Print side | Luk vindue

Recorder til DVB-T med brænder

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Recordere (optagere)
Forumbeskrivelse: Spørgsmål og debat om optagere (video)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=135583
Udskrevet den: 28-Maj-2024 kl. 21:01


Emne: Recorder til DVB-T med brænder
Skrevet af: smidtiby
Emne: Recorder til DVB-T med brænder
Skrevet den: 17-Oktober-2014 kl. 17:38
Hej.
Jeg købte i tirsdags en Panasonic DMR-BCT73ENK - og har nu i dag fået pengene tilbage, da jeg har DVB-T - og ikke DVB-C som maskinen kræver!!

Er jeg nødt til at købe i udlandet, eller kan man i Danmark købe en maskine til DVB-T, som også kan brænde skiver?

M.v.h.
Smidtiby



Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 17-Oktober-2014 kl. 17:42

Ja maskiner fra Panasonic har DVB-C og T, men IKKE T2. (HD).

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: smidtiby
Skrevet den: 17-Oktober-2014 kl. 18:22
Jeg kan godt nøjes med DVB-T...


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 17-Oktober-2014 kl. 18:38

Det er så en risiko der tages, da man så står med et problem når f.eks DR går til T2 og der kommer flere hos Boxer. Personligt ville jeg ikke tage den.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 17-Oktober-2014 kl. 19:19
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Ja maskiner fra Panasonic har DVB-C og T, men IKKE T2. (HD).

Mangler de ikke CI slot? Så nul Boxer?


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 17-Oktober-2014 kl. 19:43

Det mener jeg ikke at de mangler.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 17-Oktober-2014 kl. 19:44
Det mener jeg nu, ellers havde jeg een nu.


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 17-Oktober-2014 kl. 20:26
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det mener jeg nu, ellers havde jeg een nu.


Hvis den kun kan bruges til frie kanaler samt Boxers SD kanaler er den efter min mening alt for dyr, men det kan du måske godt nøjes med?

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: DrageMester
Skrevet den: 17-Oktober-2014 kl. 21:51
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Ja maskiner fra Panasonic har DVB-C og T, men IKKE T2. (HD).

Så vidt jeg kan se har Panasonic "DMR-BCT" recorderne til det nordiske marked kun DVB-C men ikke DVB-T tunere.

Panasonic "DMR-BCT" recorderne til det tyske marked har derimod både DVB-C og DVB-T.

De har alle sammen plads til 2 CI+ moduler.

(Der er dog også modeller som kun har DVB-S)


-------------
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 17-Oktober-2014 kl. 22:03

Ja, det der så gør dem mindre egnet til Boxer er manglen på T2.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 17-Oktober-2014 kl. 22:27
Det er det jeg mener, der er ikke rigtig en recorder der er egnet til terrestrial brug.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 17-Oktober-2014 kl. 22:32

Men CI har de jo, som jeg skrev, hvor du mente de ikke havde.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 17-Oktober-2014 kl. 23:15
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det er det jeg mener, der er ikke rigtig en recorder der er egnet til terrestrial brug.



Nå, jeg troede du havde bestilt en efter du har opdaget at der er plads til CA modul

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 18-Oktober-2014 kl. 09:38
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det er det jeg mener, der er ikke rigtig en recorder der er egnet til terrestrial brug.



Nå, jeg troede du havde bestilt en efter du har opdaget at der er plads til CA modul

Flemming

Nej, skifter snart bolig, så det er ikke aktuelt


Skrevet af: bruger udmeldt 23
Skrevet den: 18-Oktober-2014 kl. 11:43
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det er det jeg mener, der er ikke rigtig en recorder der er egnet til terrestrial brug.



Nå, jeg troede du havde bestilt en efter du har opdaget at der er plads til CA modul

Flemming

Nej, skifter snart bolig, så det er ikke aktuelt

Kan du så godt have alt dit bio-grej det nye sted?


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 18-Oktober-2014 kl. 13:20
Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:


Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det er det jeg mener, der er ikke rigtig en recorder der er egnet til terrestrial brug.



Nå, jeg troede du havde bestilt en efter du har opdaget at der er plads til CA modul

Flemming

Nej, skifter snart bolig, så det er ikke aktuelt


Kan du så godt have alt dit bio-grej det nye sted?

Ja! Smider bare spisebordet ud, da stuen er mindre. Det er vigtigst at kunne se film og lytte til musik i ordentlig kvalitet.


