Første android tablet. budget. hvilken?
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Android udstyr
Forumbeskrivelse: Udstyr baseret på Google Android som smartphones og tablets
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=133924
Udskrevet den: 25-November-2024 kl. 01:49
Emne: Første android tablet. budget. hvilken?
Skrevet af: mbm1
Emne: Første android tablet. budget. hvilken?
Skrevet den: 04-August-2014 kl. 09:43
Har Ipad air og den gamle ipad min.
skal have en tablet mere, og tænkte på at prøve noget android.
Mini formatet kan jeg godt lide så har kigget på LG G pad 8.3, men også stødt på meget billigere alternativer som:
ACER ICONIA TAB A1-830 og ASUS Memo Pad HD 7 16GB
kan disse sammelignes med Ipad mini specs? eller er de ringere?
jeg læser meget om gamle andoid OS, kan disse ikke opdateres som med IOS? Vil det sige ens Android OS er låst til hardwaren, elelr hvordan hænger det sammen?
|
Svar:
Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 04-August-2014 kl. 17:54
Android tablets kan kun opdateres hvis producenten frigiver den, ellers må de rootes, dvs det sammen som JB. Jeg ville gå efter nexus tablets, så får du bedst oplevelse
|
Skrevet den: 04-August-2014 kl. 18:52
Kan du uddybe hvorfor nexus?
|
Skrevet den: 04-August-2014 kl. 19:08
Læser om en nexus 8 er på vej med android 5 på. Det virker lidt som om der fokuseres meget på android versioner, og som om en version fra året før er dårlig. Hvis der kommer nye android versioner hvert år, så har en andoid tablet vil begrænset levetid?
|
Skrevet af: miri
Skrevet den: 04-August-2014 kl. 20:10
Hvis du går efter f.eks. en Nexus 7, så har den seneste Android version, og bliver opdateret til Android L (5.0?), når den kommer. Køb en brugt - sælg den igen, hvis du ikke synes om den, og du vil ikke tabe et stort beløb...
------------- miri
|
Skrevet af: spawn
Skrevet den: 04-August-2014 kl. 20:15
En Android tablet har ikke begrænset levetid blot fordi der kommer nye Android versioner. Den virker jo fortsat med den Android version den har, og den version man har bliver ikke dårligere blot fordi der kommer en ny
Forskellen mellem Apple devises og iOS kontra Android devices og nye versioner af Android er at Android har mange forskellige producenter og mange forskellige hardware konfigurationer, medens Apple kun er en producent og kun har nogle få egne devices der skal understøttes. Når Google releaser en ny Android version er det derfor ikke sådan at alle android devices automatisk kan opdateres, der skal laves producent og hardware tilpasninger til de mange forskellige devices, og dette er op til de individuelle producenter. Nogle producenter er så bedre end andre til at release opdateringer. Køber man Nexus devices køber man Googles egne, for disse devices kommer opdateringer direkte fra Google og derfor før andre producenter og i længere tid.
Hos Apple vil du også opleve at nye iOS versioner ikke understøtter alle tidligere devices, men de nyeste, og måske kun med nogle features på de aller nyeste. Du kan også opleve at nye iOS versioner ligefrem kan få de dårligste af de understøttede enheder til at fungere dårligere. Eksempel nyeste iOS 7 understøtter ikke devices længere tilbage end iPhone 4, altså ikke iPhone 3gs eller 3. Ligesom du vil opleve at en iPhone 4 med iOS 7 ikke har understøttelse for de samme nye funktioner som en iPhone 5 eller 5s - og du vil opleve at en iPhone 4 med iOS 7 kører dårligere/langsommere/mindre flydende end en iPhone 4 med iOS 6.
Så selvom man isoleret set kan sige at man er sikret opdateringer på Apples produkter i højere grad end på Android - så er det altså også her med diverse begrænsninger og uanset hvordan man ser på det så har alting en "begrænset levetid" forstået som at alting bliver ikke opdateret for evigt uanset hvad man køber.
------------- Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
Skrevet den: 04-August-2014 kl. 21:13
Var lige nede i bilka og kigge lidt på dem. Nexus 7 (2013) til 1.999 kr. Meen så var der også en memo pad hd 7 til det 1/2. Altså kun 999kr.
