Print side | Luk vindue

LG 60PB560V erfaringer?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Plasma TV
Forumbeskrivelse: Forum for Plasma TV (PDP)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=134148
Udskrevet den: 28-April-2024 kl. 00:05


Emne: LG 60PB560V erfaringer?
Skrevet af: markomega
Emne: LG 60PB560V erfaringer?
Skrevet den: 14-August-2014 kl. 21:47
Hejsa,

Jeg er svært fristet til at investere i et LG 60PB560V efter MEGET lang tids overvejelse omkring mine præferencer (størrelse, teknologi, features etc.). TVet er stort, billigt og ganske nydeligt at se på, og forhåbentlig er genskin acceptabelt.

Men kunne man være så heldig at der sidder en eller to der allerede ejer denne model, som måske kunne vippe mig det sidste stykke ud over kanten? Eller som måske kan trække mig væk i tide? :)

Jeg hører meget gerne om konkrete erfaringer med modellen, eller andre motiverende/demotiverende udsagn.

Jeg har forsøgt at søge mig frem til informationer, både her og på google, men uden større held.

På forhånd tak!

Mvh Mark



Svar:
Skrevet af: David J
Skrevet den: 23-August-2014 kl. 01:24
Oprindeligt skrevet af markomega markomega skrev:

Hejsa,

Jeg er svært fristet til at investere i et LG 60PB560V efter MEGET lang tids overvejelse omkring mine præferencer (størrelse, teknologi, features etc.). TVet er stort, billigt og ganske nydeligt at se på, og forhåbentlig er genskin acceptabelt.

Men kunne man være så heldig at der sidder en eller to der allerede ejer denne model, som måske kunne vippe mig det sidste stykke ud over kanten? Eller som måske kan trække mig væk i tide? :)

Jeg hører meget gerne om konkrete erfaringer med modellen, eller andre motiverende/demotiverende udsagn.

Jeg har forsøgt at søge mig frem til informationer, både her og på google, men uden større held.

På forhånd tak!

Mvh Mark


Hej Mark,

Jeg overvejer også dette tv kraftigt. Har fundet det på tilbud til 4500,-

Har du allerede købt det, eller er du blevet klogere på det?


Venligst
David


Skrevet af: markomega
Skrevet den: 23-August-2014 kl. 08:28
Hej David

Jeg blev ikke meget klogere, da jeg kun kunne finde det live i elgiganten, og de viste et signal der fik det til at hakke slemt under panorering. Er dog sikker på at det var signalproblemer, da det var langt værre end normalt.

Jeg så det til 5000, så det er en god pris. Der er umiddelbart mange der mener at man får meget for pengene, på bekostning af noget sort niveau.

Jeg endte med at bestille et LG 55LA667v igår fra elgiganten til 6666. Endte op med at det sikkert var bedre til mine/familiens behov.

Beklager jeg ikke kan hjælpe mere end det.

Mvh Mark


Skrevet af: David J
Skrevet den: 23-August-2014 kl. 11:34
Hej igen,

Tak for hurtigt svar.

Jeg tror jeg prøvet at tage chancen og ser hvad det kan præstere. (Der er 45 dages returret hos Komplett hvor jeg har fundet det).






Skrevet af: hifreak
Skrevet den: 07-September-2014 kl. 19:29
Oprindeligt skrevet af David J David J skrev:

Hej igen,

Tak for hurtigt svar.

Jeg tror jeg prøvet at tage chancen og ser hvad det kan præstere. (Der er 45 dages returret hos Komplett hvor jeg har fundet det).








Hej David fik du det købt og hvordan er det? Smile


Skrevet af: David J
Skrevet den: 08-September-2014 kl. 09:55
Oprindeligt skrevet af hifreak hifreak skrev:

Oprindeligt skrevet af David J David J skrev:

Hej igen,

Tak for hurtigt svar.

Jeg tror jeg prøvet at tage chancen og ser hvad det kan præstere. (Der er 45 dages returret hos Komplett hvor jeg har fundet det).




Hej David fik du det købt og hvordan er det? Smile

Ja, jeg købte det hos Komplett.

Til 4500,- for 60 tommer er jeg fuldt ud tilfreds. Sortniveauet halter lidt i forhold til dyrere plasmaskærme (Efter at jeg har indstillet billedet korrekt). Men hvad kan man også forvente til den pris?