Skrevet af: smidtiby
Skrevet den: 18-Oktober-2014 kl. 14:34
Tak for svar.
Jeg er ikke interesseret i Boxer nu - og dermed heller ikke DVB-T2 (foreløbig ser det ud til, at de følges ad)
Jeg har Watz-me-now som supplement til tagantennen.
Men jeg kan jo se, at hvis man skal være lidt fremtidssikret, så ville det være det smart at have en separat tuner-boks, som kunne udskiftes (når f.eks. HEVC kommer en gang), og som havde HDMI-kabel til f.eks. en harddiskrecorder.
De sidste 8 år har jeg haft den samme Panasonic DMR-EH55 (som har været 100 % stabil) – samt forskellige tuner-bokse tilkoblet – det har givet en fleksibilitet – men kun mulighed for at optage i SD-kvalitet.
Men de nye DMR-BCT-maskiner har vist ikke muligheden for at optage fra en ekstern tuner-boks, som min den gamle. Ved I noget om det?
OG desuden vil jeg gerne kunne gemme det bedste på DVD/BD.
Er der relevante kommentarer til MIT spørgsmål?
M.v.h.
Smidtiby



Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 18-Oktober-2014 kl. 14:44

Så kan der fint bruges en af de Tyske modeller, i hver fald så længe der ikke bruges T2. Hvornår det sker vides ikke, men det kommer.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: smidtiby
Skrevet den: 18-Oktober-2014 kl. 14:48
TAK!
Har de menuer på engelsk?
Skal jeg selv køre til Tyskland? Eller kan man på betryggende vis købe den via nettet - hvad hvis udstyret er fejlbehæftet?
Nogen anbefalet købs-portal/hjemmeside?


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 18-Oktober-2014 kl. 14:51
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Så kan der fint bruges en af de Tyske modeller, i hver fald så længe der ikke bruges T2. Hvornår det sker vides ikke, men det kommer.


Kan de optage fra Scart som trådstarter spørger om?

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 18-Oktober-2014 kl. 15:01

De kan vist nok optage fra externe enheder.

De kan købes enten fysisk eller ved Nethandel, ved reklamation/garanti, skal varen retuneres til forhandler.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Tstampe
Skrevet den: 18-Oktober-2014 kl. 16:10
Oprindeligt skrevet af smidtiby smidtiby skrev:

Tak for svar.
Jeg er ikke interesseret i Boxer nu - og dermed heller ikke DVB-T2 (foreløbig ser det ud til, at de følges ad)
Jeg har Watz-me-now som supplement til tagantennen.
Men jeg kan jo se, at hvis man skal være lidt fremtidssikret, så ville det være det smart at have en separat tuner-boks, som kunne udskiftes (når f.eks. HEVC kommer en gang), og som havde HDMI-kabel til f.eks. en harddiskrecorder.
De sidste 8 år har jeg haft den samme Panasonic DMR-EH55 (som har været 100 % stabil) – samt forskellige tuner-bokse tilkoblet – det har givet en fleksibilitet – men kun mulighed for at optage i SD-kvalitet.
Men de nye DMR-BCT-maskiner har vist ikke muligheden for at optage fra en ekstern tuner-boks, som min den gamle. Ved I noget om det?
OG desuden vil jeg gerne kunne gemme det bedste på DVD/BD.
Er der relevante kommentarer til MIT spørgsmål?
M.v.h.
Smidtiby


Hej..

Jeg sidder også med overvejelser, om at investere i en Panasonic. Men i dag modtager vi signalet via satellit (altså BST-maskinen). Hvis jeg skulle investere..

Men kan BCT-modellerne få overført signalet fra f.eks. CD's boks. Og i hvilken kvalitet vil det så blive?

-------------
Med venlig hilsen



Thomas Stampe


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 18-Oktober-2014 kl. 16:33

Det vil være i 576i. Men hvorfor ikke købe den som er beregnet til sattelit, så fås der jo den bedste kvalitet, og mindre bøvlet.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Tstampe
Skrevet den: 18-Oktober-2014 kl. 16:42
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Det vil være i 576i. Men hvorfor ikke købe den som er beregnet til sattelit, så fås der jo den bedste kvalitet, og mindre bøvlet.


Nu vil jeg ikke stjæle tråden fra trådstarter. Men blot få uddybet det omtalte i tråden.

Men BST-modellen - kan den klare Canal Digital indstiksmodul og dekodning heraf?

-------------
Med venlig hilsen



Thomas Stampe


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 18-Oktober-2014 kl. 16:59

Canal Digital bruger Conax, det er et CA modul man sagtens kan få, i modsætning til Viasat, så ja der skulle ikke være noget problem.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: smidtiby
Skrevet den: 18-Oktober-2014 kl. 17:46
Er ret interesseret i denne Panasonic DMR-BCT740EG - kan købes hos conradelektronik.dk

De er godkendt af e-mærket

Har nogen af jer viden/erfaring om dem?

http://www.conradelektronik.dk/?websale8=conrad-dk&shopid=conrad-dk&pi=1234391&ref=pricerun&subref=1234391&utm_source=pricerun&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerun_feed&utm_content=1234391&utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 18-Oktober-2014 kl. 17:50
Ja, jeg har handlet med Conrad flere gange uden problemer.

