Samsung 48" UE48HU7505 til 9.999.-
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: LED TV - LCD TV
Forumbeskrivelse: Forum for LED TV - LCD TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=133783
Udskrevet den: 04-Februar-2025 kl. 03:53
Emne: Samsung 48" UE48HU7505 til 9.999.-
Skrevet af: Skywalker
Emne: Samsung 48" UE48HU7505 til 9.999.-
Skrevet den: 27-Juli-2014 kl. 16:13
Ærgerligt at man ikke lige står og skal have nyt tv. Så lige at Komplett har dette Samsung på tilbud, og selvfølgelig kun i dag [: https://www.komplett.dk/samsung-48-uhd-led-smart-tv-ue48hu7505/812150 - https://www.komplett.dk/samsung-48-uhd-led-smart-tv-ue48hu7505/812150 http://%20https://www.komplett.dk/samsung-48-uhd-led-smart-tv-ue48hu7505/812150%20 -
|
Svar:
Skrevet af: Ukke
Skrevet den: 27-Juli-2014 kl. 16:47
Er det med den nyeste One Connect?
|
Skrevet den: 27-Juli-2014 kl. 16:55
Ukke skrev:
Er det med den nyeste One Connect? |
Det er det ikke ifølge "Hifiklubben": forberedt til One-Connect. Det betyder, at du på et tidspunkt vil få mulighed for at opgradere dit TV med en separat teknikboks
|
Skrevet af: cccd
Skrevet den: 27-Juli-2014 kl. 17:43
Hvis det ikke har den nyeste one connect, kan den så ikke køre netflix i 4K ?
-------------
|
Skrevet den: 27-Juli-2014 kl. 17:50
cccd skrev:
Hvis det ikke har den nyeste one connect, kan den så ikke køre netflix i 4K ? |
Jeg må ærligt sige at, det ved jeg ikke; men prøv at se her: http://www.hifiklubben.dk/Products/samsung-ue48hu7505-uhd-tv-69539/ - http://www.hifiklubben.dk/Products/samsung-ue48hu7505-uhd-tv-69539/
|
Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 27-Juli-2014 kl. 17:57
Den er ligeså up to date som ue48h8505, forskellen er blot at hardware her er bygget ind i tv'et, i stedet for at komme inform af en one connect boks. Alle Samsung 2014-UHD tv er dog forberedt til næste generation af one connect bokse.
|
Skrevet den: 27-Juli-2014 kl. 17:59
Sådan som jeg læser det, vil jeg da mene at det kan det !
Det er deres nyeste model 2014 så er det vel fuld opdateret ?
jeg er ude efter denne model, bare i 55"----så håber de lavet et sådan kanon tilbud på en 55"
Dette tilbud du linker til er dælme billigt
-------------
|
Skrevet den: 27-Juli-2014 kl. 18:05
Skrevet af: Bladerunner
Skrevet den: 31-August-2014 kl. 00:07
8.999 hos Hifiklubben.... skal forbi og kigge på ét i morgen
|
Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 31-August-2014 kl. 10:52
Jeg sammenligner specifikationerne til dette TV med min one connect boks 2014 version. Ud fra dette er det nævnte TV kun uhd forberedt. Den ekstra fjernbetjening er også 2013 version, hvor fx PIP funktion nu er forbedret til også at kunne Multiscreen. Så stil krav om at det kan modtage netflix i 4K, idet dette kræver den nye one connect box. Med ønsket om en god handel
------------- Med venlig hilsen bentpetersson
|
Skrevet den: 31-August-2014 kl. 17:04
Så er det bestilt.
Det kan det hele, lidt til og meget mere - KANON billede.
|
Skrevet den: 31-August-2014 kl. 17:25
Tillykke med det . Jeg har også luret lidt på et helt nyt; men det endte med jeg købte et brugt Pana' 46GT30Y i går, til afløsning for mit aldrende 42" PX80. Og sikke dog en forandring, dyb sort, klare farver og dybde i billedet . Så jeg venter med nyt, indtil OLED kommer ned i pris. Men jeg er self. lidt misundelig på dig
|
Skrevet af: smajli
Skrevet den: 31-August-2014 kl. 18:14
Har også selv bestilt det i HF klubben.
------------- Sanyo Z4 Playstation 3 Marantz SR5003 7.1 system DALI Concept 6 DALI Concept 1 x 4 DALI Concept Center DALI BASIS 100 subwoofer Lissau 16:9 Fastramme hvid, 81 Samsung UE48HU7505
|
Skrevet den: 31-August-2014 kl. 20:04
Tillykke og god fornøjelse.
Håber at høre mere, når I har modtaget og testet det nye TV
|
Skrevet den: 01-September-2014 kl. 13:35
bentpetersson skrev:
Tillykke og god fornøjelse.
Håber at høre mere, når I har modtaget og testet det nye TV |
Tak for det Bent.... dog kommer det til at vente lidt da folk har flået det 'ned af hylderne' i en sådan grad at jeg må vente en 3-4 uger før de kan levere igen....
|
Skrevet den: 01-September-2014 kl. 16:42
Til orientering. Hvis man vil se Netflix i 4K skal one connect være udstyret med HEVC.HDCP 2.3 samt HDMI 2,0. Dette kan jeg ikke se at det nævnte TV har.
TVet skal desuden have den seneste udgave af netflix app forindstilleret af Samsung eller bragt fra Samino ved updatering.
Internethastighed skal være på min 25 med kabel. Jeg har fx 40. Så kan man køre trådløst og uden hakken. Jeg tror at det samme gælder hvis man vil se 4K på YouTube.
|
Skrevet den: 01-September-2014 kl. 16:46
Bent, en god idé ville være at undersøge dine informationer inden du poster dem.
Alle modeller i Samsungs 2014 UHD Line up, understøtter Netflix UHD. Desuden har de HEVC decoding, HDMI 2.0 samt HDCP 2.2.
|
Skrevet den: 01-September-2014 kl. 16:48
Har du kigget på specificationer for netop det nævnte apparat? Her kan det ikke ses.
Og lad mig få et link, der viser at dette TV tilhører 2014 line.
|
Skrevet den: 01-September-2014 kl. 16:54
Jep. http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-home-theatre/tv/uhd/UE48HU7505TXXE
Her kan ses et billede hvor de nævnte ting fremgår.
|
Skrevet den: 01-September-2014 kl. 17:02
Jo, der var jeg også inde. Men der står også følgende: * Forbedringerne, som kan opnås med Evolution Kit, afhænger af, hvilket år TV-modellen blev lanceret, og om det understøtter opdateringer. * citat slut
Prøv så at gå ind i selve specifikationerne. Processor er heller ikke en 2014 udgave. Der er ikke en quad core +
Det hele afhænger af one connect udgaven. Hvad hedder den på de tilbudte TV?
|
Skrevet den: 01-September-2014 kl. 17:05
Det er i så fald en mangel på information. Tvet er fuldt opdateret, ligesom resten af 2014 UHD line-upet er. Alle samsung tv med HU i modelnommeret er 2014 UHD modeller.
|
Skrevet den: 01-September-2014 kl. 17:16
Enig. Men der er en årsag til at dette TV sælges ret nedsat lige nu.