Jeg ville gerne købe TVet igen, hvis det stod til mig.





Skrevet af: hifreak
Skrevet den: 08-September-2014 kl. 10:59
Oprindeligt skrevet af David J David J skrev:

Oprindeligt skrevet af hifreak hifreak skrev:

Oprindeligt skrevet af David J David J skrev:

Hej igen,

Tak for hurtigt svar.

Jeg tror jeg prøvet at tage chancen og ser hvad det kan præstere. (Der er 45 dages returret hos Komplett hvor jeg har fundet det).




Hej David fik du det købt og hvordan er det? Smile

Ja, jeg købte det hos Komplett.

Til 4500,- for 60 tommer er jeg fuldt ud tilfreds. Sortniveauet halter lidt i forhold til dyrere plasmaskærme (Efter at jeg har indstillet billedet korrekt). Men hvad kan man også forvente til den pris?

Jeg ville gerne købe TVet igen, hvis det stod til mig.



 
Ok lyder fint tak for tilbagemeldingen Big smile


Skrevet af: hifreak
Skrevet den: 18-September-2014 kl. 19:34
Har bestilt tvet er der nogen der kan anbefale nogle gode indstillinger? Smile


Skrevet af: aerik
Skrevet den: 18-September-2014 kl. 20:11
Hvordan er den med refleksioner, er super fristet, men har stor vinduer der dækker omkring 200 grader af stuen.


Skrevet af: Kasper_M_A
Skrevet den: 18-September-2014 kl. 20:22
Det var dæleme mange tommer for pengene :)
Sidder med et Panasonic px80 som jeg egentlig er ganske tilfreds med...
Da jeg jo ikke er vænnet til "highend billede", vil dette mon så være et bedre billede?


Skrevet af: aerik
Skrevet den: 19-September-2014 kl. 19:09
Og kan det virkelig passe, at der kun er en hdmiport?


Skrevet af: hifreak
Skrevet den: 19-September-2014 kl. 19:31
Det ser faktisk sådan ud i forhold til billeder på Lgs hjemmeside.


Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 20-September-2014 kl. 18:16
4500kr er godt lidt for så meget skærm. Det er jo mindre end en dårlig led på 40 tommer.

-------------
.....


Skrevet af: towli
Skrevet den: 21-September-2014 kl. 17:23
Købte 60" "smart-tv" versionen (60PB5660V) til 6000,-
Kommer fra et Pionneer 50" Pdp-80x. Jeg er ovenud tilfreds. Så The Hobbit i Full HD og har ikke set så flotte billeder før. Lyden er ok og smart-tv -funktionen med at streame fra sin Pc fungerer rigtig godt.
Kan kun anbefale denne. Evt som Bro indtil 60+ bliver til at betale i OLED version.

/T


Skrevet af: aerik
Skrevet den: 21-September-2014 kl. 20:47
Oprindeligt skrevet af towli towli skrev:

Købte 60" "smart-tv" versionen (60PB5660V) til 6000,-
Kommer fra et Pionneer 50" Pdp-80x. Jeg er ovenud tilfreds. Så The Hobbit i Full HD og har ikke set så flotte billeder før. Lyden er ok og smart-tv -funktionen med at streame fra sin Pc fungerer rigtig godt.
Kan kun anbefale denne. Evt som Bro indtil 60+ bliver til at betale i OLED version.

/T


Tak for input, hvordan med refleksioner?


Skrevet af: towli
Skrevet den: 21-September-2014 kl. 21:55
Det er rigtignok, at man til dels kan spejle sig i skærmen, hvis rummet er meget lyst og der er meget mørke billeder på skærmen. -Jeg vil tro, at det er svært at undgå på så stor en flade (?) Det var enormt lækkert Fck-Brøndby i dag, lyse billeder og næsten projektoragtig størrelse ;).


Skrevet af: aerik
Skrevet den: 22-September-2014 kl. 08:53
Nå, kom til at bestille et. Er det helt skidt, ryger den i soveværelset eller i herreværelset :)


Skrevet af: towli
Skrevet den: 22-September-2014 kl. 09:14
Jeg er sq spændt på hvad du mener om det. "Smart" eller "alm"?


Skrevet af: aerik
Skrevet den: 22-September-2014 kl. 12:28
Almindeligt. Har brugt smartdelen en håndfuld gange på det nuværende tv. Bruger Apple tv i stedet.


