Print side | Luk vindue

FEEDBACK TDC BETA 4.0.11

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Modtagelse og udstyr generelt
Forumbeskrivelse: Generelt om modtagelse af TV, radio og andet media
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=13551
Udskrevet den: 24-Maj-2024 kl. 14:54


Emne: FEEDBACK TDC BETA 4.0.11
Skrevet af: Zaragon
Emne: FEEDBACK TDC BETA 4.0.11
Skrevet den: 19-Juli-2006 kl. 14:22

 

Dette emne er lukket - da betatest af software til Selector HD er overståen nu.

For debat om softwaren henvises istedet til det oprindelige emne:

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=12588&PN=1&TPN=500 - Selector HD - Feedback til TDC

For almen snak der ikke vedrører feedback på softwaren henvises til:

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=13212&PN=1&TPN=500 - Snak om Selector HD




Svar:
Skrevet af: sge_tdc
Skrevet den: 19-Juli-2006 kl. 14:42

OK - Jeg holder øje med denne tråd.

-Steen



-------------
Steen G. Enevoldsen, M.Sc.EE
Udviklingsingeniør,
TDC Kabel TV

NB: Jeg udtaler mig i dette forum på min arbejdsgivers vegne.

Rapporter et problem http://SelectorHD.tdckabeltv.dk - her


Skrevet af: Zaragon
Skrevet den: 19-Juli-2006 kl. 14:52

Hej Steen - godt gået med den nye beta! - Er det rigtigt, at vi stadig kan se safe-area-linjerne i toppen af DR1/DR2/TV2? - troede, det ville blive rettet i beta'en...



Skrevet af: sge_tdc
Skrevet den: 19-Juli-2006 kl. 15:06
Oprindeligt skrevet af Zaragon Zaragon skrev:

Hej Steen - godt gået med den nye beta! - Er det rigtigt, at vi stadig kan se safe-area-linjerne i toppen af DR1/DR2/TV2? - troede, det ville blive rettet i beta'en...

Desværre - Linie 23 er synlig. Boksen burde efter min mening beskære billedet før det sendes som digitalt billede viaHDMI, men det sker ikke. Jeg diskuterer løbende dette issue. Men det er nok noget som er ude af såvel mine som Sagem's hænder. Jeg tror at det ligger i chipsettet.

-Steen



-------------
Steen G. Enevoldsen, M.Sc.EE
Udviklingsingeniør,
TDC Kabel TV

NB: Jeg udtaler mig i dette forum på min arbejdsgivers vegne.

Rapporter et problem http://SelectorHD.tdckabeltv.dk - her


Skrevet af: Zaragon
Skrevet den: 19-Juli-2006 kl. 15:10
Tak for svaret - men: betyder det, at det er noget, der således aldrig vil blive rettet, før man evt. udskifter hele boksen til en nyere (kommende) model med andet chipset??


Skrevet af: Lars N
Skrevet den: 19-Juli-2006 kl. 15:15

Hej

Betaen er installeret. Følgende fejl/problemer observeret indtil vidre.

1. VM konceptet er meget sjovt, men det er altså umuligt at se kanalnummeret, oveni fodboldbanen.

2. Selectoren kunne efter opdatering kun modtage de ca. 10 kanaler man får via grundpakken, den skulle herefter genstartes igen, så virkede det. 

3. Fortsat lange og korte lydudfald på HDMI, ved lange lydudfald kan et kanalskift få lyden tilbage.

4. Billede kvaliteten synes ikke bedre på SD kanaler, jeg har dog ingen sagem 60 at sammenligne med, men det analoge antenne signal er stadig bedst hos mig. Set på Samsung LE32R75.

 



Skrevet af: sge_tdc
Skrevet den: 19-Juli-2006 kl. 15:22

Oprindeligt skrevet af Zaragon Zaragon skrev:

Tak for svaret - men: betyder det, at det er noget, der således aldrig vil blive rettet, før man evt. udskifter hele boksen til en nyere (kommende) model med andet chipset??

Nej - forhåbentlig ikke. Jeg er rimelig sikker på at det kan løses i software, men jeg er også rimelig sikker på at det er en af de opgaver som har relativ lav prioritet.

-steen



-------------
Steen G. Enevoldsen, M.Sc.EE
Udviklingsingeniør,
TDC Kabel TV

NB: Jeg udtaler mig i dette forum på min arbejdsgivers vegne.

Rapporter et problem http://SelectorHD.tdckabeltv.dk - her


Skrevet af: PeterV
Skrevet den: 19-Juli-2006 kl. 15:26

Hej Steen

Tak for "beta'en" :-)

Problemet med at billede bliver vist i 4:3, selv om at jeg har et philips 16:9 Tv med auto billed format? skulle dette ikke være rettet i denne beta?

Peter

 



Skrevet af: sge_tdc
Skrevet den: 19-Juli-2006 kl. 15:26

1. VM konceptet er meget sjovt, men det er altså umuligt at se kanalnummeret, oveni fodboldbanen.

VM skin'et er ikke kommet for at blive, men der vil blive introduceret nye skins som man vil kunne vælge imellem. Måske bliver der mulighed for at kunne lave skins selv når Ethernet porten bliver aktiveret. Det er noget jeg kigger på.

2. Selectoren kunne efter opdatering kun modtage de ca. 10 kanaler man får via grundpakken, den skulle herefter genstartes igen, så virkede det. 

Som beskrevet i mailen. Efter ny scan skal man altid lige ind og ud af StandBy.

3. Fortsat lange og korte lydudfald på HDMI, ved lange lydudfald kan et kanalskift få lyden tilbage.

Dette fix desværre ikke med i denne release. Jeg afventer fortsat løsning fra chipset producenten.

4. Billede kvaliteten synes ikke bedre på SD kanaler, jeg har dog ingen sagem 60 at sammenligne med, men det analoge antenne signal er stadig bedst hos mig. Set på Samsung LE32R75.

Problemet var ikke synligt for alle.

-Steen



-------------
Steen G. Enevoldsen, M.Sc.EE
Udviklingsingeniør,
TDC Kabel TV

NB: Jeg udtaler mig i dette forum på min arbejdsgivers vegne.

Rapporter et problem http://SelectorHD.tdckabeltv.dk - her


Skrevet af: sge_tdc
Skrevet den: 19-Juli-2006 kl. 15:29
Oprindeligt skrevet af PeterV PeterV skrev:

Hej Steen

Tak for "beta'en" :-)

Problemet med at billede bliver vist i 4:3, selv om at jeg har et philips 16:9 Tv med auto billed format? skulle dette ikke være rettet i denne beta?

Peter

 

Menu -> Indstillinger -> TV og Lyd indstillinger -> TV og Video indstillinger -> HDMI/Component opløsning.

Fire nye valgmuligheder:

Auto/EDID, Auto/Video, Auto/EDIDSDP og Auto/EDIDSDI

Jen anbefaler du først prøver Auto/EDID.

-Steen



-------------
Steen G. Enevoldsen, M.Sc.EE
Udviklingsingeniør,
TDC Kabel TV

NB: Jeg udtaler mig i dette forum på min arbejdsgivers vegne.

Rapporter et problem http://SelectorHD.tdckabeltv.dk - her


Skrevet af: Abolsen
Skrevet den: 19-Juli-2006 kl. 15:32
Bare en meget lille tilføjelse:

Valgmulighederne i indstillingerne til Front Panel Lysstyrke (tak for dén forresten) er på engelsk, altså High, Medium, Low. Eftersom alt andet er på dansk, burde de nok også være det.


Skrevet af: sge_tdc
Skrevet den: 19-Juli-2006 kl. 15:34

Oprindeligt skrevet af Abolsen Abolsen skrev:

Bare en meget lille tilføjelse:

Valgmulighederne i indstillingerne til Front Panel Lysstyrke (tak for dén forresten) er på engelsk, altså High, Medium, Low. Eftersom alt andet er på dansk, burde de nok også være det.

Argh! Du har ret. Nå men den fixer jeg til den officielle relase.

-Steen



-------------
Steen G. Enevoldsen, M.Sc.EE
Udviklingsingeniør,
TDC Kabel TV

NB: Jeg udtaler mig i dette forum på min arbejdsgivers vegne.

Rapporter et problem http://SelectorHD.tdckabeltv.dk - her


Skrevet af: pulse83
Skrevet den: 19-Juli-2006 kl. 15:40

Kunne vi ikke få en komplet liste over ændringerne i BETA'en?

Her er mine kommentarer til BETA'en lige pt.:

Dejligt at se undertekster og Nu & Næste funktionen fungerer. Herligt. Det var nok det vigtigste for mig.

Ang. HDMI/Component-opløsningen.

Ved Component til mit Panasonic TH-37PV60E TV: Ligemeget hvad fungerer C MORE HD upåklageligt. Hvis jeg vælger Auto/EDID funktionen vises SD-kanaler i 576p, hvilket også er optimalt. MEN...mit fjernsyn skifter ikke automatisk til 16:9 hvis programmet vises i 16:9. Den forbliver blot 4:3. Meget irriterende.

Ved HDMI til min Sanyo PLV-Z4 projektor: C MORE HD fungerer også her upåklageligt. Korrekt 1080i signal. SD-kanaler vises i 575i, hvilker jo ikke er optimalt. Kan det have noget at gøre med at projektoren ikke sender EDID-information tilbage til Selector?

Hvis jeg har både projektor og TV kørende samtidigt, vises SD-kanaler på mit TV ikke i 576p. Men det er ligemeget, da jeg ikke har brug for at se på begge displays samtidigt.



Skrevet af: PeterV
Skrevet den: 19-Juli-2006 kl. 15:43

det virker med Auto/EDIDSDP

men kom bagefter til at vælge auto/video og får nu kun blåt billede, hvordan kommer jeg tilbage ??



Skrevet af: sge_tdc
Skrevet den: 19-Juli-2006 kl. 15:46
Oprindeligt skrevet af PeterV PeterV skrev:

det virker med Auto/EDIDSDP

men kom bagefter til at vælge auto/video og får nu kun blåt billede, hvordan kommer jeg tilbage ??

To muligheder for at komme tilbage:

1) Tilslut via SCART

2) Reset til Factory Default

Auto/Video betyder at boksen ignorerer hvad TV'et siger det kan og ikke mindst hvad det ikke kan...

Jeg skal nok lave en mere detaljeret forklaring ved lejlighed.

-Steen



-------------
Steen G. Enevoldsen, M.Sc.EE
Udviklingsingeniør,
TDC Kabel TV

NB: Jeg udtaler mig i dette forum på min arbejdsgivers vegne.

Rapporter et problem http://SelectorHD.tdckabeltv.dk - her


Skrevet af: PeterV
Skrevet den: 19-Juli-2006 kl. 15:51

tak

hvad er forskellen mellem Auto/EDIDSDP og Auto/EDIDSDI ?

kan ikke rigtig se forskel?

 

Peter



Skrevet af: pulse83
Skrevet den: 19-Juli-2006 kl. 15:56
Så forsvandt lyden fuldstændig både over den analoge og den digitale lydoverførsel. Måtte tage strømmen fra selectoren og nu virker det igen. Det har jeg ikke oplevet før.


Skrevet af: sge_tdc
Skrevet den: 19-Juli-2006 kl. 15:57
Oprindeligt skrevet af PeterV PeterV skrev:

tak

hvad er forskellen mellem Auto/EDIDSDP og Auto/EDIDSDI ?

kan ikke rigtig se forskel?

Peter

Forskellen er om algoritmen reverterer til interlaced eller progressive scan.

-Steen



-------------
Steen G. Enevoldsen, M.Sc.EE
Udviklingsingeniør,
TDC Kabel TV

NB: Jeg udtaler mig i dette forum på min arbejdsgivers vegne.

Rapporter et problem http://SelectorHD.tdckabeltv.dk - her


Skrevet af: PeterV
Skrevet den: 19-Juli-2006 kl. 15:59
mit tv har progressive scan, hviken en skal jeg så vælge?


Skrevet af: sge_tdc
Skrevet den: 19-Juli-2006 kl. 16:01

Oprindeligt skrevet af PeterV PeterV skrev:

mit tv har progressive scan, hviken en skal jeg så vælge?

Helt generelt er prioriteten således:

AutoEDID, AutoEDIDSDP, AutoEDIDSDI, AutoVideo

-Steen



-------------
Steen G. Enevoldsen, M.Sc.EE
Udviklingsingeniør,
TDC Kabel TV

NB: Jeg udtaler mig i dette forum på min arbejdsgivers vegne.

Rapporter et problem http://SelectorHD.tdckabeltv.dk - her


Skrevet af: Lars N
Skrevet den: 19-Juli-2006 kl. 18:25
Oprindeligt skrevet af sge_tdc sge_tdc skrev:

2. Selectoren kunne efter opdatering kun modtage de ca. 10 kanaler man får via grundpakken, den skulle herefter genstartes igen, så virkede det. 