Jeg købte et F9005 sidste år, hvor både Elgiganten og Samsung skrev, at det kunne vise UHD, men det påviste jeg, at det ikke var muligt, og man måtte forære mig den nye SEK 2500U, one connect, der er 2014 udgaven.
Når specifikationer ikke passer med dit nævnte billede, og Samsung ligefrem tager forbehold i teksten nedenunder, så ville jeg inden modtagelse af dette TV undersøge dette eller stille krav til sælger. Ellers kan man blive lidt skuffet.
|
Skrevet den: 01-September-2014 kl. 17:23
http://www.hifiklubben.dk/Search/?q=SAMUE48HU7505&utm_source=pricerunner&utm_medium=textad&utm_campaign=alwayson&utm_content=SAMUE48HU7505 - http://www.hifiklubben.dk/Search/?q=SAMUE48HU7505&utm_source=pricerunner&utm_medium=textad&utm_campaign=alwayson&utm_content=SAMUE48HU7505
Ifølge HF klubben VAR denne model nedsat for at følge med Bilkas tilbud, idag er prisen begge steder 10999,-
------------- Sanyo Z4 Playstation 3 Marantz SR5003 7.1 system DALI Concept 6 DALI Concept 1 x 4 DALI Concept Center DALI BASIS 100 subwoofer Lissau 16:9 Fastramme hvid, 81 Samsung UE48HU7505
|
Skrevet den: 01-September-2014 kl. 17:26
Ok. Vi håber det bedste. Men få for jeres egen skyld at vide hvad one connect udgaven nøje hedder.
|
Skrevet af: Tweaky
Skrevet den: 01-September-2014 kl. 17:49
Hold nu op med skræmmekampagnen Bent !
Når vi skriver den kan tage Netflix 4K, så passer det naturligvis. Skærmen har været nedsat for Dansk supermarked skulle spille lidt med musklerne og så driller vi lidt igen. Nu er legen slut og skærmen er på vej op i pris igen.
|
Skrevet den: 01-September-2014 kl. 17:52
Tweaky.
Hvad hedder one connect boxen? Der findes jo nogle løse ender i salget, som det fremgår af indlæg.
Det er jo sælger, der juridisk har ansvaret for at købsforudsætningerne er i orden.
|
Skrevet den: 01-September-2014 kl. 18:02
smajli skrev:
http://www.hifiklubben.dk/Search/?q=SAMUE48HU7505&utm_source=pricerunner&utm_medium=textad&utm_campaign=alwayson&utm_content=SAMUE48HU7505 - http://www.hifiklubben.dk/Search/?q=SAMUE48HU7505&utm_source=pricerunner&utm_medium=textad&utm_campaign=alwayson&utm_content=SAMUE48HU7505
Ifølge HF klubben VAR denne model nedsat for at følge med Bilkas tilbud, idag er prisen begge steder 10999,-
|
Perfekt timing - jeg er en glad mand
|
Skrevet af: Gatnuk
Skrevet den: 01-September-2014 kl. 18:38
Expert.dk har den til 9.999,- i denne uge, hvis der altså stadig er nogen som er interesseret..
|
Skrevet den: 01-September-2014 kl. 18:58
http://www.happii.dk/product.aspx?uid=302738&prodid=611494 - http://www.happii.dk/product.aspx?uid=302738&prodid=611494 9315,-
9315,-
|
Skrevet den: 01-September-2014 kl. 19:05
Fedt TV! Hvis man dog bare stod til at skulle udskifte.
|
Skrevet den: 01-September-2014 kl. 19:46
Bladerunner skrev:
smajli skrev:
|
Perfekt timing - jeg er en glad mand
|
Idag står der på HF klubbens hjemmesiden "Forventet hovedlager 05.09.2014" :-)
|
Skrevet den: 01-September-2014 kl. 22:48
Der er IKKE en one Connect box til 7 serien. Den er pt. kun tilgængelig i 8 serien.
Man har 7-serien stoppet det i skærmen istedet og så forberedt den til one Connect når opgraderingerne kommer næste år.
|
Skrevet den: 01-September-2014 kl. 23:18
Tak for oplysningen Jan. Et billede af one connect som MKirkelund henviser en link til, viser nedenunder data, der er nødvendige for at se uhd på Netflix. Men på apparatets specifikationer kan læses andre data, der ikke muliggør dette. Derfor min forundring. Læser man jeres HIFi klub-link, produktbeskrivelsen, med juridiske øjne, hvor dette TV omtales, så loves der intet sted direkte, at der kan ses uhd. Man nøjes fx også kun med i specifikationer at skrive skærmtype: uhd - tv. Hvilket skærmen naturligvis skal være for at kunne vise UHD, når man engang køber den nye one connect. Sådan som jeg læser det, er dette tv muligvis kun uhd-ready. Jeg håber, at jeg tager fejl. Jeg påstår ikke, at dette TV ikke kan streame eller udsende uhd, men det undrer mig, at det ikke skrives klart. Du skal roses for, at du garanterer og dermed har købere hos dig en sikkerhed. Alt kan være i orden. Således troede Elgigantens salgsleder også på at mit købte F9005 kunne vise UHD, men det kunne det først med en ny connect enhed.
|
Skrevet den: 01-September-2014 kl. 23:38
Nu er UHD mange ting. Jeg garantere at skærmen kan vise Netflix i 4K, sålænge man benytter Video-codec 265 og at HDMI porten understøtter 2.0 og HDCP 2.2
Om panelet så er klar til Rec.2020, når standarden tages i brug er straks en anden sag. Så hold gerne tingene adskilt !
Angående F9005, så havde du hos HFK netop fået Info om at skærmen IKKE kunne tage UHD før en opgradering var mulig. Det var vi helt klar over og der gælder også et par af de andre 4K skærme fra 2013, at de aldrig kommer til at vise et reelt 4K billede, da hverken HDMI eller net-codecs understøtter de gældende standarder.
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 02-September-2014 kl. 00:40
bentpetersson skrev:
Internethastighed skal være på min 25 med kabel. Jeg har fx 40. Så kan man køre trådløst og uden hakken. Jeg tror at det samme gælder hvis man vil se 4K på YouTube.
|
Hvilken internethastighed du har ind i husstanden, har meget lidt at gøre med, om du kan streame trådløst!!
