Print side | Luk vindue

NRK1HD på Yousee - Optagelse virker ikke

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=136065
Udskrevet den: 27-November-2024 kl. 12:44

Emne: NRK1HD på Yousee - Optagelse virker ikke
Skrevet af: DrageMester
Emne: NRK1HD på Yousee - Optagelse virker ikke
Skrevet den: 06-November-2014 kl. 13:10
I går 5. november opdagede jeg, at programmer på NRK1HD på Yousee (fuldpakke) ikke længere kunne optages på min Panasonic DMR-BCT820 recorder - optagelsen går simpelthen ikke igang. Dette gælder både timer optagelse og manuel optagelse.

Efterfølgende har jeg konstateret at det heller ikke fungerer på min Denver DVBC-109HD; her går optagelsen i gang men indholdet er fuldstændigt scramblet. Her kommer der heller ingen information om nu-og-næste program.

Så sent som i sidste uge har jeg kunnet optage fra NRK1HD på min Panasonic.

Er der andre som har dette problem eller som ikke har dette problem med NRK1HD på Yousee?

-------------
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414

Svar:
Skrevet af: Ole G
Skrevet den: 06-November-2014 kl. 13:53
Jeg har lige prøvet at optage fra NRK1 HD på min LG HR 925N og Blue Tinum BT-DCT110.
Begge optagelser var i orden. Jeg har YouSee grundpakke og optagelserne var på 5 minutter.
Jeg fik heller ikke vist programinfo om nuværende og kommende program.

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 06-November-2014 kl. 15:02

Har lige set hvordan det er her, ikke optaget noget, men set efter om EPG er i orden og det er den.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: Doo Wop
Skrevet den: 06-November-2014 kl. 15:25
Jeg har YouSee og stor tillægspakke med bland selv. Bor på Frederiksberg. Jeg har her for en halv times tid siden sat min Panasonic 820 til en direkte optagelse samt senere en timer optagelse. ingen af optagelserne lykkedes. Men på min helt nye Panasonic 940 var optagelsen som den skulle være. Min 820 har under 15 timers optagetid tilbage. Kan det være årsagen? Hvor meget tid er der tilbage på din?

-------------
Doo Wop

Skrevet den: 06-November-2014 kl. 16:35
Oprindeligt skrevet af Doo Wop Doo Wop skrev:

Hvor meget tid er der tilbage på din?

Ca. 100 timer tilbage så det er ikke problemet.

-------------
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414

Skrevet af: Betjenten
Skrevet den: 06-November-2014 kl. 20:05
Samme problem for mig. Kan ikke optage hverken NRK1-HD eller TV3-HD fra Yousee, med DMR-BCT721.

Det virker som om kanalerne er krypterede (eller recorderen tror det ihvertfald)

EPG virker fint....

Skrevet den: 06-November-2014 kl. 20:46
Oprindeligt skrevet af Betjenten Betjenten skrev:

Samme problem for mig. Kan ikke optage hverken NRK1-HD eller TV3-HD fra Yousee, med DMR-BCT721.

Det virker som om kanalerne er krypterede (eller recorderen tror det ihvertfald)

EPG virker fint....

Jeg kan bekræfte at jeg heller ikke kan optage fra TV3 HD på min Panasonic, men det kan jeg til gengæld på min Denver.

-------------

Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 06-November-2014 kl. 21:02
Og tv3 kan heller ikke optage her. Og på Yousee. Har ikke prøvet NRK. Det er jo så åbenbart signalet fra Yousee som har en fejl.Ouch

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 06-November-2014 kl. 21:06
Jeg har lavet en fejlmelding hos Yousee med henvisning til denne tråd.
Så må vi se om der sker noget.

-------------

Skrevet den: 06-November-2014 kl. 21:07
Super. Så siger du til, når du får et svar?

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 06-November-2014 kl. 21:08
Bortset fra det, så kan jeg sagtens optage tv3 på mit Pana tv.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 06-November-2014 kl. 21:18
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Super. Så siger du til, når du får et svar?

Ja det er klart. Smile

-------------

Skrevet af: DJ_klein
Skrevet den: 06-November-2014 kl. 22:47
Jeg har samme problem med optagelse af TV3. Har også Yousee fuldpakke, har også prøvet at pause-live tv, det vil den heller ikke. Ser frem til at høre om Yousee kan finde en løsning.

Skrevet af: PeterJensen
Skrevet den: 08-November-2014 kl. 00:47
Oprindeligt skrevet af PeterJensen PeterJensen skrev:

Jeg har DMR-BCT820 siden august 2013 og YouSee fuldpakke. Der har aldrig været problemer med at optage. I forgårs (29-Maj-2014) anbefalede maskine at køre en rescan. Derefter har det ikke været muligt at optage NDR.
Oprindeligt skrevet af DrageMester DrageMester skrev:

I går 5. november opdagede jeg, at programmer på NRK1HD på Yousee (fuldpakke) ikke længere kunne optages på min Panasonic DMR-BCT820 recorder
Oprindeligt skrevet af DJ_klein DJ_klein skrev:

Jeg har samme problem med optagelse af TV3.
Kan ikke optage NRK1HD og heller ikke TV3HD. Til gengæld kan NDR igen optages uden der har været kørt rescan eller anden form for vedligehold på maskinen. Kunne det tyde på, at det er YouSee, der ikke har helt styr på tingene?