Bevares nexus havde da et mere skarpt display, men hvilken funktionalitet får man yderligere?
Eks. Vores ipad air og så vores ipad mini (ikke retina) fornemmer jeg ikke der er funktions- forskel.
Så det er egentlig en android tablet som ipad mini jeg vil prøve.
|
Skrevet af: Roland
Skrevet den: 04-August-2014 kl. 23:07
Jeg har selv en Google Asus Nexus 7 (2012) 32GB (android 4.4.4) og den har været brugt siden dag et, for snart 1½ år siden. Den kører pivhurtigt og smooth lige meget, hvad jeg sætter den til.
Nu kender jeg ikke så meget til hverken ipad mini eller den Memopad du nævner.
Men ifl. specs. så er forskellen på de 2 Asus tablets Nexus 7 2013 og Memopad bl.a. flg.:
Du får en bedre og hurtigere processor (1.2GHz MediaTek MT8125 -> 1.5 GHz QUALCOMM Snapdragon S4 Pro 8064
Dobbelt så meget ram (1gb ->2gb)
Dobbelt så meget lagerplads (16gb ->32gb)
Bedre skærmopløsning (1280 x 800 ->1920x1200) 2,3 millioner pixel - ca. 33% bedre pixel density (215 -> 323
Wi-fi ->dual-band Wi-Fi
Alt sammen i Nexus favør ! Til sammenligning nogle af din Ipad mini's specs: Kun 1GHz dual core processor, kun 512kb ram, 16gb lagerplads, kun 1024x768 opløsning
Og som nævnt så får du med nexus'en altid nyeste android update - med det samme den bliver givet fri.
------------- Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
|
Skrevet den: 05-August-2014 kl. 08:14
Er det en eksklusiv aftale Asus har med deres Nexus model og Google mht opdateringer?
|
Skrevet af: Davidp
Skrevet den: 05-August-2014 kl. 08:20
Nexus er Googles "eget" bud på en tablet. Asus producerer kun hardwaren. Altså får du den rene Android oplevelse på Nexus enheder, hvorfor Google også direkte kan holde dem opdateret så snart en ny Android version er frigivet.
|
Skrevet den: 05-August-2014 kl. 08:44
Så når der så står på nettet at Nexus (2012) er en 4.1 jelly bean og en nexus (2013) er en 4.3 jelly bean, så er det bar eindtil man selv opdateret dem til nyeste som hedder 4.4 kit kat?
|
Skrevet af: longjohn2
Skrevet den: 05-August-2014 kl. 08:56
Davidp skrev:
Nexus er Googles "eget" bud på en tablet. Asus producerer kun hardwaren. Altså får du den rene Android oplevelse på Nexus enheder, hvorfor Google også direkte kan holde dem opdateret så snart en ny Android version er frigivet. |
... men kun indtil en vis grænse.
Nexus 3 (Samsung Galaxy Nexus), som kom på markedet i USA i november 2011, har ikke fået nogen opdatering siden juli 2013. Den holdt altså kun godt 18 måneder før det var slut med opdateringer.
Til sammenligning har Apples Ipad 2 får alle opdateringer siden den kom på markedet i marts 2011 og har også udsigt til at få den næste.
|
Skrevet den: 05-August-2014 kl. 09:14
longjohn2 skrev:
Davidp skrev:
Nexus er Googles "eget" bud på en tablet. Asus producerer kun hardwaren. Altså får du den rene Android oplevelse på Nexus enheder, hvorfor Google også direkte kan holde dem opdateret så snart en ny Android version er frigivet. |
... men kun indtil en vis grænse.
Nexus 3 (Samsung Galaxy Nexus), som kom på markedet i USA i november 2011, har ikke fået nogen opdatering siden juli 2013. Den holdt altså kun godt 18 måneder før det var slut med opdateringer.