Som beskrevet i mailen. Efter ny scan skal man altid lige ind og ud af StandBy.

Den skulle genstartes 2 gange, før den virkede.

Oprindeligt skrevet af sge_tdc sge_tdc skrev:

3. Fortsat lange og korte lydudfald på HDMI, ved lange lydudfald kan et kanalskift få lyden tilbage.

Dette fix desværre ikke med i denne release. Jeg afventer fortsat løsning fra chipset producenten.

Så vi har altså fortsat et produkt der ikke virker stabilt.

Oprindeligt skrevet af sge_tdc sge_tdc skrev:

4. Billede kvaliteten synes ikke bedre på SD kanaler, jeg har dog ingen sagem 60 at sammenligne med, men det analoge antenne signal er stadig bedst hos mig. Set på Samsung LE32R75.

Problemet var ikke synligt for alle.

Der står på jeres egen hjemmeside at der er et problem!

Det analoge antenne signal skal ikke kunne give bedre billede, end en selector forbundet med HDMI.

 



Skrevet af: Peter Pan
Skrevet den: 19-Juli-2006 kl. 18:47
Oprindeligt skrevet af sge_tdc sge_tdc skrev:

Oprindeligt skrevet af PeterV PeterV skrev:

mit tv har progressive scan, hviken en skal jeg så vælge?

Helt generelt er prioriteten således:

AutoEDID, AutoEDIDSDP, AutoEDIDSDI, AutoVideo

-Steen

Steen, du har lovet snart mange gange at skrive i et forståeligt sprog, er det så et svar at give ?

pulse83 skrev:
Så forsvandt lyden fuldstændig både over den analoge og den digitale lydoverførsel. Måtte tage strømmen fra selectoren og nu virker det igen. Det har jeg ikke oplevet før.

Jeg havde kun to problemer, nemlig ovenstående, og at der ikke er tekst på HD kanalen, og da det ikke er blevet løst vil jeg ikke opdatere. Jeg bruger også radio kanalerne, så det er for mit vedkomne slut med tålmodigheden. Hvad er det egentligt i har brugt vores tid til ?


-------------
Mvh. Peter Pan.-Se link- https://tinyurl.com/y7tbty8e" rel="nofollow - Råd-for-BL-tilslutning .


Skrevet af: Abolsen
Skrevet den: 19-Juli-2006 kl. 18:57
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Oprindeligt skrevet af sge_tdc sge_tdc skrev:


Oprindeligt skrevet af PeterV PeterV skrev:

mit tv har progressive scan, hviken en skal jeg så vælge?


Helt generelt er prioriteten således:


AutoEDID, AutoEDIDSDP, AutoEDIDSDI, AutoVideo


-Steen


Steen, du har lovet snart mange gange at skrive i et forståeligt sprog, er det så et svar at give ?



Oprindeligt skrevet af sge_tdc sge_tdc skrev:


Auto/Video betyder at boksen ignorerer hvad TV'et siger det kan og ikke mindst hvad det ikke kan...


Jeg skal nok lave en mere detaljeret forklaring ved lejlighed.


-Steen



AutoEDIDSDP = betyder vel forced Standard Digital Progressive eller noget i den retning? Den spørger vel stadig TV'et om supporterede opløsninger kunne jeg forestille mig uden at vide en pind om det.


Skrevet af: Abolsen
Skrevet den: 19-Juli-2006 kl. 19:02
Jeg har også oplevet at miste lyden totalt i betaen.

Der var et chelsea - manchester klip på C More HD og havde ingen lyd (men lyd på andre kanaler). Jeg skiftede til MPEG2, hvilket virkede, men det lød meget underligt. Nærmest 'hult' og med genklang, som spillede de i en kirke.
Jeg gik tilbage i menuen, skiftede til AC3, og havde pludselig ingen lyd på nogen kanaler. Prøvede at skifte tilbage til MPEG2, mute on/off, standby/vækning, osv. Fik den kun igen ved factory reset.


Skrevet af: Lars N
Skrevet den: 19-Juli-2006 kl. 19:08

 

Funktionen til dæmpning af displayet virker ikke rigtigt.

Hvis man sætter den til "low" bliver lyset dæmpet, men hvis man slukker og tænder starter den op på fuld knald, men inde i menuen står den stadig på "low".

Der må være noget i glemmer at indlæse under opstart.

 



Skrevet af: Peter Pan
Skrevet den: 19-Juli-2006 kl. 19:18
C More HD. 19 Juli Kl. 19.00. AC3 = Dolby Digital 5.1 lyd er som sedvane SLUT. Hvad skal vi så bruge den kanal til i aften  ??

-------------
Mvh. Peter Pan.-Se link- https://tinyurl.com/y7tbty8e" rel="nofollow - Råd-for-BL-tilslutning .


Skrevet af: Ayla
Skrevet den: 19-Juli-2006 kl. 19:27

Hej Steen

Dejligt med BETA'en, godt arbejde og hils Thomas  (Var ellers så glad for hans blå design i NU & Næste).

Jeg har nu lyd på CNN, Discovery, Animal Planet osv. Har ikke testet alle kanaler endnu, men fedt, nu er de brugbare!

Jeg har heller ikke lyd på CMORE HD, som nogle andre, desværre.

Jeg bruger S/PDIF AC3.

HDMI ser ud til at virke fint med AUTO/EDID.



-------------
/Martin


Skrevet af: Ayla
Skrevet den: 19-Juli-2006 kl. 19:33
Oprindeligt skrevet af Abolsen Abolsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Oprindeligt skrevet af sge_tdc sge_tdc skrev:


Oprindeligt skrevet af PeterV PeterV skrev:

mit tv har progressive scan, hviken en skal jeg så vælge?


Helt generelt er prioriteten således:


AutoEDID, AutoEDIDSDP, AutoEDIDSDI, AutoVideo


-Steen


Steen, du har lovet snart mange gange at skrive i et forståeligt sprog, er det så et svar at give ?



Oprindeligt skrevet af sge_tdc sge_tdc skrev:


Auto/Video betyder at boksen ignorerer hvad TV'et siger det kan og ikke mindst hvad det ikke kan...


Jeg skal nok lave en mere detaljeret forklaring ved lejlighed.


-Steen



AutoEDIDSDP = betyder vel forced Standard Digital Progressive eller noget i den retning? Den spørger vel stadig TV'et om supporterede opløsninger kunne jeg forestille mig uden at vide en pind om det.

Tror SDI er Standard Definition Interlaced, SDP er Standard Definition progressive. Hvis det svarer til SD, HD navngivningen.



-------------
/Martin


Skrevet af: warp
Skrevet den: 19-Juli-2006 kl. 19:57
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Oprindeligt skrevet af sge_tdc sge_tdc skrev:

Oprindeligt skrevet af PeterV PeterV skrev:

mit tv har progressive scan, hviken en skal jeg så vælge?

Helt generelt er prioriteten således:

AutoEDID, AutoEDIDSDP, AutoEDIDSDI, AutoVideo

-Steen

Steen, du har lovet snart mange gange at skrive i et forståeligt sprog, er det så et svar at give ?



Peter Pan: Steens svar var da helt ok, han listede den rækkefølge han anbefaler at prøve med, ergo AutoEDID den mest optimale setting, såfremt det altså fungerer hos dig.


Skrevet af: Zaragon
Skrevet den: 19-Juli-2006 kl. 20:08

Hej Steen -

..småtingsafdelingen, men alligevel:

kanal-nummeret er ikke særlig tydeligt med grøn som baggrundsfarve.

Når man f.eks. trykker "G" for guide, og systemet fortæller at servicen ikke endnu er implementeret, ryger man tilbage til et tidligere valgt program, ikke til det sidst sete.



Skrevet af: Peter Pan
Skrevet den: 19-Juli-2006 kl. 20:12
PeterV skrev:
mit tv har progressive scan, hviken en skal jeg så vælge?

 " Helt generelt er prioriteten således:

AutoEDID, AutoEDIDSDP, AutoEDIDSDI, AutoVideo

-Steen "

Warp, det er muligt at i har gået i samme skole.



-------------
Mvh. Peter Pan.-Se link- https://tinyurl.com/y7tbty8e" rel="nofollow - Råd-for-BL-tilslutning .


Skrevet af: nogames
Skrevet den: 19-Juli-2006 kl. 20:29
Okay, så kommer mine oplevelser.

Component / SP-Dif lyd hamrer derud. Virker som om det er noget bedre styr på lyden nu. Desværre  så er der ingen AC3 lyd på Stepford Wives, der kører lige nu, hvilket medfører at jeg overhoved ingen lyd har på HD2 kanalen. Jo, hvis jeg skifter til MPEG2, men hvem gider skifte hele tiden.

Under deres demoer i eftermiddags var der slet ingen problemer, der lå åbenbart et AC3 signal hele tiden. Min forstærker skiftede lystigt mellem 5.1 og 2.0

Nu og næste, samt tekster. YES har endnu ikke haft problemer.

Dobbelt lyd og lyd i venstre kanal, lyd på flere sprog. Fuldstændigt forsvundet. Discovery, Cartoon, Viasat Sport etc. De virker bare og heller ingen pludselige lydudfald.

HDMI og lyd virker mere stabilt, har betydeligt færre udfald en tidligere. Men det må næsten være et tilfælde, da disse rettelser ikke skulle være med denne gang. Måske gjorde den nye firmware på tv'et alligevel gavn

HDMI/HDCP så slår det bare igennem. Mit TV sender normalt gerne min HDMI lyd tilbage til min receiver (COAX digital), så jeg kan få god lyd denne vej. Virker fint med min Hitachi DVD optager/afspiller.

Men Sagem 81 har åbenbart sat et flag, så TV'et ikke sender lyden til min forstærker. Må nøjes med de indbyggede højtalere, når jeg ser via HDMI

Lyden kommer ellers igennem til forstærkere de første 2 sekunder efter power-on, men så opdages forbudet åbenbart på HDCP signalet

Og så havde jeg også lige problemer med record blocking via scart til min DVD optager kortvarigt omkring kl. 20.00 på Kanal 4. Når det er aktiveret har jeg heller ingen lyd på min DVD optager.



Skrevet af: skodacars
Skrevet den: 19-Juli-2006 kl. 21:07

Her er så mine oplevelser.

tekster virker fint.

HDMI virker nu fint på min samsung LE32M51B men kun vis jeg vælger: AutoEDIDSDP

Lyden virker nu på Discovery, Viasat Sport, osv.

ingen SP-Dif AC3 lyd på CmoreHD kanalen, vælger man Mpeg2 er der lyd men ingen 5.1 

jeg kan ikke optage på min pioneer HDD recorder gennem scart, når man slukker tvét.

 



Skrevet af: Donald
Skrevet den: 19-Juli-2006 kl. 21:21

Hermed et par oplevelser i forbindelse med betaen.

  1. AutoEDID har også indflydelse på det signal der sendes ud via scart. Det giver sig udslag i, at tekst-tv ikke kan bruges. TV'et (Pioneer 435XDE) melder at der ikke er tekst-tv tilgængeligt, samme melding som kommer, hvis jeg forsøger at vise tekst-tv med HDMI-signalet. Er indstillingen 1080i i stedet for AutoEDID er der ingen problemer.
  2. DD5.1 lyden på Canal+ film (alle 3) er forsvundet med betaen.

Et spørgsmål der egentlig ikke har moget med Sagem 81 HD at gøre men jeg vover at stille det aligevel: Hvorfor bliver danske undertekster automatisk valgt på Travel (kanal 107) som det bliver på andre kanaler, men skal vælges manuelt via tekst-tv (side 599)?



-------------
Med venlig hilsen
Ib E. Christensen


Skrevet af: sge_tdc
Skrevet den: 19-Juli-2006 kl. 21:22
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Oprindeligt skrevet af sge_tdc sge_tdc skrev:

Oprindeligt skrevet af PeterV PeterV skrev:

mit tv har progressive scan, hviken en skal jeg så vælge?

Helt generelt er prioriteten således:

AutoEDID, AutoEDIDSDP, AutoEDIDSDI, AutoVideo

-Steen

Steen, du har lovet snart mange gange at skrive i et forståeligt sprog, er det så et svar at give ?

[/QOUTE]

Det er allerede beskrevet tidligere da jeg første gang beskrev den nye funktionalitet. Jeg skal nok uddybe, men døgnet har kun 24 timer.

pulse83 skrev:
Så forsvandt lyden fuldstændig både over den analoge og den digitale lydoverførsel. Måtte tage strømmen fra selectoren og nu virker det igen. Det har jeg ikke oplevet før.

Jeg havde kun to problemer, nemlig ovenstående, og at der ikke er tekst på HD kanalen, og da det ikke er blevet løst vil jeg ikke opdatere. Jeg bruger også radio kanalerne, så det er for mit vedkomne slut med tålmodigheden. Hvad er det egentligt i har brugt vores tid til ?

Jeg kender ikke det specielle problem med lyd falder fuldstændigt ud. Indtil jeg kan reproducere er det en smule svært at identificere, og ikke mindst at løse problemet.