M.v.h.
|
Skrevet af: OleA
Skrevet den: 02-September-2014 kl. 01:59
Jeg har tv'et og det kan uden problemer afspille netflix 4k. Dog synes jeg at der kan være lidt generelle problemer med underteksterne i netflix appen. Er som om at tv'et ikke kan følge med når der er meget dialog. Dette er observeret på flere film. På house of cards og Breaking bad har jeg ikke oplevet problemerne .
------------- Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
|
Skrevet den: 02-September-2014 kl. 04:20
Henrik B. skrev:
bentpetersson skrev:
|
Hvilken internethastighed du har ind i husstanden, har meget lidt at gøre med, om du kan streame trådløst!!
M.v.h. |
Kravet fra Netflix er min. 25 mbps til uhd. Ved anvendelse af en trådløs router mistes en del af hastigheden ved blot at benytte routeren. Herefter nedsættes hastigheden afhænger af antallet enheder, der er tilkoblet, Vi kører med fibernet - ikke 40 Mbps som jeg fejlagtigt kom til at skrive, men 30/30 der er meget konstant ved selve fibermodtagelsen. Vi har 14 forskellige enheder tilkoblet, heraf trådløse 6 enheder. Måles trådløst med min Tablet er hastigheden blevet nedsat til 9-11/ 30 MBps
Til et SmartTV kan der ikke downlades særligt meget til en hukommelse som på fx en pc. Derfor må man tage hensyn til hastighedstabet på internetforbindelsen. Ellers stopper streaming for ofte for at downloade tilstrækkeligt med data.
Se fx en udmærket illustration af problematikken på: https://stofa.dk/kundeservice/wifi-undgaa-hastighedstab-paa-dit-traadloese-internet
|
Skrevet den: 02-September-2014 kl. 04:59
Tweaky skrev:
Nu er UHD mange ting. Jeg garantere at skærmen kan vise Netflix i 4K, sålænge man benytter Video-codec 265 og at HDMI porten understøtter 2.0 og HDCP 2.2
Om panelet så er klar til Rec.2020, når standarden tages i brug er straks en anden sag. Så hold gerne tingene adskilt !
|
Det lyder som om du trækker din garanti tilbage overfor dine kunder og måske er begyndt at få kolde fødder, Jan!
Det, som vi diskuterer er om det nævnte TV er i stand til både at streame og vise fx Netflix i UHD. Er det kompatibelt til Netflix udsendelserne i UHD for at bevise at det kan vise UHD. Også UHD på Youtube bliver mulig og er flot.
Kan du Jan, garantere det overfor de, der allerede har købt eller vil købe apparatet? Herved må du jo tilbyde en gratis ny connect kit til hver køber, hvis du ikke kan indfri dette! Og et UHD TV må man vel kunne forvente kan vise UHD. Ellers er det, som jeg tidligere skrev, kun et UHD ready TV, der venter på at man skal tilkøbe sig den nye Connect, der koster omkring kr 3000 og så er tilbudet jo ikke så attraktivt. ------------ Omkring F9005, hvor I gjorde opmærksom på problemet. Flot gjort. Hverken Bilka, Elgiganten eller Fona fortalte kunderne dette. Årsagen var at de ikke var klar over det, men solgte apparatet som UHDTV, der var kompatible med Netflix nedsat i konkurrence, fordi Samsung skulle sælge ud af modellen, hvorved butikkerne har fået et godt tilbud fra Samsung til nedsat pris. Dette kan der læses om på en anden debatside her på recordere.dk ----------- Iøvrigt så er Samsung SmartTVs billedkvalitet nu på et så højt niveau, at når man tænder det nye apparat, så vil fuld HD opleves i en kvalitet, som I måske ikke har set tidligere. Også sortnivauet er fremragende. Og selv om UHD jo er 4 x HD, så kan man måske blive i tvivl om man ser UHD eller fuld HD, fordi billedkvaliteten er så flot. Et eksempel var Downton serien i HD. Og så er man endog begyndt at snakke om 8 og 16K. ------------- Processorhastigheden er forøget på de nye connect kits. Og hastigheden må være væsentlig, når der skal downloades så mange MBps til UHD, hvis der fx ikke skal hakkes --------------- Til OleA. Dine bemærkninger kan tyde på, at du ikke har den nyeste processorer og måske mangler det nødvendige hardware og dermed også software, der skal høre med. Er du sikker på at du har uhd og ikke kun har set fuld HD? Kvaliteten på fuld HD er pludselig højere end fx et tidigere HDTV, så det kan være svært at se, men har du ser fuld HD vil du også kunne se forskellen til fantastik UHD billede.
|
Skrevet den: 02-September-2014 kl. 14:37
Hej. Selvfølgelig er jeg sikker på at det er UHD. Der er jo også masser af test af denne model på nettet hvor netflix 4K bliver testet. Jeg er desuden ikke enig med dig i at at alm fuld HD er så meget bedre end det jeg har på mit panasonic vt10.
Jeg har vedhæftet lidt screenshots som "bevis".
------------- Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
|
Skrevet den: 02-September-2014 kl. 14:41
|
Skrevet den: 02-September-2014 kl. 15:02
Godt Ole, det er rigeligt med bevis. Det er UHD. Og har du løst dit problem med Netflix, der iøvrigt er meget nemme at ringe op.
|
Skrevet den: 02-September-2014 kl. 16:43
OleA skrev:
Jeg har tv'et og det kan uden problemer afspille netflix 4k. Dog synes jeg at der kan være lidt generelle problemer med underteksterne i netflix appen. Er som om at tv'et ikke kan følge med når der er meget dialog. Dette er observeret på flere film. På house of cards og Breaking bad har jeg ikke oplevet problemerne . |
Hej OleA Hvor stor virkning har 4K opløsning i.f.t at det er "kun" 48" tv?
|
Skrevet den: 03-September-2014 kl. 01:18
Det er selvfølgelig begrænset hvor stor betydning uhd har på 48", men det kræver næsten en side by side sammenligning med tilsvarende model i alm fuld hd. Men eftersom 46" 7005 kostede det samme kunne man jo ligeså godt købe UHD modellen. Det er et lækkert tv, det jeg savner mest fra plasma er uden tvivl betragtningsvinklen. Her er samsung 7505 meget afhængig af at man sidder næsten lige for.