Til sammenligning har Apples Ipad 2 får alle opdateringer siden den kom på markedet i marts 2011 og har også udsigt til at få den næste.
|
ja det er også lidt det min "bekymring" går på mht android--- det virker som om Apple servicere lide bedre. Nu prøver jeg at finde en brugt 2013ér. Dem jeg har kontakt til sælger pga de har fået Ipads :( sååå ved sku ikke rigtigt... men det skal jo prøves :)
|
Skrevet den: 05-August-2014 kl. 09:35
der er noget android L på vej... hvad sker der så med Nexus 7 og kit kat?
|
Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 05-August-2014 kl. 09:57
Du køber bare en billig droid, der skal gøre det ud for en mini. Så går der 4-5 måneder og så er du endnu mere glad for din æblemini og køber en til af dem.
Der er ikke noget at gøre, skal du have en android mini der opleves lige så lækker som en æblemini, så koster den cirka det samme som æbleminien.
Klaus
------------- Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk
|
Skrevet den: 05-August-2014 kl. 10:32
KlausDM skrev:
Du køber bare en billig droid, der skal gøre det ud for en mini. Så går der 4-5 måneder og så er du endnu mere glad for din æblemini og køber en til af dem.
Der er ikke noget at gøre, skal du have en android mini der opleves lige så lækker som en æblemini, så koster den cirka det samme som æbleminien.
Klaus |
hhmm ja ok det var da en udmelding. Er du bruger af både ipad og android? ingen pluser til android mener du?
i div. test står der meget om det begrænsede app udbud i googleplay forhold til apples store, så man reelt står med en tablet og mangler de samme apps som man havde på sin ipad..
|
Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 05-August-2014 kl. 13:10
Jo, masser af plusser til android, bare ikke de billige. Ulempen ved æbletablets er at de koster mange penge, men de er også gode til deres jobs. Driodtablets fås i mange prisklasser, men der er ingen genveje til en ordentlig oplevelse - ej heller selvom operstivsystemet er android.....
Klaus
------------- Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk
|
Skrevet den: 05-August-2014 kl. 13:14
KlausDM skrev:
Jo, masser af plusser til android, bare ikke de billige. Ulempen ved æbletablets er at de koster mange penge, men de er også gode til deres jobs. Driodtablets fås i mange prisklasser, men der er ingen genveje til en ordentlig oplevelse - ej heller selvom operstivsystemet er android.....
Klaus |
nej ok så det er Nexus der er "kodeordet" mht android tablets kan jeg forstå?
Så bliver jeg ikke skuffet i forhold til min ipad mini
|
Skrevet den: 05-August-2014 kl. 13:22
mbm1 skrev:
hhmm ja ok det var da en udmelding. Er du bruger af både ipad og android? ingen pluser til android mener du?
i div. test står der meget om det begrænsede app udbud i googleplay forhold til apples store, så man reelt står med en tablet og mangler de samme apps som man havde på sin ipad..
|
Du kan næppe finde mange apps til iOS som ikke også findes til Android med tilsvarende funktioner.
Naturligvis er der forskel på brugerinterfaces, brugervenlighed og for nogle spils vedkommende tidspunktet for tilgængelighed - men selve funktionaliteteterne findes formentlig i 99 % af alle tilfælde til begge. Eneste undtagelse i iOS' favør skulle være musik-apps (spille, ikke lytte), hvor Android har nogle tekniske begrænsninger.
Og du kommer alligevel aldrig igennem dem alle. Eksemplevis er der p.t. over 1,2 mio. apps til iOS - mere end 5.000 var i 2013 kamera-apps, hvoraf de fleste kunne det samme.
Til Android er der p.t. over 1,3 mio. apps To forskere fra Columbia Uni., som gennemgik sikkerheden i 880.000 Android-apps (fra marts til november 2013), kunne dog samtidig konstatere, at hver fjerde gratis-app var en kopi af en anden.
|
Skrevet den: 05-August-2014 kl. 13:34
mbm1 skrev:
Mini formatet kan jeg godt lide så har kigget på LG G pad 8.3, men også stødt på meget billigere alternativer som:
|
Jeg har selv Asus-modellen - den er okay men heller ikke mere. Skal man blot surfe, se film, tjekke mail og læse bøger er den dog helt fin. Kan sikkert også bruges til nogle spil. Har kun prøvet Asphalt, det kører fint.