Tekst på HD kanalen er et spørgsmål om DVB subtitles som kommer til efteråret hvilket er kommunikeret ud. Måske kan vi få EBU subtitles (teletext subtitles) før da, men det er ikke endnu afklaret.

Mht din tid håber jeg da at du har brugt idet mindste noget af den på at se TV?

-Steen



-------------
Steen G. Enevoldsen, M.Sc.EE
Udviklingsingeniør,
TDC Kabel TV

NB: Jeg udtaler mig i dette forum på min arbejdsgivers vegne.

Rapporter et problem http://SelectorHD.tdckabeltv.dk - her


Skrevet af: sge_tdc
Skrevet den: 19-Juli-2006 kl. 21:24
Oprindeligt skrevet af Lars N Lars N skrev:

 

Funktionen til dæmpning af displayet virker ikke rigtigt.

Hvis man sætter den til "low" bliver lyset dæmpet, men hvis man slukker og tænder starter den op på fuld knald, men inde i menuen står den stadig på "low".

Der må være noget i glemmer at indlæse under opstart.

Du har ret. Det bliver fixet.

-Steen 



-------------
Steen G. Enevoldsen, M.Sc.EE
Udviklingsingeniør,
TDC Kabel TV

NB: Jeg udtaler mig i dette forum på min arbejdsgivers vegne.

Rapporter et problem http://SelectorHD.tdckabeltv.dk - her


Skrevet af: sge_tdc
Skrevet den: 19-Juli-2006 kl. 21:26
Oprindeligt skrevet af Ayla Ayla skrev:

Oprindeligt skrevet af Abolsen Abolsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Oprindeligt skrevet af sge_tdc sge_tdc skrev:


Oprindeligt skrevet af PeterV PeterV skrev:

mit tv har progressive scan, hviken en skal jeg så vælge?


Helt generelt er prioriteten således:


AutoEDID, AutoEDIDSDP, AutoEDIDSDI, AutoVideo


-Steen


Steen, du har lovet snart mange gange at skrive i et forståeligt sprog, er det så et svar at give ?



Oprindeligt skrevet af sge_tdc sge_tdc skrev:


Auto/Video betyder at boksen ignorerer hvad TV'et siger det kan og ikke mindst hvad det ikke kan...


Jeg skal nok lave en mere detaljeret forklaring ved lejlighed.


-Steen



AutoEDIDSDP = betyder vel forced Standard Digital Progressive eller noget i den retning? Den spørger vel stadig TV'et om supporterede opløsninger kunne jeg forestille mig uden at vide en pind om det.

Tror SDI er Standard Definition Interlaced, SDP er Standard Definition progressive. Hvis det svarer til SD, HD navngivningen.

Korrekt! Jeg skal nok beskrive algoritmerne lidt mere indgående når jeg får tid.

-Steen



-------------
Steen G. Enevoldsen, M.Sc.EE
Udviklingsingeniør,
TDC Kabel TV

NB: Jeg udtaler mig i dette forum på min arbejdsgivers vegne.

Rapporter et problem http://SelectorHD.tdckabeltv.dk - her


Skrevet af: Donald
Skrevet den: 19-Juli-2006 kl. 21:28
Oprindeligt skrevet af sge_tdc sge_tdc skrev:

Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Oprindeligt skrevet af sge_tdc sge_tdc skrev:

Oprindeligt skrevet af PeterV PeterV skrev:

mit tv har progressive scan, hviken en skal jeg så vælge?

Helt generelt er prioriteten således:

AutoEDID, AutoEDIDSDP, AutoEDIDSDI, AutoVideo

-Steen

Steen, du har lovet snart mange gange at skrive i et forståeligt sprog, er det så et svar at give ?

[/QOUTE]

Det er allerede beskrevet tidligere da jeg første gang beskrev den nye funktionalitet. Jeg skal nok uddybe, men døgnet har kun 24 timer.

pulse83 skrev:
Så forsvandt lyden fuldstændig både over den analoge og den digitale lydoverførsel. Måtte tage strømmen fra selectoren og nu virker det igen. Det har jeg ikke oplevet før.

Jeg havde kun to problemer, nemlig ovenstående, og at der ikke er tekst på HD kanalen, og da det ikke er blevet løst vil jeg ikke opdatere. Jeg bruger også radio kanalerne, så det er for mit vedkomne slut med tålmodigheden. Hvad er det egentligt i har brugt vores tid til ?

Jeg kender ikke det specielle problem med lyd falder fuldstændigt ud. Indtil jeg kan reproducere er det en smule svært at identificere, og ikke mindst at løse problemet.

Tekst på HD kanalen er et spørgsmål om DVB subtitles som kommer til efteråret hvilket er kommunikeret ud. Måske kan vi få EBU subtitles (teletext subtitles) før da, men det er ikke endnu afklaret.

Mht din tid håber jeg da at du har brugt idet mindste noget af den på at se TV?

-Steen

 Jeg har da undertekster på HD kanalen!!!



-------------
Med venlig hilsen
Ib E. Christensen


Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 19-Juli-2006 kl. 21:42
Her er så en anden vinkel på beta'en:

Jeg har faktisk ingen problemer - lyden virker fint (indtil nu), jeg kan vælge engelsk lyd på "børne-kanalerne", og jeg fik den også endelig til at PillarBoxe 4:3 udsendelser i Auto/EDIDSDP mode (vælg "16:9" i HDMI format), så jeg ikke skal se på lave, fede mænd...

Den skifter også fint mellem 1080i og 576p ved skift mellem HD og SD kanaler (fjernsynet flimrer lige lidt mens den skifter mode, men det virker fint).

Jeg har dog et par ønsker til bruger-betjeningen... Brug Rød/Grøn/Blå/Gul knapperne til f.eks. at skifte lydspor med (midlertidigt - dvs. indtil man skifter kanal) og undertekster (også midlertidigt). Er der flere undertekstspor/lydspor, så skal den cykle gennem dem alle (så man f.eks. kan få svenske undertekster, hvis man nu har besøg af en svensk kompis), og man skal selvfølgelig også kunne slå dem fra og til med denne knap. En af knapperne burde også toggle mellem de forskellige HDMI-opløsninger.

Når man ser nu/næste, så kan man ofte ikke læse hele beskrivelsen på et program - en mulighed for at bladre i teksten (sidevis) vil være en god ide.

Prøv at gå til nu/næste, tryk "højre", "ned", "venstre", så vil du se, at man ikke længere kan se "nu"-progrommet, men kun "næste" (som så står på øverste linie). Der er et eller andet synkroniseringsproblem der.

Hvis man vælger AC3 lyd, så er der ingen lyd på de analoge output - det bør nok fikses, så de analoge output altid udsender analog udgange af MPEG-lyden, underordnet hvad lyd-indstillingen ellers står på, og om der er AC3 eller ej på den pågældende kanal (alternativt skal maskinen downmixe AC3 5.1 lyden til PCM Stereo og sende det ud på analog udgang).

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver


Skrevet af: sge_tdc
Skrevet den: 19-Juli-2006 kl. 21:50
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

PeterV skrev:
mit tv har progressive scan, hviken en skal jeg så vælge?

 " Helt generelt er prioriteten således:

AutoEDID, AutoEDIDSDP, AutoEDIDSDI, AutoVideo

-Steen "

Warp, det er muligt at i har gået i samme skole.

Skal jeg ikke kunne sige. Lind Folkeskole, anyone?

Jeg synes ikke at du er helt fair over for mig.

Du kunne jo overveje at kigge lidt tilbage i tråden, hvor jeg f.eks. den 20 juni kl 18.39 skrev:

******************************************************

Info om "Auto" mode for HDMI opløsning.

Hej Alle,

Lidt flere detaljer omkring auto mode for HDMI opløsning. Vi implementerer fire forskellige modes som I kan lege med:

  • Auto/Video
  • Auto/EDID
  • Auto/EDIDSDI
  • Auto/EDIDSDP

Den jeg selv tror mest på er Auto/EDID, men I får alle muligheder til at lege med, og så vil jeg gerne have jeres feedback til hvilken I mener er bedst. Planen er at det kun er en af valgmulighederne som skal i den endelige version.

Kort ridset op gør de fire modes følgende:

Auto/Video: Forcer/tvinger HDMI opløsning til den opløsning som input signalet har. Kan dermed resultere i "sort skærm", hvis TV'et ikke understøtter opløsningen.

Auto/EDID: Min personlige favorit. Setter HDMI opløsning til til den opløsning input signalet har under hensyntagen til TV'ets formåen (baseret på EDID return data fra TV'et). Hvis den pågældende opløsning af input signalet ikke understøttes vil en anden opløsning vælges fra en prioriteret liste. Altså forsøger boksen at ramme TV'ets understøttede formater bedst muligt.

Auto/EDIDSDI og Auto/EDIDSDP: Kombinationer af ovenstående to løsninger hvor HD opløsningerne forces, men SD opløsningerne stadig vælges under hensyntagen til EDID data fra TV'et.

*************************************************

"Prioriteret rækkefølge" er en normal mode at angive ved en liste at det første element er mest ønskeligt og så fremdeles.

-Steen



-------------
Steen G. Enevoldsen, M.Sc.EE
Udviklingsingeniør,
TDC Kabel TV

NB: Jeg udtaler mig i dette forum på min arbejdsgivers vegne.

Rapporter et problem http://SelectorHD.tdckabeltv.dk - her


Skrevet af: Nalle
Skrevet den: 19-Juli-2006 kl. 21:54

Så fik jeg også installeret Beta og testet en lille smule, indtil videre har det dog været mest tilbage skridt for mit vedkommende. Her er mine kommentarer som ikke allerede er blevet nævnt herinde, for jeg har også problemer med AC3 lyd.

1) Jeg kan stadig ikke få billede igennem via HDMI til min Sanoy Z2 projektor med en HDMI til DVI konverter og så 5 meter DVI kabel, og det lige meget hvilken indstilling jeg sætter HDMI opløsning.

2) Jeg kan stadig ikke få billede igennem via Component i 720p, jeg får blot et meget flimmeret billede. Hvad mærkeligere er, at jeg slet ikke kan få billede igennem via Component i nogle af de andre indstillinger. Jeg har fint nok billede, når jeg er inde i menuerne, men ligeså snart at jeg går ud af menuen, så bliver billedet helt grønt, men jeg kan stadig se underteksterne på C More f.eks.



Skrevet af: sge_tdc
Skrevet den: 19-Juli-2006 kl. 22:01
Oprindeligt skrevet af Nalle Nalle skrev:

Så fik jeg også installeret Beta og testet en lille smule, indtil videre har det dog været mest tilbage skridt for mit vedkommende. Her er mine kommentarer som ikke allerede er blevet nævnt herinde, for jeg har også problemer med AC3 lyd.

1) Jeg kan stadig ikke få billede igennem via HDMI til min Sanoy Z2 projektor med en HDMI til DVI konverter og så 5 meter DVI kabel, og det lige meget hvilken indstilling jeg sætter HDMI opløsning.

Understøtter din projektor HDCP? Hvis ikke kommer det aldrig til at virke.

Oprindeligt skrevet af Nalle Nalle skrev:

2) Jeg kan stadig ikke få billede igennem via Component i 720p, jeg får blot et meget flimmeret billede. Hvad mærkeligere er, at jeg slet ikke kan få billede igennem via Component i nogle af de andre indstillinger. Jeg har fint nok billede, når jeg er inde i menuerne, men ligeså snart at jeg går ud af menuen, så bliver billedet helt grønt, men jeg kan stadig se underteksterne på C More f.eks.

Den har jeg ikke set - Det kigger jeg på imorgen. Er der andre som overhovedet ikke kan få component til at virke, så sig lige til.

-Steen



-------------
Steen G. Enevoldsen, M.Sc.EE
Udviklingsingeniør,
TDC Kabel TV

NB: Jeg udtaler mig i dette forum på min arbejdsgivers vegne.

Rapporter et problem http://SelectorHD.tdckabeltv.dk - her


Skrevet af: sge_tdc
Skrevet den: 19-Juli-2006 kl. 22:02
Oprindeligt skrevet af skodacars skodacars skrev:

ingen SP-Dif AC3 lyd på CmoreHD kanalen, vælger man Mpeg2 er der lyd men ingen 5.1 

Kører du lyd gennem HDMI til dit TV?

-Steen



-------------
Steen G. Enevoldsen, M.Sc.EE
Udviklingsingeniør,
TDC Kabel TV

NB: Jeg udtaler mig i dette forum på min arbejdsgivers vegne.

Rapporter et problem http://SelectorHD.tdckabeltv.dk - her


Skrevet af: mllprivat
Skrevet den: 19-Juli-2006 kl. 22:26
Oprindeligt skrevet af sge_tdc sge_tdc skrev:

Oprindeligt skrevet af skodacars skodacars skrev:

ingen SP-Dif AC3 lyd på CmoreHD kanalen, vælger man Mpeg2 er der lyd men ingen 5.1 

Kører du lyd gennem HDMI til dit TV?