Skrevet den: 08-November-2014 kl. 22:44

Jeg har YouSee og stor tillægspakke med bland selv. Bor på Frederiksberg. Jeg har her for en halv times tid siden sat min Panasonic 820 til en direkte optagelse samt senere en timer optagelse. ingen af optagelserne lykkedes. Men på min helt nye Panasonic 940 var optagelsen som den skulle være. Min 820 har under 15 timers optagetid tilbage. Kan det være årsagen? Hvor meget tid er der tilbage på din?

Har du tilfældigvis kort/kort-læser i din 940 og ingen kort/kortlæser i din 820 ?

-------------

Skrevet den: 09-November-2014 kl. 09:12

Har du tilfældigvis kort/kort-læser i din 940 og ingen kort/kortlæser i din 820 ?
Vedt godt at spørgsmålet ikke var til mig, men der er ikke kortlæser i min 820.

Skrevet den: 09-November-2014 kl. 09:17

Men på min helt nye Panasonic 940 var optagelsen som den skulle være.
Det kunne få mig til at skifte 820'eren ud. Også fordi den har 3 tunere. Jeg tror ikke på, at Panasonic kommer med en firmwareupdate, der får 820 til at fungere.

Skrevet den: 09-November-2014 kl. 10:56
Jeg har lige prøvet, at sætte kort i min 720. Den kunne dekode de kanaler jeg har abn. på. Men kunne stadig ikke optage.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 09-November-2014 kl. 12:32
DrageMester: Jeg har et tvillingekort/Strong CA-modul købt af YouSee i både 820 og 940.

I øvrigt:
820'eren er købt i et Panasonic Center med dansk betjeningsvejledning. Så selvom recorderen er den tyske model, er den tilpasset det danske(nordiske) marked, og skal kunne optage alle YouSee kanaler, jeg har adgang til.
940'eren er den 100 % tyske model.
Jeg har i går lørdag modtaget yderligere tvillingekort/Strong CA-modul købt af YouSee, så jeg nu kan sætte 2 stk. i hver recorder.
Når det er gjort, vil jeg i løbet af et par dage lave nogle testoptagelser på begge maskiner og melde tilbage. Skriv gerne en opdateret liste over hvilke kanaler, der ikke kan optages (udover NRK HD. Er det også TV3 HD og ?)
PS: Antenneanlægget er ikke problemet.

-------------
Doo Wop

Skrevet den: 09-November-2014 kl. 12:35
Her er det TV 3 HD som ikke kan optages. Har ikke testet NRK.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 09-November-2014 kl. 17:08
Min 820-model er også uden kort, har som nævnt problemet på TV3 HD, og har lige testet på NRK, med samme resultat. Den seneste vellykkede optagelse fra TV3 HD er fra d. 28/10. Jeg håber meget at YouSee kan løse problemet.

Skrevet den: 09-November-2014 kl. 18:01
Oprindeligt skrevet af DJ_klein DJ_klein skrev:

Min 820-model er også uden kort, har som nævnt problemet på TV3 HD, og har lige testet på NRK, med samme resultat. Den seneste vellykkede optagelse fra TV3 HD er fra d. 28/10. Jeg håber meget at YouSee kan løse problemet.

Jeg har en optagelse fra NRK1HD d. søndag 2. november, mens optagelse fejlede onsdag 5. november, så der er gået noget galt derimellem.

-------------

Skrevet den: 09-November-2014 kl. 18:11

Mon at problemet ligger hos udbyderen.? Problemet er koncentreret omkring Panasonic maskinerne, det leder ikke lige hen til et udbyder problem..?

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 09-November-2014 kl. 18:30
Jeg har haft optaget lidt fra TV3 på mit Panasonic TV. Og det er gået fint med at optage, men jeg kan ikke spole i det. Og det kan jeg godt, med tidligere optagelser. Det hele er altså lidt underligt.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 09-November-2014 kl. 18:46

Noget underligt i det er der ja, men når andre optagere tilsyneladende klarer det uden problemer, så er det umiddelbart svært at få øje på nogen årsag til det hos udbyderen.

-------------

Skrevet den: 09-November-2014 kl. 19:18
Det er ikke kun Panasonic recordere som har problemet; min Denver kan heller ikke optage NRK1HD (men derimod godt optage TV3HD).

-------------

Skrevet den: 10-November-2014 kl. 00:10
Lige nu kan jeg heller ikke optage fra Canal 9 HD på min Panasonic men jeg kan godt på min Denver.

-------------

Skrevet den: 10-November-2014 kl. 06:52
Samme problem med canal 9HD her.

