Pludseligt ingen lyd i Onkyo TX-NR809
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=136017
Udskrevet den: 25-Februar-2025 kl. 07:58
Emne: Pludseligt ingen lyd i Onkyo TX-NR809
Skrevet af: JensHolm
Emne: Pludseligt ingen lyd i Onkyo TX-NR809
Skrevet den: 04-November-2014 kl. 15:26
Hej
Da jeg startede min Onkyo TX-NR809B op for et par dage siden kom der ingen lyd. Der er fint billede, men lyden er væk. Har både skruet op og ned og tjekket at det optiske kabel fra tvet sidder som det skal. Har sågar prøvet at skifte tvet uden held.
Er der nogen bud på hvad det kan være? 
|
Svar:
Skrevet af: Wish
Skrevet den: 04-November-2014 kl. 15:50
Har du sikret dig at den står på "digital" og ikke "analog"?
Har du prøvet at skifte inputs?
De ka godt ha lidt personlighed, de Onkyo'er ;)
|
Skrevet af: Susperia
Skrevet den: 20-Januar-2015 kl. 18:38
JensHolm skrev:
Hej
Da jeg startede min Onkyo TX-NR809B op for et par dage siden kom der ingen lyd. Der er fint billede, men lyden er væk. Har både skruet op og ned og tjekket at det optiske kabel fra tvet sidder som det skal. Har sågar prøvet at skifte tvet uden held.
Er der nogen bud på hvad det kan være?  |
Hej Jens. Fandt du ud af fejlen? Jeg har lige fået præcis samme fejl, på min 809er.
|
Skrevet af: Preps
Skrevet den: 20-Januar-2015 kl. 19:15
Kan meget vel være defekt HDMI kort, der er lavet en udvudet garanti, prøv at tjekke på onkyo's hjemmeside.
|
Skrevet af: Susperia
Skrevet den: 20-Januar-2015 kl. 19:33
Tak for svaret. Det ser ud til, at den går ind under deres udvidet garanti. Nu skal jeg i hvert fald vente på at de levere en kasse og pakke label.
|
Skrevet af: Pil-babz
Skrevet den: 20-Januar-2015 kl. 19:38
http://www.eu.onkyo.com/en/customer-service-program-118747.html - http://www.eu.onkyo.com/en/customer-service-program-118747.html
Her er linket til Onkyo Customer service program. Jeg har sendt en kammerats retur.. Det gik super nemt! De sender en kasse med returlabel. :-)
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=120127&title=pilbabz-stuebio - Min stuebio! ONKYO - B&W - PANASONIC
|
Skrevet af: JensHolm
Skrevet den: 20-Januar-2015 kl. 19:55
Fedt! Det var min også!!! Det var den ikke i det tidligere garanti udvidelse!
|
Skrevet af: Preps
Skrevet den: 20-Januar-2015 kl. 19:56
Skrevet af: Susperia
Skrevet den: 20-Januar-2015 kl. 20:47
Pil-babz skrev:
http://www.eu.onkyo.com/en/customer-service-program-118747.html - http://www.eu.onkyo.com/en/customer-service-program-118747.html
Her er linket til Onkyo Customer service program. Jeg har sendt en kammerats retur.. Det gik super nemt! De sender en kasse med returlabel. :-) | Er det så bare et sted i Danmark, den bliver sendt til? Og hvor lang tid gik der, før i havde den tilbage?
Bliver sgu svært at undvære den, når alle ens ting er sat til, igennem den.
|
Skrevet af: Pil-babz
Skrevet den: 20-Januar-2015 kl. 21:49
Uha, pas. Ved ikke om det er i DK eller hvor. jeg nåede ikke at se pakke label.. :-) Jamen kassen kom efter en uge ca. og så gik der vel en 2-3 uger før den var tilbage igen. Så der skal nok på regnes en lille måneds tid. :/ Men det er virkelig super service fra Onkyos side syntes jeg ! :-)
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=120127&title=pilbabz-stuebio - Min stuebio! ONKYO - B&W - PANASONIC
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 35
Skrevet den: 21-Januar-2015 kl. 05:43
super service..??