Ingen opdatering til KitKat 4.4.4, men jeg er tvivl om hvorvidt det har den store betydning. Jeg kan praktisk taget ingen forskel mærke på min Moto G i opdatering fra 4.4.2 til 4.4.4
Men LG G Pad 8.3, som min bror har, er ren luksus i den sammenligning. Alt er bedre, hurtigere, flottere og den ekstra pris er godt givet ud (den var på tilbud til 1.395 for kort tid siden - Asus har været nede i 795 kr. (kun lyserød)).
Specs er bedre end iPad Mini, i hverty fald den gamle. Jeg synes også skærmen har en bedre størrelse - 7" wide på Asus'en er altså lige i underkanten.
|
Skrevet af: sdamdam
Skrevet den: 05-August-2014 kl. 13:38
Jeg har en LG G Pad 8.3 som jeg er vældig tilfreds med.
I Udseende og materialer minder den lidt om en iPad Mini (2). Ydelsen vil jeg faktisk også mene er på højde med den lille iPad (hvis ikke bedre).
LG har opdateret G Pad'en til Kitkat, og har for nylig desuden opdateret deres egen software til den, så den nu har udover LG's roste "Knock on"-funktion nu også har "Knock code".
Jeg overvejede også Nexus 7 (2013) før jeg købte min G Pad, men valgte sidstnævnte af 3 årsager. 1. Skærmen er lige lidt større i en marginalt større indpakning (kan stadig holdes i en hånd). 2. Der er mulighed for at udvide hukommelsen (til musik/film/billeder) med et microSD-kort. 3. Den er lidt lækrere at se på. :-)
|
Skrevet den: 05-August-2014 kl. 13:51
ja prisen har jo en betydning.... 1.395 kr for LG Gpad... så havde jeg sku også nappet den..
Heller måske mere og mere til Asus memo HD7 pga prisen.
som sagt har vi apple ipad air og en mini,,, så den android skal som sådan ikke "konkurrere" med disse..
|
Skrevet den: 05-August-2014 kl. 14:04
Hvad er så formålet med at købe en Android tablet ?
Du vil med garanti blive skuffet hvis du tror en Android tablet bare er en billigere iPad, og derfor blot kan købe så billigt som muligt. Og du vil med garanti sammenligne når nu du allerede har både iPad og Mini. Så bliver du som KlausDM er inde på endnu blot en Apple bruger der "selvbekræfter" at iPad er det eneste der duer, fordi du køber en Android alene udfra pris.
|
Skrevet af: zeryus
Skrevet den: 05-August-2014 kl. 15:11
Jeg har både en ipad air og en lg g pad 8.3, og kan sige, at den eneste "dårligere" ting ved "android" tablet'erne opstår når, du skal se film eller youtube video med bluetooth headphones/speakers, lyd og billede kommer simpelthen ud af sync og det er ret irriterende! Ipad/iOS klarer det uden problemer.
|
Skrevet den: 05-August-2014 kl. 15:17
spawn skrev:
Hvad er så formålet med at købe en Android tablet ?
Du vil med garanti blive skuffet hvis du tror en Android tablet bare er en billigere iPad, og derfor blot kan købe så billigt som muligt. Og du vil med garanti sammenligne når nu du allerede har både iPad og Mini. Så bliver du som KlausDM er inde på endnu blot en Apple bruger der "selvbekræfter" at iPad er det eneste der duer, fordi du køber en Android alene udfra pris.
|
formålet er en tablet mere, da vi mangler en tablet mere..
Jamen det er da muligt jeg bliver skuffet, men nogle gange skal man jo prøve tingene af for at blive klogere.
men hvis man sammenligner specs. på de android mod ipads,, så bør man jo ikke blive skuffet. Så det må være på software-delen android halter??