Jeg vil overveje at kontakte netflix angående undertekst problemet. Formoder problemet ligger i deres app.
|
Skrevet den: 03-September-2014 kl. 17:34
Tak for info OleA, jeg køber min af samme grund, (mest billede for penge). Jeg har også været utrolig glad for mine Pana-plasma tv'er,(P80 & y10) og synes at, både Samsung F5 serien og H6 serien som jeg har haft, ikke har levet op til forventning med hensyn til billede kvali. Har lidt støre forventning til UH7 serien ift. smart funktionen men også ift. billede kvalitet (bilede frekvens, sort niveau ikke mindst 4K). Betragtningsvinklen er kompromis fra min side. Jeg håber også at 7505 vil kunne understøtte udvidet farverum ved køb af one connect boxen.
|
Skrevet den: 06-September-2014 kl. 10:31
Nogen der har fundet den noget nær perfekte billede opsætning for dette tv, som de vil dele ??
-------------
|
Skrevet den: 08-September-2014 kl. 22:30
Hej, Her er settings fra AVForums, prøv det, ellers vil jeg gerne dele mine settings når jeg har modtaget og kalibreret skærmen.
--Picture menu Mode: Movie Backlight: 10 Contrast: 80 Brightness: 47 Sharpness: 75 Color: 55 Tint: G50/R50 Picture Size submenu: Picture Size: Screen Fit Position: Auto Adjustment submenu: 3D submenu: N/A PIP: N/A Advanced settings submenu: Dynamic contrast: High Black tone: Off Flesh tone: 0 RGB Only Mode: Off Color space: Custom White Balance: 10p White Balance: On Gamma: +1 Expert Pattern: Off Motion Lighting: Off Color Space submenu: Color Space: Custom Red: Red 20, Green 0, Blue 4 Green: Red 0, Green 50, Blue 16 Blue: Red 0, Green 0, Blue 50 Yellow: Red 50, Green 48, Blue 14 Cyan: Red 0, Green 50, Blue 50 Magenta: Red 52, Green 0, Blue 48 White balance submenu: R-Offset: 25 G-Offset: 24 B-Offset: 22 R-Gain: 23 G-Gain: 24 B-Gain: 26 10p White Balance submenu: Interval 1: Red -1, Green -1, Blue -1 Interval 2: Red +2, Green +3, Blue +2 Interval 3: Red +1, Green +2, Blue +2 Interval 4: Red +1, Green 0, Blue +2 Interval 5: Red -1, Green -1, Blue +2 Interval 6: Red +1, Green +2, Blue +4 Interval 7: Red -1, Green 0, Blue 0 Interval 8: Red +4, Green 0, Blue +2 Interval 9: Red +5, Green 0, Blue +3 Interval 10: Red +8, Green 0, Blue +8 Picture options submenu Color tone: Cool Digital Clean View: Off MPEG Noise Filter: Off HDMI black level: low Film mode: off Auto Motion Plus: Custom (see below or Smooth) Smart LED: High Auto Motion Plus submenu: Blur reduction: 10 Judder reduction: 0 LED Clear Motion: Off -- System menu Eco Solution submenu: Energy Saving: Off Eco Sensor: Off
|
Skrevet af: 0leDK
Skrevet den: 09-September-2014 kl. 00:16
Hører i blæseren i tv'et? Jeg leverede mit ue65hu7505 tilbage pga af dem :(
|
Skrevet den: 09-September-2014 kl. 14:29
smajli skrev:
Hej, Her er settings fra AVForums, prøv det, ellers vil jeg gerne dele mine settings når jeg har modtaget og kalibreret skærmen.
--Picture menu Mode: Movie Backlight: 10 Contrast: 80 Brightness: 47 Sharpness: 75 Color: 55 Tint: G50/R50 Picture Size submenu: Picture Size: Screen Fit Position: Auto Adjustment submenu: 3D submenu: N/A PIP: N/A Advanced settings submenu: Dynamic contrast: High Black tone: Off Flesh tone: 0 RGB Only Mode: Off Color space: Custom White Balance: 10p White Balance: On Gamma: +1 Expert Pattern: Off Motion Lighting: Off Color Space submenu: Color Space: Custom Red: Red 20, Green 0, Blue 4 Green: Red 0, Green 50, Blue 16 Blue: Red 0, Green 0, Blue 50 Yellow: Red 50, Green 48, Blue 14 Cyan: Red 0, Green 50, Blue 50 Magenta: Red 52, Green 0, Blue 48 White balance submenu: R-Offset: 25 G-Offset: 24 B-Offset: 22 R-Gain: 23 G-Gain: 24 B-Gain: 26 10p White Balance submenu: Interval 1: Red -1, Green -1, Blue -1 Interval 2: Red +2, Green +3, Blue +2 Interval 3: Red +1, Green +2, Blue +2 Interval 4: Red +1, Green 0, Blue +2 Interval 5: Red -1, Green -1, Blue +2 Interval 6: Red +1, Green +2, Blue +4 Interval 7: Red -1, Green 0, Blue 0 Interval 8: Red +4, Green 0, Blue +2 Interval 9: Red +5, Green 0, Blue +3 Interval 10: Red +8, Green 0, Blue +8 Picture options submenu Color tone: Cool Digital Clean View: Off MPEG Noise Filter: Off HDMI black level: low Film mode: off Auto Motion Plus: Custom (see below or Smooth) Smart LED: High Auto Motion Plus submenu: Blur reduction: 10 Judder reduction: 0 LED Clear Motion: Off -- System menu Eco Solution submenu: Energy Saving: Off Eco Sensor: Off
|
Det lyder godt at du vil lægge det ind her
Hvad skal du give for at få det kalibreret ?
-------------
|
Skrevet den: 09-September-2014 kl. 16:44
cccd skrev:
smajli skrev:
|
|
Jeg vil gøre det selv med Spyder 2 colorimetar, HCFR software, og DVE BD skive
|
Skrevet den: 09-September-2014 kl. 16:46
Det lyder spænende Smajli - sender du udstyret videre til mig når du er færdig?
|
Skrevet den: 09-September-2014 kl. 17:07
0leDK skrev:
Hører i blæseren i tv'et? Jeg leverede mit ue65hu7505 tilbage pga af dem :( |
Skal skrue helt ned på 8 før jeg høre dem
Så det er ikke generne for mine øre !
Men min er så også kun på 48"
-------------
|
Skrevet den: 09-September-2014 kl. 20:32
Er uhd kvaliteten tilfredsstillende?
|
Skrevet den: 13-September-2014 kl. 12:54
Så er TV'et lige landet.
Jeg har et totalt noob spørgsmål..... hvilken af de 4 HDMI indgange vælger man til Bluray afspilleren? Jeg har ikke andre ting, der skal tilsluttes TV'et....
Mulighederne er: STB, DVI, MHL og ARC.
