Print side | Luk vindue

Modulator til YouSee

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=135688
Udskrevet den: 30-November-2024 kl. 16:58

Emne: Modulator til YouSee
Skrevet af: Clemen
Emne: Modulator til YouSee
Skrevet den: 21-Oktober-2014 kl. 16:24
Hej

Er der nogle der kan hjælpe mig med om jeg kan bruge følgende HDMI modulator sammen med YouSee?

http://shop.connectionx.de/product_info.php?info=p37_symarix-digitaler-modulator-hdmi-oder-fbas-signal-zu-dvb-c-qam.html

Det jeg vil er at min HDMI kanal fx. få kanalplads 1 på alle tv i huset.

Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 21-Oktober-2014 kl. 16:50

Hvis den skal levere et DVB-C signal, så kan det være svært at finde en frekvens som ikke bruges. You See oplyser ikke frekvenser på deres QUAM.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 21-Oktober-2014 kl. 17:06
Det var planen ja, kan se den går fra 30~960MHz, 1KHz step

Skrevet den: 21-Oktober-2014 kl. 17:12

Det er jo også der udbyderen har deres frekvenser.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 21-Oktober-2014 kl. 17:35
Spørgsmålet er så om jeg kan finde et hul i frekvenserne, eller om boksen er stærk nok til at overskrive en af yousees frekvenser.

Alternativt er vel at smide et delefilter foran, eller er de ikke til at købe?

Skrevet den: 21-Oktober-2014 kl. 18:10

At finde en ubrugt frekvens er bedst, husk der skal være en seperation mellem den du så finder, og den der ligger før og efter. Der skal være 7-8 MHz mellem dem.
Et spærrefilter kan også bruges hvis ikke du har Fuldpakken. Hvorvidt et sådan lige kan fås vides ikke.
Det duer ikke at ligge et signal oven på en existerende frekvens.

-------------

Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 21-Oktober-2014 kl. 19:47
Oprindeligt skrevet af Clemen Clemen skrev:

Spørgsmålet er så om jeg kan finde et hul i frekvenserne, eller om boksen er stærk nok til at overskrive en af yousees frekvenser.

Alternativt er vel at smide et delefilter foran, eller er de ikke til at købe?
En gammel artikel, faktisk samme princip:
http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=827&zoneid=3 - http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=827&zoneid=3

Som Radiomanden skriver, hvis du ikke har fuldpakke er der større mulighed for at finde/lave et hul.

Så servicemanden fra yousee kan muligvis overtales til at sælge et "mellempakke filter" som de monterer ud i gadeskab, når man ikke har fuldpakke. Ved ikke præcis hvor det skiller.
Grundpakke filter skiller f.eks ved ca. 618MHz, men der slipper dog lidt "bonuskanaler" fra mellempakken igennem på den frekvens visse steder, da filter ikke er så stejlt.  Wink

Men lad mig sige det sådan: Jeg tager ikke ansvar for din investering hvis det ikke lykkes.  LOL

Mvh

Skrevet af: skyking
Skrevet den: 21-Oktober-2014 kl. 20:11
Nu er styrken på nogle signaler så små eller lave at et signal der kommer fra nævnte udstyr ikke burde have problemer med overdøve andre, måske man kunne prøve sig frem.

-------------
En noget indforstået Joke, do not answer!

Skrevet den: 22-Oktober-2014 kl. 09:00
Okay, tror jeg bestiller og prøver.

Skal bruge det til at distribuere overvågningskameraer rundt i huset, og det letteste må være via dvb-c nettet :)

Skrevet den: 22-Oktober-2014 kl. 09:22

Det vil nok være nemmere med en Analog frekvens.

-------------

Skrevet den: 22-Oktober-2014 kl. 09:24
Ja i know, men har behovet for minimum en kvalitet på 1080p.

Skrevet den: 22-Oktober-2014 kl. 09:24
Da kanalen også i tekst viser status om døre, vinduer, porte mm. er lukket. Samt status på alarm, skalsikring etc. Så har forsøgt med et analogt signal, og det bliver simpelthen for dårligt.

Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 22-Oktober-2014 kl. 09:52
Du har ikke skrevet noget om din pakkestørrelse og internet.
Internet ligger så vidt jeg er bekendt med i den nederste del af frekvensbånd op til 143MHz, undtaget FM båndet på ca. 87 - 108MHz.

Så hvis du har Yousee internet med kabelmodem placeret først på kabeltv fordelings strengen, kan du evt. indsætte et spærrefilter ca. midt i området 108-143MHz efter modem udtag. (EDIT: Hvis det er til at finde et filter til det område Wink )

Kræver at modulator heller ikke sender noget "baglæns" som kan genere kabelmodem, men det formoder jeg modulator allerede har indbygget isolationsforstærker til at klare.

Mvh. JørgenT

Skrevet den: 22-Oktober-2014 kl. 12:53
Har fiber internet, så ingen internet ved yousee.

Pakkestørrelsen er på nuværende tidspunkt mellempakken, men er ikke afvisende for at det på sigt er fuldpakken eller grundpakken.

Hvis denne løsning låser mit til grundpakken så er det faktisk også ok. Vi bruger ikke så meget flow tv

Skrevet af: huntiedk
Skrevet den: 22-Oktober-2014 kl. 15:23
Interessant projekt - skriv endelig, om det lykkes! Held og lykke Smile

-------------
Øst, vest, ::1 bedst

Skrevet af: kc1234
Skrevet den: 22-Oktober-2014 kl. 15:35
Hjemme hos mine forældre findes der en analog kanal hvor på der kører en gammel Windows Mediacenter, og det er ikke mine forældre der har sådan en kørende Smile

Så husk at sikre at dit signal ikke ryger tilbage ud på Yousee nettet.

Skrevet af: kc1234
Skrevet den: 22-Oktober-2014 kl. 17:57
Ellers kan http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=11713&zoneid=5 måske bruges?

Skrevet den: 22-Oktober-2014 kl. 19:44
Nej ikke rigtigt.. Den du linker til er egentligt bare et kamera med indbygget powerline.

Jeg har alarm og kamera system for ca. 100.000 så det er eksisterende løsning der bare skal udbygges så det kan ses på alle tv og ikke kun enkelte idag.

Skrevet af: Plex
Skrevet den: 22-Oktober-2014 kl. 21:20
Du har fra 672 MHz og op, og alternativt bånd 1, hvis dine modtagere kan

Print side | Luk vindue