Jeg ved ikke om man kan sammeligne det med MAC og PC.... her er jeg da PC mand :)
|
Skrevet den: 05-August-2014 kl. 15:20
zeryus skrev:
Jeg har både en ipad air og en lg g pad 8.3, og kan sige, at den eneste "dårligere" ting ved "android" tablet'erne opstår når, du skal se film eller youtube video med bluetooth headphones/speakers, lyd og billede kommer simpelthen ud af sync og det er ret irriterende! Ipad/iOS klarer det uden problemer. |
ok ja det er da et kæmpe minus... men hvordan fungerer det med chromecast... lige så godt som airplay?
|
Skrevet den: 05-August-2014 kl. 15:23
Lige mine ord Spawn. Hvis du vil ha' en android tablet, som er bedre end din ipad mini, så er Nexus 7 2012 el. 2013, som jeg skrev tidligere, helt klart at foretrække frem for de billigere tablets. Her får du en betydeligt bedre og hurtigere tablet til en fhv. fornuftig pris ! Det siger jo også sig selv, hvis man bl.a. kigger på specifikationerne for cpu, ram, lagerplads,skærm og opløsning. I øvrigt så fatter jeg ikke at folk vil se film på en så lille skærm og ligeså så ser jeg ikke noget hos android's software, som halter specielt. Begge platforme har deres plusser og minusser.
------------- Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
|
Skrevet den: 05-August-2014 kl. 15:34
Roland skrev:
Lige mine ord Spawn. Hvis du vil ha' en android tablet, som er bedre end din ipad mini, så er Nexus 7 2012 el. 2013, som jeg skrev tidligere, helt klart at foretrække frem for de billigere tablets. Her får du en betydeligt bedre og hurtigere tablet til en fhv. fornuftig pris ! Det siger jo også sig selv, hvis man bl.a. kigger på specifikationerne for cpu, ram, lagerplads,skærm og opløsning. I øvrigt så fatter jeg ikke at folk vil se film på en så lille skærm og ligeså så ser jeg ikke noget hos android's software, som halter specielt. Begge platforme har deres plusser og minusser. |
men på specs.. ligner en Asus Memo HD7 og nexus 7 (2012) MEGET hinanden.. faktisk identiske.
|
Skrevet den: 05-August-2014 kl. 15:37
her er bla hvad der skrives om asus MEMO:ASUS chose to build an updated version of the tablet that turned into the original Nexus 7: the 7-inch MeMO Pad. In many senses, the new MeMO Pad HD7 is the true replacement to last year's Nexus 7. It features a similar 1280 x 800 IPS panel, very similar dimensions, and in many cases it offers similar performance. The biggest improvement? Price
|
Skrevet af: Jakabov
Skrevet den: 05-August-2014 kl. 15:39
Du kan også roligt købe en Memo Pad HD7, ydelsesmæssigt ligger den og Nexus 7 2012 ret tæt på hinanden, her blot en af flere anmeldelser der sammenligner lidt;
http://www.digitaltrends.com/tablet-reviews/asus-memo-pad-hd-7-review/#!bwhZfd - http://www.digitaltrends.com/tablet-reviews/asus-memo-pad-hd-7-review/#!bwhZfd
|
Skrevet den: 05-August-2014 kl. 15:57
mbm1 skrev:
men på specs.. ligner en Asus Memo HD7 og nexus 7 (2012) MEGET hinanden.. faktisk identiske. |
Jo men nu er en nexus 7 2012 jo også en 2 år gammel model der er afløst af en 2013 udgave med opdaterede hardware specs.
Uanset om det hedder nexus eller iOS devices bliver gamle modeller jo ikke ved at være tidssvarende. En iPhone 4 er heller ikke tidssvarende idag og hvis din eneste oplevelse af en Apple device idag var en iPhone 4 med iOS7, så ville du hurtigt blive skuffet over performance, lag osv. og tænke "det der Apple iOS noget er da noget skrammel"
Samme med Android - hvis du køber de billigste devices får du også en billig oplevelse
Asus Memopad HD7 er selvfølgelig en funktionel device (der findes andre dårligere devices), men heller ikke meget mere. Den er også ved at være outdated på hardware specs, og var allerede ved lanceringen for mere end 1 år siden en "økonomi tablet" på specsene.