Skrevet den: 10-November-2014 kl. 09:08
Også samme problem her med canal 9. Også på mit TV. Så det breder sig. Det må da være hos Yousee.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 10-November-2014 kl. 11:34
YouSee fuldpakke, DMR-BCT820 uden kort: NRK1HD, TV3HD, C9HD kan ikke optages men kan ses live over recorderens tuner. Man kan vel ikke konkludere, at fejlen entydigt ligger hos YouSee eller Panasonic. Der er også noget, der hedder samspilsramt.

Skrevet den: 10-November-2014 kl. 15:30

Tilbagemelding fra i går kl. 12:32.

Jeg har lavet nogle testoptagelser af kanalerne NRK1HD på 230 MHz, TV3 HD på 562 MHz og C9 HD på 506 MHz i dag mellem kl. 12:45 og kl. 14:00.

Testoptagelserne er foretaget på Panasonic DMR-BCT820EG (tilpasset det danske(nordiske) marked) og Panasonic DMR-BCT940EG (100 % tysk model).

Begge recordere viser på alle 3 kanaler en signalkvalitet på 100 %, signalstyrke på 100 %, og bit-fejlrate på 0.00E+00.

Inden testen har jeg i de to recordere sat yderligere tvillingekort/Strong CA-modul i købt af YouSee. Tidligere var der et i hver recorder. Nu har jeg sat 2 stk. af de nye i 820, og flyttet den ene af de gamle over i 940. Så nu er der 2 stk. i hver sin recorder.

NRK1HD, TV3 HD og C9 HD:

820 ingen optagelse.

940 optagelse.

På C9 HD kommer der på 820’eren en besked på engelsk frem om, at optagelsen er krypteret.

Jeg har kontroloptaget på ZuluHD på 578 MHz samt NDR på 514 MHz. Begge recordere optager som de skal.

Som tidligere skrevet har jeg YouSee stor tillægspakke med bland selv og bor på Frederiksberg.

-------------
Doo Wop

Skrevet af: OleA
Skrevet den: 10-November-2014 kl. 15:35
Jeg kan heller ikke optage TV3 hd og canal 9 hd. Har model 720 fra panasonic. Jeg har ikke prøvet den norske kanal.

Jeg bor i vanløse og har yousee fuldpakken. Recorderen står og blinker som om at optagelsen er sat på pause.

-------------
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.

Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 11-November-2014 kl. 07:23
Jeg prøvede i går på min (tysk købte) BCT940 at optage fra NRK HD, og det fungerede fint. YouSee fuldpakke...

Så det ser ud til, at problemet er isoleret til de ældre modeller...

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver

Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 11-November-2014 kl. 07:53
Oprindeligt skrevet af OleA OleA skrev:

Jeg kan heller ikke optage TV3 hd og canal 9 hd. Har model 720 fra panasonic. Jeg har ikke prøvet den norske kanal.

Jeg bor i vanløse og har yousee fuldpakken. Recorderen står og blinker som om at optagelsen er sat på pause.
Kan heller ikke på min 720'er. YouSee - mellempakke

-------------

Skrevet af: Ruse
Skrevet den: 11-November-2014 kl. 09:59
Jeg har YouSee og 2 tyske Pan 720. Kan heller ikke optage TV3HD og C9 HD. Jeg har måske fået øje på et problem. Jeg satte begge maskinerne til at opgradere softwaren fra version 1.15 til 1.22 natten mellem d. 5. og 6. november. Dagen efter var problemet der. Umiddelbart er dette sammentræf i min verden lidt for meget af en tilfældighed. Kan det være her vi skal søge løsningen. Er der nogen der ved om man i givet fald kan fører maskinerne tilbage til den tidligere version som man kan på en PC hvis man har problemer.

Skrevet den: 11-November-2014 kl. 10:03
Min 720'er kører også med 1.22

-------------

Skrevet den: 11-November-2014 kl. 11:44
Jeg har først opdateret i går. Og der er ingen forskel. Den jeg har i soveværelset er stadig på den gamle software. Så det er ikke det.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 12-November-2014 kl. 15:50
Tak til Kim.t og Flemming Larsen. Det er altså ikke opdateringen. Som et bidrag til den almindelige forvirring kan jeg oplyse, at nu kan jeg heller ikke optage NRK1HD. Det kunne jeg i går. Jeg har i dag optaget TV3 og NRK1HD på mit Samsung UE55D7005 TV uden problemer. Hvor mange slås mon med dette problem? Det er jo ikke alle der er medlem af vores lille klub.

vh. Ruse

Skrevet af: Viby Sjælland
Skrevet den: 13-November-2014 kl. 11:23
jeg har Stofa og her optages kanalerne fint på Panasonic og øvrige optagere

Skrevet den: 13-November-2014 kl. 12:22
Det ser ud til at være et problem for YouSee kunderne. Jeg prøvede igen i morges. Virker stadig ikke.
vh. Ruse

Skrevet den: 13-November-2014 kl. 13:15
Nu har jeg altså prøvet, at spørge på Facebook. Det er tit at de svarer hurtigere.

http://www.facebook.com/youseedanmark - http://www.facebook.com/youseedanmark

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet af: fltk
Skrevet den: 13-November-2014 kl. 13:50
Oprindeligt skrevet af Ruse Ruse skrev:

Det ser ud til at være et problem for YouSee kunderne.

