Hjælp! MacBook Pro skærmproblemer
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: PC hardware & software
Forumbeskrivelse: Hardware & software, men ikke HTPC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=135045
Udskrevet den: 15-Februar-2025 kl. 19:24
Emne: Hjælp! MacBook Pro skærmproblemer
Skrevet af: Mads A
Emne: Hjælp! MacBook Pro skærmproblemer
Skrevet den: 23-September-2014 kl. 08:28
Hej Recordere
Min MacBook Pro lavede imorges nogle fejl på skærmen??
Nogen der har en idé om, hvad der kan være problemet?
Mvh Mads
|
Svar:
Skrevet af: Jakabov
Skrevet den: 23-September-2014 kl. 08:46
Kunne godt ligne at grafikkortet er færdigt.
|
Skrevet af: meta
Skrevet den: 23-September-2014 kl. 08:59
Hvilken model er det?
------------- + 70 positive handler!
|
Skrevet den: 23-September-2014 kl. 09:10
meta skrev:
Hvilken model er det? |
Det er denne model:
http://www.everymac.com/systems/apple/macbook_pro/specs/macbook-pro-core-i7-2.2-15-early-2011-unibody-thunderbolt-specs.html
|
Skrevet den: 23-September-2014 kl. 09:10
Min blæser går også helt amok og den bliver ekstrem varm - selvom den ikke bliver brugt... Men lige nu er der ingen problemer med skærmbilledet ![Confused Confused](smileys/smiley5.gif) ![Confused Confused](smileys/smiley5.gif)
|
Skrevet af: Jakabov
Skrevet den: 23-September-2014 kl. 09:29
Du siger det næsten selv. Det er højst sandsynligt støv der har samlet sig i blæserne som gør at den ikke kan komme af med varmen og giver glitches som på billedet. Du skal have den skilt ad og blæst igennem, fx med trykluft på dåse.
|
Skrevet af: Potter
Skrevet den: 23-September-2014 kl. 09:52
Prøv 2 ting: Sæt din macpro til også at benytte dit intel grafikkort "automatisk skift af grafikfunktion"
i Activity monitor under energi kan du se hvilke programer der kræver kraftig GPU "JA/NEJ" prøv at køre med programmer der ikke kræver særlig meget GPU rendering og så se om din maskine køre uden problemer. Det er ikke en holdbar løsning, men du kan måske arbejde videre på den. Hvis din macpro er med AMD/ATI GPU kort, dem har der været problemer med måske pga. varme.
2. Prøv at slå wifi fra og eller at evt. gå op på 5Ghz. jeg ved at flere har haft problemer med flickering, men det er godt nok på retina 2012 model.
------------- 4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
Skrevet den: 23-September-2014 kl. 10:07
Skrevet den: 23-September-2014 kl. 10:17
Ser desværre ud til, at du langt fra er den eneste: https://discussions.apple.com/thread/4766577?start=0&tstart=0
|
Skrevet den: 23-September-2014 kl. 10:26
meta skrev:
Ser desværre ud til, at du langt fra er den eneste: https://discussions.apple.com/thread/4766577?start=0&tstart=0
|
Er så heldig at jeg har udvidet elektronik på min indbo - skal jeg gå videre med det eller?
Mvh Mads
|
Skrevet den: 23-September-2014 kl. 10:31
Det ville jeg gøre. Har også selv elektronikforsikring og der er kun 500,- i selvrisiko
|
Skrevet den: 23-September-2014 kl. 10:32
meta skrev:
Det ville jeg gøre. Har også selv elektronikforsikring og der er kun 500,- i selvrisiko |
Skal jeg have fat i Apple først eller bare tage kontakt til mit forsikringsselskab (Topdk)
|
Skrevet den: 23-September-2014 kl. 10:38
Forsikringen - så finder de reperatør
|
Skrevet af: ThomasP
Skrevet den: 23-September-2014 kl. 12:26
Samme model (blot med 2 GHz processor) og stort set samme problem. Det opstod efter jeg havde opgraderet fra de oprindelige 4 GB RAM til 16 GB RAM og sat en SDD HHD i. Det kom først et godt stykke tid efter.
Min arbejdsplads, som ejer computeren, konstaterede at skærmkortet var gået og købte en ny computer til mig. Jeg monterede original RAM og HDD og afleverede den defekte maskine tilbage.
Og nu kommer så den sjove del af historien: Jeg fik på et tidspunkt brug for en ekstra computer og bad om at få lov til at låne den gamle maskine, som fortsat stod på en hylde. Og da jeg startede den, virkede skærmkortet uden problemer! Fedt nok - i med 16 GB RAM og SDD disk igen. For blot at konstatere, at skærmkortet kort efter gik ned igen. Et skift til de originale dele hjalp ikke - med det samme. Men efter et stykke tid er billedet blevet normalt igen. Mystisk.
Så skynd dig at få den repareret på forsikringen, men jeg ville overveje, om jeg kunne nøjes med 8 GB RAM.
|
Skrevet den: 23-September-2014 kl. 14:01
Min er også monteret med SSD...
Hvad er Jeres bud på hvad der er "gået" på den - det som jeg skal fortælle forsikringen?
Mvh Mads
|
Skrevet af: ClausJ
Skrevet den: 23-September-2014 kl. 15:37
Mads A skrev:
Min er også monteret med SSD...
Hvad er Jeres bud på hvad der er "gået" på den - det som jeg skal fortælle forsikringen?
Mvh Mads |
Du skriver vel bare som det er, at der er problemer med skærmbilledet - så finder Apple-værkstedet ud af om det er skærm, systemboard eller grafikkort.
------------- Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub
|
Skrevet af: Steen6400
Skrevet den: 23-September-2014 kl. 19:15
Mads A skrev:
|
Du skal nok lige læse hvad de skriver med småt. Jeg havde en sag med en fryser og da sagde de at de kun dækkede mod kortslutning, så da der stadig var gang i min kompressor var der ingen dækning.
------------- LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
|
Skrevet af: ClausJ
Skrevet den: 23-September-2014 kl. 22:00
Steen6400 skrev:
Mads A skrev:
<span style="line-height: 1.4;">Hvad er Jeres bud på hvad der er "gået" på den - det som jeg skal fortælle forsikringen? </span> |
Du skal nok lige læse hvad de skriver med småt. Jeg havde en sag med en fryser og da sagde de at de kun dækkede mod kortslutning, så da der stadig var gang i min kompressor var der ingen dækning. | Det er ikke nødvendigt på en elektronikdækning
------------- Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub
|
|