Print side | Luk vindue

Streaming til ATV3 starter ikke længere automatisk

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Smart TV
Forumbeskrivelse: Smart TV, Google TV, Apple TV, Microsoft TV og andre indholdstjenester til TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=135205
Udskrevet den: 08-Februar-2025 kl. 06:06

Emne: Streaming til ATV3 starter ikke længere automatisk
Skrevet af: ka-bang
Emne: Streaming til ATV3 starter ikke længere automatisk
Skrevet den: 30-September-2014 kl. 14:57
Hej!

Efter seneste opdatering til Apple-TV kom for en uge eller to siden, har jeg ikke længere kunnet få mit ATV 3 til at starte automatisk, når jeg vil starte en stream fra f.eks. en iPad. Det er som om, det ikke giver sig til kende. Airplay-muligheden er ikke synlig på iPad'en, med mindre jeg manuelt tænder for ATV først. Og tidligere har det altid været muligt fra stand-by tilstanden. Jeg har rodet indstillingerne på ATV igennem, men kan ikke finde noget suspekt. Er der nogen, der kan hjælpe?

Svar:
Skrevet af: zeryus
Skrevet den: 30-September-2014 kl. 16:46
Som jeg har læst på diverse fora, tyder det på, at "wake-up from standby" virker kun hvis du kører med Wifi. 

Skrevet den: 30-September-2014 kl. 21:10
O.k., tak for svar. Jeg har godt hørt at der nu er den direkte forbindelsesmulighed uden om wifi, men jeg troede, jeg fortsat var på det. Jeg kiggede i indstillingerne igen, men jeg kunne ikke finde nogen mulighed for at tvinge ATV'et til at forbinde via wifi. Det ser ud til fortsat at være forbundet via ethernet (kablet til routeren). Hvordan mon man gør det?

Skrevet af: Jwin
Skrevet den: 30-September-2014 kl. 21:21
Tag kablet ud..... Og konfigurer WiFi. Jeg er ramt af samme problem som dig, men bliver på kabel da det er mere stabilt. Men det er da pænt irriterrende, man skal finde fjernbetjeningen frem for at vække kræet..

I øvrigt, på min iPad kommer AirPlay symbolet frem i det pågældende program, når ATV er blevet vækket. Men jeg kan ikke vælge AirPlay når jeg trykker på ikonet. Der er bare et blåt flueben ved iPad. Jeg må så trække menuen op nedefra, der kan jeg så vælge AirPlay. Ret irriterrende. Oplever du det samme?

J

Skrevet af: Jwin
Skrevet den: 30-September-2014 kl. 21:36
Man kan i øvrigt ikke vække en sovende ATV med fjernbetjeningen, hvis ens fjernbetjening er Apples egen Remote App på en iPad.

Ah, Apple. Det er vist en ommer.

Skrevet den: 02-Oktober-2014 kl. 09:48
Jeg prøvede at trække ethernetkablet ud og konfigurere wifi. Så kunne jeg godt vække den slumrende kæmpe.

Det spøjse er, at jeg så forbandt via kabel igen, satte ATV på standby, og nu virker "wake-up from standby" sør'me alligevel!

AirPlay fungerer fint for mig nogle stedet, f.eks. i DR's app. Symbolet er synligt, og jeg kan vælge at sætte flueben ud for ATV. Ved streaming fra andre kilder kan jeg dog også som dig nogle gange opleve, at jeg skal benytte muligheden via at trække menuen op nedefra.

Skrevet af: fairyanna
Skrevet den: 31-December-2014 kl. 11:27
Du kan via unblock us side ændre region, så du skal vel bare opdatere region til DK når du vil bruge DR?

-------------
If you are looking for fast success in http://www.pass4sure.co.uk/CCNP-training.html - dumps best of luck

Print side | Luk vindue