-Steen

Hej Steen,

Jeg har samme problem.

Jeg har sat det op på flg.måde.:

Når jeg ser kanaler uden DD5.1 køre jeg det hele via SCART.
Når jeg ser kanaler med DD5.1 køre jeg billed via SCART og lyden igennem SPDIF.
Når jeg ser CMORE HD køre jeg HDMI med lyd igennem SPDIF.

Hvis jeg sætter lyden til mpeg2 er der lyd via alle "kanaler" på cmore hd (altså hdmi,scart,spdif), dog kun i stereo. Hvis jeg sætter den til AC3 er der ingen lyd fra nogle af kilderne (HDMI,SCART,SPDIF).

Er det noget der snart bliver rettet ?

** OPDATERET **
Underligt nok viser min forstærker et DD5.1 logo imellem filmene. Altså i de der korte pauser mellem filmene hvor der køre nogle små trailere, men der er stadig ingen lyd(AC3).



Skrevet af: Nalle
Skrevet den: 19-Juli-2006 kl. 22:26

Oprindeligt skrevet af sge_tdc sge_tdc skrev:

Understøtter din projektor HDCP? Hvis ikke kommer det aldrig til at virke.

Ja, min projektor understøtter HDCP, ellers tror jeg ikke den ville virke med DVD-afspillere. Der står også HDCP i menuen, når jeg skifter over til DVI.



Skrevet af: Biojensen
Skrevet den: 19-Juli-2006 kl. 23:02

Efter jeg installeret Beta softwaren og skiftede til det rigtige netværksnummer var der kun 8 kanaler men efter selectoren var blevet slukket & tændt 2 gange var alle kanalerne der igen. Billedet blinkede ikke når man kørte 720P via HDMI  men der var ikke nogle lyd hverken på AC3 & MPEG2 jeg nededateret til den gamle software og så var lyden tilbage igen. Så blev selectoren igen opdateret med den nye software og så virkede lyden men skulle igen slukkes & tændes 2 gange før alle kanalerne var tilbage. Nu begyndte billede igen at blinke når man kørte via HDMI men jeg prøvede at slå HDMI fra og derefter til igen og så virkede det. Blev glad da jeg så at man kunne justere lysstyrken i displayet og satte det til Low og trykkede OK og lyset blev dæmpet, men efter selectoren var blev slukket & tændt var lysstyrken tilbage til fuld styrke men i menuen stod den stadigvæk til Low måske en programeringsfejl i Beta versionen.

Det er synd at Beta versionen ikke var klar til VM da VM menuen & fodbold logoer ikke er så interessant længere men ser da godt ud. Glæder mig til at se hvordan menuen ser ud i næste opdatering.

 



-------------
Film skal ses i hjemmebiografen :-)

Se min hjemmebio & få inspiration & råd til hjemmebiografen på http://www.biojensen.dk" rel="nofollow - http://www.biojensen.dk



Skrevet af: Donald
Skrevet den: 19-Juli-2006 kl. 23:03
Oprindeligt skrevet af Donald Donald skrev:

DD5.1 lyden på Canal+ film (alle 3) er forsvundet med betaen.

Nu har jeg gravet lidt mere i dette. Hvis jeg vælger Engelsk i lydmenuen får jeg DD5.1 lyd.

Det bevirker så at f.eks. Euro Sport bliver med svensk lyd.

Efter min mening ikke helt optimalt.



-------------
Med venlig hilsen
Ib E. Christensen


Skrevet af: dkwolf
Skrevet den: 19-Juli-2006 kl. 23:33
Hmm mine oplevelser indtil nu

Kanal 149 lyd test (forstærker / tv - disse står i min signatur):
Sprog: DK
AC3 : ingen DD5.1 ( nej / nej )
MPEG2 : stereo ( ja / ja )
Sprog: ENG
AC3 : ingen DD5.1 ( nej / nej )
MPEG2 : stereo ( ja / ja )

- indtil nu en enkelt sluk og den skrev ikke "HD_STB FW1" under netværk da jeg skulle opgradere den og da baren var "fyldt" slukkede jeg selv også begyndte opdatering ved start igen.

-------------
Thomas

Samsumg LE-40R87 40"
Samsung 3126 HD HDD recorder (med 500Gb HDD mod)
Sony BDP-S550 Blu-Ray
Sony DG820 receiver
5.1 Gale Junior højtaler system


Skrevet af: Abolsen
Skrevet den: 19-Juli-2006 kl. 23:42
Jeg har også fået undertekster på C More HD med betaen. (Hvorfor hedder den stadig HD 2 i kanal-oversigten by the way?)

Der er dog et lille problem med underteksterne... De ser normale ud i 4:3, men er stretched i 16:9 desværre (Being Julia, lige nu).

Og nu vi fixer den lille engelske smutter i Front Panel Lysstyrke valgmulighederne, så er der også en del engelsk i teknisk info og boks info.

Tak for Signal Strength-ændringen til %, nu kan jeg godt se jeg bliver nødt til at gøre noget, 8-24% med forstærker er bare ikke godt nok. - og det er garanteret årsag til mine mindre pixel-problemer på HD 2. Gad vide om jeg også kan reducere lyd-udfaldene en smule ved at forbedre signalstyrken...


Skrevet af: Lars N
Skrevet den: 20-Juli-2006 kl. 00:17

 

Min signal styrke måler viser pt 12%, (150 i den gamle version) men boksen sidder direkte i TDC antenne stikket, med kun 3 meter kabel? Er det ikke lidt underligt?

 



Skrevet af: skodacars
Skrevet den: 20-Juli-2006 kl. 06:08
Oprindeligt skrevet af sge_tdc sge_tdc skrev:

Oprindeligt skrevet af skodacars skodacars skrev:

ingen SP-Dif AC3 lyd på CmoreHD kanalen, vælger man Mpeg2 er der lyd men ingen 5.1 

Kører du lyd gennem HDMI til dit TV?

-Steen

 

nej, jeg køre lyden igennem SP-Dif til min pioneer reciver



Skrevet af: skodacars
Skrevet den: 20-Juli-2006 kl. 06:10
Oprindeligt skrevet af mllprivat mllprivat skrev:

Oprindeligt skrevet af sge_tdc sge_tdc skrev:

Oprindeligt skrevet af skodacars skodacars skrev:

ingen SP-Dif AC3 lyd på CmoreHD kanalen, vælger man Mpeg2 er der lyd men ingen 5.1 

Kører du lyd gennem HDMI til dit TV?

-Steen

Hej Steen,

Jeg har samme problem.

Jeg har sat det op på flg.måde.:

Når jeg ser kanaler uden DD5.1 køre jeg det hele via SCART.
Når jeg ser kanaler med DD5.1 køre jeg billed via SCART og lyden igennem SPDIF.
Når jeg ser CMORE HD køre jeg HDMI med lyd igennem SPDIF.

Hvis jeg sætter lyden til mpeg2 er der lyd via alle "kanaler" på cmore hd (altså hdmi,scart,spdif), dog kun i stereo. Hvis jeg sætter den til AC3 er der ingen lyd fra nogle af kilderne (HDMI,SCART,SPDIF).

Er det noget der snart bliver rettet ?

** OPDATERET **
Underligt nok viser min forstærker et DD5.1 logo imellem filmene. Altså i de der korte pauser mellem filmene hvor der køre nogle små trailere, men der er stadig ingen lyd(AC3).

ja, det er samme problem jeg har.



Skrevet af: sge_tdc
Skrevet den: 20-Juli-2006 kl. 07:54
Oprindeligt skrevet af skodacars skodacars skrev:

Oprindeligt skrevet af mllprivat mllprivat skrev:

Oprindeligt skrevet af sge_tdc sge_tdc skrev:

Oprindeligt skrevet af skodacars skodacars skrev:

ingen SP-Dif AC3 lyd på CmoreHD kanalen, vælger man Mpeg2 er der lyd men ingen 5.1 

Kører du lyd gennem HDMI til dit TV?

-Steen

Hej Steen,

Jeg har samme problem.

Jeg har sat det op på flg.måde.:

Når jeg ser kanaler uden DD5.1 køre jeg det hele via SCART.
Når jeg ser kanaler med DD5.1 køre jeg billed via SCART og lyden igennem SPDIF.
Når jeg ser CMORE HD køre jeg HDMI med lyd igennem SPDIF.

Hvis jeg sætter lyden til mpeg2 er der lyd via alle "kanaler" på cmore hd (altså hdmi,scart,spdif), dog kun i stereo. Hvis jeg sætter den til AC3 er der ingen lyd fra nogle af kilderne (HDMI,SCART,SPDIF).

Er det noget der snart bliver rettet ?

** OPDATERET **
Underligt nok viser min forstærker et DD5.1 logo imellem filmene. Altså i de der korte pauser mellem filmene hvor der køre nogle små trailere, men der er stadig ingen lyd(AC3).

ja, det er samme problem jeg har.

Som sagt kigger vi på det. I og med at AC3/DD5.1 virker nogen gange tror jeg ikke at det er Set-Top-Boksen som har problemet. Skulle være en underlig fejl soom trigger på et bestemt tidspunkt hver dag...

Så enten er det i kildematerialet vi får fra CMore, eller også er det et eller andet i udspilningen inde på head-end'en som driller. Vi undersøger og vil få det rettet hurtigst muligt. Men desværre er TDC i øjeblikket ferieramt så de folk der sædvanligvis styrer den del er ikke til stede lige nu - Derfor tager det lidt længere tid end ellers.

En af jer gjorde en interessant observation med at det måske var afhængigt af sprogvalg. Det må I andre gerne prøve at lege med for at be-/afkræfte om det har noget på sig.

-Steen



-------------
Steen G. Enevoldsen, M.Sc.EE
Udviklingsingeniør,
TDC Kabel TV

NB: Jeg udtaler mig i dette forum på min arbejdsgivers vegne.

Rapporter et problem http://SelectorHD.tdckabeltv.dk - her


Skrevet af: Peter Pan
Skrevet den: 20-Juli-2006 kl. 09:51

 



-------------
Mvh. Peter Pan.-Se link- https://tinyurl.com/y7tbty8e" rel="nofollow - Råd-for-BL-tilslutning .


Skrevet af: Boffer24
Skrevet den: 20-Juli-2006 kl. 09:56
Jeg har også undertekster på HD kanalen via HDMI....


Skrevet af: Peter Pan
Skrevet den: 20-Juli-2006 kl. 10:00

Oprindeligt skrevet af Boffer24 Boffer24 skrev:

Jeg har også undertekster på HD kanalen via HDMI....

Er det efter opdatering ?



-------------
Mvh. Peter Pan.-Se link- https://tinyurl.com/y7tbty8e" rel="nofollow - Råd-for-BL-tilslutning .


Skrevet af: sge_tdc
Skrevet den: 20-Juli-2006 kl. 10:12
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Oprindeligt skrevet af Boffer24 Boffer24 skrev:

Jeg har også undertekster på HD kanalen via HDMI....

Er det efter opdatering ?

Tingene går så hurtigt at jeg ikke altid selv når at følge med...

Der er IKKE kommet DVB subtitles på CMoreHD, men der er kommet teletext subtitles. Disse skulle kunne ses med både den gamle og den nye software, omend der er problemet med at teksterne "hænger" på den gamle software.

Hvis du overhovedet ikke ser undertekster skal du lige tjecke om du har slået undertekster fra i "OSD indstillinger".

-Steen



-------------
Steen G. Enevoldsen, M.Sc.EE
Udviklingsingeniør,
TDC Kabel TV

NB: Jeg udtaler mig i dette forum på min arbejdsgivers vegne.

Rapporter et problem http://SelectorHD.tdckabeltv.dk - her


Skrevet af: warp
Skrevet den: 20-Juli-2006 kl. 10:21
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

PeterV skrev:
mit tv har progressive scan, hviken en skal jeg så vælge?

 " Helt generelt er prioriteten således:

AutoEDID, AutoEDIDSDP, AutoEDIDSDI, AutoVideo

-Steen "

Warp, det er muligt at i har gået i samme skole.



Hvis du er så non-teknisk at en rækkefølge at muligheder er for kompliceret så er det måske lidt overkill at rode med beta firmware i det hele taget. Man kan ikke forvente af Steen formulerer sig som om han var en brugervejledning til alle mennesker på jorden.


Skrevet af: Peter Pan
Skrevet den: 20-Juli-2006 kl. 10:46

Oprindeligt skrevet af warp warp skrev:

 
Hvis du er så non-teknisk at en rækkefølge at muligheder er for kompliceret så er det måske lidt overkill at rode med beta firmware i det hele taget. Man kan ikke forvente af Steen formulerer sig som om han var en brugervejledning til alle mennesker på jorden.

Det kan tilsyneladende lade sig gøre, når Steen bare har tid.