det er da skodpolitik at man sender flere serier over flere årrækker på markedet med defekte dele, velvidende om at det ikke fungerer optimalt..!!
god service ville være at de ændrede deres hardware når problemerne begyndte at vælte ind, istedet for at lade kunder købe defekte maskiner og håbe på det bedste..!
|
Skrevet af: p.las
Skrevet den: 21-Januar-2015 kl. 07:51
strecker skrev:
super service..??
det er da skodpolitik at man sender flere serier over flere årrækker på markedet med defekte dele, velvidende om at det ikke fungerer optimalt..!!
god service ville være at de ændrede deres hardware når problemerne begyndte at vælte ind, istedet for at <span style="line-height: 16.7999992370605px;">lade kunder købe defekte maskiner og</span><span style="line-height: 1.4;"> håbe på det bedste..!</span>
|
+1
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio
|
Skrevet af: Allan m
Skrevet den: 21-Januar-2015 kl. 09:53
Mærkeligt jeg har fået det samme problem med min onkyo-609. ved mig får jeg lyd nogen gang, ellers er der ingen lyd. har prøvet skiftet HDMI port og HDMI kabel uden held. sjovt nok så jeg har lige haft den i 2.år
|
Skrevet af: Ning
Skrevet den: 21-Januar-2015 kl. 17:25
Hvis det er en udvidet garanti er det så ikke lige meget med om der er gået mere end 2 år ?
------------- Ning
|
Skrevet af: KeeZor
Skrevet den: 21-Januar-2015 kl. 17:43
andre end pil-babz som har erfaring med onkyos udvidede garanti ift. tiden fra afsendelse, til produktet er retur? Jeg har nemlig lige modtaget emballage til at sende min retur, men vil ikke undvære den 2-3 uger. Da min er under 2 år har jeg også mulighed for at sende den til servicebroker.dk, som lover ca. 1 uge reparationstid, nogle erfaringer med dem?
allan>>det er lige meget om den er over 2 år, du kan stadig benytte dig af den udvidede garanti
Er desuden 100% enig med Strecker, mega dårlig service fra Onkyo, min seneste reciever fra dem blev udskiftet grundet tilsvarende hdmi fejl, og ny også på min nyere receiver. Det bliver absolut ikke et Onkyo produkt som erstatter min 818 i hjemmebiografen, når den skal udskiftes næste gang
|
Skrevet af: Preps
Skrevet den: 21-Januar-2015 kl. 17:56
strecker skrev:
super service..??
det er da skodpolitik at man sender flere serier over flere årrækker på markedet med defekte dele, velvidende om at det ikke fungerer optimalt..!!
god service ville være at de ændrede deres hardware når problemerne begyndte at vælte ind, istedet for at lade kunder købe defekte maskiner og håbe på det bedste..!
|
+100
|
Skrevet af: Allan m
Skrevet den: 21-Januar-2015 kl. 18:27
[QUOTE=KeeZor] andre end pil-babz som har erfaring med onkyos udvidede garanti ift. tiden fra afsendelse, til produktet er retur? Jeg har nemlig lige modtaget emballage til at sende min retur, men vil ikke undvære den 2-3 uger. Da min er under 2 år har jeg også mulighed for at sende den til servicebroker.dk, som lover ca. 1 uge reparationstid, nogle erfaringer med dem?
allan>>det er lige meget om den er over 2 år, du kan stadig benytte dig af den udvidede garanti
Er desuden 100% enig med Strecker, mega dårlig service fra Onkyo, min seneste reciever fra dem blev udskiftet grundet tilsvarende hdmi fejl, og ny også på min nyere receiver. Det bliver absolut ikke et Onkyo produkt som erstatter min 818 i hjemmebiografen, når den skal udskiftes næste gang
okay super tak for info :-)
|
Skrevet af: tonnyg
Skrevet den: 22-Januar-2015 kl. 12:02
Jeg havde nøjagtigt samme problem. Jeg havde en Onkyo 809'er, hvor hdmi boardet gik et par måneder efter garantien udløb. Havde ingen problemer med at få udvidet min garanti. Jeg bor i Aalborg, og fandt ud af at den skulle sendes til et service center i Pandrup (ca. 25 km fra Aalborg) for at få udskiftet boardet. Da jeg heller ikke var så glad for at undvære den i længere tid, så talte jeg med dem, kørte selv op med den og hentede den 2 dage senere. Jeg kunne faktisk have hentet den efter en dag, men jeg var ikke i Nordjylland på det tidspunkt, så det blev først efter 2 dage. Jeg ved ikke, om du har samme muligheder, men det er da værd at undersøge.