Skrevet af: aerik
Skrevet den: 25-September-2014 kl. 13:22
så kom den, umiddelbart et ganske fornuftigt billede, men er ikke indstillet endnu. Dog er der lidt plasma buzz og den er meget refleksiv i forhold til mit gamle tv.


Skrevet af: aerik
Skrevet den: 25-September-2014 kl. 21:34
Hvilke indstillinger kører i med?


Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 25-September-2014 kl. 21:42
Kan jeg lokke nogen af jer til at tage nogle billeder af den fra forskellige vinkler? Specielt siden.


Skrevet af: aerik
Skrevet den: 26-September-2014 kl. 07:15
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Kan jeg lokke nogen af jer til at tage nogle billeder af den fra forskellige vinkler? Specielt siden.


Betragtningsvinkler eller udseende?


Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 27-September-2014 kl. 00:56
Udseende :-)


Skrevet af: hifreak
Skrevet den: 28-September-2014 kl. 00:01
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Hvilke indstillinger kører i med?


Kunne også være interesseret i at høre om nogen har fundet noget på nettet Smile


Skrevet af: Jørgensen
Skrevet den: 29-September-2014 kl. 23:00
@mkirkelund

Her kan ses nogle store billeder af LG 60PB560V - også fra siden.

https://www.baur.de/lg-60pb560v-151-cm-60-zoll-1080p-full-hd-plasma-fernseher/pref-AKL10034228464@BaurDe-Shop/artikel/baur-de - https://www.baur.de/lg-60pb560v-151-cm-60-zoll-1080p-full-hd-plasma-fernseher/pref-AKL10034228464@BaurDe-Shop/artikel/baur-de

Mvh. Jørgensen


Skrevet af: towli
Skrevet den: 29-September-2014 kl. 23:04
Ja de ligner sq meget godt ;)


Skrevet af: David J
Skrevet den: 30-September-2014 kl. 11:13
Der kommer lige et forsinket svar fra mig, (Jeg skrev i tråden på side1).

Jeg har også købt TVet ja og er 100 % tilfreds til prisen.

Angående indstillinger, så synes jeg ikke der var en passende profil. Jeg har så indstillet min egen "Expert 1" som er langt bedre i min optik.
Som standard står mange af de andre profiler for kontrastfyldte, så de mørke områder bare ender ud i ren sort.

Ja sortniveauet halter lidt, men hvad kan man forvente af et TV til den pris?
Farverne er jeg positive over, der fremstår naturlige.

(Jeg snakker udelukkende om indstillingerne til film).



Der er kun 1 hdmi indgang, men jeg bruger denne splitter fra da jeg havde en projektor tidligere også kun med 1 indgang:

https://www.google.dk/search?q=Belkin+F3Y044BF&sourceid=ie7&rls=com.microsoft:da-DK:IE-Address&ie=&oe=&gws_rd=cr,ssl&ei=fXUqVOnWO4m_PK7ygZAK

Så slipper man endda for at skifte rundt, da den registrere når der kommer et nyt signal og automatisk skifter hdmi indgang.




Skrevet af: hifreak
Skrevet den: 30-September-2014 kl. 11:43
Oprindeligt skrevet af David J David J skrev:

Der kommer lige et forsinket svar fra mig, (Jeg skrev i tråden på side1).

Jeg har også købt TVet ja og er 100 % tilfreds til prisen.

Angående indstillinger, så synes jeg ikke der var en passende profil. Jeg har så indstillet min egen "Expert 1" som er langt bedre i min optik.
Som standard står mange af de andre profiler for kontrastfyldte, så de mørke områder bare ender ud i ren sort.

Ja sortniveauet halter lidt, men hvad kan man forvente af et TV til den pris?
Farverne er jeg positive over, der fremstår naturlige.

(Jeg snakker udelukkende om indstillingerne til film).



Der er kun 1 hdmi indgang, men jeg bruger denne splitter fra da jeg havde en projektor tidligere også kun med 1 indgang:

https://www.google.dk/search?q=Belkin+F3Y044BF&sourceid=ie7&rls=com.microsoft:da-DK:IE-Address&ie=&oe=&gws_rd=cr,ssl&ei=fXUqVOnWO4m_PK7ygZAK

Så slipper man endda for at skifte rundt, da den registrere når der kommer et nyt signal og automatisk skifter hdmi indgang.


