Print side | Luk vindue

Rookie skal há tv :-)

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=13513
Udskrevet den: 22-Februar-2025 kl. 15:23

Emne: Rookie skal há tv :-)
Skrevet af: David P
Emne: Rookie skal há tv :-)
Skrevet den: 17-Juli-2006 kl. 19:39
Hej derude

Jeg står i den situation, at jeg har besluttet mig for at forkæle mig selv om kæresten med et nyt LCD fjernsyn - mit første af slagsen.

Jeg har et budget der lyder på omkring 11k, og har indtil nu seriøst set på 2 modeller, nemlig Sony's KLD 32V2000, og Samsung's LE-32M61B.

Er der nogle af jer der kan give mig nogle pros og cons for de to modeller - eller måske anbefale en helt 3. ?

Jeg er lidt hooked på Sony'en - i min verden er Sony = kvalitet, og det har da også indbygget digital tuner, men har også hørt at Samsung giver god kvalitet for pengene.

Alle kommentarer tages imod med kyshånd!

Svar:
Skrevet af: Triffid
Skrevet den: 17-Juli-2006 kl. 20:23
well kan kun sige at V2000 ifølge diverse fora lyder ret lækker...

Ville selv gerne have 40" versionen, men er ikke helt klar til at ofre så mange penge på teknologien pt.

-------------
Mvh. Martin L

Skrevet af: Langemor84
Skrevet den: 17-Juli-2006 kl. 20:28

David P.

Hvad med Toshiba's 66'er. Den er på fælleskøb lige nu til 8499,-.

Skrevet den: 17-Juli-2006 kl. 20:37
Oprindeligt skrevet af Langemor84 Langemor84 skrev:

David P.

Hvad med Toshiba's 66'er. Den er på fælleskøb lige nu til 8499,-.

Kunne også være en mulighed
8500 er da i hvert fald en fornuftig pris..     

Edit: Nu har jeg lige chekket Hifipriser - det er da ikke meget man ka hente på 37" Toshiba'en - faktisk er fælleskøbprisen næsten 1000,- dyrere end på hifipriser.     

Skrevet den: 17-Juli-2006 kl. 20:42
Oprindeligt skrevet af Triffid Triffid skrev:

well kan kun sige at V2000 ifølge diverse fora lyder ret lækker...

Ville selv gerne have 40" versionen, men er ikke helt klar til at ofre så mange penge på teknologien pt.

Jeg har også kun læst positivt om den indtil videre, men det kunne jo være at man kunne få en mere nuanceret beskrivelse af den herinde

Skrevet af: Wuffer
Skrevet den: 17-Juli-2006 kl. 20:54
Det er også 32" Toshen der er penge at hente på. Tror ikke den findes billigere end hos TC.

Skrevet den: 18-Juli-2006 kl. 09:15
Lige et andet spørgsmål.

Jeg bor i lejlighed med TDC kabeltv tilslutning - vil dette betyde at jeg praktisk talt ingen fordel får ved Sony'ens digitalt tuner (DVB-T(?))?
Kan jeg investere i en lille stueantenne og derigennem få udbytte af den?

Jeg har fået fortalt tidligere, at jeg burde gå efter et tv med digital tuner for et "fremtidssikre" mig, men er du gal hvor er det noget af en jungle at bevæge sig ud i

Skrevet af: lahan
Skrevet den: 18-Juli-2006 kl. 09:19

Oprindeligt skrevet af David P David P skrev:

Lige et andet spørgsmål.

Jeg bor i lejlighed med TDC kabeltv tilslutning - vil dette betyde at jeg praktisk talt ingen fordel får ved Sony'ens digitalt tuner (DVB-T(?))?

Jeg har fået fortalt tidligere, at jeg burde gå efter et tv med digital tuner for et "fremtidssikre" mig, men er du gal hvor er det noget af en jungle at bevæge sig ud i

Ja umiddelbart ingen fordel ved DVB-T.

Du skulle hellere købe en selector til 200kr/år, det vil give et bedre billede.

Skrevet den: 18-Juli-2006 kl. 09:39
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Lige et andet spørgsmål.