Der er et stort spring fra Asus Memo Pad HD7 til LG G Pad 8.3" der rigeligt er prisforskellen værd. Eller for den sags skyld Nexus 7 2013
|
Skrevet den: 05-August-2014 kl. 16:04
mbm1 skrev:
men hvis man sammenligner specs. på de android mod ipads,, så bør man jo ikke blive skuffet. Så det må være på software-delen android halter??
Jeg ved ikke om man kan sammeligne det med MAC og PC.... her er jeg da PC mand :) |
Du kan ikke sammenligne hardware specs direkte mellem Android devices og iOS devices (udover skærm opløsning) Det er 2 forskellige OS der udnytter hardwaren forskelligt, og der er (også indenfor Android) mange forskellige cpu/gpu producenter. En quad-core fra Qualcomm er ikke detsamme som en Quad-core fra Mediatek osv.
Du får heller ikke samme oplevelse med iPad 2 som du gør med iPad Air.
Skulle jeg vælge en Android tablet idag, ville et af mine minimumskrav være at den enten havde fået KitKat eller at jeg med sikkerhed vidste at KitKat var på vej til den. LG'en og Nexus 7 2013 har fået KitKat, jeg ved ikke hvad status er på den front for Memo Paden
|
Skrevet den: 05-August-2014 kl. 16:34
Andre nævner forskellen mellem jellybean vs kitkat som detaljer. Hvis OS betyder så meget for android tabs vil jeg slet ikke ofre så meget da de jo så forældes hurtigere ens ipads.
|
Skrevet den: 05-August-2014 kl. 17:05
formålet med at købe eks. den lidt dyrere Nexus 7 2013 er jo netop at være sikret opdateringer
forskellen mellem jelly bean og kitkat er nok minimal - men når jeg køber nyt grej foretrækker jeg det nyeste - det gælder både på hardware og software fronten. Ligesom jeg ikke idag ville købe en 2 år gammel Nexus 2012, ville jeg heller ikke købe en device med "gammel" software.
Men dit valg kan selvfølgelig være anderledes - og jelly bean er sådan set ok, du skal bare ikke gå længere tilbage.
|
Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 05-August-2014 kl. 17:23
Jeg har lige købt min tredje Tablet. En Samsung Galaxy Tab S, 10,5 " Det er den vildt hurtigste model, jeg har set indtil nu og med en helt utrolig flot skærm og tilmed med HD opløsning.
Og så kan man logge ind hver for sig i familien hvis man har brug for det.
Man kan også opdele skærmen, så man kan arbejde med flere ting samtidig.
------------- Med venlig hilsen bentpetersson
|
Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 05-August-2014 kl. 18:37
zeryus skrev:
Jeg har både en ipad air og en lg g pad 8.3, og kan sige, at den eneste "dårligere" ting ved "android" tablet'erne opstår når, du skal se film eller youtube video med bluetooth headphones/speakers, lyd og billede kommer simpelthen ud af sync og det er ret irriterende! Ipad/iOS klarer det uden problemer. |
Hov stop lige.
Det er ikke Androids fejl at lyd og billede er ude af sync. Jeg har på 4 af mine enheder ikke oplevet dette og på kones 2 er det heller ikke et problem.
------------- .....
|
Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 05-August-2014 kl. 19:15
Denne er pris stærk og vil være ganske fin at bruge. - http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/tablets-ipads/LE59410275/lenovo-ideatab-a7-50-lite-7-8-gb-tablet-sort#tab-specs
------------- .....
|
Skrevet den: 05-August-2014 kl. 19:20
Notfast skrev:
Denne er pris stærk og vil være ganske fin at bruge. - http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/tablets-ipads/LE59410275/lenovo-ideatab-a7-50-lite-7-8-gb-tablet-sort#tab-specs |
Link virker ikke, får en tom side !
|
Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 05-August-2014 kl. 20:01
Notfast skrev:
Denne er pris stærk og vil være ganske fin at bruge. http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/tablets-ipads/LE59410275/lenovo-ideatab-a7-50-lite-7-8-gb-tablet-sort#tab-specs - Link fixet
Mvh. JørgenT
|
Skrevet den: 05-August-2014 kl. 20:04
Nå jeg måtte jo prøve det selv. Så her i første omgang blev det en asus memo hd . Sidder lige og leger lidt med den nu.
|
Skrevet af: minusop
Skrevet den: 05-August-2014 kl. 20:19
Der er intet at stille op mod "æble-mafiaen" (sarkastisk - fra én der selv bruger sin Ipad hyppigt!)