Og nej, jeg har ikke haft problemer med det nye board efterfølgende...
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 22-Januar-2015 kl. 12:27
Min pre-processor blev sendt til Tyskland.
M.v.h.
|
Skrevet af: Susperia
Skrevet den: 02-Februar-2015 kl. 17:11
Jer som har haft den inde til reparation, fik i en besked når den blev sendt tilbage til jer, eller modtog i den bare pludselig?
De fik min sidste mandag, men har intet hørt fra dem, og jeg kan jo ikke engang tjekke status eller noget.
Jeg sidder og høre musik, over en lille bluetooth højtaler, så savner den efterhånden en del.
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 02-Februar-2015 kl. 20:07
Min var i Tyskland for rep. Jeg fik mail med track'n'trace, da den var på vej retur.
M.v.h.
|
Skrevet af: Susperia
Skrevet den: 02-Februar-2015 kl. 20:24
Kan du huske, hvor lang tid de havde den, før de sendte den retur? Min er også i Tyskland.
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 02-Februar-2015 kl. 20:36
Jeg mener at den blev sendt retur i løbet af to uger. Men det var så også i starten, da de havde åbnet for garantiudvidelsesprogrammet. I dag er de nok ved at svømme over af garantireparationer. 
Men skriv en mail til ONKYO - eller serviceværkstedet - og forespørg, hvornår du kan forvente din receiver retur. Forvent at svartiden er et par dage.
M.v.h.
|
Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 03-Februar-2015 kl. 01:42
Forstår slet ikke, at der stadig er salg i Onkyo. Ja, eller i NAD for den sags skyld. De brænder også HDMI boards af hen af en kant. Nu er de nævnte modeller her i tråden godt nok gamle, men hvorfor er der nogle der stadig køber dem i dag, når det er så kendt et problem.
------------- https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio
|
Skrevet af: Susperia
Skrevet den: 03-Februar-2015 kl. 03:54
Tak for det Henrik. Jeg må bare vente lidt endnu.
Nagash. nu er det jo ikke alle som lige ved at de har problemer, jeg har da først hørt om det nu her efter min er gået i stykker. Men hvad skal man så vælge efterhånden? For den Harman kardon, som jeg havde før min Onkyo, der brændte HDMI board også af. Nu skriver du godt nok at de er gamle, men 2-2.5 år, er efter min mening ikke gammelt, og burde sgu gerne kunne holde længere end det.
|
Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 03-Februar-2015 kl. 08:32
Tja, hvis bare folk undersøgte et forum som dette inden køb, så ville det ikke være en overraskelse. Jeg er på min 3. Yamaha i træk. De har aldrig voldt mig problemer og er kun skiftet fordi jeg opgraderede. Som jeg kan læse mig til på nettet, så har netop Yamaha en meget lav fejlrate. Og du har ret. 2-2.5 år, er alt for ringe. Og for 2.5 år siden, var det også et meget kendt problem, men tilsyneladende gør det ikke det fjerneste ved problemet. De sender stadig den ene fejlbehæftede serie efter den anden på markedet.
