Print side | Luk vindue

Afmonterbar vægmount

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Projektorer
Forumbeskrivelse: Projektor og lærred
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=135676
Udskrevet den: 23-December-2024 kl. 20:50

Emne: Afmonterbar vægmount
Skrevet af: Rallen
Emne: Afmonterbar vægmount
Skrevet den: 21-Oktober-2014 kl. 07:03
Hejsa!

Jeg har fået investeret i en projektor, på trods af at jeg har en temmelig lille lejlighed hvor pladsen i stuen i forvejen er knap. Det burde lige kunne gå at få nok afstand til lærredet, men at have en projektor hængende hele tiden kommer til at se temmeligt voldsomt ud. Derfor vil jeg gerne have en løsning hvor jeg kan afmontere så meget som muligt mellem brug.

Jeg har i min søgning ikke kunne finde nogen vægmount der opfylder ovenstående, men hvis nogen har forslag modtages det gerne.

Jeg har dog i stedet forsøgt at udtænke en alternativ løsning, hvor et fladt VESA 100 beslag på væggen benyttes til at montere selve mounten, hvorved det kun er beslaget som bliver hængende mellem brug. Lyder dette helt umuligt?

Jeg er ude i et vægbeslag ala. dette:

Som monteres på et beslag ala. dette:

Alle input modtages gerne - også dem der mener at jeg er vanvittig ;-)

Svar:
Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 21-Oktober-2014 kl. 07:07
Det bliver da noget skrammel. Så skal du til, at kalibrere projektoren hver gang, den skal monteres igen. Du rammer jo nok ikke præcis samme vinkel på beslaget hver gang.

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio

Skrevet den: 21-Oktober-2014 kl. 07:11
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Det bliver da noget skrammel. Så skal du til, at kalibrere projektoren hver gang, den skal monteres igen. Du rammer jo nok ikke præcis samme vinkel på beslaget hver gang.

Det er jeg med på - men når valget står mellem ingen projektor eller en projektor der skal kalibreres fra gang til gang, tænker jeg at det kan overleves ;-)

Skrevet af: jespermart
Skrevet den: 21-Oktober-2014 kl. 07:35
Oprindeligt skrevet af Rallen Rallen skrev:

Det er jeg med på - men når valget står mellem ingen projektor eller en projektor der skal kalibreres fra gang til gang, tænker jeg at det kan overleves ;-)

Jeg har et Vogels vægmount 6565 liggende til en fornuftig pris, hvor man kan fjerne projektoren mellem brug med en snapkobling.

Send mig en PM hvis du er interesseret

-------------
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4

Skrevet den: 21-Oktober-2014 kl. 22:38
Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

Oprindeligt skrevet af Rallen Rallen skrev:

Jeg har et Vogels vægmount 6565 liggende til en fornuftig pris, hvor man kan fjerne projektoren mellem brug med en snapkobling.

Send mig en PM hvis du er interesseret

Mange tak for buddet! Er det ikke kun selve projektoren som er nem at afmontere her? Jeg vil gerne kunne fjerne hele mounten fra væggen :-)

Skrevet af: jespermart
Skrevet den: 22-Oktober-2014 kl. 00:51
Du kan uden problemer afmontere projektoren og fjerne den horisontale arm så du kun har basen hængende på væggen

-------------
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4

Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 22-Oktober-2014 kl. 23:12

Hvis man bruger et ordentligt beslag og ikke er anal med om billedet rammer milimeterpræcist, så er det altså ikke noget større problem.

-------------
Mvh Otto

Print side | Luk vindue