, tvært om, her kan  det  trænede øre i et vist omfang udglatte nogle forhold inden for de givne rammer 
  • Jeg kan gøre dit rum optimalt til både stereo og multi-channel. Den har jeg slet ikke hørt, blot vil jeg gøre opmærksom på, at ved f.eks. analog stereo, og sådan en gammeldags ny hybrid stereoforstærker som er den lykkelige ejer af, kan kan ikke rigtigt rette på en pind - og det kan lyde helt vidunderligt - men altid mulighed for rumforbedringer, altså hvis man har mulighederne
Er spændt på at følge fremgangen!

Beklager Jonas, du skulle have et svar. Og jeg håber da ikke at du er i kløerne på den forhandler mereLOL 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 23-Juli-2014 kl. 08:15
Hvem siger det er en bestemt forhandler? Det er jo bare en række generelle råd. To af punkterne er jo modstridende, så én forhandler kan vel ikke ticke alle bokse.

-------------
Mvh Otto


Skrevet af: p.las
Skrevet den: 23-Juli-2014 kl. 09:04
nogle kan komme langt med øret. men hvis det skal gøres ordentligt skal der måleudstyr til. Det svare til at kalibrere et tv på øjemål

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: Jonas_h
Skrevet den: 23-Juli-2014 kl. 11:32
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Jeg har ikke så meget erfaring med dem der tilbyder opsætning af bio'er i Danmark...

Beklager Jonas, du skulle have et svar. Og jeg håber da ikke at du er i kløerne på den forhandler mereLOL 
Skrev jo netop jeg ikke har erfaring med nogle forhandlere, så hvorfor skulle en forhandler have haft kløerne i mig? 

Og tak for svarene - ved dog ikke hvor meget det hjælper trådstarter at høre, at du ikke har hørt nogle af punkterne blive sagt før af en forhandler ;)


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 23-Juli-2014 kl. 11:50
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Jeg har ikke så meget erfaring med dem der tilbyder opsætning af bio'er i Danmark...

Beklager Jonas, du skulle have et svar. Og jeg håber da ikke at du er i kløerne på den forhandler mereLOL 
Skrev jo netop jeg ikke har erfaring med nogle forhandlere, så hvorfor skulle en forhandler have haft kløerne i mig? 

Og tak for svarene - ved dog ikke hvor meget det hjælper trådstarter at høre, at du ikke har hørt nogle af punkterne blive sagt før af en forhandler ;)

Nu var jeg sådan set godt klar over hvad du mente. Og når jeg svarede som jeg gjorde var det nu for at trådstarter ikke skulle tro at alle professionelle var useriøse. Og æh, jeg har faktisk været i kontakt med flere af de prof gennem tiderne, og de fleste er ganske seriøse.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Jonas_h
Skrevet den: 23-Juli-2014 kl. 12:19
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Nu var jeg sådan set godt klar over hvad du mente. Og når jeg svarede som jeg gjorde var det nu for at trådstarter ikke skulle tro at alle professionelle var useriøse. Og æh, jeg har faktisk været i kontakt med flere af de prof gennem tiderne, og de fleste er ganske seriøse.
Amen, nu må du simpelthen begynde at læse og forstå hvad der bliver skrevet herinde... Jeg skrev en liste over ting, jeg mener bør få alarmklokkerne til at ringe. Jeg nævnte på intet tidspunkt nogle installere herhjemme og jeg satte på ingen måde den liste i sammenhæng med nogle.

Ud fra det jeg skrev, hvorfor skulle trådstarter så få det indtryk, at alle er useriøse? Af de ting jeg skrev, hvad får dig til at hoppe i forsvarsposition og forsvare Gud og hver mand?


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 23-Juli-2014 kl. 12:38
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

nogle kan komme langt med øret. men hvis det skal gøres ordentligt skal der måleudstyr til. Det svare til at kalibrere et tv på øjemål
 
Nu findes der så nogle, som med øjnene kan indstille et TV mere korrekt, end hvis man blot tager f.eks. flatpanels indstillinger og smider ind!
 
M.v.h.


Skrevet af: Prospect
Skrevet den: 23-Juli-2014 kl. 12:38
Øhm.. Tilbage til emnet for trådstarters skyld ?


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 23-Juli-2014 kl. 12:53
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

 
Amen, nu må du simpelthen begynde at læse og forstå hvad der bliver skrevet herinde... Jeg skrev en liste over ting, jeg mener bør få alarmklokkerne til at ringe. Jeg nævnte på intet tidspunkt nogle installere herhjemme og jeg satte på ingen måde den liste i sammenhæng med nogle.

