Print side | Luk vindue

Lyd transparent lærred

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Projektorer
Forumbeskrivelse: Projektor og lærred
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=135491
Udskrevet den: 23-December-2024 kl. 19:42

Emne: Lyd transparent lærred
Skrevet af: therazz
Emne: Lyd transparent lærred
Skrevet den: 13-Oktober-2014 kl. 18:24
Hej Recorder venner

Hvilke audio transparente lærreder kan anbefales ?

vh Rasmus

Svar:
Skrevet af: spanky
Skrevet den: 13-Oktober-2014 kl. 20:01
Færdiglavet eller som diy ?

Skrevet af: BowieCool
Skrevet den: 13-Oktober-2014 kl. 22:44
Jeg får et 120" shearweave 16/9 lærred til overs her til Januar, hvis du er interesseret ? Der er flere brugere herinde, som bruger den. Mvh Bo

-------------
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310

Skrevet den: 14-Oktober-2014 kl. 06:50
Hej med jer.

Det må såmænd gerne være diy.

Jeg rener med noget der minder om 135 diagonalt 2.35 i mit nye setup
Jeg læste hele, jonas h's bio tråd igennem i går hvor han skriver positivt om den dug
Han har købt fra SF-raum, er der andre af jer der kender den?

Skrevet af: Jonas_h
Skrevet den: 14-Oktober-2014 kl. 07:33
Oprindeligt skrevet af therazz therazz skrev:

Hej med jer.

Det må såmænd gerne være diy.

Jeg rener med noget der minder om 135 diagonalt 2.35 i mit nye setup
Jeg læste hele, jonas h's bio tråd igennem i går hvor han skriver positivt om den dug
Han har købt fra SF-raum, er der andre af jer der kender den?

Som du har læst i min, efterhånden ret lange, tråd, så er jeg rigtig glad for den og den var stort set gratis (Tror jeg gav 2600 for 4m). Der er dog lidt delte meninger om den, så du bør nok se den i aktion inden du køber. Nogle bemærker strukturen når der panoreres i en lys scene, men jeg ser det aldrig medmindre jeg bevidst anstrenger mig for at se det. 

Hvis du er i nærheden af Kbh en dag, er du velkommen til en demo.

Skrevet af: p.las
Skrevet den: 14-Oktober-2014 kl. 07:33
hvor tæt på sidder du?

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio

Skrevet af: spanky
Skrevet den: 14-Oktober-2014 kl. 09:36
Ja rigtig mange er glade for shearweave'en, og jeg overvejede det selv i lang tid, men jeg blev sku lidt utålmodig en dag og så kørte jeg i stof og stil i Roskilde, der købte jeg noget stof som hedder "bistrech hvid" som kostede 105,- for 3 meter, og det er jeg rigtig godt tilfreds med, jeg har så heller ikke set shearweave'en, men er du i nærheden af Faxe giver jeg også gerne en demo

Skrevet den: 14-Oktober-2014 kl. 09:52
Tak for de brugbare svar allesammen.

@Jonas: Jeg bor på fyn, jeg er dog tit på Sjælland - og I københavn, så en demo kunne være lækkert engang :-)

@P.las: Rummet bio'en skal konstrueres i er enten 4 x 4 (plus en ekstra meter i noget karnap som ikke går til gulv og bliver brugt til at rumme alt teknikken - et form for repos, som i gl. dage blev brugt til at huse en olietank eller lign.) ELLER og her kommer jokeren... muligvis i et 'nyt' hus, med en rigtig god kælder, med disponibelt rum på 4.60 x 4.80 meter.

Så afstand til lærred er omkring 3 meter.

@Spanky: Det lyder interessant, om ikke andet så koster det jo ikke rigtig noget at prøve det af. 

Skrevet den: 14-Oktober-2014 kl. 10:25
jeg har den samme afstand til lærred. Og mit valg var Enlighter 4K fra Screen excellence. De har en craftman udgave. Jeg testede nærmest alt på markedet. Og ovenstående var den eneste der ikke havde synlig struktur.