Lyder sandsynligt, da det også er det trådens overskrift indikerer.

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100

Skrevet den: 14-November-2014 kl. 00:17

Nu har jeg altså prøvet, at spørge på Facebook. Det er tit at de svarer hurtigere.

Godt initiativ!
Jeg er ikke selv Facebook bruger, så det har jeg ikke selv gjort.

Jeg har i øvrigt ikke modtaget andet end et auto-genereret svar på min oprindelige fejlmelding.

-------------

Skrevet den: 14-November-2014 kl. 10:03

Godt initiativ!
Jeg er ikke selv Facebook bruger, så det har jeg ikke selv gjort.

Jeg har i øvrigt ikke modtaget andet end et auto-genereret svar på min oprindelige fejlmelding.
Det hjalp så ikke rigtig noget, da jeg bare fik en mailadresse, som jeg skulle sende det til. Det er altså for dårligt, at det skal tage så lang tid.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 14-November-2014 kl. 10:46
Har lige fået dette svar fra Yousee. Og jeg har lige prøvet canal 9 og TV3. Og det virker søreme.Big smile
Edit: Og NRK HD virker også hos mig.

Hej Flemming

Dette blev meldt videre i går aftes og fejlen skulle nu være rettet.

Kan jeg få dig til at teste om det virker? Hvis du har lyst og mulighed for det, må du godt viderebringe information om, at fejlen skulle være rettet, på Recordere. 

Venlig hilsen

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 14-November-2014 kl. 12:40
Nu virker de 3 kanaler også her på Amager. Godt gået Flemming.

vh. Ruse

Skrevet den: 14-November-2014 kl. 12:45
Det var nu ikke kun mig. Det var godt, at kunne henvise til denne tråd, som DrageMester har oprettet. Det er altid med til at presse lidt. Men det er super lækkert, at det virker igen.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet af: azrael
Skrevet den: 14-November-2014 kl. 17:31
Glæder mig, at I har fået løst jeres problem, men det irriteret mig lidt, at man, ligesom ved Stofa, ikke aner, hvad der udløste problemet.

-------------
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson

Skrevet den: 14-November-2014 kl. 19:54

Har lige fået dette svar fra Yousee. Og jeg har lige prøvet canal 9 og TV3. Og det virker søreme.Big smile

NRK1HD, TV3 HD og Canal9 HD virker også her igen på min Panasonic (har endnu ikke prøvet NRK1HD på min Denver). Fedt! Smile

-------------

Skrevet den: 14-November-2014 kl. 19:58

NRK1HD, TV3 HD og Canal9 HD virker også her igen på min Panasonic (har endnu ikke prøvet NRK1HD på min Denver). Fedt! Smile
Det er altså godt, at de tager sig af det, når vi anmelder det.Big smile

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 14-November-2014 kl. 21:31

NRK1HD kan stadigvæk ikke optages på min Denver recorder; det optagne program er scramblet (nærmest som om det er krypteret).

-------------

Skrevet den: 15-November-2014 kl. 00:52
I går aftes anbefalede DMR-BCT820 (FW v.1.19) at opdatere kanallisten. Den fik OK, og bagefter kan der optages NDR, TV3HD, C9HD og NRK1HD. Flemming.

Skrevet den: 16-November-2014 kl. 08:20
Det virker også her igen. Tak til alle i tråden for at belyse problemet, og tak til dem der har kontaktet YouSee. Det var rart at de kunne rette fejlen, hvad end det så var, de havde fejlet med.

Skrevet den: 17-November-2014 kl. 14:40
Afslutningsvis har jeg her i formiddags lavet nogle testoptagelser af kanalerne NRK1HD, TV3 HD, C9 HD samt NDR HD på mine Panasonic recordere 820 og 940.
Alle 4 kanaler er optaget på begge recordere som de skulle.

Det er vel ikke forkert at sige, at problemet har ligget hos YouSee og ikke i Panasonic recorderne. Tak til YouSee for at have løst det.

I øvrigt er software version 1.22 på min Panasonic 820.

-------------
Doo Wop

Skrevet den: 17-November-2014 kl. 18:12

Det er vel ikke forkert at sige, at problemet har ligget hos YouSee og ikke i Panasonic recorderne.

Jo - det vil jeg mene, at det er...

Da alle andre maskiner end Panasonic ingen problemer har med at optage, så må problemet ligge hos Panasonic? Eller må det?

Det er sandsynligvis et spørgsmål om grænsetilfælde, hvor specifikationerne kan fortolkes på flere forskellige måder, og hvor Panasonic så har en lidt anden fortolkning end YouSee (eller Stofa, som havde samme problem tidligere).

Ligeledes, så virkede den nye model af Panasonic fint - det var kun den gamle model (fra forrige år), som ikke virkede. Så dét peger meget mod Panasonic.