 
Vil du prøve at dele dine indstillinger med os? Har kun fundet noget på storebroderen, men den har noget mere der kan pilles ved som lillebroderen ikke har.


Skrevet af: David J
Skrevet den: 30-September-2014 kl. 11:49
Oprindeligt skrevet af hifreak hifreak skrev:

Oprindeligt skrevet af David J David J skrev:

Der kommer lige et forsinket svar fra mig, (Jeg skrev i tråden på side1).

Jeg har også købt TVet ja og er 100 % tilfreds til prisen.

Angående indstillinger, så synes jeg ikke der var en passende profil. Jeg har så indstillet min egen "Expert 1" som er langt bedre i min optik.
Som standard står mange af de andre profiler for kontrastfyldte, så de mørke områder bare ender ud i ren sort.

Ja sortniveauet halter lidt, men hvad kan man forvente af et TV til den pris?
Farverne er jeg positive over, der fremstår naturlige.

(Jeg snakker udelukkende om indstillingerne til film).



Der er kun 1 hdmi indgang, men jeg bruger denne splitter fra da jeg havde en projektor tidligere også kun med 1 indgang:

https://www.google.dk/search?q=Belkin+F3Y044BF&sourceid=ie7&rls=com.microsoft:da-DK:IE-Address&ie=&oe=&gws_rd=cr,ssl&ei=fXUqVOnWO4m_PK7ygZAK

Så slipper man endda for at skifte rundt, da den registrere når der kommer et nyt signal og automatisk skifter hdmi indgang.




 

Vil du prøve at dele dine indstillinger med os? Har kun fundet noget på storebroderen, men den har noget mere der kan pilles ved som lillebroderen ikke har.


Ja, kan jeg sagtens.
Men kan nok ikke nå, at skrive det ned i dag.
Jeg sørger for, at nok skrive dem ned ned over de næste par dage og poster herinde når det er.


Skrevet af: hifreak
Skrevet den: 30-September-2014 kl. 11:53

Det er helt ok tak Thumbs Up



Skrevet af: SmasherDK
Skrevet den: 30-September-2014 kl. 12:33
Overvejer meget kraftigt at skifte vores ene "stue-tv" ud med dette tv.
Det er en ældre panasonic p42x10, altså den billige model fra 2009.

Går ud fra dette tv på alle områder er mindst lige så godt og bedre?

Kan høre i synes sort-niveauet halter lidt...   men hvordan er det mon sammenlignet med et ældre billigt panasonic plasma? :)


Skrevet af: aerik
Skrevet den: 06-Oktober-2014 kl. 16:49
Oprindeligt skrevet af David J David J skrev:

Oprindeligt skrevet af hifreak hifreak skrev:

Oprindeligt skrevet af David J David J skrev:

Der kommer lige et forsinket svar fra mig, (Jeg skrev i tråden på side1).

Jeg har også købt TVet ja og er 100 % tilfreds til prisen.

Angående indstillinger, så synes jeg ikke der var en passende profil. Jeg har så indstillet min egen "Expert 1" som er langt bedre i min optik.
Som standard står mange af de andre profiler for kontrastfyldte, så de mørke områder bare ender ud i ren sort.

Ja sortniveauet halter lidt, men hvad kan man forvente af et TV til den pris?
Farverne er jeg positive over, der fremstår naturlige.

(Jeg snakker udelukkende om indstillingerne til film).



Der er kun 1 hdmi indgang, men jeg bruger denne splitter fra da jeg havde en projektor tidligere også kun med 1 indgang:

https://www.google.dk/search?q=Belkin+F3Y044BF&sourceid=ie7&rls=com.microsoft:da-DK:IE-Address&ie=&oe=&gws_rd=cr,ssl&ei=fXUqVOnWO4m_PK7ygZAK

Så slipper man endda for at skifte rundt, da den registrere når der kommer et nyt signal og automatisk skifter hdmi indgang.




 

Vil du prøve at dele dine indstillinger med os? Har kun fundet noget på storebroderen, men den har noget mere der kan pilles ved som lillebroderen ikke har.


Ja, kan jeg sagtens.
Men kan nok ikke nå, at skrive det ned i dag.
Jeg sørger for, at nok skrive dem ned ned over de næste par dage og poster herinde når det er.