Ud fra det jeg skrev, hvorfor skulle trådstarter så få det indtryk, at alle er useriøse? Af de ting jeg skrev, hvad får dig til at hoppe i forsvarsposition og forsvare Gud og hver mand?
[/QUOTE]

Nu må du så prøve at forstå, at der altså er nogen der ser på sagerne anderledes end du. Du sidder ikke inde med den endegyldige sandhed. Det du skrev var i mine øjne ret useriøst i forhold til de mange seriøse forhandlere.Wink


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 23-Juli-2014 kl. 12:58
Jonas kritiserede ikke nogen forhandlere. Du ser spøgelser.

-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 23-Juli-2014 kl. 13:00
Henrik: At kyle Flatpanels indstillinger ind er jo netop heller ikke det samme som at bruge målinger til at kalibrere. Derudover har hverken Jonas eller Henrik sagt man ikke må bruge øjne og ører, men at man ikke KUN må bruge øjne og ører.

Sommervarmen har åbenbart påvirket evnen til at forstå meningen med andres indlæg, og så er det jo svært at føre en dialog.

-------------
Mvh Otto


Skrevet af: nitrotg
Skrevet den: 23-Juli-2014 kl. 13:20
Nu er højtaler ledninger allerede trukket ind i væggene og de bliver ikke skiftet :) og nej de koster heller ikke 2000kr meteren.. Som skrevet længere oppe, så tror jeg det er en smagsag om man syntes kabler gør noget for en.. syntes ikke det er pengene værd for mine øre..

Jeg må give christian et kald hvis ikke der er andre der på banen.. (private der har udstyret kan jo også bruges)


Skrevet af: E100
Skrevet den: 23-Juli-2014 kl. 13:50
Du kan jo også give Otto som allerede har skrevet i din trådt et kald, det er også en mand med lang erfaring.

-------------
Venlig hilsen E100

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=124371&PN=1&title=diskret-stuebio - Diskret stuebio


Skrevet af: nitrotg
Skrevet den: 23-Juli-2014 kl. 14:07
Oprindeligt skrevet af E100 E100 skrev:

Du kan jo også give Otto som allerede har skrevet i din trådt et kald, det er også en mand med lang erfaring.

Ville regne med han skrev hvis han var int efter at have læst tråden..? :)


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 23-Juli-2014 kl. 14:11
Det er ikke tilladt iflg. forumreglerne, at promovere egen virksomhed!
Så nej, hvis du vil nyde godt af Otto's store ekspertise, så skal du selv tage kontakt.

M.v.h.


Skrevet af: Ole_M
Skrevet den: 23-Juli-2014 kl. 15:46
Jeg må også slutte mig til koret med Christian fra csn-teknik. Han er kompetent, og de gange jeg har fået hjælp fra ham, har han vidst hvad han har haft med at gøre.


Skrevet af: Bruger udmeldt 35
Skrevet den: 23-Juli-2014 kl. 15:52
Jeg har også haft Christian fra CSN Teknik på besøg flere gange, og har fået kalibreret både projektor og surround receiver.
Flink fyr der kan sit kram og bruger tiden det tager for at få det indstillet optimalt.
Så hvis du bare vil ha sat det hele op og du ikke selv vil bruge tid og hygge om tingene, så er han bestemt et kald værd.

Men hvis du er lige som mig, en der godt kan lide at tweake, finjustere, købe nyt grej osv, så er en pro kalibrering lidt spild af penge..


Skrevet af: nitrotg
Skrevet den: 23-Juli-2014 kl. 17:07
Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

Jeg har også haft Christian fra CSN Teknik på besøg flere gange, og har fået kalibreret både projektor og surround receiver.
Flink fyr der kan sit kram og bruger tiden det tager for at få det indstillet optimalt.
Så hvis du bare vil ha sat det hele op og du ikke selv vil bruge tid og hygge om tingene, så er han bestemt et kald værd.

Men hvis du er lige som mig, en der godt kan lide at tweake, finjustere, købe nyt grej osv, så er en pro kalibrering lidt spild af penge..

Kan da godt lide det, men har desværre tid eller viden nok til det.. derfor jeg tænkte det måske var bedre at få en til det :)


Skrevet af: Bruger udmeldt 35
Skrevet den: 23-Juli-2014 kl. 17:25
Så få fat på Christian, han vil sikkert gerne fikse det for dig.

Det kræver dog at din receiver har audyssey Pro, da det er hva han arbejder med.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 23-Juli-2014 kl. 17:44
Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

Så få fat på Christian, han vil sikkert gerne fikse det for dig.

Det kræver dog at din receiver har audyssey Pro, da det er hva han arbejder med.