Men som jeg plejer at sige: Jeg æælsker standarder - der er så mange at vælge imellem... .

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
PopCorn Hour A-500
Yamaha RX-V771 Receiver

Skrevet den: 17-November-2014 kl. 18:19
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Det er vel ikke forkert at sige, at problemet har ligget hos YouSee og ikke i Panasonic recorderne.

Jo - det vil jeg mene, at det er...

Da alle andre maskiner end Panasonic ingen problemer har med at optage, så må problemet ligge hos Panasonic? Eller må det?

Det er sandsynligvis et spørgsmål om grænsetilfælde, hvor specifikationerne kan fortolkes på flere forskellige måder, og hvor Panasonic så har en lidt anden fortolkning end YouSee (eller Stofa, som havde samme problem tidligere).

Ligeledes, så virkede den nye model af Panasonic fint - det var kun den gamle model (fra forrige år), som ikke virkede. Så dét peger meget mod Panasonic.

Men som jeg plejer at sige: Jeg æælsker standarder - der er så mange at vælge imellem... .
Det er da bestemt ikke Panasonic alene, når Yousee kan gå ind og lave noget, som ordner det så nemt.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 17-November-2014 kl. 19:20
Har jeg heller aldrig sagt - min pointe er netop, at der ikke er én producent, der er "ansvarlig". Det er et samspil. YouSee ændrer en lille detalje, der for alle andre mærker end Panasonic ikke betyder noget (og som med stor sandsynlighed er indenfor spec - i hvert fald én fortolkning af specs).

Når det så kun er Panasonics modeller, der rammes (og endda kun deres gamle modeller), så kan Panasonic ikke sige sig fri for skyld. Men det kan YouSee heller ikke, da de måske med deres justering går udenfor specs (i hvert fald en anden fortolkning af specs).

Hvis er skylden, når YouSee ændrer noget, og det kun er Panasonics gamle modeller, der rammes? Panasonic må jo nødvendigvis have ændret deres opfattelse af standarden, når nu deres nye modeller ikke rammes...

Det er ikke sort/hvidt...

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
PopCorn Hour A-500
Yamaha RX-V771 Receiver

Skrevet den: 17-November-2014 kl. 22:17

Når det så kun er Panasonics modeller, der rammes (og endda kun deres gamle modeller), så kan Panasonic ikke sige sig fri for skyld. Men det kan YouSee heller ikke, da de måske med deres justering går udenfor specs (i hvert fald en anden fortolkning af specs).

Hvis er skylden, når YouSee ændrer noget, og det kun er Panasonics gamle modeller, der rammes? Panasonic må jo nødvendigvis have ændret deres opfattelse af standarden, når nu deres nye modeller ikke rammes...

Min Denver DVBC-109HD kan stadigvæk kun se men ikke optage NRK1HD, så det er vel ikke helt begrænset til Panasonic modeller.

I øvrigt kan Panasonic jo have ændret i nye modeller for at bedre håndtere fejl i signalet - det er ikke nødvendigvis fordi de har "ændret deres opfattelse af standarden".

-------------

Skrevet den: 19-November-2014 kl. 09:39
Mystisk. Igår optog jeg serien Extant over TV3, og sidder nu og ser den. Det mystiske er, at den har ikke optaget reklamer. Det har jeg aldrig været ude for. Der er bare et mikro hop, og så forsætter serien. Mystisk men fedt, hvis de altid kunne gøre det.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 19-November-2014 kl. 10:01

Mystisk. Igår optog jeg serien Extant over TV3, og sidder nu og ser den. Det mystiske er, at den har ikke optaget reklamer. Det har jeg aldrig været ude for. Der er bare et mikro hop, og så forsætter serien. Mystisk men fedt, hvis de altid kunne gøre det.

Jeg oplevede det samme, men jeg tror den simple forklaring er, at der for en gangs skyld ikke var indlagt reklamer. Det foregående program blev stærkt forsinket og jeg gætter på at man derfor undtagelsesvis undlod reklamerne i Extant. 

Skrevet den: 19-November-2014 kl. 10:05
Oprindeligt skrevet af Ole G Ole G skrev:

Jeg oplevede det samme, men jeg tror den simple forklaring er, at der for en gangs skyld ikke var indlagt reklamer. Det foregående program blev stærkt forsinket og jeg gætter på at man derfor undtagelsesvis undlod reklamerne i Extant. 
Ok. Så du det direkte, eller havde du optaget? Det lyder helt forkert, at TV3 ikke skulle komme med reklamer. De er jævnligt forsinket.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 19-November-2014 kl. 11:09

Ok. Så du det direkte, eller havde du optaget? Det lyder helt forkert, at TV3 ikke skulle komme med reklamer. De er jævnligt forsinket.

Jeg optog det også og originaloptagelsen er slettet, så jeg har ingen håndfaste beviser for min teori.
Jeg er enig i at det virker naturstridigt, at TV3 skulle droppe en reklameblok, men det ville nu være endnu mere mærkværdigt, hvis 2 forskellige recordere på perfekt vis skulle kunne finde ud af at skippe alle reklameblokke.  

