Print side | Luk vindue

Hvilken tuner?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Microsoft Media Center, MCE og HTPC
Forumbeskrivelse: Media Center (MCE) og Home Theatre PC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=135868
Udskrevet den: 20-Maj-2025 kl. 20:40

Emne: Hvilken tuner?
Skrevet af: sirvival3
Emne: Hvilken tuner?
Skrevet den: 28-Oktober-2014 kl. 23:47
Jeg hjælper en kammerat med hans HTPC/mediecenter, og vi har nu fået Plex og XBMC til at fungere med serier og film.

Han kunne nu godt tænke sig også at kunne benytte mediecenteret som tv-optager og jeg er derfor gået på udkig efter en tv-tuner.

Han har umiddelbart et DVB-C signal, og vi forestiller os at gøre brug af DVB-viewers recording service.

Jeg har selv en HD-homerun, som jeg er særdeles glad for - ikke mindst fordi jeg slipper for at skulle trække antennekabler igennem hele huset. Men han ønsker umiddelbart et indbygningskort i kabinettet, som er af desktop-størrelse og derfor burde have rimeligt med plads til et internt kort.

Spørgsmålet er nu hvilket tunerkort vi skal gå efter.

Jeg kan se andre spørgsmål i forummet, der beskæftiger sig med dette spørgsmål, men de fleste har nogen tid på bagen og kan derfor være forældede.

Jeg har tidligere haft forskellige modeller af Hauppauge usb-tuner (T1, S1/S2, CI og T2), men var ikke tilfreds med driveropdatering og stabilitet, så det firma ønsker jeg umiddelbart ikke at gå tilbage til.

Jeg har til gengæld haft kig på både digital device og terratec.

Jeg kan desuden se at også DVB-C har udviklet sig til DVB-C2, men jeg har svært ved at vurdere om det er en rimelig fremtidssikring at investere i C2.

Hvilken intern tv-tunerkort kan I anbefale til en HTPC?

Kan I anbefale en dansk forhandler?

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=128780&PID=1301947#1301947%20 - Mit mediecenter

Svar:
Skrevet af: avh
Skrevet den: 29-Oktober-2014 kl. 07:50
Har på det seneste anskaffet technotrend CT2 4500, som PCIe tv-kort og bruger dvbviewer recording service.

Det virker lige så godt og velkendt som technotrend TV-kort altid har gjort.
Driver til windows 8 findes f.eks.

Kan købes hos www.dvbshop.net og der er muligvis også en dansk forhandler.

Der er også digital devices, hvor man kan lave et egentlig nettuner setup, ligesom HD-homerun.
Digital devices kan håndtere CI-interface, hvis relevant i modsætning til HD-homerun.

Digitalt Tv har en omtale af denne løsning..
http://digitalt.tv/byg-din-egen-netvaerks-tv-tuner-test-af-octopus-net-rack/

Hvis man kun vil have en TV-server og meget "tynde" tv-klineter synes jeg ikke der er den store ide i at anvende nettuner...  (både kasse til nettuner og TV-server)

Forøvrigt kan man også lave en nettuner løsning med dvbviewer recording service ved at lave en PC med tunere og anvende dem virtuelt fra andre PC-er. (klienter)

-------------
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2

Skrevet af: avh
Skrevet den: 29-Oktober-2014 kl. 08:06
.

-------------
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2

Skrevet af: pilehave
Skrevet den: 29-Oktober-2014 kl. 09:08
Jeg har et Digital Devices Cine C/T og er meget tilfreds med det. Jeg har dog brugt en del tid på at justere mit interne antenne-setup, da jeg har både en dæmper, fordeling til 7 rum og en forstærker i spil.

Skrevet af: fltk
Skrevet den: 29-Oktober-2014 kl. 09:43
Jeg har et Terratec USB tunerkort og et KNC PCI. Jeg er særdeles tilfreds med begge.

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100

Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 30-Oktober-2014 kl. 21:57
Interresant at han ikke ønsker en HD Homerun.

Er det fordi han skal bruge et CI slot eller, hvad er grunden til det? 

Skrevet af: sirvival3
Skrevet den: 31-Oktober-2014 kl. 17:36
Baggrunden skal nok findes i citatet "One Ring to rule them all" eller...
Hans mediecenter er af desktop-størrelse, og da der er plads i kabinettet, så ønsker han at undgå en ekstern boks med ekstern strømforsyning osv., men vil hellere have det hele samlet i den samme boks - altså mediecenteret.
Han har ikke brug for CI-slot, men blot DVB-C/T2.

Umiddelbart synes jeg, at Digital Devices's DD Cine C/T2 V7 PCIe (1.500,-)ser ud til at understøtte ønsket bedst.

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=128780&PID=1301947#1301947%20 - Mit mediecenter

Print side | Luk vindue