-------------

Skrevet af: Berdel
Skrevet den: 14-Oktober-2014 kl. 10:34
Jeg er rigtig godt tilfreds med mit fra seymour av. Jeg kom af med små 2000kr for dug til 90" og lækkert sort fløjl til at beklæde rammen inkl levering købt igennem shop USA. Jeg valgte UF varianten(ultra fine) fordi jeg kun sidder 2.3 meter fra lærredet og jeg var bange for at kunne se struktur i de lidt grovere varianter. 

http://www.seymourav.com/screensDIY.asp - http://www.seymourav.com/screensDIY.asp

Deres bestillings side kan godt virke lidt uoverskuelig, men man kan bare skrive til dem, så hjælper de dig på vej. 

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=122503&PN" rel="nofollow - Stereo Setup

https://forum.recordere.dk/topic155207_post1560449.html" rel="nofollow - Multirum

Skrevet af: Ole_M
Skrevet den: 14-Oktober-2014 kl. 18:54
Jeg har den der sheerweave, og jeg er fint tilfreds med den. Kom af med 2200kr for 3.5 * 2.6m. plus fragt.. Elempe er synlig struktur i 16/9 format. 2,35:1 er den så godt som ligeså go som en alm dug med en kalibrering. Vil hellere ha haft en screen excellence eller screen research, men det var 5 gange prisen. Det fede er at den er nem at skifte ud igen..

Skrevet den: 14-Oktober-2014 kl. 20:29
@Ole: hvem forhandler Sheerweave ?

Jeg har googlet uden nævneværdigt held :-)

Skrevet den: 14-Oktober-2014 kl. 20:50
Ingen.. Der er sikkert ingen der kan stå inde for kvaliteten........ Mit er købt hos sf-raum i Tyskland.

Skrevet den: 14-Oktober-2014 kl. 21:58
Ah.. Altså som Jonas's.

Hvor bredt fåes det - over vejer at lave et 16:9 og maske det af til 2.35

Men det kan godt være at det er bedre at køre CIH og maske i siderne i stedet.

Skrevet den: 14-Oktober-2014 kl. 22:05
Samme sted og model som hans. De ligger på 260cm brede ruller.. Før kunne man få 160cm bredde, men den er udgået. Så altså i scope kan man nærmest sige, at det er ubegrænset billedstørrelse til hjemmebrug. 260cm højt scopebilled, er der ikke mange der har. Og selv 16/9 er man godt dækket ind

Skrevet af: Mr. Duck
Skrevet den: 15-Oktober-2014 kl. 13:27
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

jeg har den samme afstand til lærred. Og mit valg var Enlighter 4K fra Screen excellence. De har en craftman udgave. Jeg testede nærmest alt på markedet. Og ovenstående var den eneste der ikke havde synlig struktur.

p.las, har du også testet AT dug fra Lissau - hvis ja, hvad vil du så sige om den (god/middel/dårlig)?

Skrevet den: 15-Oktober-2014 kl. 14:09
Oprindeligt skrevet af Mr. Duck Mr. Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

p.las, har du også testet AT dug fra Lissau - hvis ja, hvad vil du så sige om den (god/middel/dårlig)?

puha - mener at den lå i den knap så gode ende...meget struktur

-------------

Skrevet den: 15-Oktober-2014 kl. 14:31
Nå da da... Har ellers kun hørt godt om Lissau så undre mig hvis deres AT dug har problemer med for meget struktur. Hvor langt mener du man skal sidde væk fra dugen for at det ikke er et problem?

Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 15-Oktober-2014 kl. 18:01
Lissau's AT var min første dug. Den er i min optik ubrugelig til hjemmebio, den er MEGET grov i strukturen, og svjh gullig. De har en fin almindelig dug, men deres AT er fra en anden leverandør og de to duge har intet med hinanden at gøre.

Jeg vil påstå at de har en mørklægningsdug der er bedre, og som jeg mistænker for at være identisk med sheerweave. Men jeg har aldrig kunnet lokke dem til at sætte den i en ramme ;-) Jeg har indtryk af at de har meget lille efterspørgsel på AT.

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 15-Oktober-2014 kl. 23:42
Otto, hvis din første AT dug var fra Lissau og det er år tilbage kan det så ikke tænkes at de har forbedret dugen nu her?
Ang. AT dug, lyder som om Sheerweave ikke er særlig god kvalitet hvis du kan lave den sammenligning.

