Print side | Luk vindue

Brugt center med udskiftet diskant - No go?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=135115
Udskrevet den: 26-Februar-2025 kl. 00:06

Emne: Brugt center med udskiftet diskant - No go?
Skrevet af: Juiceren
Emne: Brugt center med udskiftet diskant - No go?
Skrevet den: 26-September-2014 kl. 09:37
Hej alle.
Er ikke helt sikker på hvor denne tråd skal placeres - så jeg satser på Surround da det omhandler en center højtaler.

Jeg har fundet en brugt B&W HTM62 center på nettet som jeg overvejer at købe.
Den er 4 år gammel, der er kvittering på den osv.

The downside? Sælger siger at den har fået udskiftet diskanten.

Så er det jo man bliver lidt nervøs (jeg gør i hvert fald), for hvorfor skulle man have behov for at skifte diskanten i løbet af 4 år.... Det jeg frygter mest er jo at den er blevet overspillet, så hvad med de 2 andre enheder i den, har de mon taget skade... 

Det er selvfølgelig en del "hvad nu hvis" - Men det jeg gerne ville høre fra jer var: Hvad ville I gøre i sådan en situation? 

-------------
Sonos Beam + Sub + 2x One SL - LG C8 55" - Nvidia Shield 2015

Svar:
Skrevet af: Snigerdis
Skrevet den: 26-September-2014 kl. 09:50
Jeg ville nok starte med at spørge sælger om hvorfor diskanten er blevet skiftet.

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=122361&title=snigerdis-stuebio-50" rel="nofollow - Samsung 49Q60R, Pioneer VSX-922, Scansonic S5/S6/S4, XTZ sub 8.16/8.17, Seagate Pers. Cloud 3TB, Chromecast 2

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 26-September-2014 kl. 10:15
Jeg ville være mere nervøs hvis han ikke oplyste om udskiftningen. Tag et grundigt lyt og kig på højttaleren. Er der mislyde især ved høj styrke. Bevæger membraner sig frit ind og ud, når der trykkes forsigtigt på hele membranen. Er stoframme molestreret. Er der skader på kabinet?

Enkelte brugsspor er ok. Men hvis hele højttaleren bærer præg af misligholdelse, vil jeg holde mig væk. Ligeledes hvis enhederne ikke fremstår som nye og uden mislyde ved trykketesten.

Skrevet af: Juiceren
Skrevet den: 26-September-2014 kl. 11:32
Det skyldes at den oprindelige diskant havde fået et tryk, og derfor er den blevet udskiftet af HFK.
Så det er måske okay, og dine (Kampus) råd lyder fornuftige. 

-------------
Sonos Beam + Sub + 2x One SL - LG C8 55" - Nvidia Shield 2015

Print side | Luk vindue