På forhånd tak....
|
Skrevet den: 13-September-2014 kl. 13:02
Det er fløjtende ligegyldigt! Tag den som er nemmest.
M.v.h.
|
Skrevet den: 13-September-2014 kl. 14:56
ARC er umiddelbart nemmest.... synes bare jeg har set ARC nævnt som et muligt problemområde i en af de andre tråde men det er måske et tilfælde.....
|
Skrevet den: 13-September-2014 kl. 15:20
Den man måske vælger til BlueRay-afspiller af de nævnte HDMI porte er HDMI 2 (DVI),
Men som der er nævnt, alle kan anvendes til formålet.
HDMI 1 STB - er forbeholdt til Set Top Bokse, som fx. satellit boks HDMI 2 DVI - er forbeholdt til Digital Video interface enheder, som fx. pc'er og lign. men kan også bruges til f.eks. en BlueRay afspiller, hvis du ikke ønsker at tilkoble en Pc via HDMI. HDMI 3 ARC - er forbeholdt enheder med Audio Return Channel - bruges ofte til receivere. HDMI 4 MHL - er forbehold til Mobile High-definition Link - iPads, iPhones og lign.
|
Skrevet den: 13-September-2014 kl. 15:27
Bladerunner skrev:
ARC er umiddelbart nemmest.... synes bare jeg har set ARC nævnt som et muligt problemområde i en af de andre tråde men det er måske et tilfælde.....
|
"Problemet" med ARC er udelukkende m.h.t. lyd til surround receiver. Det betyder intet m.h.t. tilslutning af enheder. Og m.h.t. navngivningen, så er der intet med at en indgang er forbeholdt det ene eller det andet! Navngivningen er udelukkende for at gøre det nemmere for forbrugerne. I stedet for at du skal huske, at Blu-ray sidder på HDMI1, receiver på HDMI2 o.s.v., så har man "navne" på de tilsluttede enheder, inde i menuen.
M.v.h.
|
Skrevet den: 13-September-2014 kl. 16:55
Og på dit nye tv kan du i menuen tilknytte bluerai-optager, således at TV skærmen tændes automatisk, når du sætter bluerai-optageren igang. Så behøver du endog ikke tænke på indgangsnumre.
|
Skrevet den: 14-September-2014 kl. 00:49
Efter lige at have vænnet mig til at jeg ikke længere har et 'normalt' TV men derimod en ret avanceret computer går det fint - havde lige lidt problemer med at få den 1Gb opdatering igennem men man kan jo læse sig frem til alt med lidt tålmodighed. Fjernsynet var lidt præmenstruelt i starten og nægtede at afvikle apps men den klassiske sluk og tænd for strømmen fik det i den sidste ende på bedre tanker
Da junior var lagt i seng satte vi os og så Gravity som jeg havde bemærket mig var dukket op i Netflix og.... hold.... nu.... kæft.... hvor så det godt ud! Jeg har aldrig set så godt et billede i mit liv og jeg har trods alt set en del forskellige LED og plasma fjernsyn i min tid.
Mit netværk kan ikke trække 4K (endnu) men det jeg ser nu er RIGELIGT til at jeg er en glad mand.
|
Skrevet den: 14-September-2014 kl. 01:00
Bladerunner skrev:
Da junior var lagt i seng satte vi os og så Gravity som jeg havde bemærket mig var dukket op i Netflix og.... hold.... nu.... kæft.... hvor så det godt ud! Jeg har aldrig set så godt et billede i mit liv og jeg har trods alt set en del forskellige LED og plasma fjernsyn i min tid.
|
Og med hvilke billedindstillinger foregik det så?
M.v.h.
|
Skrevet den: 14-September-2014 kl. 01:03
Jeg er slet ikke nået til at rode med indstillinger så det var bare 'Film'.
( forbereder mig på stormvejret fra feinsmeckerne )
|
Skrevet den: 14-September-2014 kl. 11:23
Fra tidligere:
........... Yderligere har jeg set, at det kan påvirke forskellige menuer. Jeg testede min blue-ray ved at flytte til anden indgang og skærmen tændtes stadig automatisk, men ved sluk skiftedes skærmbillede ikke længere automatisk til normalt TVbillede
.......
|
Skrevet af: MaXer
Skrevet den: 14-September-2014 kl. 12:02
mkirkelund skrev:
Det er i så fald en mangel på information. Tvet er fuldt opdateret, ligesom resten af 2014 UHD line-upet er. Alle samsung tv med HU i modelnommeret er 2014 UHD modeller. |
prøver at få fat i dig, vil du ikke svare på min PB?
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=41328" rel="nofollow - Bio á la MaX
Tæller nu film i K!
|
Skrevet den: 14-September-2014 kl. 19:30
bentpetersson skrev:
Korrektion. Det er ikke ligegyldigt hvilken hdmi - indgang, at man tilslutter.
Se her hvad der fx gælder på mit TV:
Computertilslutning Dette SMART TV har følgende stik til computertilslutning: ●HDMI ●HDMI-til-DVI For den højeste billedkvalitet skal du slutte computeren til HDMI/DVI-stikket.
........... Yderligere har jeg set at det kan påvirke forskellige menuer. Jeg testede min bluerai ved at flytte til anden indgang og skærmen tændtes stadig automatisk, men ved sluk skiftedes skærmbillede ikke længere automatisk til normalt TVbillede
.......
|
Okay, så hvis jeg forstår dig ret virker det bedst med Bluray afspiller i HDMI/DIV stikket?
|
Skrevet den: 14-September-2014 kl. 19:41
Bladerunner skrev:
bentpetersson skrev:
Korrektion. Det er ikke ligegyldigt hvilken hdmi - indgang, at man tilslutter.
Se her hvad der fx gælder på mit TV:
Computertilslutning Dette SMART TV har følgende stik til computertilslutning: ●HDMI ●HDMI-til-DVI For den højeste billedkvalitet skal du slutte computeren til HDMI/DVI-stikket.
........... Yderligere har jeg set at det kan påvirke forskellige menuer. Jeg testede min bluerai ved at flytte til anden indgang og skærmen tændtes stadig automatisk, men ved sluk skiftedes skærmbillede ikke længere automatisk til normalt TVbillede
.......
|
Okay, så hvis jeg forstår dig ret virker det bedst med Bluray afspiller i HDMI/DIV stikket?
|
Nej, det er fløjtende ligegyldigt! HDMI er en standard, så alle stik vil håndtere Blu-ray afspillerens signal lige godt. Der kan selvfølgelig være noget CEC-styring som skal slåes til eller fra, men det er total ligegyldigt, hvilken HDMI-indgang du vælger!