-------------
Mvh. Peter Pan.-Se link- https://tinyurl.com/y7tbty8e" rel="nofollow - Råd-for-BL-tilslutning .


Skrevet af: sge_tdc
Skrevet den: 20-Juli-2006 kl. 10:52
Oprindeligt skrevet af Nalle Nalle skrev:

Oprindeligt skrevet af sge_tdc sge_tdc skrev:

Understøtter din projektor HDCP? Hvis ikke kommer det aldrig til at virke.

Ja, min projektor understøtter HDCP, ellers tror jeg ikke den ville virke med DVD-afspillere. Der står også HDCP i menuen, når jeg skifter over til DVI.

1) Din projektor er lanceret i 2003, hvilket er lang tid siden. Jeg kan se på nettet at den ganske vist understøtter HDCP, men der er sket RIGTIG meget på den front i de sidste 3 år. Der er sandsynligvis tale om inkombatibilitet. Hvis det er muligt vil jeg kraftigt anbefale en software opdatering af projektoren.

2) Hvilken DVD afspiller er der tale om?

-Steen



-------------
Steen G. Enevoldsen, M.Sc.EE
Udviklingsingeniør,
TDC Kabel TV

NB: Jeg udtaler mig i dette forum på min arbejdsgivers vegne.

Rapporter et problem http://SelectorHD.tdckabeltv.dk - her


Skrevet af: Nalle
Skrevet den: 20-Juli-2006 kl. 12:23
Oprindeligt skrevet af sge_tdc sge_tdc skrev:

Oprindeligt skrevet af Nalle Nalle skrev:

Oprindeligt skrevet af sge_tdc sge_tdc skrev:

Understøtter din projektor HDCP? Hvis ikke kommer det aldrig til at virke.

Ja, min projektor understøtter HDCP, ellers tror jeg ikke den ville virke med DVD-afspillere. Der står også HDCP i menuen, når jeg skifter over til DVI.

1) Din projektor er lanceret i 2003, hvilket er lang tid siden. Jeg kan se på nettet at den ganske vist understøtter HDCP, men der er sket RIGTIG meget på den front i de sidste 3 år. Der er sandsynligvis tale om inkombatibilitet. Hvis det er muligt vil jeg kraftigt anbefale en software opdatering af projektoren.

2) Hvilken DVD afspiller er der tale om?

-Steen

1) Det har vist også været oppe og vende tidligere, at min projektor er af en ældre dato, men jeg havde alligevel håbet at det ville komme til at virke med den nye software, men så må jeg jo bare bruge et component kabel.

2) Jeg har indenfor det sidste år brugt 2 forskellige dvd-afspillere, en Yamakawa DVD365 og så den seneste tid en Philips DVP9000SA. Den første havde en DVI udgang, men Philips'en havde en HDMI udgang. Philipsen skulle dog snart blive udskiftet til en Marantz DV6600, som jeg heller ikke regner med vil give problemer via HDMI.



Skrevet af: jafar
Skrevet den: 20-Juli-2006 kl. 12:36
Er godt nok ikke med i Beta, men vil lige støtte Nalle lidt.

Har også en Z2 og har pga. bla. Nalle's posts valgt ikke at købe en HDMI->DVI konverter.

Projektoren er på papiret HDCP compliant, men det er så som så med hvor meget eller lidt compliant den er.

Pt. er der en del brugere i USA der bøvler med samme problem, nemlig HDCP, Z2 og HD set top bokse, se bla. her:

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=686741&h ighlight=z2+hdcp

En del Z2 ejere prøver at få Sanyo US til at tage ansvar for HDCP problemerne. Kort: De har fået den nyeste software og opdateret hardware, men lige lidt har det hjulpet.
Grundliggennde er problemet et samspil imellem de nyeste versioner af HDCP og Z2.

Derfor er vi nok - desværre - nød til at leve med at bruge component istedet for HDMI

Der er problemet dog at 720p over component ikke virker. Her peger jeg selv på selector HD boksen, da alt mit andet HD udstyr kører upåklageligt i 720p over component.

Derudover må jeg så igen spørge, er der et krav fra jeres content providers (TV3, DR, SVT, Canal+ etc.) at i bruger HDCP eller er det noget i gør for sjov?

-> Mikael


Skrevet af: nogames
Skrevet den: 20-Juli-2006 kl. 12:38
Oprindeligt skrevet af Lars N Lars N skrev:

 

Min signal styrke måler viser pt 12%, (150 i den gamle version) men boksen sidder direkte i TDC antenne stikket, med kun 3 meter kabel? Er det ikke lidt underligt?

 



Hmmm, min viser 0%, har dog ingen problemer pga af det


Skrevet af: sge_tdc
Skrevet den: 20-Juli-2006 kl. 13:08

Oprindeligt skrevet af jafar jafar skrev:

Er godt nok ikke med i Beta, men vil lige støtte Nalle lidt.

Har også en Z2 og har pga. bla. Nalle's posts valgt ikke at købe en HDMI->DVI konverter.

Projektoren er på papiret HDCP compliant, men det er så som så med hvor meget eller lidt compliant den er.

Pt. er der en del brugere i USA der bøvler med samme problem, nemlig HDCP, Z2 og HD set top bokse, se bla. her:

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=686741&h ighlight=z2+hdcp

En del Z2 ejere prøver at få Sanyo US til at tage ansvar for HDCP problemerne. Kort: De har fået den nyeste software og opdateret hardware, men lige lidt har det hjulpet.
Grundliggennde er problemet et samspil imellem de nyeste versioner af HDCP og Z2.

Derfor er vi nok - desværre - nød til at leve med at bruge component istedet for HDMI

Præcis -  Udgangspunktet må være at Selector HD skal være 100% compliant til HDCP. Hvis det halter nogen steder skal der selvfølgelig rettes op på det. Men i de tilfælde hvor det er projektor eller TV som ikke er 100% compliant er det betydeligt sværere at gøre noget ved det. Vi vil naturligvis forsøge, men I må også have forståelse for at vi ikke kaster store mængder udviklingsresourcer i at tilpasse HD boksen til alle de produkter som non-compliant. Det gøres alligevel i en vis udstrækning, men med lavere prioritet.

Oprindeligt skrevet af jafar jafar skrev:

Der er problemet dog at 720p over component ikke virker. Her peger jeg selv på selector HD boksen, da alt mit andet HD udstyr kører upåklageligt i 720p over component.

Der er jeg uenig. Jeg har testet til jeg blev blå i hovedet og på de forskellige TV jeg har i labbet virker Component glimrende både i 1080 og i 720. Det eneste problem jeg så var på et ACER AT3705 hvor skærmen begyndte at flimre hvis jeg skiftede fra 1080 til 720 - Men det kunne løses ved at zappe væk fra og tilbage til Component indgangen på TV'et.


Oprindeligt skrevet af jafar jafar skrev:

Derudover må jeg så igen spørge, er der et krav fra jeres content providers (TV3, DR, SVT, Canal+ etc.) at i bruger HDCP eller er det noget i gør for sjov?
-> Mikael

Hvad tror du selv?

-Steen



-------------
Steen G. Enevoldsen, M.Sc.EE
Udviklingsingeniør,
TDC Kabel TV

NB: Jeg udtaler mig i dette forum på min arbejdsgivers vegne.

Rapporter et problem http://SelectorHD.tdckabeltv.dk - her


Skrevet af: jafar
Skrevet den: 20-Juli-2006 kl. 13:42
Oprindeligt skrevet af sge_tdc sge_tdc skrev:

Oprindeligt skrevet af jafar jafar skrev:

Er godt nok ikke med i Beta, men vil lige støtte Nalle lidt.

Har også en Z2 og har pga. bla. Nalle's posts valgt ikke at købe en HDMI->DVI konverter.

Projektoren er på papiret HDCP compliant, men det er så som så med hvor meget eller lidt compliant den er.

Pt. er der en del brugere i USA der bøvler med samme problem, nemlig HDCP, Z2 og HD set top bokse, se bla. her:

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=686741&h ighlight=z2+hdcp

En del Z2 ejere prøver at få Sanyo US til at tage ansvar for HDCP problemerne. Kort: De har fået den nyeste software og opdateret hardware, men lige lidt har det hjulpet.
Grundliggennde er problemet et samspil imellem de nyeste versioner af HDCP og Z2.

Derfor er vi nok - desværre - nød til at leve med at bruge component istedet for HDMI

Præcis -  Udgangspunktet må være at Selector HD skal være 100% compliant til HDCP. Hvis det halter nogen steder skal der selvfølgelig rettes op på det. Men i de tilfælde hvor det er projektor eller TV som ikke er 100% compliant er det betydeligt sværere at gøre noget ved det. Vi vil naturligvis forsøge, men I må også have forståelse for at vi ikke kaster store mængder udviklingsresourcer i at tilpasse HD boksen til alle de produkter som non-compliant. Det gøres alligevel i en vis udstrækning, men med lavere prioritet.

Det kan jeg somend også forstå, og er iøvrigt godt tilfreds med HD component. Så stor forskel er der nu heller ikke på ren component og HDMI

Oprindeligt skrevet af sge_tdc sge_tdc skrev:

Oprindeligt skrevet af jafar jafar skrev:

Der er problemet dog at 720p over component ikke virker. Her peger jeg selv på selector HD boksen, da alt mit andet HD udstyr kører upåklageligt i 720p over component.

Der er jeg uenig. Jeg har testet til jeg blev blå i hovedet og på de forskellige TV jeg har i labbet virker Component glimrende både i 1080 og i 720. Det eneste problem jeg så var på et ACER AT3705 hvor skærmen begyndte at flimre hvis jeg skiftede fra 1080 til 720 - Men det kunne løses ved at zappe væk fra og tilbage til Component indgangen på TV'et.

Har prøvet en del forskellige ting. Er dog tvunget til at have mit TV på via scart da billedet virkelig "dør".

Vil lige prøve det der component trick (skifte væk fra component). Tror dog ikke helt det vil hjælp da jeg har prøvet at skifte imellem selector HD i 720p og xbox360 i 720p via min forstærker (har component multiplixer indbygget). selectorHD tiltet billede -> 360 perfekt billede -> selectorHD tiltet billede. Men jeg kan jo tage fejl

Har også prøvet at scanne igennem alle mulige opløsninger, 567i,->576p->720p->1080i og alt virker undtagen 720p.

Hvis jeg tvinger Z2 til 720p (istedet for auto) så genkender den ikke selectorHD signalet som 720p. Med andre ord der kommer ikke noget billede frem.
Det er en lidt hemmelig option med Z2 at hvis man tvinger den i en bestemt mode så acceptere den kun den opløsning, har brugt en hel dag på at flå kabler ind og ud af mit system efter en kammerat havde lånt min Z2 tog og havde sat den 720p istedet for auto

Oprindeligt skrevet af sge_tdc sge_tdc skrev:

Oprindeligt skrevet af jafar jafar skrev:

Derudover må jeg så igen spørge, er der et krav fra jeres content providers (TV3, DR, SVT, Canal+ etc.) at i bruger HDCP eller er det noget i gør for sjov?
-> Mikael

Hvad tror du selv?

-Steen



Okay den fortjente jeg jeg undskylder herfra.

Hvis det hjælper kan jeg da godt stille en Z2 til rådighed et par dage, hvis i mangler noget at prøve på.

-> Mikael


Skrevet af: sge_tdc
Skrevet den: 20-Juli-2006 kl. 14:00
Oprindeligt skrevet af jafar jafar skrev:

Oprindeligt skrevet af sge_tdc sge_tdc skrev:

Oprindeligt skrevet af jafar jafar skrev:

Er godt nok ikke med i Beta, men vil lige støtte Nalle lidt.

Har også en Z2 og har pga. bla. Nalle's posts valgt ikke at købe en HDMI->DVI konverter.

Projektoren er på papiret HDCP compliant, men det er så som så med hvor meget eller lidt compliant den er.

Pt. er der en del brugere i USA der bøvler med samme problem, nemlig HDCP, Z2 og HD set top bokse, se bla. her:

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=686741&h ighlight=z2+hdcp

En del Z2 ejere prøver at få Sanyo US til at tage ansvar for HDCP problemerne. Kort: De har fået den nyeste software og opdateret hardware, men lige lidt har det hjulpet.
Grundliggennde er problemet et samspil imellem de nyeste versioner af HDCP og Z2.

Derfor er vi nok - desværre - nød til at leve med at bruge component istedet for HDMI

Præcis -  Udgangspunktet må være at Selector HD skal være 100% compliant til HDCP. Hvis det halter nogen steder skal der selvfølgelig rettes op på det. Men i de tilfælde hvor det er projektor eller TV som ikke er 100% compliant er det betydeligt sværere at gøre noget ved det. Vi vil naturligvis forsøge, men I må også have forståelse for at vi ikke kaster store mængder udviklingsresourcer i at tilpasse HD boksen til alle de produkter som non-compliant. Det gøres alligevel i en vis udstrækning, men med lavere prioritet.