Ikke for at være et utålmodigt skarn, men vil bare rigtigngerne prøve andres indstillinger, til et udgangspunkt. Er rigtig ringe til selv at lave indstillinger.


Skrevet af: hifreak
Skrevet den: 06-Oktober-2014 kl. 17:21
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Oprindeligt skrevet af David J David J skrev:

Oprindeligt skrevet af hifreak hifreak skrev:

Oprindeligt skrevet af David J David J skrev:

Der kommer lige et forsinket svar fra mig, (Jeg skrev i tråden på side1).

Jeg har også købt TVet ja og er 100 % tilfreds til prisen.

Angående indstillinger, så synes jeg ikke der var en passende profil. Jeg har så indstillet min egen "Expert 1" som er langt bedre i min optik.
Som standard står mange af de andre profiler for kontrastfyldte, så de mørke områder bare ender ud i ren sort.

Ja sortniveauet halter lidt, men hvad kan man forvente af et TV til den pris?
Farverne er jeg positive over, der fremstår naturlige.

(Jeg snakker udelukkende om indstillingerne til film).



Der er kun 1 hdmi indgang, men jeg bruger denne splitter fra da jeg havde en projektor tidligere også kun med 1 indgang:

https://www.google.dk/search?q=Belkin+F3Y044BF&sourceid=ie7&rls=com.microsoft:da-DK:IE-Address&ie=&oe=&gws_rd=cr,ssl&ei=fXUqVOnWO4m_PK7ygZAK - https://www.google.dk/search?q=Belkin+F3Y044BF&sourceid=ie7&rls=com.microsoft:da-DK:IE-Address&ie=&oe=&gws_rd=cr,ssl&ei=fXUqVOnWO4m_PK7ygZAK

Så slipper man endda for at skifte rundt, da den registrere når der kommer et nyt signal og automatisk skifter hdmi indgang.




 

Vil du prøve at dele dine indstillinger med os? Har kun fundet noget på storebroderen, men den har noget mere der kan pilles ved som lillebroderen ikke har.


Ja, kan jeg sagtens.
Men kan nok ikke nå, at skrive det ned i dag.
Jeg sørger for, at nok skrive dem ned ned over de næste par dage og poster herinde når det er.


Ikke for at være et utålmodigt skarn, men vil bare rigtigngerne prøve andres indstillinger, til et udgangspunkt. Er rigtig ringe til selv at lave indstillinger.


Det vil jeg give dig ret i er heller ikke nogen ørn til det og der er ret megt man kan "rode med" synes ikke det gør det nemmere Wink


Skrevet af: towli
Skrevet den: 06-Oktober-2014 kl. 19:28
http://www.cnet.com/products/lg-60pa6500/user-reviews/


Skrevet af: aerik
Skrevet den: 12-Oktober-2014 kl. 21:54
Som i kan se her, så er jeg ikke så glad for tv'et længere.
%20 - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=135476&title=lg-60pb560v-ujvnhed-i-billede


Skrevet af: SmasherDK
Skrevet den: 12-Oktober-2014 kl. 22:00
Tror du har været uheldig så, og kan højst sandsynligt få det byttet.

Jeg har selv fået det i fredags...  og har kun finjusteret en lille smule.. har ikke kørt AVS HD 709 igennem endnu.

Men indtil videre er jeg fuldt ud tilfreds...  Dog er sort niveau dårligere end på det gamle X10 fra Panasonic.

Men det skulle nok kunne holde 3-4 år, indtil OLED bliver rigtig interessant :-)
Der er forresten også 3 års garanti på tv'et, kom jeg til at se.


Skrevet af: aerik
Skrevet den: 12-Oktober-2014 kl. 22:04
Oprindeligt skrevet af SmasherDK SmasherDK skrev:

Tror du har været uheldig så, og kan højst sandsynligt få det byttet.

Jeg har selv fået det i fredags...  og har kun finjusteret en lille smule.. har ikke kørt AVS HD 709 igennem endnu.

Men indtil videre er jeg fuldt ud tilfreds...  Dog er sort niveau dårligere end på det gamle X10 fra Panasonic.

Men det skulle nok kunne holde 3-4 år, indtil OLED bliver rigtig interessant :-)
Der er forresten også 3 års garanti på tv'et, kom jeg til at se.


Tager snakken med komplett i morgen, så må jeg se, hvad de siger.



Print side | Luk vindue