V: JVC x30 eller Sony HW30es
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Projektorer
Forumbeskrivelse: Projektor og lærred
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=135249
Udskrevet den: 23-December-2024 kl. 19:51
Emne: V: JVC x30 eller Sony HW30es
Skrevet af: geuken
Emne: V: JVC x30 eller Sony HW30es
Skrevet den: 02-Oktober-2014 kl. 16:31
Kære Projektor eksperter!
Jeg tænker på at anskaffe mig en JVC DLA-X30B eller en Sony HW40ES! Jeg kan købe JVC'en brugt, billigere end sony'en, men ikke super meget billigere.
Kan også købe en JVC HD950 billigt!
Kan JVC'en følge med? Den skal brugs i en stue som ikke er mørkelagt.
Jeg skal kunne spille, se 3D med børnene og nyde mine blu-ray.
Hvis du har erfaringer fra dem begge vil jeg rigtig gerne høre fra dig:)
Bh, Thomas
|
Svar:
Skrevet af: BowieCool
Skrevet den: 02-Oktober-2014 kl. 18:48
Hvis den skal bruges i en stue, som ikke er mørkelagt, skal du vælge Sony´en, da den har betydelig mere lys end JVC´erne. JVC projektorne har en smule bedre sortniveau end Sony´erne, men det får du kun glæde af, hvis det er i et helt mørklagt rum.
------------- Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub) Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310
|
Skrevet den: 02-Oktober-2014 kl. 21:05
BowieCool skrev:
Hvis den skal bruges i en stue, som ikke er mørkelagt, skal du vælge Sony´en, da den har betydelig mere lys end JVC´erne. JVC projektorne har en smule bedre sortniveau end Sony´erne, men det får du kun glæde af, hvis det er i et helt mørklagt rum. | Takker for din vurdering:)
|
Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 02-Oktober-2014 kl. 21:18
JVC'en har væsentligt bedre sortniveau end Sony'en.
Jeg har selv en JVC X30 og har brugt en Sony HW55 i 750 timer. Der er ingen tvivl om, at jeg til hver en tid ville vælge førstnævnte. Det med mørklægningen løser sig selv om aftenen.
JVC'en bliver på ingen måde ubrugelig, selvom der er en del lys i lokalet. Om eftermiddagen, med mangelfuld mørklægning, synes jeg ikke at Sony'en havde nogle videre fordele. Den ekstra lys er til at lave større billeder med, end JVC'en egner sig til.
|
Skrevet af: JakobSkaarup
Skrevet den: 03-Oktober-2014 kl. 07:44
Jeg har en X30 som bliver brugt i en stue til at lave et 92" billede. Det gør den virkelig godt. Men som med alle type projektor er det afgørende at man kan kontrollere lyset. Om vinteren løser det sig selv da der bliver tidligt mørkt, men om sommeren med høj sol er man i min optik nød til at kunne mørklægge for at det fungere godt
|
Skrevet af: jake51
Skrevet den: 03-Oktober-2014 kl. 07:46
1. Mørklæg stuen 2. Køb JVC (har selv en X35)
------------- Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage Mikael Simpson
|
Skrevet den: 03-Oktober-2014 kl. 08:20
Takker for jeres vurderinger og går i tænkeboksen:) Jeg har aldrig set en jvc "in action" og det gør set hele mere kompliceret. Bh,
|
Skrevet af: Woody81
Skrevet den: 03-Oktober-2014 kl. 08:55
Mht. JVC'en har jeg læst, at der kan være problemer med lampen. At den hurtigt mister styrken. Jeg ved ikke hvor udbredt det er, men man kan læse om det andre steder på nettet.
Der er vist 3 revisioner af lampen. Du kan læse lidt mere om det her: http://www.avsforum.com/forum/24-digital-hi-end-projectors-3-000-usd-msrp/1375094-official-jvc-x30-rs45-owner-s-thread.html - http://www.avsforum.com/forum/24-digital-hi-end-projectors-3-000-usd-msrp/1375094-official-jvc-x30-rs45-owner-s-thread.html Hvis du går til de sidste sider bliver der snakket om det.
Jeg har ikke selv erfaring med nogen af dem. (Har en HD350 som jeg er super glad for)
|
Skrevet af: p.las
Skrevet den: 03-Oktober-2014 kl. 09:00
Naiera skrev:
JVC'en har væsentligt bedre sortniveau end Sony'en.