Ja umiddelbart ingen fordel ved DVB-T.

Du skulle hellere købe en selector til 200kr/år, det vil give et bedre billede.

Hvilken selectorpakke vil du da anbefale?

Skrevet af: outzen
Skrevet den: 18-Juli-2006 kl. 10:26

[/QUOTE]

[/QUOTE]

Du behøver ikke nødvendigvis at tage en selectorpakke med.

Fordelen ved at købe en selector (alm. ca 1300,- kr. og High Defenition ca. 2500,- kr.) er at du får mere udbytte (klarere billede + nogle få kanaler (DR og nogle tyske + evt. lidt flere) i det rigtige 16:9 format).

Der er helt sikkert nogle der ved meget mere om det en mig

Du kan så efterflgd. "nøjes" med at betale en kortafgift på ca. 200 kr. om året for din selector. Læs mere på tdc.dk

Læs dog også indlæggene herinde om alle de problemer der er med HD selectoren fra TDC.

Mvh. Henrik

Skrevet den: 18-Juli-2006 kl. 10:43
Oprindeligt skrevet af outzen outzen skrev:

[/QUOTE]

Du behøver ikke nødvendigvis at tage en selectorpakke med.

Fordelen ved at købe en selector (alm. ca 1300,- kr. og High Defenition ca. 2500,- kr.) er at du får mere udbytte (klarere billede + nogle få kanaler (DR og nogle tyske + evt. lidt flere) i det rigtige 16:9 format).

Der er helt sikkert nogle der ved meget mere om det en mig

Du kan så efterflgd. "nøjes" med at betale en kortafgift på ca. 200 kr. om året for din selector. Læs mere på tdc.dk

Læs dog også indlæggene herinde om alle de problemer der er med HD selectoren fra TDC.

Mvh. Henrik

[/QUOTE]
Okay - så er jeg med
Det er dog ifølge tråden ikke lutter småting der er i vejen med den nye HD-selector...Det kunne være man skulle vente på en softwareopdatering før man investerer i den.     

Skrevet af: kasperkopping
Skrevet den: 18-Juli-2006 kl. 13:47

Ellers køb en alm selector nu, og vent med at købe en HD selector til HD for alvor slår igennem om nogle år...

1300 kr kræver ikke megen opsparing. Jeg kan også klart anbefale af købe selector og give de 200 (eller 199 kr) om året for det. Jeg har set et flimmerfrit, tåleligt billede på selv de de største skodfjernsyn fra Aldi med en selector - og snakker vi de tv, du overvejer, vil det sikkert blive helt perfekt...

Skrevet den: 18-Juli-2006 kl. 14:56
Jamen så vil jeg da klart overveje at købe en!
Foregår det altid igennem TDC eller kan man være heldig at finde en selectorbox billigere andre stedet?

Jeg har en gammel krejler gemt i mig

Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 18-Juli-2006 kl. 15:09

Jamen så vil jeg da klart overveje at købe en!
Foregår det altid igennem TDC eller kan man være heldig at finde en selectorbox billigere andre stedet?

Jeg har en gammel krejler gemt i mig

Der er som regel nogle stykker til salg på http://www.dba.dk - www.dba.dk  (brugt). Husk at den "nye" model hedder Sagem 60 ("nye" = bortset fra HD Selector).

Selectorkortet skal du købe af TDC, da det ikke kan overdrages (kortet som sådan koster ikke noget, men der er en årlig abonnementsbetaling på 199 kr).

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Skrevet af: kasperkopping
Skrevet den: 18-Juli-2006 kl. 15:32

Apropos selector - jeg købte en selector for nogle år siden, som stod ubrugt i 2 år.

For et år siden tog jeg den så i brug igen og købte det famøse kort til 199 kr... men siden da har jeg fået en opkrævning på 15 kr fra TDC på et girokort og da jeg ikke betalte, fik jeg endnu en opkrævning.

Er der nogen der ved, hvad denne afgift er? For det bliver man da ikke oplyst om ved købet af kortet?

Print side | Luk vindue