------------- https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio
|
Skrevet af: Rasmus8D
Skrevet den: 03-Februar-2015 kl. 10:12
Men hvad er det værd at Yamaha er stabilt, når det på godt rigsdansk er røv sygt i forhold til hvad man får ved onkyo? ;-)
Måske lidt sat på en spids, men trods onkyos problemer ville jeg tage chancen igen, hvis jeg en dag skulle tilbage til surround... Alt gnist i lyden blev dræbt hos mig da jeg fik Yamaha, bevares den passer ind uden store problemer, men til gengæld får du også en flad og kedelig lyd ;-) og nej jeg er ikke til ukorrekt lyd, men jeg følge nærmest man tog en fuldstændig neutral kurve og så - man lige 10 dB i nærvær... For slet ikke at tale om surround hvor der netop gerne må være glød i lyden - så både tale og eksplosioner er spændende... Der kan onkyo bare noget de andre ikke kan... Altså for 3010erens vedkomne mod Yamaha 2030... Og så var 3010 en del mere strømstærk...
Men men men de skide hdmi boards... Øv !
------------- Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 03-Februar-2015 kl. 10:23
En Pioneer reciever brænder ikke hdmi board
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 35
Skrevet den: 03-Februar-2015 kl. 10:23
Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 03-Februar-2015 kl. 10:26
strecker skrev:
Køb Marantz..!!!
|
Eller Denon.......same same...
M.v.h.
|
Skrevet af: Rasmus8D
Skrevet den: 03-Februar-2015 kl. 10:27
Hahaha Henrik B goood one :D
------------- Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
|
Skrevet af: dr gonzo
Skrevet den: 03-Februar-2015 kl. 10:43
Skrevet af: Bruger udmeldt 35
Skrevet den: 03-Februar-2015 kl. 11:17
efter et kig under låget på en Marantz og en "tilsvarende" Denon, kunne jeg hurtigt konstatere at der er masser af forskel på de komponenter der bruges i de to maskiner...
samtidig er Marantz da så meget mere lækker at kigge på i forhold til Denon..
|
Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 03-Februar-2015 kl. 11:17
Som en Skoda og en Audi er det samme.
Klaus
------------- Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk
|
Skrevet af: Rasmus8D
Skrevet den: 03-Februar-2015 kl. 11:24
Så der dømt krig
Tror nu heller ikke på de helt ens, men derfor kan de jo godt dele mange ting
------------- Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 35
Skrevet den: 03-Februar-2015 kl. 11:27
jeg har set de to maskiner side om side med løftet låg, så jeg kender fakta.. dem der siger de er ens, har ikke set dem side om side..
krig slut.!
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 03-Februar-2015 kl. 11:32
Rasmus8D skrev:
Tror nu heller ikke på de helt ens, men derfor kan de jo godt dele mange ting  |
Som f.eks.........HDMI-boards!
M.v.h.
|
Skrevet af: Rasmus8D
Skrevet den: 03-Februar-2015 kl. 11:39
Jo men mig bekendt, så er der vel ikke de store fejl ved hverken Denon eller Marantz HDMI board?
I hvert fald slet ikke på det latterlige niveau Onkyo har haft... :)
Man kan jo også bare gå Arcam vejen? En surround maskine som spiller uovertruffen, men hvor HDMI boarded ingenting kan, så man fri for at koncentrere sig om det
Vel at mærke AVR 400 modellen, skal ikke udtale mig om de nye der lige er kommet
------------- Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 03-Februar-2015 kl. 11:56
Rasmus8D skrev:
Jo men mig bekendt, så er der vel ikke de store fejl ved hverken Denon eller Marantz HDMI board?
|
Det var jo netop min pointe! Om du køber Marantz eller Denon, kan være lige meget (same same), da det er samme HDMI-boards de benytter!
M.v.h.
|
Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 03-Februar-2015 kl. 12:09
strecker skrev:
Køb Marantz..!!!
|
Som har haft deres andel af problemer. Pop of death...
Klaus
------------- Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 35
Skrevet den: 03-Februar-2015 kl. 12:12
Heldigvis lærer de af deres fejl.. og "pop of death" er ikke en generel sygdom i maskinerne..!
|
Skrevet af: Rasmus8D
Skrevet den: 03-Februar-2015 kl. 13:41
Haha pop of death.... :)
------------- Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
|
Skrevet af: PerW
Skrevet den: 03-Februar-2015 kl. 14:47
Nu har jeg haft en del Onkyo i en del år og jeg har endnu ikke haft en eneste med HDMI board der er brændt af.