Helt O.T. så har jeg set flere, i min omgangskreds, som har købt Iphones og Ipads - og som ikke udnytter potientalet, bare det mindste, men uuuhhhh ... er der ikke et æble på, så duer det jo ikke! Jeg kan så grine lidt for mig selv - tænke på markedsføring og dens værdi - og ikke mindst, at de kunne ha' gået i Harald Nyborg og købt en Denver Tablet til under en tusse...
Ak ja...
------------- Man burde egentlig vide bedre, i min alder ... burde!
|
Skrevet den: 05-August-2014 kl. 20:57
Umiddelbart er det ikke lykkes mig at få afspillet mine film fra pc til denne android tablet. Samt netflix kører ikke flydende.
|
Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 05-August-2014 kl. 22:23
Vrøvl. Ikke Androids skyld. Derimod dårlig tablet. Men det er måske også det du mener.
------------- Med venlig hilsen bentpetersson
|
Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 05-August-2014 kl. 22:30
Jakabov skrev:
Du kan også roligt købe en Memo Pad HD7, ydelsesmæssigt ligger den og Nexus 7 2012 ret tæt på hinanden, her blot en af flere anmeldelser der sammenligner lidt;
http://www.digitaltrends.com/tablet-reviews/asus-memo-pad-hd-7-review/#!bwhZfd - http://www.digitaltrends.com/tablet-reviews/asus-memo-pad-hd-7-review/#!bwhZfd
|
Jeg er ikke imponeret af ASUS Memo Pad 7 HD. Har lige sat et par op til en veninde, og iPad mini er noget kvikkere i brug, synes jeg.
Men til 888,- pr. stk. får man jo ikke en iPad.
------------- Venlig hilsen KB
|
Skrevet den: 05-August-2014 kl. 22:30
Fik film til at køre med plex. Netflix dog stadig ringe. Men det er der flere der døjer med har jeg læst
|
Skrevet den: 05-August-2014 kl. 22:33
Brixen skrev:
Jakabov skrev:
|
Jeg er ikke imponeret af ASUS Memo Pad 7 HD. Har lige sat et par op til en veninde, og iPad mini er noget kvikkere i brug, synes jeg.
|
Det er også min opfattelse sådan umiddelbart
|
Skrevet den: 06-August-2014 kl. 03:20
Jeg forstår stadig ikke meningen med at se "rigtige" film på en 7" skærm ??
Omkring Memopad HD 7, tja så får man, hvad man betaler for.
Især dens CPU (Mediatek MT8125 ARM Cortex-A7) er slet ikke af samme kaliber som f.eks. dem som bruges i Nexus 7'erne. (2012: Nvidia Tegra 3 ARM Cortex-A9 og 2013: Qualcomm Snapdragon S4
Men nok om det, du har jo foretaget dit valg, så pøj pøj med den.
|
Skrevet den: 06-August-2014 kl. 07:53
Roland skrev:
Især dens CPU (Mediatek MT8125 ARM Cortex-A7) er slet ikke af samme kaliber som f.eks. dem som bruges i Nexus 7'erne. (2012: Nvidia Tegra 3 ARM Cortex-A9 og 2013: Qualcomm Snapdragon S4
Men nok om det, du har jo foretaget dit valg, så pøj pøj med den. |
Det er nu engang rarest at drage sine egne erfaringer. :)
Grunden til jeg ville prøve memopadén af var at den iflg. flere kilder skulle være "identisk" med Nexus 7 (2012) som flere sagde god for.
Nu fik jeg afprøvet den kort i går og synes egentlig selve android brugerfladen tiltaler mig. MEN den føles altså lidt sløv. kan hænge lidt. -Ikke nær så hurtigt som min Ipad mini. Netflix kørte rigtig dårligt, ved ikke om det er selve appén eller software/hardware? Googled flere der oplevede hakken med Netflix på android.
