Print side | Luk vindue

GIK Acoustics forbedringer

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Teknik & Teori
Forumbeskrivelse: Generel teknik og teori.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=135267
Udskrevet den: 25-Februar-2025 kl. 12:21

Emne: GIK Acoustics forbedringer
Skrevet af: armani-thomas
Emne: GIK Acoustics forbedringer
Skrevet den: 03-Oktober-2014 kl. 13:22
Jeg har taget kontakt til GIK, sendt billeder, beskrevet de lydmæssige problemer, og indtil videre har de forslået følgende:
1. Et 242 panel eller et art panel på frontvæggen over mit TV
2. Nogle Tri Traps i hjørnerne på min bagvæg
3. Nogle Monster traps på standere direkte bag sofaen

Sidstnævnte er nok primært med henblik på stereo da de vil bryde den fri passage ned til mine surround back. Jeg tænker så jeg kan flytte dem længere ned mod bagvæggen/brændeovnen når jeg ser film.

Lidt billeder af rummet:

Hvis nogle har nogle inputs/forslag er de meget velkomne!

Svar:
Skrevet af: Ning
Skrevet den: 03-Oktober-2014 kl. 16:04
Hvor mange subs har du? Syntes jeg kan tælle mindst 3. 
Men du har måske delt op i Stereo og Surround?

-------------
Ning

Skrevet den: 03-Oktober-2014 kl. 16:23
Der er 3 stk ja. Hvad mener du med om jeg har delt op? De spiller alle 3, både i stereo og surround. Men de får 50Hz crossover, så det er ikke meget de spiller når jeg hører musik.

Skrevet af: dr gonzo
Skrevet den: 03-Oktober-2014 kl. 17:04
Jeg har netop modtaget 17 moduls setup fra GIK, jeg glæder mig mega meget til at får det sat op og testet. Der er super god service hos dem, og leveringen gik hurtigt og smertetfrit.

Skrevet af: Ning
Skrevet den: 03-Oktober-2014 kl. 17:27
Jeg mente om du havde en dedikeret stereoforstærker som du brugte til fronterne og den sub ved siden af dem :-)

-------------
Ning

Skrevet den: 03-Oktober-2014 kl. 17:58
DR gonzo

Det lyder super fedt. Så meget skal jeg dog ikke have ind :-) Hvor meget har du spenderet på det i alt?

Ning

Nej det har jeg ikke. Men har en effektblok efter min surround receiver.

Skrevet af: dr gonzo
Skrevet den: 04-Oktober-2014 kl. 14:20
på den forkerte side af 10k :-/

Skrevet den: 02-Februar-2015 kl. 22:37
Så har jeg modtaget 6 stk monster Bass traps, samt 4 stk tri traps. Har sat dem lidt tilfældigt midlertidigt, og Hold da op en forskel allerede. Tænker der skal 3 op på murstens væggen I bag, samt Tri traps i hjørnerne. Og en over fjernsynet, samt 2 i loftet ved første refleksion fra fronterne. hvis I har andre idéer er de meget velkomne.

Skrevet af: Berdel
Skrevet den: 09-Februar-2015 kl. 13:36
Skal vi ikke se nye pics? De er bare så vanvittig fede de fronter der Thumbs Up

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=122503&PN" rel="nofollow - Stereo Setup

https://forum.recordere.dk/topic155207_post1560449.html" rel="nofollow - Multirum

Skrevet den: 09-Februar-2015 kl. 13:50
Jo kan da godt prøve og knipse et par stykker senere i dag. Men har kun mobil kamera lige pt.

Skrevet den: 09-Februar-2015 kl. 17:37
Lidt billeder af de guddommelige højttalere, samt de nye akustik tiltag:

Skrevet af: Berdel
Skrevet den: 10-Februar-2015 kl. 08:46
Tak for billederne - de er sgu fede.

Jeg kan specielt godt li de conor traps. Er de lavet efter mål for at passe i din stue eller er der justeringsmuligheder i dem?

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=122503&PN" rel="nofollow - Stereo Setup

https://forum.recordere.dk/topic155207_post1560449.html" rel="nofollow - Multirum

Skrevet den: 10-Februar-2015 kl. 10:25
De er lavet på special mål. Ingen justerings muligheder, og de kan heller give sig det mindste. Standard er de 1200mm, så det 2 stakket ovenpå hinanden. Jeg fik så bare lavet 2 af dem lidt kortere. Jeg har ca 233cm loft til gulv. Man må sige de har været præcise, de kan kun akkurat presses ind når de bliver holdt helt lige: -) Og skal da lige love for de virker, det er dælme blevet lyddødt nede i den ende af stuen. Men dem i loftet er overkill, de kvæler simpelthen for meget af musikken. Det lyder egentlig super godt, men man føler bare der mangler et eller andet, så man sidder bare og skruer højere og højere op, og det bliver aldrig anstrengende, men det er bare kedeligt på en eller anden måde. Er meget spændt på hvad diffusere kommer til og give af forskel.   

Skrevet den: 10-Februar-2015 kl. 23:23
Ha ha hvor fedt, lidt vinkling mod midten gav lige det jeg savnede. De har måske fået 10 grader, vildt så lidt der skal til for og lave så stor forbedring. Nu er kunstnerne super nærværende og man kan nærmest høre deres læsben/savlen på mikrofonen: -) Sangeren er klokkeklart i midten, og man lægger mere mærke til instrumenterne, da de ikke flyder sammen med sangeren som før. Bassen er blevet kraftigere, men nu må vi se hvad der sker når jeg får lavet et nyt Dirac filter.
Har ellers haft dem vinklet før uden synderlig gode resultater, så det må være i kombination med panelerne det brillierer nu. Så ved jeg da hvad de næste par aftener kommer til og gå med

Print side | Luk vindue