Det mener jeg ikke er helt rigtigt. 
Han indstillede på et tidspunkt min Pioneer receiver med baggrund i det kalibreringssystem denne receiver besad. Men rigtigt, det er typisk pro-kalibreringer han beskæftiger sig med.

Men som du siger, trådstarter kan jo kontakte CSN for nærmere oplysningerSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bruger udmeldt 35
Skrevet den: 23-Juli-2014 kl. 17:47
CSN er autoriseret inden for Audyssey Pro og har udstyret dertil, og man betaler for hans expertise inden for dette felt.

En kalibrering inden for andre EQ'er kan man jo lige så godt klare selv.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 23-Juli-2014 kl. 18:06
Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

CSN er autoriseret inden for Audyssey Pro og har udstyret dertil, og man betaler for hans expertise inden for dette felt.

En kalibrering inden for andre EQ'er kan man jo lige så godt klare selv.

Mja altså ikke altid, jeg kunne i det mindste ikke grundet lidt besynderlig resonans hos mig, men det gik.

Men ellers har du ganske retSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Jonas_h
Skrevet den: 23-Juli-2014 kl. 19:24
Du kunne også overveje at bruge hjælp fra udlandet:  http://erskine-group.com/ - http://erskine-group.com/
Jeg tror ikke man finder én med mere erfaring og viden omkring hjemmebio end ham Dennis Erskine som ejer dette firma.

Nu kender jeg selvfølgelig ikke dit budget og ovenstående er ikke blandt det billigste, men de tager vist omkring $4000 for den pakke som bl.a. indeholder:
Acoustic analysis and design  ̧  ̧  ̧  ̧
Top, side and front details for screen wall / stage build-out  ̧  ̧  ̧  ̧
Speaker mounting specification and details  ̧  ̧  ̧  ̧
Seating platform location and dimensions for optimum sightlines  ̧  ̧  ̧  ̧
Acoustic treatments 

Nu er dit rum ret småt ift. rum i USA og du har allerede bygget rummet, så kan sagtens være, at de har en billigere pakke til dit rum. De kommer dog nok ikke ud og sætter det op, men du kan jo altid snakke med dem og høre om de har samarbejdspartnere omkring Danmark.


Skrevet af: nitrotg
Skrevet den: 23-Juli-2014 kl. 19:45
Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

CSN er autoriseret inden for Audyssey Pro og har udstyret dertil, og man betaler for hans expertise inden for dette felt.

En kalibrering inden for andre EQ'er kan man jo lige så godt klare selv.

havde tænkt mig at investere i marantz sr7009 når den ankommer.. så måske meget smart lige at vente til den er indkøbt..


Skrevet af: nitrotg
Skrevet den: 23-Juli-2014 kl. 19:53
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Du kunne også overveje at bruge hjælp fra udlandet:  http://erskine-group.com/ - http://erskine-group.com/
Jeg tror ikke man finder én med mere erfaring og viden omkring hjemmebio end ham Dennis Erskine som ejer dette firma.

Nu kender jeg selvfølgelig ikke dit budget og ovenstående er ikke blandt det billigste, men de tager vist omkring $4000 for den pakke som bl.a. indeholder:
Acoustic analysis and design  ̧  ̧  ̧  ̧
Top, side and front details for screen wall / stage build-out  ̧  ̧  ̧  ̧
Speaker mounting specification and details  ̧  ̧  ̧  ̧
Seating platform location and dimensions for optimum sightlines  ̧  ̧  ̧  ̧
Acoustic treatments 

Nu er dit rum ret småt ift. rum i USA og du har allerede bygget rummet, så kan sagtens være, at de har en billigere pakke til dit rum. De kommer dog nok ikke ud og sætter det op, men du kan jo altid snakke med dem og høre om de har samarbejdspartnere omkring Danmark.

det bliver måske lidt overkill til mig.. 

Kunne self godt lade mine egne øre gøre arbejdet, men min tålmodighed er nok for lille til at bruge en hel dag på at høre frem og tilbage..

Muligheden er self selv at købe et kalibringen sæt, men det kræver også man lærer at bruge den

Mit største "problem" bliver opsætningen af de subwoofer jeg har og det bliver for meget eller om jeg kan få dem til at spille sammen..
drejer sig om følgende...

velodyne dd15 digital drive
XTZ 12.16
og 2 stk XTZ w99.17p med sub amp..



Skrevet af: p.las
Skrevet den: 23-Juli-2014 kl. 20:26
en DD15 sub med de XTZ subs. Det vil jeg ikke anbefalde. Bassen er ikke stærkere , end det svageste led ( som dog typisk er rummet :-))
Jeg ville nok sælge de to XTZere , og købe en DD15 mere

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio



Print side | Luk vindue