Det kan jeg somend også forstå, og er iøvrigt godt tilfreds med HD component. Så stor forskel er der nu heller ikke på ren component og HDMI

Enig. Jeg har selv svært ved at se forskel på HD via Component eller HDMI.

Oprindeligt skrevet af jafar jafar skrev:

Oprindeligt skrevet af sge_tdc sge_tdc skrev:

Oprindeligt skrevet af jafar jafar skrev:

Der er problemet dog at 720p over component ikke virker. Her peger jeg selv på selector HD boksen, da alt mit andet HD udstyr kører upåklageligt i 720p over component.

Der er jeg uenig. Jeg har testet til jeg blev blå i hovedet og på de forskellige TV jeg har i labbet virker Component glimrende både i 1080 og i 720. Det eneste problem jeg så var på et ACER AT3705 hvor skærmen begyndte at flimre hvis jeg skiftede fra 1080 til 720 - Men det kunne løses ved at zappe væk fra og tilbage til Component indgangen på TV'et.

Har prøvet en del forskellige ting. Er dog tvunget til at have mit TV på via scart da billedet virkelig "dør".

Vil lige prøve det der component trick (skifte væk fra component). Tror dog ikke helt det vil hjælp da jeg har prøvet at skifte imellem selector HD i 720p og xbox360 i 720p via min forstærker (har component multiplixer indbygget). selectorHD tiltet billede -> 360 perfekt billede -> selectorHD tiltet billede. Men jeg kan jo tage fejl

Har også prøvet at scanne igennem alle mulige opløsninger, 567i,->576p->720p->1080i og alt virker undtagen 720p.

Hvis jeg tvinger Z2 til 720p (istedet for auto) så genkender den ikke selectorHD signalet som 720p. Med andre ord der kommer ikke noget billede frem.
Det er en lidt hemmelig option med Z2 at hvis man tvinger den i en bestemt mode så acceptere den kun den opløsning, har brugt en hel dag på at flå kabler ind og ud af mit system efter en kammerat havde lånt min Z2 tog og havde sat den 720p istedet for auto

Lyder underligt. Kan det f.eks være noget med 50 vs 60 Hz scanfrekvens? Selector's 720P er 50Hz, men boksen kan også lave 60 Hz (dog ikke tilgængeligt i menuen, og ikke testet af mig).

Oprindeligt skrevet af jafar jafar skrev:

Oprindeligt skrevet af sge_tdc sge_tdc skrev:

Oprindeligt skrevet af jafar jafar skrev:

Derudover må jeg så igen spørge, er der et krav fra jeres content providers (TV3, DR, SVT, Canal+ etc.) at i bruger HDCP eller er det noget i gør for sjov?
-> Mikael

Hvad tror du selv?

-Steen



Okay den fortjente jeg jeg undskylder herfra.

Hvis det hjælper kan jeg da godt stille en Z2 til rådighed et par dage, hvis i mangler noget at prøve på.

Ingen grund til at undskylde

Jeg tror faktisk gerne jeg vil prøve at lege lidt med sådan en projektor - Jeg har jo lidt flere håndtag at trække i så måske kan der komme noget godt ud af det...

Lad os tage den per mail - Jeg har sendt en post til dig.

-Steen



-------------
Steen G. Enevoldsen, M.Sc.EE
Udviklingsingeniør,
TDC Kabel TV

NB: Jeg udtaler mig i dette forum på min arbejdsgivers vegne.

Rapporter et problem http://SelectorHD.tdckabeltv.dk - her


Skrevet af: nogames
Skrevet den: 21-Juli-2006 kl. 00:24
Kan overhovedet ikke få radiokanalerne til at virke. Den highlightede radiokanal flimrer på en sjov måde, og lyden er fra den tilsvarende TV-kanal.



Skrevet af: dkwolf
Skrevet den: 21-Juli-2006 kl. 00:51
Oprindeligt skrevet af nogames nogames skrev:

Kan overhovedet ikke få radiokanalerne til at virke. Den highlightede radiokanal flimrer på en sjov måde, og lyden er fra den tilsvarende TV-kanal.



hvis du læste mailen igen ville du finde

Bemærk#1: Denne BETA software indeholder en kendt fejl i radio-zapperen. Hvis man har et stort ønske om at bruge Selectoren til at lytte til radio kanaler anbefales det at lade være med at installere BETA versionen.


-------------
Thomas

Samsumg LE-40R87 40"
Samsung 3126 HD HDD recorder (med 500Gb HDD mod)
Sony BDP-S550 Blu-Ray
Sony DG820 receiver
5.1 Gale Junior højtaler system


Skrevet af: nogames
Skrevet den: 21-Juli-2006 kl. 07:19
Oprindeligt skrevet af dkwolf dkwolf skrev:

Oprindeligt skrevet af nogames nogames skrev:

Kan overhovedet ikke få radiokanalerne til at virke. Den highlightede radiokanal flimrer på en sjov måde, og lyden er fra den tilsvarende TV-kanal.



hvis du læste mailen igen ville du finde

Bemærk#1: Denne BETA software indeholder en kendt fejl i radio-zapperen. Hvis man har et stort ønske om at bruge Selectoren til at lytte til radio kanaler anbefales det at lade være med at installere BETA versionen.


DOH , så er derfor den ikke er rapporteret


Skrevet af: Lars Lautrup
Skrevet den: 21-Juli-2006 kl. 09:24
Oprindeligt skrevet af sge_tdc sge_tdc skrev:

Der er IKKE kommet DVB subtitles på CMoreHD, men der er kommet teletext subtitles. Disse skulle kunne ses med både den gamle og den nye software, omend der er problemet med at teksterne "hænger" på den gamle software.


Når jeg hører "teletext subtitles" så kommer jeg til at tænke på de forfærdelige undertekster, der var på den gamle Sagem 60 Selector på Canal+ kanalerne. Her er teksterne på Sagem 81 altså MEGET flottere og lettere at læse. Alene det er et stort fremskridt.

Det er dejligt at teksterne er begyndt at virke i BETA'en - skifte når de skal osv. Jeg har endnu ikke set en hel film, så jeg skal endnu ikke kunne sige at teksterne virker 100%, men der er en tydelig forbedring at se.

Ligesom hos (næsten?) alle andre forsvinder AC3 lyden fra C More HD kanalen PRÆCIS kl. 19 hver aften. Indtil i går var jeg af den opfattelse, at lyden forsvinder idet der skiftes fra trailere til aftenens første film, men det er ikke tilfældet.
I går præcis kl. 19 forsvandt lyden midt i en af trailerne - selve filmen startede først kl. 19.15.
Når lydproblemet er løst, tror jeg selv kæresten vil indse at den nye Selector er en god investering



-------------
Med venlig hilsen

Lars Lautrup
http://www.geocaching.dk - www.geocaching.dk


Skrevet af: Boffer24
Skrevet den: 21-Juli-2006 kl. 09:58
Jeg har slet ikke lyd på C More HD mere.....heller ikke trailerne når boksen står til AC3, men skifter jeg til MPEG2 er der ingen problemer udover at det ikke er 5.1 selvfølgelig....


Skrevet af: Lars N
Skrevet den: 21-Juli-2006 kl. 10:27

Hej

Igår "frøs" selectoren under zappning. Jeg sad og zappede frem og tilbage med "P+", "P-" og "R" knappen, hvilket resulterede i at selectoren pludselig ikke reagerede på fjernbetjeningen. Den grønne lampede blinkede ved tryk, men intet skete. knapperne på fronten virkede heller ikke. Strømmen skulle tages fra, så virkede den igen bagefter.

Det er første gang jeg oplever dette problem, men det kan vel næppe relateres til beta softwaren, da mange andre har oplevet det i den gamle software.

 



Skrevet af: JBNJN
Skrevet den: 21-Juli-2006 kl. 11:07
Oprindeligt skrevet af sge_tdc sge_tdc skrev:

Oprindeligt skrevet af jafar jafar skrev:

Oprindeligt skrevet af sge_tdc sge_tdc skrev:

Oprindeligt skrevet af jafar jafar skrev:

Er godt nok ikke med i Beta, men vil lige støtte Nalle lidt.

Har også en Z2 og har pga. bla. Nalle's posts valgt ikke at købe en HDMI->DVI konverter.

Projektoren er på papiret HDCP compliant, men det er så som så med hvor meget eller lidt compliant den er.

Pt. er der en del brugere i USA der bøvler med samme problem, nemlig HDCP, Z2 og HD set top bokse, se bla. her:

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=686741&h ighlight=z2+hdcp

En del Z2 ejere prøver at få Sanyo US til at tage ansvar for HDCP problemerne. Kort: De har fået den nyeste software og opdateret hardware, men lige lidt har det hjulpet.
Grundliggennde er problemet et samspil imellem de nyeste versioner af HDCP og Z2.

Derfor er vi nok - desværre - nød til at leve med at bruge component istedet for HDMI

Præcis -  Udgangspunktet må være at Selector HD skal være 100% compliant til HDCP. Hvis det halter nogen steder skal der selvfølgelig rettes op på det. Men i de tilfælde hvor det er projektor eller TV som ikke er 100% compliant er det betydeligt sværere at gøre noget ved det. Vi vil naturligvis forsøge, men I må også have forståelse for at vi ikke kaster store mængder udviklingsresourcer i at tilpasse HD boksen til alle de produkter som non-compliant. Det gøres alligevel i en vis udstrækning, men med lavere prioritet.

Det kan jeg somend også forstå, og er iøvrigt godt tilfreds med HD component. Så stor forskel er der nu heller ikke på ren component og HDMI

Enig. Jeg har selv svært ved at se forskel på HD via Component eller HDMI.

Oprindeligt skrevet af jafar jafar skrev:

Oprindeligt skrevet af sge_tdc sge_tdc skrev:

Oprindeligt skrevet af jafar jafar skrev:

Der er problemet dog at 720p over component ikke virker. Her peger jeg selv på selector HD boksen, da alt mit andet HD udstyr kører upåklageligt i 720p over component.

Der er jeg uenig. Jeg har testet til jeg blev blå i hovedet og på de forskellige TV jeg har i labbet virker Component glimrende både i 1080 og i 720. Det eneste problem jeg så var på et ACER AT3705 hvor skærmen begyndte at flimre hvis jeg skiftede fra 1080 til 720 - Men det kunne løses ved at zappe væk fra og tilbage til Component indgangen på TV'et.

Har prøvet en del forskellige ting. Er dog tvunget til at have mit TV på via scart da billedet virkelig "dør".

Vil lige prøve det der component trick (skifte væk fra component). Tror dog ikke helt det vil hjælp da jeg har prøvet at skifte imellem selector HD i 720p og xbox360 i 720p via min forstærker (har component multiplixer indbygget). selectorHD tiltet billede -> 360 perfekt billede -> selectorHD tiltet billede. Men jeg kan jo tage fejl

Har også prøvet at scanne igennem alle mulige opløsninger, 567i,->576p->720p->1080i og alt virker undtagen 720p.

Hvis jeg tvinger Z2 til 720p (istedet for auto) så genkender den ikke selectorHD signalet som 720p. Med andre ord der kommer ikke noget billede frem.
Det er en lidt hemmelig option med Z2 at hvis man tvinger den i en bestemt mode så acceptere den kun den opløsning, har brugt en hel dag på at flå kabler ind og ud af mit system efter en kammerat havde lånt min Z2 tog og havde sat den 720p istedet for auto

Lyder underligt. Kan det f.eks være noget med 50 vs 60 Hz scanfrekvens? Selector's 720P er 50Hz, men boksen kan også lave 60 Hz (dog ikke tilgængeligt i menuen, og ikke testet af mig).

Oprindeligt skrevet af jafar jafar skrev:

Oprindeligt skrevet af sge_tdc sge_tdc skrev:

Oprindeligt skrevet af jafar jafar skrev:

Derudover må jeg så igen spørge, er der et krav fra jeres content providers (TV3, DR, SVT, Canal+ etc.) at i bruger HDCP eller er det noget i gør for sjov?
-> Mikael

Hvad tror du selv?

-Steen



Okay den fortjente jeg jeg undskylder herfra.

Hvis det hjælper kan jeg da godt stille en Z2 til rådighed et par dage, hvis i mangler noget at prøve på.

Ingen grund til at undskylde

Jeg tror faktisk gerne jeg vil prøve at lege lidt med sådan en projektor - Jeg har jo lidt flere håndtag at trække i så måske kan der komme noget godt ud af det...

Lad os tage den per mail - Jeg har sendt en post til dig.

-Steen

Som jeg tidligere har beskrevet virker min projektor SIM 300HT heller ikke ved 720p i component. Hvis jeg anvender component 720p på mit Samsung 32M61 virker det fint.

Da projektoren virker fint med component 720p i alle andre sammenhænge, har jeg også Sagem HD boksen mistænkt for problemet.

Jeg håber Steen vil kommer til et resultat ifm. test af jafars projektor og vil meddele et evt. resultat her i forummet.