Hvis du stadig har originaloptagelsen, har du så mulighed for at se om optagelsens længde svarer til den optagetid du programmerede?

Skrevet den: 19-November-2014 kl. 11:13

Jeg optog det også og originaloptagelsen er slettet, så jeg har ingen håndfaste beviser for min teori.
Jeg er enig i at det virker naturstridigt, at TV3 skulle droppe en reklameblok, men det ville nu være endnu mere mærkværdigt, hvis 2 forskellige recordere på perfekt vis skulle kunne finde ud af at skippe alle reklameblokke.  

Hvis du stadig har originaloptagelsen, har du så mulighed for at se om optagelsens længde svarer til den optagetid du programmerede?

Har lige tjekket, og jeg havde sat den til at optage 1T15m, men der er kun optaget 45m. Jeg tjekkede lige afsnit 2, og der var reklamer på. Og har optaget i den tid den var sat til.Confused

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 19-November-2014 kl. 11:29
Vil tjekke i aften om der er reklameafbrydelser. Har optaget den via EyeTV på min Mac.

-------------

Skrevet den: 19-November-2014 kl. 11:50

Har lige tjekket, og jeg havde sat den til at optage 1T15m, men der er kun optaget 45m. Jeg tjekkede lige afsnit 2, og der var reklamer på. Og har optaget i den tid den var sat til.Confused

Optagetiden taler jo for at din teori er rigtig, fik du så heller ikke noget af den foregående udsendelse med?
Jeg mindes også svagt, at jeg klippede en reklameblok ud af afsnit 2.
Vi får det nok ikke 100% opklaret før en seer med god hukommelse, der så udsendelsen direkte kan fortælle os om der var reklamer eller ej, eller der findes en optagelse med reklamer (eventuelt fra kim.t).

Skrevet den: 19-November-2014 kl. 11:54

Optagetiden taler jo for at din teori er rigtig, fik du så heller ikke noget af den foregående udsendelse med?
Jeg mindes også svagt, at jeg klippede en reklameblok ud af afsnit 2.
Vi får det nok ikke 100% opklaret før en seer med god hukommelse, der så udsendelsen direkte kan fortælle os om der var reklamer eller ej, eller der findes en optagelse med reklamer (eventuelt fra kim.t).

Jeg fik ca. 2 minutter med af Robinson. Og efter den, var der heller ingen reklamer. Ja, det bliver spændende at høre fra andre, om de har haft reklamer på.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 19-November-2014 kl. 16:56
Der er ingen reklameblokke i 1. afsnit, og heller ingen imellem afsnit 1 og 2. Men der er 2 reklameblokke i 2. afsnit.

-------------

Skrevet den: 19-November-2014 kl. 17:42
Det er da bare underligt, at min kun har optaget Ca. 45 min, når jeg altid sætter det til 1T15m.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 19-November-2014 kl. 18:25

Du optog vel også afsnit 2.? Derfor er afsnit 1 stoppet når det andet er gået igang. Afsnittet var 45 minutter langt, optog begge med EPG uden extra tid.

-------------

Skrevet den: 19-November-2014 kl. 18:30
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Du optog vel også afsnit 2.? Derfor er afsnit 1 stoppet når det andet er gået igang. Afsnittet var 45 minutter langt, optog begge med EPG uden extra tid.
Nope. Optog på 2 tunere. 1T15m til hver. Jeg bruger sjældent EPG.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet af: azrael
Skrevet den: 20-November-2014 kl. 07:26
Som andre har været inde på, så var første episode af Extant helt uden reklamer. Jeg dobbeltcheckede (eller var det ligefrem triplecheckede Smile) for det sker faktisk ret sjældent hos TV3. Personligt så jeg det dog ved flere episoder af The Blacklist, da de startede med den sidste efterår.

Bortset fra det var der en lille mikrojingle, eller hvad man skal kalde det, mellem de to afsnit. Faktisk var den så "mikro", at recorderen ikke ville lade mig den klippe ud (jeg optog begge episoder i ét hug og delte så optagelsen). Heldigvis var der i starten af anden episode sådan en slags synopsis (*før* "Previously on Extant"), så jeg fik lige reddet klipningen ad den vej.

Episode to havde, som også tidligere skrevet, to reklamepauser. Begge episoder varer for øvrigt efter klipning lidt mere end 39 minutter.

Bruger personligt næsten altid EPG, men tilpasser altid optagelsestidspunktet ift. programoversigten og der ryger næsten altid mindst en halv time ekstra optagelsestid på. Man kan altid slette noget, men ikke omvendt... Smile

-------------
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson

Skrevet den: 05-Februar-2015 kl. 23:26
Lige nu har jeg fået samme problem på ComeHD (Comedy Central) med at jeg ikke kan optage på min Panasonic recorder. Problemet er opstået i dag, da det virkede i morges ved 6-tiden.

Er der andre som har fået samme problem igen?

