ssd i ældre acer laptop
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: PC hardware & software
Forumbeskrivelse: Hardware & software, men ikke HTPC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=135397
Udskrevet den: 15-Februar-2025 kl. 19:59
Emne: ssd i ældre acer laptop
Skrevet af: blumenburg
Emne: ssd i ældre acer laptop
Skrevet den: 09-Oktober-2014 kl. 11:13
hej jeg vil gerne skifte hd i min 5 år gamle laptop ud med en ssd. mit spørgsmål er så om der er noget jeg skal være obs på i forhold til bios inst eller andet eller er det piece of cake og nærmest plug &play planen er at installere en hel frisk win 7 på den bagefter. vil osse gerne have et tip om hvilken 120/128gb ssd der er værd at købe. mener den kører sata1 så der er jo self en flaskehals der som gør at jeg måske ikke behøver at købe den dyreste og hutigste.
mvh jens
------------- setup: Sony xf9005 65" canal digital sat Marantz SR7009 fronter: xtz 99,26 mk2 center : B&W xtc bag ht : B&W xt2 sub : xtz 10.17 edge
|
Svar:
Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 09-Oktober-2014 kl. 14:54
jeg smed for nogle år tilbage en SSD i en gammel macbook pro en 15" unibody P8600 den er godt gammel..
det eneste man skal være opmærksom på er om den har SATA, og så om den understøtter højden af disken ..
det kører stadig perfekt i min gamle laptop, og gør jeg stadig ikke rigtigt ser grund til at skifte den.. har en MONSTER Dell firma pc, og en subnote fra firmaet, begge med SSD´ere, og seriøst, jeg føler ingen forskel til alm. surfing og andet på dem og min gamle macbook..
så har den SATA så er det bare at klø på i mine øjne..
vær opmærksom på der er få SSD´er, der bliver SUPER varme.
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73079&PID=735791&title=work-in-progress-hjemmebio#735791 - Min Hjemmebio
|
Skrevet af: hansie
Skrevet den: 09-Oktober-2014 kl. 15:30
SSD i en pc er en af de bedste opgraderinger du kan lave.
Valg er model bliver vi sikkert ikke enige om, Men køb en af dem der tilbyder 3/5 års garanti.
Jeg har brugt en del forskellige mærker og har ikke oplevet nedbrud eller andre fejl på dem jeg har haft kørende de sidste 2-3 år
|
Skrevet den: 09-Oktober-2014 kl. 15:38
og hva med indstillinger i bios osv er det et isue eller er det ren plug & play
------------- setup: Sony xf9005 65" canal digital sat Marantz SR7009 fronter: xtz 99,26 mk2 center : B&W xtc bag ht : B&W xt2 sub : xtz 10.17 edge
|
Skrevet af: fltk
Skrevet den: 09-Oktober-2014 kl. 16:31
Rasmusdc skrev:
det eneste man skal være opmærksom på er om den har SATA |
Man kan altså også godt få SSD'er til IDE tilslutning.
Flemming
------------- Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
Skrevet af: hansie
Skrevet den: 09-Oktober-2014 kl. 16:57
En ssd burde opfattes som en helt alm harddisk. Så kører den sata er det bare at smide den i.
Og en frisk win installation giver en lækker oplevelse. Med meget hurtig start tid på din pc
|
Skrevet den: 09-Oktober-2014 kl. 17:04
så er bestilling smidt på en 128 gb crucial m550 glæder mig til at få den smidt i tak for input
|
Skrevet af: Totoronto
Skrevet den: 09-Oktober-2014 kl. 19:47
Start med at opdatere Bios til nyeste version på din bærbare. Derefter vælger du AHCI i Bios (hvis valgmuligheden findes i din 5 år gamle bærbare), og du er klar til at installere OS.
|
|