M.v.h.
|
Skrevet den: 14-September-2014 kl. 19:47
Det er jo det gode her med debatten, at jeg lærer og afprøver nyt. Faktisk flyttede jeg min pc til DVI. Vi ser omend sjældent Filmstriben, der jo er gratis streaming fra bibliotekerne. Kan forøvrigt anbefales. Derfor flyttede jeg indgang fra pc og i stedet satte jeg bluerai til STB indgangen. Og det fungerer.
Jeg har downloadet brugervejledningen til min Tablet, så det er lettere at forstå alle muligheder og hvorfor hdmi indgange ikke hedder det samme, hvilket de sandsynligvis ville gøre hvis de var ens.
|
Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 14-September-2014 kl. 20:35
bentpetersson skrev:
Faktisk flyttede jeg min pc til DVI. |
Gav det nogen forskel?
bentpetersson skrev:
Derfor flyttede jeg indgang fra pc og i stedet satte jeg bluerai til STB indgangen. |
Blu-ray - gav det så nogen forskel?
bentpetersson skrev:
Jeg har downloadet brugervejledningen til min Tablet, så det er lettere at forstå alle muligheder og hvorfor hdmi indgange ikke hedder det samme, hvilket de sandsynligvis ville gøre hvis de var ens. |
Sandsynligvis? Kom nu med noget konkret, frem for al den gætteri.
Prøv at sæt din blu-ray afspiller og din pc til de forskellige indgange og fortæl så om du oplever nogen forskel.
Klaus
------------- Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk
|
Skrevet den: 14-September-2014 kl. 20:37
Bladerunner skrev:
|
Det virker bedst, hvis du sætter din blu-ray afspiller i et HDMI stik.
Bedst er det, hvis du undlader at bruge den der står ARC ved, hvis du har tænkt dig senere at bruge dit tv sammen med en forstærker, der kan modtage lydsingalet fra dit tv.
Ellers er det bedøvende lige meget, hvilken HDMI indgang du bruger!
Klaus
------------- Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 14-September-2014 kl. 21:32
Det kaldes brugerconvenience! Når den tilluttede enhed svarer til det der står ved indgangen, passer de forprogrammerede knapper på fj.btj.
|
Skrevet den: 14-September-2014 kl. 23:14
Fra tidligere i dag
........... Yderligere har jeg set, at det kan påvirke forskellige menuer. Jeg testede min blue-ray ved at flytte til anden indgang og skærmen tændtes stadig automatisk, men ved sluk skiftedes skærmbillede ikke længere automatisk til normalt TVbillede ........ Jeg flyttede derfor til en anden hdmi indgang og samarbejdet mellem TV og blueray optager bevirkede at tænd og sluk fra bluerai-optagerfjernbetjening atter fik TV skærmen til både at tænde for blueraybilledet og slukke automatisk og derved skifte til TVets "startbillede"
Og som kampus rigtigt omtaler, så kalder Samsung det for Smart convenience, der er en trådløs sammenføring af forskellige enheder
|
Skrevet den: 15-September-2014 kl. 06:23
bentpetersson skrev:
Og som kampus rigtigt omtaler, så kalder Samsung det for Smart convenience, der er en trådløs sammenføring af forskellige enheder |
Trådløs?
Klaus
|
Skrevet den: 15-September-2014 kl. 08:32
bentpetersson skrev:
Og som kampus rigtigt omtaler, så kalder Samsung det for Smart convenience, der er en trådløs sammenføring af forskellige enheder |
Jeg tror liiiige at du skal læse en gang til, hvad det er Kampus skriver, for du har da sket ikke forstået det!?
M.v.h.
|
Skrevet den: 15-September-2014 kl. 09:25
Claus og Henrik. Tak for jeres store interesse, men jeg forstår den ikke helt, når I ikke har det apparat som der spørges til. Måske er det en ide for jer at downloade brugsanvisninger til apparaterne, så jeg ikke behøver gentage den. De findes på pdf-filer så man nemt kan søge det ønskede. Anvisningen beskriver fx til mit apparat forskellighed på HDMI tilslutningerne, og hvis kablerne er sat i de rette eller ikke er.
På HDMoversigten på TVet opstår en løbetekst om, hvordan man kan omprogrammere de to fjernbetjeninger og indsætter en funktion til samme. På denne måde kan andre apparater som skal være kompatible, fx bluerayoptager også få adgang til fjernbetjeningerne på en række områder der på denne måde bliver en slags genveje for betjeningen.
Til Henrik. Hvad er det for et link som du henviser til og hvordan kommer man ind i det?
|
Skrevet den: 15-September-2014 kl. 09:56
Jeg henviser ikke til noget link, men derimod til det Kampus skrev ang. convenience, for det misforstod du da totalt!
M.v.h.
P.S.: jeg har arbejdet indenfor radiobranchen i 25+ år, så jeg klarer den nok uden brugsforvirring.
|
Skrevet den: 15-September-2014 kl. 09:58
Henrik
Du har et link til Bøje & Brøchner,
|
Skrevet den: 15-September-2014 kl. 11:02
Henrik B. skrev:
Jeg henviser ikke til noget link, men derimod til det Kampus skrev ang. convenience, for det misforstod du da totalt!
M.v.h.
P.S.: jeg har arbejdet indenfor radiobranchen i 25+ år, så jeg klarer den nok uden brugsforvirring. |
Det er betryggende at vide, at vi har eksperter herinde. TAK.
Min ekspertise er rent byggeteknisk og forsikringsteknisk og derved også juridisk i begge henseender. Så gør endelig brug af min viden.
Når du forhåbentligt ikke har grint kæben helt af led :), ( ellers kan jeg sende forbindinger) vil jeg forsøge at forklare - ikke ordet convenience- , men som jeg nævner:Smart convenience, og som Samsung nævner herunder.
Citat
Smart Convenience:
ConnectShare Movie (USB2.0):Yes Anynet+ (HDMI-CEC):Yes Picture-in-Picture:1 Tuner PIP
citat slut.
Specifikt er det anynetfunktionen, som jeg hentyder til, idet denne funktion er afhængig af valg af HDMI indgang. Det er denne convenience, der skaber den nemme adgang til fx boks, receiver, blueray og hometheater, men derimod ikke til fx pc. Med andre ord at funktionen benyttes til det, der bruges til at fjernbetjene for at skabe nemhed.
|
Skrevet den: 15-September-2014 kl. 11:13
bentpetersson skrev:
Henrik B. skrev:
M.v.h.
P.S.: jeg har arbejdet indenfor radiobranchen i 25+ år, så jeg klarer den nok uden brugsforvirring. |
Det er betryggende at vide, at vi har eksperter herinde. TAK.