-------------

Skrevet af: kiuls
Skrevet den: 06-Februar-2015 kl. 22:29
Jeg har det samme problem - den står til at optage nu, men tælleren bliver stående på 0.00 og det røde optager markering blinker bare .....

Det er ikke et problem jeg har haft før og jeg har optaget meget fra Comedy Central så noget må være blevet ændret - håber YouSee får løst det hurtigt da det jo ikke er til at leve med ...

/Kim

PS: Jeg optager også på en Panasonic optager  (DMR-BCT 730)

Skrevet den: 07-Februar-2015 kl. 11:32

Lige nu har jeg fået samme problem på ComeHD (Comedy Central) med at jeg ikke kan optage på min Panasonic recorder. Problemet er opstået i dag, da det virkede i morges ved 6-tiden.

Er der andre som har fået samme problem igen?
Virker heller ikke her. 720.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 11-Februar-2015 kl. 20:30

For mig har det fungeret med at optage ComeHD (Comedy Central) i går aftes og her til morgen.

-------------

Skrevet den: 11-Februar-2015 kl. 21:17
Ja, jeg har også opdaget idag at det virker igen - det virkede ikke i weekenden, så noget må være sket ....

/Kim

Skrevet af: erik_m
Skrevet den: 15-Marts-2015 kl. 14:48

Hej Flemming

Kan jeg få dig til at teste om det virker? Hvis du har lyst og mulighed for det, må du godt viderebringe information om, at fejlen skulle være rettet, på Recordere. 

Venlig hilsen

Skrevet af: erik_m
Skrevet den: 15-Marts-2015 kl. 14:50
Hej flemming
Har du mulighed for at videresende svaret fra yousee fra dengang - jeg har problemet med dem nu og de har vist ikke helt check på egen historik. jeg vil gerne snart kunne optage tv2 m.fl. igen

vh erik marcussen

Skrevet den: 15-Marts-2015 kl. 14:53
Oprindeligt skrevet af erik_m erik_m skrev:

Hej flemming
Har du mulighed for at videresende svaret fra yousee fra dengang - jeg har problemet med dem nu og de har vist ikke helt check på egen historik. jeg vil gerne snart kunne optage tv2 m.fl. igen

vh erik marcussen

Jeg fik bare dette svar: Jeg kan ikke lige finde det på facebook.

Hej Flemming 

Kan jeg få dig til at teste om det virker? Hvis du har lyst og mulighed for det, må du godt

viderebringe information om, at fejlen skulle være rettet, på Recordere. 

Venlig hilsen

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 15-Marts-2015 kl. 15:54
Til oplysning har jeg ikke nogen problemer med at optage fra TV2 i dag og heller ikke i går.

-------------

Skrevet den: 15-Marts-2015 kl. 16:38
Jeg har selv oplevet problemerne som beskrevet tidligere i denne tråd (og http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=132153&PID=1401026 - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=132153&PID=1401026 ). I går og i dag har jeg ikke haft problemerne med TV2 HD. Kan det mon have noget med geografien at gøre. Jeg bor på Københavns vestegn og har YouSee fuldpakke.

Skrevet den: 15-Marts-2015 kl. 16:48

Jeg har selv oplevet problemerne som beskrevet tidligere i denne tråd (og http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=132153&PID=1401026 - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=132153&PID=1401026 ). I går og i dag har jeg ikke haft problemerne med TV2 HD. Kan det mon have noget med geografien at gøre. Jeg bor på Københavns vestegn og har YouSee fuldpakke.
Jeg har også Yousee, med en Pana 720, ingen problemer på Vestegnen (Taastrup).

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 25-Marts-2015 kl. 23:44
...og så er den gal med at optage fra Comedy Central (ComeHD) igen igen her til aften.

-------------

Skrevet den: 09-April-2015 kl. 14:20
Tja, så er den gal igen med CC - kan ikke optage på min Panasonic BCT730. Det er tilsyneladende et problem som kommer og går og ingen har indtil nu fundet en forklaring.

Det er rimeligt irriterende, da man aldrig ved hvornår det sker - kunne være rart med en forklaring fra YouSee...   Angry 

/Kim

Skrevet den: 09-April-2015 kl. 15:07
Ja bøvlet med Comedy Central bliver ved med at vende tilbage.Jeg kan heller ikke bruge min Denver DVBC-109HD box til at optage med, da det optagne ser ud som noget der er (delvis) krypteret. Mit Sony W705B tv kan forhåbentlig optage - jeg har i hvert fald sat det til at prøve.

-------------

Skrevet den: 09-April-2015 kl. 16:07
Har lige prøvet ComeHD på min 940'er, og den kan heller ikke optage. Tidligere, når det har været problemer og jeg har testet har jeg kunnet optage uden problemer (har tidligere testet NRK1HD, men ikke ComeHD), så det må være et "nyt" problem.