Jeg har haft noget udfald på det ene HDMI board, som lbev rettet på garentien.
Min onkyo 60x kører fint videre hos min søn.
Min 807 blev solgt sidste efterår efter 5-6 år.
Og den nye har jeg ikke oplevet problemer med.
PS. Jeg har en enkelt gang købt en Yamaha, men her kunne jeg ikke li lyden, så den bæev hurtigt solgt igen og udskiftet med en Onkyo.
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 03-Februar-2015 kl. 15:08
PerW skrev:
Nu har jeg haft en del Onkyo i en del år og jeg har endnu ikke haft en eneste med HDMI board der er brændt af.
Jeg har haft noget udfald på det ene HDMI board, som lbev rettet på garentien. |
Så har du netop haft en med HDMI-board problem/fejl! Der er ikke tale om afbrændte HDMI-boards, men der derimod billedudfald, som bliver værre og værre, indtil man ikke kan få billed igennem. Det kan også være manglende lyd/lydudfald, ligesom det kan være netværksproblemer, da alle disse fejl opstår p.g.a. fejl på HDMI-boardet. Dertil kommer en række receivere som får problemer p.g.a. defekte bændelkabler mellem HDMI-board og display/frontknapper.
Så vi kan konkludere at DU også er en del af ONKYO's "fremragende" fejlstatistik!
M.v.h.
P.S.: Jeg har op gennem 80'erne og 90'erne ejet en del (større) ONKYO produkter, og har altid været glad for mærket. Men i dag skal jeg IKKE eje deres produkter!
|
Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 03-Februar-2015 kl. 15:39
PerW skrev:
Nu har jeg haft en del Onkyo i en del år og jeg har endnu ikke haft en eneste med HDMI board der er brændt af.
Jeg har haft noget udfald på det ene HDMI board, som lbev rettet på garentien. |
Så har du netop haft en af de (utallige) defekte.
Klaus
------------- Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk
|
Skrevet af: Rasmus8D
Skrevet den: 03-Februar-2015 kl. 16:04
Ja den 809 jeg havde først, er den Danni herinde fra har købt, den er nu blevet skiftet på garantien, så fik jeg en 3010 efter... Den røg også... Så den blev også skiftet...
Altså det positive er at der åbenbart ikke er bøvl, min 3010 blev kørt til Pandrup rep. og få dage senere kunne jeg hente en sprit ny i elmutanten...
Så det da service, men det møg ærgeligt problemet er så stort, for i min verden er Onkyo det bedste surroundprodukt op til omkring 10-15.000 klassen... Sådan hvis man ser allround på det hele...
------------- Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
|
Skrevet af: dr gonzo
Skrevet den: 03-Februar-2015 kl. 16:19
I den prisklasse vil jeg vælge en Anthem-reciever, men det kræver selvfølgelig, at man kan leve med deres no-nonsense produkter. Man får ingen netværksfunktion eller andre smart-funktioner. Tilgengæld får man den bedste lyd der leveres i den prisklasse.
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=134893&PN=1&title=3rd-row-cinema-mixing-studio-billeder-p-side-1 - Min hjemmebio - 3rd Row Cinema
|
Skrevet af: Danni
Skrevet den: 03-Februar-2015 kl. 16:24
Rasmus8D skrev:
Ja den 809 jeg havde først, er den Danni herinde fra har købt, den er nu blevet skiftet på garantien, så fik jeg en 3010 efter... Den røg også... Så den blev også skiftet...
Altså det positive er at der åbenbart ikke er bøvl, min 3010 blev kørt til Pandrup rep. og få dage senere kunne jeg hente en sprit ny i elmutanten...
Så det da service, men det møg ærgeligt problemet er så stort, for i min verden er Onkyo det bedste surroundprodukt op til omkring 10-15.000 klassen... Sådan hvis man ser allround på det hele... |
UPS hentet min 809'er d. 20 JAN. og de har prøvet og leveret den retur i dag d. 3 feb, var dog desværre ikke hjemme så for den først i morgen :)
|
Skrevet af: PerW
Skrevet den: 03-Februar-2015 kl. 16:53
PerW skrev:
Nu har jeg haft en del Onkyo i en del år og jeg har endnu ikke haft en eneste med HDMI board der er brændt af.