Min ekspertise er rent byggeteknisk og forsikringsteknisk og derved også juridisk i begge henseender. Så gør endelig brug af min viden.
Når du forhåbentligt ikke har grint kæben helt af led :), ( ellers kan jeg sende forbindinger) vil jeg forsøge at forklare - ikke ordet convenience- , men som jeg nævner:Smart convenience, og som Samsung nævner herunder.
Citat
Smart Convenience:
ConnectShare Movie (USB2.0):Yes Anynet+ (HDMI-CEC):Yes Picture-in-Picture:1 Tuner PIP
citat slut.
Specifikt er det anynetfunktionen, som jeg hentyder til, idet denne funktion er afhængig af valg af HDMI indgang. Det er denne convenience, der skaber den nemme adgang til fx boks, receiver, blueray og hometheater, men derimod ikke til fx pc. Med andre ord at funktionen benyttes til det, der bruges til at fjernbetjene for at skabe nemhed apparater imellem på enheder, der er kompatible med selve TVapparatet
|
|
Skrevet den: 20-September-2014 kl. 20:34
Nå men for lige at runde HDMI stik diskussionen af.
Det er korrekt at alle 4 HDMI stik er lige gode til at overføre signalet men hvis man ikke vælger en indgang, der er 'beregnet' til Bluray fungerer betjeningen ikke optimalt. Det er der så råd for ved gennem Menu at lade TV'et selv finde tilsluttede enheder. Derefter er alt i den skønneste orden.
Dagens dumme spørgsmål: Pinkode?? - hvor finder jeg den ? Skal jeg op på loftet og rode kassen igennem efter den ?
Dagens knapt så dumme spørgsmål: Jeg fik købt mig et ultra thin ophæng til TV'et og der er ikke plads til mine Audio out stik til anlægget. Findes de i en 'vinklet' version eller er jeg virkelig nødt til at 'trylle' med ophænget ?
En anden mulighed er måske at bruge den digitale udgang og så en konverter ved forstærkeren ?
På forhånd tak for feedback
|
Skrevet den: 20-September-2014 kl. 20:37
Hvis du ikke selv har ændret pinkoden, så står der som regel,hvad standardkoden er, et sted i brugsforvirringen. Ellers er standardpinkoden oftest 0000, 1111 eller 1234.
M.v.h.
|
Skrevet den: 21-September-2014 kl. 00:23
Henrik B. skrev:
Hvis du ikke selv har ændret pinkoden, så står der som regel,hvad standardkoden er, et sted i brugsforvirringen. Ellers er standardpinkoden oftest 0000, 1111 eller 1234.
M.v.h. |
Jeg måtte bryde mit princip og til en forandring slå op i manualen Du har ret - det er 0000 - takker.
Fik googlet mig til svaret på mit andet spørgsmål: http://www.hifiklubben.dk/Products/argon-5482-rca-adapter-27451/ - http://www.hifiklubben.dk/Products/argon-5482-rca-adapter-27451/
|
Skrevet den: 21-September-2014 kl. 01:01
Bladerunner skrev:
Jeg fik købt mig et ultra thin ophæng til TV'et og der er ikke plads til mine Audio out stik til anlægget.
|
Findes der audio out på dit tv?
Klaus
|
Skrevet den: 21-September-2014 kl. 10:22
KlausDM skrev:
Bladerunner skrev:
Jeg fik købt mig et ultra thin ophæng til TV'et og der er ikke plads til mine Audio out stik til anlægget.
|
Findes der audio out på dit tv?
Klaus |
Dammit - du har ret Klaus, det er der ikke. Det jeg troede var Audio out var noget andet.
Nå men så må jeg vel gå denne vej i stedet: http://www.av-cables.dk/optisk-converter/digital-converter-til-analog-phono.html
Den burde vel virke når der står 'Digital Audio out (Optical)' på stikket ?
|
Skrevet den: 22-September-2014 kl. 10:34
smajli skrev:
cccd skrev:
smajli skrev:
|
|
Jeg vil gøre det selv med Spyder 2 colorimetar, HCFR software, og DVE BD skive |
Hej smajli !
Har du fået det gjort ??
-------------
|
Skrevet den: 23-September-2014 kl. 09:54
Hey cccd,
Har du forsøgt dig med de manuelle indstillinger fra smajli ?
|
Skrevet den: 23-September-2014 kl. 14:19
Bladerunner skrev:
Hey cccd,
Har du forsøgt dig med de manuelle indstillinger fra smajli ?
|
Jep, men var ikke helt tilfreds !
Så jeg kunne godt tænke mig at se/høre hvad han nu var nået frem til
Det kunne jo være at man så også skulle få sig en kalibrering !
-------------
|
Skrevet den: 23-September-2014 kl. 22:54
Hej, Her er mine indstillinger, jeg har indtastet mine værdier i de indstillinger fra avs forum, derfor engelsk...
Picture menu Mode: Movie Backlight: 9 Contrast: 90 Brightness: 46 Sharpness: 20 Color: 50 Tint: G50/R50 Picture Size submenu: Picture Size: 16:9 Position: Auto Adjustment submenu: 3D submenu: låst PIP: Advanced settings submenu: Dynamic contrast: Fra Black tone: Fra Flesh tone: 0 RGB Only Mode: Fra Color space: Brugertilpasset White Balance: Brugertilpasset 10p White Balance: Til Gamma: 0 Motion Lighting: Fra Color Space submenu: Color Space: Custom Red: Red 45, Green 0, Blue 2 Green: Red 15, Green 48, Blue 4 Blue: Red 0, Green 3, Blue 63 Yellow: Red 55, Green 53, Blue 6 Cyan: Red 10, Green 55, Blue 54 Magenta: Red 46, Green 1, Blue 54 White balance submenu: R-Offset: 0 G-Offset: 0 B-Offset: 0 R-Gain: 0 G-Gain: 0 B-Gain: 0 10p White Balance submenu: Interval 10: Red +41, Green +50, Blue -50 Interval 2: Red +39, Green +25, Blue -50 Interval 3: Red +20, Green +5, Blue -50 Interval 4: Red +25, Green 0, Blue -35 Interval 5: Red +29, Green 0, Blue -29 Interval 6: Red +37, Green +2, Blue -21 Interval 7: Red +40, Green -5, Blue -29 Interval 8: Red +40, Green -6, Blue -32 Interval 9: Red +41, Green -7, Blue -32 Interval 10: Red +40, Green -3, Blue -30 Picture options submenu Color tone: Varm 2 Digital Clean View: Fra MPEG Noise Filter: Lav HDMI black level: Lav (låst) Film mode: Fra (låst) Auto Motion Plus: Fra Smart LED: Fra -- System menu Eco Solution submenu: Energy Saving: Fra Eco Sensor: Fra
|
Skrevet den: 24-September-2014 kl. 16:54
Hej smajli !