Så jeg tror jeg vil bestille en Nexus 7 (2013) eller LG G pad 8.3
|
Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 06-August-2014 kl. 08:05
mbm1 skrev:
Roland skrev:
Men nok om det, du har jo foretaget dit valg, så pøj pøj med den. |
Det er nu engang rarest at drage sine egne erfaringer. :)
Grunden til jeg ville prøve memopadén af var at den iflg. flere kilder skulle være "identisk" med Nexus 7 (2012) som flere sagde god for.
Nu fik jeg afprøvet den kort i går og synes egentlig selve android brugerfladen tiltaler mig. MEN den føles altså lidt sløv. kan hænge lidt. -Ikke nær så hurtigt som min Ipad mini. Netflix kørte rigtig dårligt, ved ikke om det er selve appén eller software/hardware? Googled flere der oplevede hakken med Netflix på android.
Så jeg tror jeg vil bestille en Nexus 7 (2013) eller LG G pad 8.3
| Den tror jeg bestemt os du vil være mere glad for. men det med netflix er din tablet. For min kones snart 3 år gamle galaxy note 10.1 kører netflix uden problemer
|
Skrevet af: Gooferen
Skrevet den: 06-August-2014 kl. 08:19
mbm1 skrev:
jeg læser meget om gamle andoid OS, kan disse ikke opdateres som med IOS? Vil det sige ens Android OS er låst til hardwaren, elelr hvordan hænger det sammen? |
Jeg har købt to stk Asus Memo pad HD7, til ungerne, hvilke vi er rigtig godt tilfredse med, der kører flydende og batterilevetiden er helt i top.
Jeg var faktisk en tur i bilka i søndags og der havde de en enkelt model stående som noget restsalg til 400 kr, så du kan være heldig at de stadig har den.
|
Skrevet af: Gooferen
Skrevet den: 06-August-2014 kl. 08:23
Roland skrev:
Jeg forstår stadig ikke meningen med at se "rigtige" film på en 7" skærm ?? |
Det fungere nu nok, hvis man lige vil se en film færdig, mens man ligger i sengen om aftenen. Jeg har selv en SGS4 og et par bose høre telefoner og her får man faktisk et rigtig godt billede og god lyd.
Naturligvis er det sjovere at se film på 55" Plasma og 5.1 setup, men alternativt kan mobilen godt bruges :)
|
Skrevet den: 06-August-2014 kl. 09:56
Gooferen skrev:
mbm1 skrev:
jeg læser meget om gamle andoid OS, kan disse ikke opdateres som med IOS? Vil det sige ens Android OS er låst til hardwaren, elelr hvordan hænger det sammen? |
Jeg har købt to stk Asus Memo pad HD7, til ungerne, hvilke vi er rigtig godt tilfredse med, der kører flydende og batterilevetiden er helt i top.
Jeg var faktisk en tur i bilka i søndags og der havde de en enkelt model stående som noget restsalg til 400 kr, så du kan være heldig at de stadig har den. |
Hvilken Bilka er det du snakker om? deres netpris er 999 kr.
og mht flydende så må det være subjektivt. Min oplevelse var ikke at det kørte flydende.
|
Skrevet af: zeryus
Skrevet den: 06-August-2014 kl. 09:58
Notfast skrev:
zeryus skrev:
Jeg har både en ipad air og en lg g pad 8.3, og kan sige, at den eneste "dårligere" ting ved "android" tablet'erne opstår når, du skal se film eller youtube video med bluetooth headphones/speakers, lyd og billede kommer simpelthen ud af sync og det er ret irriterende! Ipad/iOS klarer det uden problemer. | Hov stop lige.
Det er ikke Androids fejl at lyd og billede er ude af sync. Jeg har på 4 af mine enheder ikke oplevet dette og på kones 2 er det heller ikke et problem. |
Ved ikke rigtig om det er h/w kombination eller Android der er skurken, men det sker på både min Android telefon og tablet.
|
Skrevet den: 06-August-2014 kl. 16:31
Har nu bestilt en lg g pad 8.3.
Så nu har jeg nemopaden til salg til højestbydende.
|
|
|