Jeg har haft noget udfald på det ene HDMI board, som lbev rettet på garentien.
Min onkyo 60x kører fint videre hos min søn.
Min 807 blev solgt sidste efterår efter 5-6 år.
Og den nye har jeg ikke oplevet problemer med.
PS. Jeg har en enkelt gang købt en Yamaha, men her kunne jeg ikke li lyden, så den bæev hurtigt solgt igen og udskiftet med en Onkyo. | Sorry. Det gik lige lidt stærkt. Jeg havde udfald på Netradio, hvor så netkort/HDMI board blev skiftet. Men jeg havde ikke udfald på HDMI.
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 03-Februar-2015 kl. 16:59
Stadig - defekt HDMI-board!
M.v.h.
|
Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 03-Februar-2015 kl. 17:41
strecker skrev:
super service..??
det er da skodpolitik at man sender flere serier over flere årrækker på markedet med defekte dele, velvidende om at det ikke fungerer optimalt..!!
god service ville være at de ændrede deres hardware når problemerne begyndte at vælte ind, istedet for at lade kunder købe defekte maskiner og håbe på det bedste..!
|
Jeg har en 609ér, som lider af samme problem. Jeg kan bestemt heller ikke rose Onkyo. Een ting er, at man kan lave noget lort. Men når der pludselig popper indlæg op praktisk talt fra alle steder i verden med problemer, som oftest starter periodisk, og senere bliver permanent, så burde Onkyo have taget notise af disse allerede fra start. Det gjorde man ikke hos Onkyo, tværtimod afviste man problemerne. Det var først da der nærmest kunne tælles titusiendevis på verdensplan med samme problemer, at det begyndte at gå op for dem, hvor stort et problem dette i virkeligheden er. Derfor kom det til at tage en temmelig lang årrække. (Onkyo kalder det den dag i dag stadigvæk for "limited" mængde. Jeg vil vove den påstand, at det er dem alle, der før eller siden dør).
Jeg skulle returnere min receiver til Onkyo, før de ville svare på, om den var omfattet af dette service program, for når jeg slog serienummeret op, så var den ikke. Noget tyder på de har opdateret serierækken. Jeg har dog ikke tjekket med min. Min verden er simpelthen for kort til den slags problemer. Da det gik op for mig, hvor meget besvær jeg skulle igennem, selvom min receiver fuldstændig fulgte de dengang kendte problemer, så smed jeg receiveren hen i et hjørne, og susede ud og købte en ny (Sony DN1040), samme dag. Og har ikke set mig tilbage siden. Når/hvis jeg gider, så kan det da godt være jeg får den lavet. Men pt. så orker jeg det bare ikke. Jeg har brugt rigelig med tid på den receiver, i store frustrationer, fordi det var periodisk. Jeg har ligesom alle andre, også skiftede kabler og rodet i alskens andet. Blot for at konstatere, at det er noget bras de har lavet, (endnu engang).
------------- Mvh
Kim Andersen. https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12
|
Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 03-Februar-2015 kl. 17:45
strecker skrev:
Heldigvis lærer de af deres fejl..og "pop of death" er ikke en generel sygdom i maskinerne..! |
"PoD", var udbredt i flere batches af SR5004/6004 og til dels i 5005/6005. Jeg har ikke hørt om det i nyere serier. Jeg har selv en 5004, men bruger slet ikke HDMI (fjernsynet klarer billede, forstærkeren lyd), så jeg kommer næppe til at opleve PoD, men er da opmærksom på det.