Mvh

JBNJN



Skrevet af: Donald
Skrevet den: 21-Juli-2006 kl. 13:30

Hej Steen,

Vedr,: Lyd på Canal+ Film 1, 2 og 3.

Jeg har nu konstateret at den SW version jeg oprindelig havde, ikke var den samme som den man kan gå tilbage til.

Før opgraderingen havde jeg DD5.1 på alle de 3 nævnte kanaler med sprogindstilling "Dansk". Det har jeg ikke mere, heller ikke på den version der ligger som oprindelig, så derfor må jeg konstatere, at det ikke var den jeg havde oprindelig. Nu skal jeg vælge "Engelsk" for at få DD5.1.

Kan det ikke lade sig gøre, at DD5.1 lyden bliver aktiveret ved indstillingen "Dansk"? 

Mellem filmene på Canal+ Film 1 - 3 er sproget svensk når indstillingen er Engelsk og dansk når indstillingen er "Dansk"

På CMore HD er der DD5.1 lyd når "Dansk" er valgt, dog kun til kl. 19.00, hvor AC2 lyden helt forsvinder.

Alternativt kunne være, at der kan vælges sprog på den enkelte kanal.

Det med sprog er iøvrigt blandet godt og grundigt sammen. Ved "Engelsk" er sproget på Cartoon Network engelsk, men på f.eks. Euro Sport 1 kommer der svensk. Det virker som om, der er flere forskellige standarder der er blandet sammen.

Vedr.: HDMI/Conponent opløsning.

Efter at have leget lidt med dette menupunkt, skete der det, at jeg slet ikke kunne bruge HDMI udgangen. Der var tilsyneladende noget kumunikatiom mellem boksen og TV'et (Pioneer 435XDE) men det blev ved i det uendelige (jeg afbrød dog efter 15 min.). En reset af boksen løste problemet.

Tilføjelse:

Her kl. ca 00.30 var den gal igen med HDMI-udgangen, uden jeg havde foretaget mig noget som helst. Ligeledes forsvant lyden uden at jeg gjorde noget som helst.

Da det ikke hjalp, at sætte boksen i standby, afbrød jeg spændingen til boksen og slog den til igen - dette hjalp.



-------------
Med venlig hilsen
Ib E. Christensen


Skrevet af: Lars N
Skrevet den: 22-Juli-2006 kl. 12:19

 

Igår aftes var der manglende undertekster på filmen "highwaymen" på Cmore HD, med beta software.

 



Skrevet af: Epedemic
Skrevet den: 22-Juli-2006 kl. 12:40
Oprindeligt skrevet af Lars N Lars N skrev:

 


Igår aftes var der manglende undertekster på filmen "highwaymen" på Cmore HD, med beta software.


 



Jeg tvivler også kraftigt på det er softwaren på jeres Selector HD den er gal med... Jeg oplever tit og ofte udsving i DVB underteksterne på C More HD, og det uanset hvilket program jeg bruger på PC'en...

Heh og for at nævne noget helt andet, så er der da DD5.1 i stor stil på CMHD lige nu :P De kører et nyt (og noget kort) loop med flg. 4 ting:

"this program is not suitable for an audience below 15"

Dolby Digital "Aurora"

Dolby Digital med trommer og nøglerasling og gøgl...

Og så "in july on C More HD" med monsters fall, morenor og tystnad og blade trinity osv...

Og så forfra... Alt sammen i 5.1 lyd... Fik et chock da jeg zappede forbi og så "this program..." troede de skulle til at sende film på dette tidspunkt... Og så i DD 5.1 :P



Skrevet af: Abolsen
Skrevet den: 22-Juli-2006 kl. 12:59
Oprindeligt skrevet af Epedemic Epedemic skrev:

Jeg oplever tit og ofte udsving i DVB underteksterne på C More HD, og det uanset hvilket program jeg bruger på PC'en...


Der er ikke DVB undertekster på C More HD endnu. Det er bare pæne teletext subs :)


Skrevet af: Epedemic
Skrevet den: 22-Juli-2006 kl. 13:47
Oprindeligt skrevet af Abolsen Abolsen skrev:

Der er ikke DVB undertekster på C More HD endnu. Det er bare pæne teletext subs :)


Ok, troede sq ikke teletext subs kunne være så pæne :P Men så ved man da det ;)


Skrevet af: Abolsen
Skrevet den: 22-Juli-2006 kl. 21:14
Og ingen undertekster på Highwaymen (lige nu). Øv bøv.


Skrevet af: Lars N
Skrevet den: 22-Juli-2006 kl. 22:14

Oprindeligt skrevet af Abolsen Abolsen skrev:

Og ingen undertekster på Highwaymen (lige nu). Øv bøv.

Ja, der har vidst ikke været undertekster på C more HD siden igår.

Jeg vil da ikke håbe at de påtænker sig et særligt højt gebyr for den HD kanal.

Er der heller ikke tekster på hvis man modtager den på parabol eller stofa, nogen som kan be/afkræfte det?

 



Skrevet af: ajaj
Skrevet den: 23-Juli-2006 kl. 12:22

Jeg lister mig lige ind på denne tråd fra søstertråden!

Et spørgsmål til jer Beta-testere. - Er der nogle af jer der som mig har en ufattelig dårlig forbindelse mellem remote og box, der kan se nogen positiv ændring i beta'en ??? (Jeg ved godt at Steen desværre intet har nævnt noget om at dette skulle være indeholdt i beta-releasen !)



Skrevet af: Zaragon
Skrevet den: 23-Juli-2006 kl. 13:00
@ajaj - jeg mærker ikke nogen forskel på fjernbetjeningens funktionalitet med den nye beta. Generelt har jeg nu aldrig syntes, at Sagem's remotes har været særlig responsive. Har selv en programmérbar remote, en Logitech 895, og den synes at ha' en væsentlig bedre rækkevidde, også på Sagem'en.


Skrevet af: Lars N
Skrevet den: 23-Juli-2006 kl. 15:53
Oprindeligt skrevet af ajaj ajaj skrev:

Jeg lister mig lige ind på denne tråd fra søstertråden!

Et spørgsmål til jer Beta-testere. - Er der nogle af jer der som mig har en ufattelig dårlig forbindelse mellem remote og box, der kan se nogen positiv ændring i beta'en ??? (Jeg ved godt at Steen desværre intet har nævnt noget om at dette skulle være indeholdt i beta-releasen !)

Jeg har aldrig haft problemer med fjernbetjeningen, og boksen står i en skuffe som kun bliver åbnet 5-7cm ved brug.

Jeg tror ikke at fjernbetjeningens sende egenskaber kan ændres via software, det er normalt en standard IR decoder der benyttes.

Har du prøvet at skifte til helt friske alkaline batterier?

 



Skrevet af: Daddyboy
Skrevet den: 23-Juli-2006 kl. 16:29

Feedback på Beta versionen:

 

 

Nogle af emnerne er belyst, men alligevel er alle mine erfaringer medtaget.

 

  • Jeg er nok ikke så skrap til alt dette, så det tog lang tid at opgraderer, der skete alt muligt under min opdatering, Steen fik hjulpet mig, så det lykkedes alligevel .

 

  • DD5.1 på kanal 149 kun indtil kl. ca. 18:00 igen ved 2:30 tiden. (ja -det er hårdt at være Betatester), jeg har prøvet alle mulige sprogindstillinger, men ingen ændringer!
  • Kanon flot billede på kanal 149, jeg er stadig imponeret, lyden skal jo nok komme, så det bliver en rigtig ”pralekanal” til vores gæster!

Selv nu (altså om dagen) kommer konen og ”råber”: Den blå lampe lyser!! > DD5,1

  • VM logoet er ikke lige mig, men flot lavet og hvilke muligheder fremover.
  • Styrken på LCD panelet forbliver meget skarp efter opstart (Er nævnt tidligere)
  • Den er efter min mening blevet lidt længere om at starte op fra standby end i den oprindelige version. (Det er dog ikke et problem, blot en konstatering)
  • Tiderne ”Her og nu” er nu rettet og virker på alle kanaler.
  • Teksten TDC Version xx, konflikter med menu knapperne ”Luk” og ”Retur”
  • Jeg kan optage fra alle kanaler via SCART, blot jeg lige fravælger HDMI i menuen. Jeg kan også via min HDMI omskifterboks fravælge Selektor/HD optager, hvis jeg vil optage.
  • Efter beta versionen har min Selektor kun genstartet én gang. Den står ovenpå en HD optager i et skab, så noget må da være rettet?  

 

Funktionen i ”TV og Videoindstillinger”:

·         HDMI/Component opløsning på Auto/EDID fungerer rigtig godt på mit udstyr, altid flot billede uanset kanal. Den er at foretrække, jeg har også afprøvet de andre, og de virker, men er længere tid om det!

·         Jeg har DVI på tv, lyd til DTS Anlæg og hvis jeg vælger HDMI i HDCP variant går den selv tilbage til DMI. Smart, -ingen mulighed for fejl.

·         Hvis jeg vælger TV SCART signal til RGB går den selv tilbage til PAL ? Hvorfor kan/vil den ikke blive på RGB? Når jeg nu gerne vil have den via RGB? Nå der er nok en logisk forklaring.

 

Tak fordi jeg måtte være med .

 

Venlig hilsen

EL



Skrevet af: Zaragon
Skrevet den: 23-Juli-2006 kl. 16:30
...så røg Tosh'en 47WGL66P retur, og entrada: Sony KDL-46x2000. Net lille sag, må jeg sige . MEN: Så kom der lidt andre probs med Sagem'en: Via HDMI er der "ren sne" (af den gode slags!) på skærmen, og selvom jeg ændrer i HD81's opsætning til DVI og får billed, så sker det næste gang jeg tænder tv/Sagem, AT SONY'EN UNDER HANDSHAKE ÆNDRER SAGEM'en til HDMI!!??? m-y-s-k-o! Well - fandt en "work-around" i dag: Når tv'et står og blinker under handshake, kan jeg trykke på "menu" på HD'en, så kommer den frem på tv'et, og trykker jeg så direkte på "Q", ja så toner billedet frem på skærmen via HDMI... Det er rimelig sært, må jeg sige - og jeg havde ikke det problem med Tosh'en, -den ville nu bare ha' DVI, og så kørte det... que pasa, señor Steen?? Noget der rettes i software??


Skrevet af: skalbjerg
Skrevet den: 23-Juli-2006 kl. 19:40

Har nu i flere dage testet boxen med den nye beta version.

Min mening er, at denne beta version lang fra er tilfredsstillende, eller lige frem dårliger end den oprindelige version.

Boxen med HDMI tilslutning virker kun periodisk, megen flimmer, sommetider grøn skærm og ikke noget billede, sommetider er der lyd på men ingen billede. Andre gange virker det bare perfekt.

Mit generelle indtryk er følgende.

-1.Boxen med scart tilslutning virker perfekt og billedet er også blevet markant bedre. Kan stadig ikke anvende RGB scart tilslutning, hvorfor??

-2.Boxen med HDMI tilslutning giver også markant bedre TV billeder, når det virker. Zoom funktionaliteterne virker også fint. Kan ikke umiddelbart se der er markant forskel på de zomm funktioner som beta versionen har?

-3. Det med lyden (DD 5.1), som er nævnt i dette forum, er det samme hos mig.

-4. Boxen er generelt meget ustabil, især når der skal anvendes HDMI. sommetider virker det, dog med lydudfald, og sommetider kan jeg ikke få billed på skærmen, men kun sne og flimmer. HD kanalen virker ikke når  zomm funktionerne for  de almindelige TV kanaler anvendes.

-5. Er generelt meget utilfreds med boxen og har lyst til at tilslutte den gamle Sagem 60, men så må jeg jo undværre den nye HD kanal, surt.

Mit anlæg eriøvrigt: Pioneer 506FDE tilsluttet Sony TA E9000ES digital surround forstærker.

Hordan resetter man boxen?



-------------
Skalbjerg


Skrevet af: ajaj
Skrevet den: 23-Juli-2006 kl. 21:22

Lars N skrev:

Jeg har aldrig haft problemer med fjernbetjeningen, og boksen står i en skuffe som kun bliver åbnet 5-7cm ved brug.

Jeg tror ikke at fjernbetjeningens sende egenskaber kan ændres via software, det er normalt en standard IR decoder der benyttes.

Har du prøvet at skifte til helt friske alkaline batterier?

 

[/QUOTE]

Har nu prøvet alt med min  remote som er blevet dårligere og dårligere (den har aldrig været bare lidt god), men nu er der slet ingen respons selv ved afstand på 1 cm !!!.

Jeg har skiftet til nye Duracell alkaline batterier. Jeg har også kodet min NAD multiremote - lige meget hjælper det, ingen forbindelse. Så selv om alt andet fungerer (som det efter omstændighederne skal), er det nu capiche- en ommer. Bytter Selectoren imorgen.



