Print side | Luk vindue

Hvordan laver jeg en korrekt antenne installation

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=135988
Udskrevet den: 19-Februar-2025 kl. 01:13

Emne: Hvordan laver jeg en korrekt antenne installation
Skrevet af: nicolaif
Emne: Hvordan laver jeg en korrekt antenne installation
Skrevet den: 03-November-2014 kl. 13:36
Hej

Jeg har problemer med DR1 og andre kanal på Yousee kabel TV.

Der sidder et DKT Comega(m. F Konnektor) udtag i den ene ende af stuen. Desværre står fjernsynet i den modsatte ende. Samtidig vil jeg gerne have udtag på 4 værelser på 1. salen.

Ved fjernsynet har jeg samtidig en HTPC med 3 tunere. 

Jeg har sat en 8 ports DKT Comega forstærker op umiddelbart efter udtaget fra Yousee, og deler fra denne signalerne ud til de forskellige udtag i huset. Og de resterende udtag er der monteret endmodstand.

Efter udtaget ved fjernsynet dele jeg signalet op i en splitter fra 1 til 4. Er dette en dårlig løsning? Og hvad kan jeg evt lave anderledes?

Kan jeg sætte en forstærker efter en forstærker?

Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 03-November-2014 kl. 13:58

Det første der bør gøres, er at sikre at det leverede signal er i orden, derefter opsættes der en Distributions forstærker med det ønskede antal udtag, den opsættes på et egnet sted hvor kablet fra vejboxen kommer ind i huset. Der fordeles så derfra til de enkelte udtag i huset.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: nicolaif
Skrevet den: 03-November-2014 kl. 20:30
Tak for dit svar.

Jeg skal bruge 4 udtag samme sted. Det er ikke muligt med 4 kabler. Kan jeg fordele lokalt eller evt bruge endnu en forstærker?

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 03-November-2014 kl. 20:38

Mediecentret har vel kun en tilslutning og de enkelte tunere forbundet internt, ellers kan der laves en sløjfning.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Print side | Luk vindue