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
PopCorn Hour A-500
Yamaha RX-V771 Receiver

Skrevet den: 09-April-2015 kl. 16:18

Har lige prøvet ComeHD på min 940'er, og den kan heller ikke optage. Tidligere, når det har været problemer og jeg har testet har jeg kunnet optage uden problemer (har tidligere testet NRK1HD, men ikke ComeHD), så det må være et "nyt" problem.

Er det et Panasonic problem eller kan din Dreambox heller ikke optage fra kanalen?

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100

Skrevet den: 09-April-2015 kl. 17:00
Ja, det kunne være interessant at se om andre enheder kan optage, måske især om YouSee's egen selector box kan, men jeg har desværre ikke en sådan, så hvis nogen kunne prøve .....

/Kim

Skrevet den: 09-April-2015 kl. 17:20

Har lige prøvet ComeHD på min 940'er, og den kan heller ikke optage.
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Er det et Panasonic problem eller kan din Dreambox heller ikke optage fra kanalen?

Min DreamBox kan sagtens optage.

Men den skal jo heller ikke kunne kopiere det optagede ud på en Blu-Ray disk efterfølgende. Mit gæt er, at stream'en ikke er kompatibel med efterfølgende overførsel til Blu-Ray og derfor nægter Panasonic'en at arbejde med den.

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
PopCorn Hour A-500
Yamaha RX-V771 Receiver

Skrevet den: 19-December-2015 kl. 18:59
Denne tråd er efterhånden gammel, men den er generelt blevet benyttet til YouSee optageproblemer på Panasonic DMR-BCTxxx, så jeg fortsætter her:

Jeg har YouSee fuldpakke (Kbh Vestegn) og ingen kort i min BCT820 og BCT950. Inden for de sidste par uger er optagelser fra Kanal4 begyndt at hakke - aperiodiske frysninger på ca. 1 sek. under afspilning. Signalvej: BCT950->BCT820->TV, som om signalet siger: Signal Level: High, Pre RS: 0, 5s: 0, UEC: 0, QAM AGC: -74. Begge maskiner opfører sig helt ens, og fænomenet er foreløbig kun konstateret på Kanal4. Det optræder både under egentlig afspilning og under previewet i indholdsoversigten. Jeg har selvfølgelig en stærk mistanke om, at YouSee har pillet ved signalet. Har nogen oplevet lignende på Kanal4 eller en anden kanal?

Skrevet den: 19-December-2015 kl. 21:56

Denne tråd er efterhånden gammel, men den er generelt blevet benyttet til YouSee optageproblemer på Panasonic DMR-BCTxxx, så jeg fortsætter her:

Jeg har YouSee fuldpakke (Kbh Vestegn) og ingen kort i min BCT820 og BCT950. Inden for de sidste par uger er optagelser fra Kanal4 begyndt at hakke - aperiodiske frysninger på ca. 1 sek. under afspilning. Signalvej: BCT950->BCT820->TV, som om signalet siger: Signal Level: High, Pre RS: 0, 5s: 0, UEC: 0, QAM AGC: -74. Begge maskiner opfører sig helt ens, og fænomenet er foreløbig kun konstateret på Kanal4. Det optræder både under egentlig afspilning og under previewet i indholdsoversigten. Jeg har selvfølgelig en stærk mistanke om, at YouSee har pillet ved signalet. Har nogen oplevet lignende på Kanal4 eller en anden kanal?

Da tråden omhandler NRK1HD ville det nok være bedre at oprette en ny tråd med kanal 4 (og Panasonic dit eller dat) for at fange opmærksomheden hos så mange som muligt med samme problem.

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100

Skrevet den: 20-December-2015 kl. 00:11
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Da tråden omhandler NRK1HD ville det nok være bedre at oprette en ny tråd med kanal 4
Det er blevet en lang tråd, hvor også TV3, NDR mv. har været nævnt. Jeg finder, det vil være praktisk at samle YouSee / Panasonic problemer i een tråd, så sådan en vil jeg starte.

Skrevet den: 03-Februar-2017 kl. 10:34
Det er godt nok en gammel tråd, men nu er den gal igen med optagelse af NRK1HD på mine 2 BCT 720.
De står bare og blinker og tælleren står på 0000. Det har stået på et stykke tid. Jeg grundpakken så den er måske også gal med andre kanaler jeg ikke kan se?
Er der andre der har problemet og hvad kan man evt. gøre ved det. Jeg kan ikke huske hvad vi gjorde sidst.
Måske er der en nyere tråd, der behandler problemet ?

vh. Ruse

Skrevet den: 04-Februar-2017 kl. 20:04
Oprindeligt skrevet af Ruse Ruse skrev:

nu er den gal igen med optagelse af NRK1HD på mine 2 BCT 720.
De står bare og blinker og tælleren står på 0000.
Symptomerne er jo de kendte. Hos mig hedder den kun NRK1, selv om den er HD. Min BCT950 optager den ok. Jeg har privatabonnement (ikke gennem forening eller boligselskab) på fuldpakke og bor i Ballerup. Måske skulle problemet også rapporteres i  http://forum.yousee.dk/" rel="nofollow - forum.yousee.dk .

Print side | Luk vindue