Tak for det
Det vil jeg så lige prøve
-------------
|
Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 27-September-2014 kl. 15:47
Jeg står med et tilgodebevis hos hifiklubben på 10.000kr og overvejer det her tv. Jeg kommer fra et vt30 som jeg ellers er 100% tilfreds med. Nogen der har erfaringer med et lignende skifte? Fordel - ulemper
|
Skrevet af: Hother
Skrevet den: 27-September-2014 kl. 15:54
Bromberg5 skrev:
Jeg står med et tilgodebevis hos hifiklubben på 10.000kr og overvejer det her tv. Jeg kommer fra et vt30 som jeg ellers er 100% tilfreds med. Nogen der har erfaringer med et lignende skifte? Fordel - ulemper |
Du vil måske som jeg opleve, at overgangen til LED ikke var så svær som frygtet. Måske vil du opleve et noget mere klart billede (ikke skarpt - men klart). Du slipper for faren for retension og burn-in.
Til gengæld vil du kunne opleve noget irriterende dirty screen og måske problemer med bagbelysningen kan kan vise sig som plamager i billedet. Nå jo, og du bruger kun cirka halvt så meget strøm ved LED.
Pøj pøj med valget
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 27-September-2014 kl. 16:09
Tak for dine ord hother:-) Jeg har nemlig et tidligere sony, kan ikke lige huske modellen, men det var et fra deres bedste serie dengang. Den har nemlig det jeg kalder plamager og jeg hader det:-).
Den helt store fordel er dog glæden ved at kunne se tv i dagslys igen;-)..
Tænker nok snakken har været der 1000 gange, men har man i sidste ende alligevel et tv der kan håndtere uhd, når det blir relevant? Husker virakken med hd og MPEG tunere man aldrig kunne vide sig sikker med. Der har dog været ro på ift MPEG for nu:-)
|
Skrevet af: Hother
Skrevet den: 27-September-2014 kl. 16:13
Bromberg5 skrev:
Tak for dine ord hother:-) Jeg har nemlig et tidligere sony, kan ikke lige huske modellen, men det var et fra deres bedste serie dengang. Den har nemlig det jeg kalder plamager og jeg hader det:-).
Tænker nok snakken har været der 1000 gange, men har man i sidste ende alligevel et tv der kan håndtere uhd, når det blir relevant? Husker virakken med hd og MPEG tunere man aldrig kunne vide sig sikker med. Der har dog været ro på ift MPEG for nu:-) |
Omkring modtagelsen og behandlingen af UHD video, så skal du sikrer dig, at TV´et har HEVC, HDMI 2.0 osv. Men jeg mener nu at det pågældende TV opfylder kravene. Men for i sikkerheds skyld - spørg lige i HFK
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Skrevet den: 27-September-2014 kl. 16:38
Hother skrev:
Bromberg5 skrev:
Tænker nok snakken har været der 1000 gange, men har man i sidste ende alligevel et tv der kan håndtere uhd, når det blir relevant? Husker virakken med hd og MPEG tunere man aldrig kunne vide sig sikker med. Der har dog været ro på ift MPEG for nu:-) |
Omkring modtagelsen og behandlingen af UHD video, så skal du sikrer dig, at TV´et har HEVC, HDMI 2.0 osv. Men jeg mener nu at det pågældende TV opfylder kravene. Men for i sikkerheds skyld - spørg lige i HFK |
Vi prøver igen. Det er dog skrevet et par gange her i tråden og i flere andre tråde.
ALLE modeller i Samsung 2014 UHD line up er fuldt opdateret efter den gængse standart. Det vil sige:
- 3840x2160 opløsning
- HDMI 2.0
- HDCP 2.2
- HEVC Decodning
Derudover kommer alle også med mulighed for:
|
Skrevet den: 27-September-2014 kl. 18:32
Nu har jeg kun ejet plasma-skærme, men min erfaring er, at der er sket en meget hurtigere (og positiv) udvikling indenfor LED/LCD-skærme kontra plasma-skærme.
Min far har selv en LCD fra SONY, tidligere top-model, fra 2008. Den fik en "highly recommended"-mærkat af HDTVtest, men den er yderst frygtelig i dag efter dagens standarder. Dengang var plasma-teknologien lysår foran, hvad billedkvalitet og billed-uniformitet angik. Den kløft er stærkt minimeret i dag, hvis du spørger mig.
|
Skrevet den: 27-September-2014 kl. 18:38
Hother skrev:
Bromberg5 skrev:
Jeg står med et tilgodebevis hos hifiklubben på 10.000kr og overvejer det her tv. Jeg kommer fra et vt30 som jeg ellers er 100% tilfreds med. Nogen der har erfaringer med et lignende skifte? Fordel - ulemper |
Du vil måske som jeg opleve, at overgangen til LED ikke var så svær som frygtet. Måske vil du opleve et noget mere klart billede (ikke skarpt - men klart). Du slipper for faren for retension og burn-in.
Til gengæld vil du kunne opleve noget irriterende dirty screen og måske problemer med bagbelysningen kan kan vise sig som plamager i billedet. Nå jo, og du bruger kun cirka halvt så meget strøm ved LED.
Pøj pøj med valget |
Jeg synes det er et fantastisk billede og jeg har ikke bemærket problemer omkring 'dirty screen' eller 'plamager' så der er en klokkeklar anbefaling herfra.
Plasma er en evolutionær blindgyde og om 5-10 år lige så udbredt som VHS bånd
|
Skrevet den: 27-September-2014 kl. 22:42
Det opfylder dette 100% : - 3840x2160 opløsning
- HDMI 2.0
- HDCP 2.2
- HEVC Decodning
Har det selv
Jeg havde også sonys topmodel på prøve i 2007/2008 og derefter Pioneer 428XD. Der var kæmpe forskel og ingen tvivl om hvad der skulle vælges, det blev helt klart Pioneer
Har den stadig.
Har nu købt mig en HU7505 og er rigtig glad for den, godt billede og endnu bedre i 4K, dog vil vil man nok have mere gavn af 4K i de større modeller.
Lyden, der overvejer jeg at købe en soundbar.
Har kigge på JBL SB 400 ! nogen der har denne eller kan anbefale en anden, måske lidt billigere, men med samme fede lyd ??
Evt link !
Men ellers er jeg godt tilfreds og så til den pris : 9999Kr for 48" og kan nu fås til til 11999kr i 55"
Godt køb til billig penge imens vi venter på OLED 4K til en pris hvor vi kan være med
-------------
|
|