Er der virkelig ikke andet end Screen Excellence som rigtig kan anbefales?

Skrevet den: 16-Oktober-2014 kl. 00:06

Otto, hvis din første AT dug var fra Lissau og det er år tilbage kan det så ikke tænkes at de har forbedret dugen nu her?

Jeg har haft et ret tæt samarbejde med Lissau, og medmindre det er noget der er sket inden for de sidste 14 dage, så er det ikke sket. Som sagt, så har jeg indtryk af at de har lagt sin fokus et andet sted. Lissau laver mange forskellige ting, og de tilbyder rigtigt mange duge der er decideret uegnede til hjemmebio. Det er der ikke noget odiøst i, og det skal ikke ændre på din holdning til de produkter de har, som er beregnet til hjemmebio.

Ang. AT dug, lyder som om Sheerweave ikke er særlig god kvalitet hvis du kan lave den sammenligning.

Er der virkelig ikke andet end Screen Excellence som rigtig kan anbefales?

Ikke af mig... 

Om Sheerweave bør kaldes god kvalitet eller ej, afhænger nok af øjnene der ser. Man kan vælge at rose det for at være lige så godt som en række mærkevare-produkter (det har flere tests vist at det er, og jeg er enig). Eller man kan vælge at kritisere pågældende mærkevare-produkter for ikke at være bedre end et mørklægningsgardin.

(Og lad nu være med at skyde efter mig for at fremhæve mine egne produkter, jeg er langvarig forhandler af de andre mærker også...).

Jeg respekterer at man kan nå frem til en anden konklusion hvis man vægter pris vs. kvalitet anderledes, eller vægter totaloplevelse vs billedkvalitet anderledes. Hvis man VIL have AT, og VIL have det billigere, så kan man jo argumentere for at det mindst ringe godt kan anbefales. Der er markante fordele ved at have højttalerne bag lærredet, og for nogle vil de fordele vægte højere end de billedmæssige problemer. For andre ikke. Screen Excellence er den eneste jeg har set, hvor det ikke fra 3 meters afstand er åbenlyst at man kigger på et AT lærred.

Håber det var disclaimere nok Wink

-------------
Mvh Otto

Skrevet af: mikkelfrost
Skrevet den: 28-November-2014 kl. 02:15
CIH?? 

Skrevet af: Jonas_h
Skrevet den: 28-November-2014 kl. 02:18
= Constant Image Height :)

Skrevet af: martin_p
Skrevet den: 28-November-2014 kl. 08:56
Hvad kommer et Screen Excellence AT lærred i 130" til at løbe op i?

Skrevet den: 28-November-2014 kl. 09:39
Oprindeligt skrevet af martin_p martin_p skrev:

Hvad kommer et Screen Excellence AT lærred i 130" til at løbe op i?

Som byg-selv, eller færdigramme?

-------------
Mvh Otto

Skrevet af: mikkelfrost
Skrevet den: 28-November-2014 kl. 10:31
hvad koster det når jeg har plads til 260 m i breden ?  som 16:9   eller som 2:35 ?

og kan s:35 lade sig gøre med en sony wv 55 ?

hvor meget gør det for lyden hvis det ikke er at leret man har foran centeret ?
jeg sider 3 meter fra. vil jeg kunne se de små huller eller konsekvensen af dem ?

Skrevet af: The_Joshua
Skrevet den: 28-November-2014 kl. 11:43
Jeg sidder her med en mappe med lærredsprøver fra Priebe. Der er to aukstiklærreder i med bredde på hhv. 190 og 200 cm. De er måske værd at kontakte mht. pris på akustikdugene - og de ligger i Fredericia

Skrevet den: 28-November-2014 kl. 13:13
Vi har nogle pris-eksempler på vores hjemmeside, hvis man vil skyde sig ind på hvor man ligger. Jeg vil foretrække at man kontakter mig via pb hvis man vil have tilbud på konkrete størrelser, og andet direkte rådgivning.

-------------
Mvh Otto

Print side | Luk vindue