Skrevet af: HD-BOXhaves
Skrevet den: 23-Juli-2006 kl. 21:26

Har nogen herinde gået så langt som at finde på alternative køle-løsninger?`bare for at se om det skulle afhjælpe nogle små-skavanker?

personlig gidder jeg ikke spille pengene boxen kostede på det...

men det ku jo være at nogle "ild-sjæle" her havde taget skridtet,bare for at kunne udelukke det problem?



Skrevet af: Lars Lautrup
Skrevet den: 23-Juli-2006 kl. 21:43
Oprindeligt skrevet af HD-BOXhaves HD-BOXhaves skrev:

Har nogen herinde gået så langt som at finde på alternative køle-løsninger?`bare for at se om det skulle afhjælpe nogle små-skavanker?


Jeg tror ikke at der er nogen af de problemer, der er med Selector'en, der er varmerelaterede..


-------------
Med venlig hilsen

Lars Lautrup
http://www.geocaching.dk - www.geocaching.dk


Skrevet af: HD-BOXhaves
Skrevet den: 23-Juli-2006 kl. 21:57

Oprindeligt skrevet af Lars Lautrup Lars Lautrup skrev:

Oprindeligt skrevet af HD-BOXhaves HD-BOXhaves skrev:

Har nogen herinde gået så langt som at finde på alternative køle-løsninger?`bare for at se om det skulle afhjælpe nogle små-skavanker?


Jeg tror ikke at der er nogen af de problemer, der er med Selector'en, der er varmerelaterede..

Well - det er jo en chip - vi ved jo at den slags blir frygteligt ustabile nå temp når over elekticitetens max temp for stabilitet......

Og selvom chippen kan tåle det er det jo ikke ensbetydene med at resten af grejet kan tåle det.....

 



Skrevet af: sge_tdc
Skrevet den: 24-Juli-2006 kl. 07:40

Oprindeligt skrevet af Zaragon Zaragon skrev:

...så røg Tosh'en 47WGL66P retur, og entrada: Sony KDL-46x2000. Net lille sag, må jeg sige . MEN: Så kom der lidt andre probs med Sagem'en: Via HDMI er der "ren sne" (af den gode slags!) på skærmen, og selvom jeg ændrer i HD81's opsætning til DVI og får billed, så sker det næste gang jeg tænder tv/Sagem, AT SONY'EN UNDER HANDSHAKE ÆNDRER SAGEM'en til HDMI!!??? m-y-s-k-o! Well - fandt en "work-around" i dag: Når tv'et står og blinker under handshake, kan jeg trykke på "menu" på HD'en, så kommer den frem på tv'et, og trykker jeg så direkte på "Q", ja så toner billedet frem på skærmen via HDMI... Det er rimelig sært, må jeg sige - og jeg havde ikke det problem med Tosh'en, -den ville nu bare ha' DVI, og så kørte det... que pasa, señor Steen?? Noget der rettes i software??

Øeh - Som bekendt har jeg et tilsvarende TV, hvor det ikke sker. Kan du finde ud af hvilken software version dit TV har, så kan jeg prøve at sammenligne. Mit Sony virker fint i HDCP/HDMI mode. Og: Nej, TV'et burde ikke kunne ændre boksens indstillinger

-Steen



-------------
Steen G. Enevoldsen, M.Sc.EE
Udviklingsingeniør,
TDC Kabel TV

NB: Jeg udtaler mig i dette forum på min arbejdsgivers vegne.

Rapporter et problem http://SelectorHD.tdckabeltv.dk - her


Skrevet af: skalbjerg
Skrevet den: 24-Juli-2006 kl. 11:10
Har fundet ud af, at HDMI tilslutningen, ved genstart og med indstilling af billedformat til "Auto" og HDMI opløsning i "auto/EDID", ikke fungere og giver flimmer.

-------------
Skalbjerg


Skrevet af: atdjei
Skrevet den: 24-Juli-2006 kl. 12:03

Hej Steen

Jeg har desværre stadig følgende problemer.

Jeg har 4 gange været ude for at den slukker, og viser -- -- i displayet, derefter kan jeg tænde den igen og så kører den normalt.

Den har både gjort det når den kører via scart og HDMI, på diverse kanaler.

Jeg har også problemer med lyden når jeg kører AC3, pludseligt forsvinder lyden på alle kanaler, og det hjælper ikke at jeg vælger mpeg2 lyd, eller slukker for boksen, det eneste der hjælper er at tage strømmen fra, hvorefter det virker igen.

Jeg har følgende udstyr, Samsung LE40M61 tv og Samsung HT-P1200 Home cinema anlæg.

 

Hilsen Jimmi

 

 



Skrevet af: morten_fresh
Skrevet den: 25-Juli-2006 kl. 00:08
Installerede beta'en den dag den kom, og jeg var faktisk glad for den. Den virkede en tand mere stabil end den gamle, og jeg var sådan set glad. Måske jeg har fået en af de virkeligt gode modeller for jeg har hverken problemer med lydudfald og jeg har heller ikke haft det store genstartsproblemer.

Pludselig lørdag eftermiddag opdagede jeg at boksen var slukket selv om jeg vidste at jeg ikke selv havde slukket den. Og senere på aftene genstartede den igen imens jeg sad og så tv. Pudsigt nok skete genstarten præcis, og det var virkeligt på nøjagtigt samme tidspunkt, da jeg fik en sms på min mobil som lå på et bord der står ved siden af boxen. Meget besynderligt.

Da den nu alligvel var begyndt at opføre sig underligt besluttede jeg at prøve at lege lidt med den, og ændrede indstillinger til Auto/EDID og et par af de andre muligheder. Til at begynde md gik det nogenlunde, men på et tidspunkt var det lige som om den gav helt op. Lige meget hvilken indstilling jeg valgte fik jeg grøn skærm eller slet og ret sne på skærmen. Skal nok lige nævne at jeg kører  med en HDMI forbindelse. Det virkede nærmest som om den konstant gik i en eller anden form for handshake loop. Skærmen ledte efter en forbindelse, fandt den, viste sne, eller semi-grønt billede(ikke den samme farve som tidligere nævnt ifb. Alfaview) og begyndte så at lede igen, og så kørte det ellers i ring.

Jeg måtte smide den gamle software på igen, og så installere betaen igen for at få det til at virke igen.

Ud over det ovennævnte har jeg ikke oplevet yderligere fejl ved betaen.

Fjernsynet er et 4 uger gammelt Alfaview 32".

/Morten


Skrevet af: Lars N
Skrevet den: 25-Juli-2006 kl. 10:57

 

Steen,

Hvad hedder HDMI transcieveren (IC'en) i selectoren?

 



Skrevet af: sge_tdc
Skrevet den: 25-Juli-2006 kl. 13:45
Oprindeligt skrevet af Lars N Lars N skrev:

 

Steen,

Hvad hedder HDMI transcieveren (IC'en) i selectoren?

Transceiveren er en integreret del af chipsettet (ST7100)

-Steen



-------------
Steen G. Enevoldsen, M.Sc.EE
Udviklingsingeniør,
TDC Kabel TV

NB: Jeg udtaler mig i dette forum på min arbejdsgivers vegne.

Rapporter et problem http://SelectorHD.tdckabeltv.dk - her


Skrevet af: sge_tdc
Skrevet den: 25-Juli-2006 kl. 16:01

Oprindeligt skrevet af Abolsen Abolsen skrev:

...

Og nu vi fixer den lille engelske smutter i Front Panel Lysstyrke valgmulighederne, så er der også en del engelsk i teknisk info og boks info.

Noget af det er blevet rettet, men jeg har nu altså besluttet mig for at "Teknisk Info" siden forbliver på engelsk. Hvordan vil I f.eks. oversætte "I and Q subcarrier swapped" til dansk?!? "I og Q underbærebølge byttet"... Det bliver helt sort. Denne information er primært til teknikerne og jeg tror at idet begreberne "er opfundet" på engelsk så beholder vi dem på engelsk. Lidt ligesom harddisk = fastpladelager... Yikes!

Oprindeligt skrevet af Abolsen Abolsen skrev:

Tak for Signal Strength-ændringen til %, nu kan jeg godt se jeg bliver nødt til at gøre noget, 8-24% med forstærker er bare ikke godt nok. - og det er garanteret årsag til mine mindre pixel-problemer på HD 2. Gad vide om jeg også kan reducere lyd-udfaldene en smule ved at forbedre signalstyrken...

I må ikke tro for meget på signalstyrke målingen. Der er tilsyneladende noget galt med denne måling. Boksen i mit lab siger 26%, men hvis jeg måler på antenne stikket med professionelt måleudstyr burde jeg have nærved 100 %

Det skal jeg lige have kigget nærmere på.

-Steen



-------------
Steen G. Enevoldsen, M.Sc.EE
Udviklingsingeniør,
TDC Kabel TV

NB: Jeg udtaler mig i dette forum på min arbejdsgivers vegne.

Rapporter et problem http://SelectorHD.tdckabeltv.dk - her


Skrevet af: DonJensen
Skrevet den: 25-Juli-2006 kl. 17:12
Skal vi/jeg nævne alle fejl der er oplevet, eller kun de fejl som ikke er blevet nævnt?

-------------
http://bfbc2.elxx.net/stats/ps3/K-Gaard">


Skrevet af: sge_tdc
Skrevet den: 25-Juli-2006 kl. 22:34

Oprindeligt skrevet af DonJensen DonJensen skrev:

Skal vi/jeg nævne alle fejl der er oplevet, eller kun de fejl som ikke er blevet nævnt?

I bør nævne alle ting, eller i det mindste indikere om I også ser de andre problemer. Det er interessant information for mig om et specifikt problem ses af alle eller kun få.

-Steen



-------------
Steen G. Enevoldsen, M.Sc.EE
Udviklingsingeniør,
TDC Kabel TV

NB: Jeg udtaler mig i dette forum på min arbejdsgivers vegne.

Rapporter et problem http://SelectorHD.tdckabeltv.dk - her


Skrevet af: morten_fresh
Skrevet den: 25-Juli-2006 kl. 23:19
Så er her et nyt kapitel i sagaen om beta og alfaview. :-)

Ved et tilfælde har jeg idag konstateret at det problem jeg nævnte tidligere med at alfaviewen ikke kunne få forbindelse over hdmi har noget med scart stikket at gøre????

Jeg havde igår måtte sætte både scart og hdmi til selectoren for at indstille den efter at hdmi forbindelse begyndte at drille. Da jeg fik tingen op og køre igen, ved hjælp af en geninstallering, tog jeg scart stikket ud igen. Normalt bruger jeg scart stikket til min kiss dp-508, men jeg fik det ikke sat i igen. Forbindelsen er efter geninstalleringen fin, men for en times tid siden slukede selectoren af sig selv. dvs gik bare i stand by. Jeg tænder den igen og alt ser ud til at virke. Så vil jeg lige se en dvd og sætter scart stikket i kiss'en. Fjernsynet opdager det selv og skifter over på scart. Da jeg er færdig med dvd'en slår jeg over på hdmi igen, og så har jeg den grønne skærm igen. Jeg prøver at tage strømmen på selectoren(hvilket plejede at hjælpe i den gamle version), men da jeg tænder den igen, er der kun sne, og en gang imellem får jeg lige en kortvarig grøn skærm. Jeg prøver at hive strømmen fra selectoren et par gange, men det hjælper intet. Så hiver jeg rent tilfældigt scart stikket ud af kiss afspilleren, og så kan fjernsynet pludselig godt få forbindelse over hdmi.
Umiddelbart ser det jo måske ud til at være fjernsynets skyld, men den her opførsel har jeg først set efter at jeg har installeret beta'en. Jeg fik godt nok en grøn skærm i ny og næ med den gamle version, men aldrig sne. Det mærkelige er at fjernsynet jo konstaterer at der er en hdmi forbindelse tilstede. Den viser bare kun sne. Den skriver ikke noget om at der ikke er nogen forbindelse.
Jeg synes sgu det er mystisk.

Et eller andet sted så må den vigtigste prioritering for en ny version af softwaren vel næsten være at få den periodiske genstart ordnet. Det virker som om den kan være kilde til flere problmer.

Er det sansynligt at fjernsynet kan være skyld i genstarten, eller kan man udelukke den mulighed, og gå ud fra at fejlen skyldes boksen selv?

Hvis du har nogen gode ideér, sten til noget jeg kan afprøve så sig til så¨skal jeg gøre det. Ellers så prøver jeg lige at ringe til alfaview imorgen får at høre om de har nogen lyse idéer.

Og så lige en ting til. Når man tænder selectoren, er uret og datoen på N & N forkert. Den er en måned bagud, og tiden er 10 timer bagefter. Efter et kvarters tid er den dog rigtigt igen. Synkroniserer den med et eller andet når man tænder? Ved nærmere eftertanke er det muligt at det kun sker første gang man tænder boksen efter at strømmen har været taget. .................. Det er kun første gang, har jeg lige konstateret. :-)

/Morten



Print side | Luk vindue