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 18-Oktober-2014 kl. 17:58

Den har så DVB-T MPEG4, men ikke som også tidligere skrevet T2.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Tstampe
Skrevet den: 18-Oktober-2014 kl. 18:12
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Canal Digital bruger Conax, det er et CA modul man sagtens kan få, i modsætning til Viasat, så ja der skulle ikke være noget problem.


Tak Radiomanden....

Så fik jeg det afklaret.

-------------
Med venlig hilsen



Thomas Stampe


Skrevet af: sokken
Skrevet den: 18-Oktober-2014 kl. 22:51
Jeg har købt min her. Der er den noget billigere

http://www.alternate.dk/Panasonic/DMR-BCT740EG/html/product/1150613?


Skrevet af: smidtiby
Skrevet den: 19-Oktober-2014 kl. 10:53
TAK! Det var billigt!
To spørgsmål:
1. hvad var din oplevelse af at handle med alternate.dk?
2. kan maskinens brugerflade stilles til engelsk?


Skrevet af: sokken
Skrevet den: 19-Oktober-2014 kl. 11:27
Det er et tysk firma så det bliver sendt fra Tyskland men de har dansk kundeservice. Jeg synes de er rigtig flinke og de svarer på henvendelser næsten med det samme. Jeg har lige fået sendt min recorder til reparation og der betalte de fragten på 275 kr

Ja Sproget Kan sættes til engelsk


Skrevet af: smidtiby
Skrevet den: 19-Oktober-2014 kl. 14:59
TAK for alle bidrag - I er meget hjælpsomme!

Nu er jeg klar til at bestille.

Jeg vil gerne lukke tråden her.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 19-Oktober-2014 kl. 16:10
Nu bliver tråden som sådan ikke lukket, så jeg vil lige komme med et spørgsmål:

Hvor tit er det at du har brug for at brænde noget ud på en dvd?
For en 6-8 år siden smed jeg min videomaskine ud, fik mig en DVB-T boks med mulighed for optagelse via USB. Jeg fik lavet tre prøveoptagelser og så har jeg ellers ikke optaget noget senere.
Mine forældre laver en det time-shift med deres digital modtager, det kan jeg forstå. Men at gemme på dvd syntes jeg tiden er løbet fra.

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 19-Oktober-2014 kl. 16:25

ja, jeg vil også mene at tiden er løbet fra at gemme på medier, skal man gemme noget, så gøres det i dag på en HDD. Så er det kun de frie kanaler du ønsker, så anskaffe en billig FTA DVB-T modtager, hvortil der kan tilsluttes en USB enhed.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: poul-r
Skrevet den: 22-Oktober-2014 kl. 13:49
Jeg brænder er en del. Både udsendelser men i særdeleshed optagelser fra video kamera.


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 22-Oktober-2014 kl. 17:47
Oprindeligt skrevet af poul-r poul-r skrev:

Jeg brænder er en del. Både udsendelser men i særdeleshed optagelser fra video kamera.
 
Hvorfor brænde når du kan nøjes med at lægge de rå optagelser direkte over på en harddisk eller usb stick?
 
Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: sokken
Skrevet den: 22-Oktober-2014 kl. 21:20
Jeg brænder også meget for hvis man ligger det på en ekstern harddisk så er den jo låst til recorderen. Er det ikke rigtigt.


Skrevet af: poul-r
Skrevet den: 23-Oktober-2014 kl. 14:57
Jeg vil gerne kunne vise mine optagelser på eksterne blue-ray og dvd afspillere i en passende kvalitet


Skrevet af: smidtiby
Skrevet den: 24-Oktober-2014 kl. 11:43
I onsdags modtog jeg min nye maskine - transporteret 800 km på under to døgn med UPS!

Inden jeg åbnede kassen, så jeg, at der på kassen stod på tysk:
"Denne maskine har kun tuner til dvb-c"!!

Det var sgu mærkeligt og også bekymrende, jeg havde jo netop returneret Fona-maskinen, fordi jeg ikke har kabel-tv.

Men efter nogen søgen på nettet valgte jeg at åbne kassen, og så kunne jeg se manualens nummer, jeg søgte på det og fandt at der på side 23 stod at maskinen kunne begge dele.

Så pyha...
Den virker fint - og i går optog den to ting samtidig, så der er to dvb-t-tunere i den.

Man skal ikke stole på alt hvad man læser, men at der på selve kassen stod en direkte forkert oplysning - det rystede mig!

I øvrigt ringede jeg til Panasonic i går for at købe en manual på engelsk - det kunne jeg ikke, jeg kunne få den gratis! Fin service!


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 24-Oktober-2014 kl. 13:53
Oprindeligt skrevet af smidtiby smidtiby skrev:

Den virker fint - og i går optog den to ting samtidig, så der er to dvb-t-tunere i den.


Det alene er ingen garanti for to tunere. Hvis de to kanaler ligger på samme frekvens kræves der kun én tuner for at optage fra dem.

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100



Print side | Luk vindue