Klaus
------------- Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk
|
Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 04-Februar-2015 kl. 00:04
Rasmus8D skrev:
Men hvad er det værd at Yamaha er stabilt, når det på godt rigsdansk er røv sygt i forhold til hvad man får ved onkyo? ;-)
Måske lidt sat på en spids, men trods onkyos problemer ville jeg tage chancen igen, hvis jeg en dag skulle tilbage til surround... Alt gnist i lyden blev dræbt hos mig da jeg fik Yamaha, bevares den passer ind uden store problemer, men til gengæld får du også en flad og kedelig lyd ;-) og nej jeg er ikke til ukorrekt lyd, men jeg følge nærmest man tog en fuldstændig neutral kurve og så - man lige 10 dB i nærvær... For slet ikke at tale om surround hvor der netop gerne må være glød i lyden - så både tale og eksplosioner er spændende... Der kan onkyo bare noget de andre ikke kan... Altså for 3010erens vedkomne mod Yamaha 2030... Og så var 3010 en del mere strømstærk...
Men men men de skide hdmi boards... Øv ! |
Det er selvfølgelig en smagssag. Yamaha og Onkyo farver lyden forskelligt, ingen tvivl om det. Og alt efter hvilke højttalere man bruger, så harmonerer den ene måske bedre end den anden. Men det du beskriver, er bestemt ikke et billede jeg kan genkende. Men nu findes der da også andre mærker end Yamaha, som har stabilt hardware. Uanset hvad, så ville jeg aldrig vælge en Onkyo eller en NAD. Begge lyder godt og leverer gode kræfter, men jeg gider ikke en forstærker, der før eller siden skal til reparation. Og ja, det er muligt nogle af dem kan repareres i Danmark, men jeg bord ikke lige i Nordjylland. Og jeg har ærlig talt ikke lyst til at vente i ugevis på min forstærker. Det er jeg sgu for afhængig af film og musik til. Forstår sgu ærlig talt ikke din kommentar om, at du hellere tager chancen? Vil du hellere købe et defekt produkt? Ligesom Klaus, er jeg nemlig også overbevist om, at det potentielt er ALLE deres forstærkere, der har fejlen, det er bare et spørgsmål, om man lige presser den nok til det. Der findes andre mærker, som farver lyden i samme retning som Onkyo, så køb da hellere en af dem.
------------- https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio
|
Skrevet af: Rasmus8D
Skrevet den: 04-Februar-2015 kl. 23:05
Altså har praktisk talt været næsten hele møllen igennem... Og nej ingen leverer den lyd onkyo kan i den prisgruppe, andre kommer med deres bud, men ikke det samme.
Men nej, den er svær, nu har jeg dog flere i familien som ikke har haft deres onkyo til doktor, i alt 2 maskiner. Plus 2 ved venner, ingen af dem har fejlet... I hvert fald ikke endnu... Der er ingen tvivl om det en stor fejlrate, men nu hører man altid om dem hvor det går galt... Der er vel ingen der reelt har set tal på det her? Vi kan vel hurtige være enige om at onkyo var gået nedenom hvis det galt alle maskiner? I må gerne kalde mig dum eller naiv, men ja, jeg tror faktisk jeg havde taget en onkyo igen... Måske integra... Men en onkyo med en 5 års elektronikforsikring på... Så du jo dækket langt ud i tiden...
De leverer altså varen, så enkelt er det... (Lydmæssigt!)
F.eks kan jeg jo også berette at både min gamle pioneer lx 83 og min kusines mands har været til reparation... Er det så også et dårligt produkt? Det jo 100% fejlrate i og med jeg kun kender os to der har haft dem ;-). Min gik godt nok først i stykker ved næste ejer... Men ja...
Nad havde jeg to maskiner hjem på prøve, begge var defekte... Den ene gik sort hvergang den skulle afkode DTS signal, den anden havde defekt hdmi... Den 3 maskine virkede, men produktet levede så ikke op til mine forventninger. Ærlig talt turde jeg så heller ikke, det var for mange fejl...
Har også haft arcam avr 400, igen havde den første model hdmi problemer... Først næste model virkede...
Såeh uheldig? Måske...
