Print side | Luk vindue

10 mm coax - F-stik

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=133910
Udskrevet den: 21-Februar-2025 kl. 17:10

Emne: 10 mm coax - F-stik
Skrevet af: Samsung_M
Emne: 10 mm coax - F-stik
Skrevet den: 03-August-2014 kl. 18:05
Go' eftermiddag

Er der mon en, der har mulighed for at hjælpe mig i Randers (Kristrup) med en simpel opgave for den som kan?

Jeg har brug for at få professionelt og HF-tæt crimpet et F-stik på et 10 mm coax antennekabel (har selv en crimper og et Cablecon F-stik men desværre kun op til ca. 7 mm).

Opgaven honoreres naturligvis:)

PS Twist-on er ikke godt nok ;)

På forhånd tak.

Venlig hilsen

Christian

Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 03-August-2014 kl. 18:40

Twist On er der intet i vejen med, bruger ikke andet.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 03-August-2014 kl. 18:46
Hej Radiomanden

Er prøvet - det bliver aldrig helt godt - stoler alt andet lige mere på et rigtigt crimp a la det her:

Venlig hilsen

Christian

Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 03-August-2014 kl. 19:06
Med den rigtige F-connector er twist-on intet problem!

M.v.h.

Skrevet den: 03-August-2014 kl. 19:09
Hej

Point taken :)

Tænker bare, at der også må være en grund til, at man aldrig ser disse benyttet i store installationer (YouSee, Stofa, større private antenneanlæg etc.) - kigger man i et gadeskab ser man alene afslutninger a la det tidligere viste billede.

Vh

Christian

Skrevet den: 03-August-2014 kl. 19:12

Der er til hjemmebrug intet i vejen med Twist On typen

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 03-August-2014 kl. 19:25
Hej

Det anerkender jeg - men nu vil alligevel har bevæget os lidt off topic kan I måske fortælle mig hvad det er der gør et "almindeligt" F-stik HF-tæt? Det er vel først når det er monteret i kabelmodem / forstærker etc. at det reelt bliver det?

På trods af min anerkendelse af ovenstående præmis vil jeg tillade mig at holde fast i min oprindelig forespørgsel og høre om der var en der kunne tænke sig at udføre denne bette opgave :)

Venlig hilsen

Christian

Skrevet af: bruger udmeldt 23
Skrevet den: 03-August-2014 kl. 19:28
Kan kun være enig i, at Twist-on ikke er verdens bedste løsning. Skidtet kan godt ind imellem løsne sig.

Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 03-August-2014 kl. 20:07
Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

Kan kun være enig i, at Twist-on ikke er verdens bedste løsning. Skidtet kan godt ind imellem løsne sig.

Så er det ikke lavet korrekt/forkert stik!

M.v.h.

Skrevet af: Elmand
Skrevet den: 03-August-2014 kl. 20:35
Tvist on er ikke godkendt til montering i yousee anlæg.. Der skal i dag bruges pressconnektores.
Der er altid nogen der monteret tvistconnektors der er forkerte (passer næsten) til forskellige kabler.
Det forespurgte kabel skal monteres med en cabelcon konnektors.

Med venlig hilsen
ESPERSEN EL & Antenne

Ps: naturligvis er der ingen regler på private installationer.

Skrevet den: 03-August-2014 kl. 20:41
Hej Espersen

Præcis - jeg tænker også - hvorfor gå på kompromis hvis "det bedste" er inden for rækkevidde? Vi ved vist alle, hvor vanskeligt det er i dag at opnå helt optimalt signal (LTE problematikken in mente).

Måske jeg kan købe den omtalte presskonnektor af dig (antager at den - navnet taget i betragtning - kan monteres uden brug af specialværktøj?)? Hvor har du til huse?

Vh

Christian

Skrevet den: 03-August-2014 kl. 21:09
Min position ses da tydeligt på min profil     2730 Herlev.-   Er også let at finde på både krak og Google.    Hint  ESPERSEN ELinstallationer

Med venlig hilsen
Kurt Bjerretoft Espersen

Skrevet den: 03-August-2014 kl. 21:12
Hej Kurt

Godt ord igen - skriver fra iPad hvor der kun er begrænsede informationer om Forum-brugerne i headeren.

Men du svarer ikke på mit spørgsmål - kan jeg købe den omtalte konnektor (kan nu se, at du ikke har til huse i nærheden af Randers) - men den kan jo nok sendes.

Venlig hilsen

Christian

Skrevet den: 03-August-2014 kl. 21:16

Du kan sikkert som på en Android stille den til at få vist Desktop versionen.

-------------

Skrevet af: Plex
Skrevet den: 04-August-2014 kl. 08:08
Oprindeligt skrevet af Samsung_M Samsung_M skrev:

Go' eftermiddag

Er der mon en, der har mulighed for at hjælpe mig i Randers (Kristrup) med en simpel opgave for den som kan?

Jeg har brug for at få professionelt og HF-tæt crimpet et F-stik på et 10 mm coax antennekabel (har selv en crimper og et Cablecon F-stik men desværre kun op til ca. 7 mm).

Opgaven honoreres naturligvis:)

PS Twist-on er ikke godt nok ;)

På forhånd tak.

Venlig hilsen

Christian

Udfra billedet at bedømme, ligner det et Telass 1.1 7.3 kabel.

For at finde den rigtige connector, skal man kende mål på kappe, dielektrikum og inderleder.

Der er mange afarter af såden et 10mm kabel, hvorfor man ikke bare kan bruge hvad som helst, men mit gæt vil være FM244 fra Cabelcon. Der skal ikke bruges tang, men spændes blot fast på kablet, med gaffelnøgler.

Skrevet den: 04-August-2014 kl. 08:11
Det er et godt bud.-- Hvis der er fri kabel, står kabeltypen sansynligvis på kappen.

Med venlig hilsen
ESPERSEN El & Antenne

Skrevet den: 04-August-2014 kl. 08:17
Hej

I er gode :)

Der står følgende på kablet:

bedea-TELASS B 75-1,1/7,3 - 1994

Vh

Christian

Print side | Luk vindue