Jeg har selv en JVC X30 og har brugt en Sony HW55 i 750 timer. Der er ingen tvivl om, at jeg til hver en tid ville vælge førstnævnte. Det med mørklægningen løser sig selv om aftenen.
JVC'en bliver på ingen måde ubrugelig, selvom der er en del lys i lokalet. Om eftermiddagen, med mangelfuld mørklægning, synes jeg ikke at Sony'en havde nogle videre fordele. Den ekstra lys er til at lave større billeder med, end JVC'en egner sig til. |
også uden scaler?
Det bør trådstarter vide. Han har højst sandsynlig ikke en scaler.
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio
|
Skrevet af: jake51
Skrevet den: 03-Oktober-2014 kl. 10:26
"Almindelige" personer bruger nok ikke scaler... det er kun for nørder
------------- Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage Mikael Simpson
|
Skrevet af: p.las
Skrevet den: 03-Oktober-2014 kl. 10:48
JVC - bedre sort niveau. eletrisk zoom og fokus.
Sony - korrekt gamma . korrekt farvegengivelse. mere lys. og hvad jeg har fået oplyst. mindre fejl rate.
har haft begge på prøve. Og det er de ovennævnte ting jeg kom frem til....uden scaler
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio
|
Skrevet den: 03-Oktober-2014 kl. 12:55
jake51 skrev:
"Almindelige" personer bruger nok ikke scaler... det er kun for nørder |
Scalere er for folk der går op i god billedkvalitet. Det behøver man ikke være nørd for at gøre.
|
Skrevet af: Leviathan.jk
Skrevet den: 03-Oktober-2014 kl. 14:05
Det er nok et definitionsspørgsmål, men det var nok ikke lige det Peter mente ved at nævne scaleren. Han mener, hvis du ikke har en scaler, er Sony'en bedre end JVC'en.
Hvorfor ikke bare købe en god DLP maskine? :)
------------- Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
|
Skrevet af: dumb
Skrevet den: 03-Oktober-2014 kl. 14:17
Vil bare sige at Sony har kørt nogle aggressive priser på HW55es den sidste måned. Jeg købte min til 17999,- i Sony shoppen Aalborg for små 4 uger siden. Jeg ved ikke hvad forskellen er på den og hw40es. Men til det tilbud er prisen jo stort set den samme.
/Thomas
------------- TV: 60" Sharp LE636 Projektor: Sony HW55ES Lærred: 110" HiViLux motoriseret Front/Center: Paradigm MilleniaOne Bag: S/A Talent Sub 1: XTZ 10.16 Sub 2: Velodyne SPL-800i Receiver: Yamaha RX-A3030
|
Skrevet den: 03-Oktober-2014 kl. 14:20
Leviathan.jk skrev:
Hvorfor ikke bare købe en god DLP maskine? :) |
Det er vel ikke så lige til i dag? Der findes ikke rigtig noget i prisklassen, og en som din skal vel købes brugt. Det kræver, at der lige er en til salg...
|
Skrevet af: Leviathan.jk
Skrevet den: 03-Oktober-2014 kl. 14:30
Jeg ville heller ikke nævne det, hvis det ikke var fordi han selv nævnte HD950. Og hvis han vil købe brugt, mener jeg helt oprigtigt, at pengene er bedre givet ud på en DLP (hvis han køber det rigtige - som fx Runco, planar, Sim2, JKP).
Men ja, fra ny af er det ikke rigtig en option. Og Jeg kan sagtens forstå, hvorfor folk vil købe en ny, for hvis du køber den de rigtige steder, får du jo en kalibrering med. Det gør jo en verden til forskel.
------------- Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
|
Skrevet den: 03-Oktober-2014 kl. 17:29
Tusinde tak for alle jeres gode inputs. Jeg kikkede lidt på benq w7500 som jo ligger lidt i samme prisleje.
Jeg elsker DLP skarphed og dens POP effekt. Men hører hele tiden af Sony & JVC er en lang bedre projektor? I forhold til brugt de DLP projektore som der nævnes, understøtter de vist ikke 3D blu-ray som jeg faktisk synes fungerer rigtig fint til pop corn med børnene og deres venner.
Så det vil jeg helst ikke give slip på - men det er ikke det primære.
Og nej jeg har ikke en scaler. Er ikke helt klar over, hvorfor jeg skal have en sådan maskine - link gerne til side med information omkring det.
Jeg går op i en rigtig god billedekvalitet - men er ikke fanatisk selvom om jeg i tidernes morgen faktisk købte et pioneer KRP500A plasma som stadig holder 100% til mine behov.
|
|