Men det møg irriterende... Jeg er endda typen der tager strømstik ud af stikkontakt, for at være helt sikker på der ingen spænding er, når jeg skifter hdmi stik ;-/
Yamaha, denon, marantz, harman/kardon... Dem har jeg alle haft mindst en af og alle uden fejl... ;-)
------------- Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
|
Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 05-Februar-2015 kl. 01:06
Men lige netop NAD har samme problemer, som sagt. Men jeg ville personligt aldrig vælge en Onkyo eller en NAD, lige netop på grund af de problemer. Ærgerligt, for de lyder sgu godt
------------- https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio
|
Skrevet af: Rasmus8D
Skrevet den: 05-Februar-2015 kl. 07:47
Ja det synd, ved godt ikke mange har interesse i 2 bokse, men måske burde man bare mere arbejde i det med at lave eksterne hdmi switche/dekodere...
Det er jo åbenbart ikke nemt at integrere i maskinerne... ;-)
------------- Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 05-Februar-2015 kl. 09:36
Rasmus8D skrev:
Ja det synd, ved godt ikke mange har interesse i 2 bokse, men måske burde man bare mere arbejde i det med at lave eksterne hdmi switche/dekodere...
Det er jo åbenbart ikke nemt at integrere i maskinerne... ;-) |
Jo, det er skam vældig let at integrere i receiverne! Men du får hvad du betaler for! At så ONKYO bevidst fortsætter med, årgang efter årgang, at spare nogle få kroner, og montere billig pi*kondensatorer, siger vist mest om ONKYO!
M.v.v.
|
Skrevet af: Susperia
Skrevet den: 13-Februar-2015 kl. 13:22
Hold kæft et sløvt værksted, jeg har stadig ikke fået min receiver. Jeg skrev til dem i sidste uge, om den var ved at være færdig, så skrev de i mandags, at den var i final test, men har ikke hørt mere fra dem, selvom jeg skrev til dem igen i går.
Bare utroligt, når man høre om en her inde, som skulle sende den til et dansk værksted, og så var den allerede færdig dagen efter.
Man finder ud af, hvor afhængig man er af sin receiver, når man ikke har kunne bruge den, i snart en måned.
|
Skrevet af: Danni
Skrevet den: 13-Februar-2015 kl. 15:45
Susperia skrev:
Hold kæft et sløvt værksted, jeg har stadig ikke fået min receiver. Jeg skrev til dem i sidste uge, om den var ved at være færdig, så skrev de i mandags, at den var i final test, men har ikke hørt mere fra dem, selvom jeg skrev til dem igen i går.
Bare utroligt, når man høre om en her inde, som skulle sende den til et dansk værksted, og så var den allerede færdig dagen efter.
Man finder ud af, hvor afhængig man er af sin receiver, når man ikke har kunne bruge den, i snart en måned. |
Sendte min med UPS d.20 Jan og fik den retur fra tyskland d.3 Feb.
|
Skrevet af: Susperia
Skrevet den: 13-Februar-2015 kl. 20:06
Så det også underligt, at de er så længe om min, min er også sendt til Tyskland. Var det dig som fik en besked, da den blev sendt? for det har jeg stadig ikke fået, selvom at de faktisk skrev i mandags, at den ville blive sendt en af de næste par dage.
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 13-Februar-2015 kl. 20:17
De har vel så mange, at der er ventetid på at få nye boards? 
M.v.h.
|
Skrevet af: Danni
Skrevet den: 13-Februar-2015 kl. 21:06
Nej jeg hørte ingen ting fra den blev hentet til den pludselig var her igen.
|
Skrevet af: Susperia
Skrevet den: 16-Februar-2015 kl. 19:12
Ok tak. Jeg har bare stadig ikke hørt noget, jeg skulle alligevel bare have købt en ny, da den gik i stykker. Og stå uden en receiver, i en måned, det er sgu for meget.
|
Skrevet af: jacobbh
Skrevet den: 16-Februar-2015 kl. 20:15
Fed fed tråd, var næsten på vej til genbrugspladsen med min 609ér, men nu kan den blive repareret:-)< ="text/" ="safari-extension://com.ebay.safari.myebaymanager-QYHMMGCMJR/7ec46f1a//helpers/preHelper.js">
|
|