Print side | Luk vindue

Mapperne billeder og film på Mac

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: PC hardware & software
Forumbeskrivelse: Hardware & software, men ikke HTPC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=135074
Udskrevet den: 15-Februar-2025 kl. 19:59

Emne: Mapperne billeder og film på Mac
Skrevet af: ChristianTT
Emne: Mapperne billeder og film på Mac
Skrevet den: 24-September-2014 kl. 13:11
Hej Recordere..

Min mac er ved at være godt fyldt, og så gik jeg mapperne igennem.

Det viser sig at billeder og film mappen indeholder 8000 billeder og en masse film. Hvordan kan det være at der har samlet sig over 100 GB i de to mapper, når jeg bruger iPhoto til hjemmevideo og mine billeder.

Det kommer vel ikke til at gå ud over mit iPhoto bibliotek hvis jeg sletter dem ?

Bruges de til noget ? de fylder næste 1/2 delen af harddisken ?

De ligger i restore/restore_391_mcf_dataien mappe og andre med samme stil navn. Nogle ligger også i Dropbox og Box sync.

Mvh
Christian

Svar:
Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 24-September-2014 kl. 13:31
Dit iPhoto bibliotek ligger i Billeder mappen.

De restore mapper ved jeg ikke hvad er. Du har ikke kørt et eller andet restore program på et tidspunkt?

Skrevet af: ChristianTT
Skrevet den: 24-September-2014 kl. 13:39
Ikke mig bekendt, men jeg har flyttet mit iPhoto bibliotek til en ekstern disk pga af pladsmangel, så det undrer mig at der ligger så meget

Skrevet af: bruger udmeldt 23
Skrevet den: 24-September-2014 kl. 15:46
Har du et billedbehandlingsprogram, som evt. automatisk gemmer originalbilledet, hvis du redigerer i billedet?

Lidt ligesom i programmet Photogallery til PC. Når man lukker billedet efter redigering, gemmes originalbilledet i en mappe, således at det kan gendannes herfra - dog overskrives det redigerede billede ikke, da originalen er blevet omdøbt automatisk.

Skal lige bemærke, at jeg INTET kender til MAC...

Print side | Luk vindue