Print side | Luk vindue

Export af elektronik til Danmark

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Jura
Forumbeskrivelse: Forbruger køb. Love og regler. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=136231
Udskrevet den: 11-Februar-2025 kl. 16:13

Emne: Export af elektronik til Danmark
Skrevet af: Royalchris
Emne: Export af elektronik til Danmark
Skrevet den: 13-November-2014 kl. 18:21
Hej

Jeg bor pt. I Michigan og julen nærmer sig så småt, derfor tænkte jeg at sende en ipad mini 3 hjem som gave. Jeg ville derfor høre om det ofte tage den op af den sendte boks og kræver moms hvis den er under de 3.250? Eller er det kun hvis man rejser hjem og de opdage en ny ipad ligge i original kasse osv?. Pakken bliver på cirka 1 kg og ville bare sikre mig, at de ikke tog tableten op og krævede moms osv. Hvilket ville blive det samme som prisen i dk medregnet med moms osv

Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 13-November-2014 kl. 18:40

Har flere gange købt varer i US, og langt de fleste gange er der blevet opkrævet Told og moms, så der er med andre ord ingen garanti for at varer går i gennem uden afgifter. Ligeledes undersøges det også ved kontroller at den sendte vare også passer med deklarationen.
Flere af mine modtagne varer havde været åbnet til undersøgelse.
Told og moms bund grænsen er på 80 kroner, derover skal der betales.

Om der her på det seneste er kommet nye regler på området ved jeg ikke lige nu.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: huntiedk
Skrevet den: 13-November-2014 kl. 18:53
De 3.250,- gælder kun, når det drejer sig om indkøb på en skibs- eller flyrejse (hvor man har varen med hjem til DK fra et land uden for EU). I dit tilfælde kan der godt blive pålagt moms og told, hvis pakken bliver "snuppet".

Det hele ser ud til at være beskrevet meget godt http://www.toldpriser.dk/toldregler - på denne side - inklusive reglerne for gaver.

-------------
Øst, vest, ::1 bedst

Skrevet af: aerik
Skrevet den: 13-November-2014 kl. 19:10
Og alle fragtlister bliver gennemgået. Finder man noget der ser ud som om det skal fortoldes, så bliver det kontrolleret, plus der tages stikprøvekontroller! USA er et land der tit bliver taget ekstra kontrol på, da det oftest er dyrere varer, end de varer der snedes fra Asien.

Skrevet den: 13-November-2014 kl. 19:44
Jeg har adresse i Michigan og sender det nok med gave. Hvis jeg kober en Ipad mini 3 og jeg forpakningen. So der kun medfoelger ipaden, uden nogen ting stick osv. Og bruger den en smule. Er det so muligt for skat at beskatte den med moms i lufthavnen?  

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 13-November-2014 kl. 19:52

Uanset om det er en ny eller brugt vare, så skal der naturligvis betales hvis den udtages ved ankomst. Ligeledes skal varens værdi angives, og det vil være ret let at se om varen er ny eller gammel.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: Beanie
Skrevet den: 13-November-2014 kl. 20:00
Selv om det er en fingestus, får modtageren af gaven også bøvl ved evt. reklamation.

Skrevet af: aerik
Skrevet den: 13-November-2014 kl. 20:02
Tjah, selv om du bruger den, kommer værdien nok stadig over max værdi: Gavens samlede værdi må ikke overstige 45 EUR (ca. 360 kr.)

Skrevet af: fltk
Skrevet den: 13-November-2014 kl. 20:13
Jeg vil på det kraftigste fraråde at købe varer i den prisklasse og sende til Danmark. Der bliver med 100% garanti tale om både told og moms. Momsen beregnes desuden også af forsendelsesomkostningerne, så alt i alt kan det nemt blive dyrere end at købe varen i Danmark.
Jeg købte for mange år siden en DVD film i USA. Den blev alt for dyr, og den slags fejl begår man kun én gang.

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100

Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 13-November-2014 kl. 20:24
Jeg rejser rimelig meget og det er mange år siden jeg er blevet stoppet i tolden.

Hvis du sender kan du bruge dem her.

http://www.shopusa.com/shopusa/denmark/told-og-moms - http://www.shopusa.com/shopusa/denmark/told-og-moms

Skrevet den: 13-November-2014 kl. 22:18
Okay, men bor og har adresse i Michigan, så tror det er billigere end at sende pakken til Virginia og så den vej. 

Hvis jeg nu sendte en skjorte, som jeg købte for $50 sat ned fra $100. Derefter fjerner jeg prisskiltet og pakker den ned i pakken. Hvordan er det så muligt for skat at regulere varens værdi, hvis den ikke sælges i DK eller hvis den nu gør?. Hvis den står til 1000kr. i Danmark og jeg købte den på udsalg så får jeg lidt af ihvertfald, men hvordan kombinerer de priserne?

Mange tak med jeres svar omkring tabletten! 

Skrevet af: Zulu
Skrevet den: 13-November-2014 kl. 22:37
Oprindeligt skrevet af Royalchris Royalchris skrev:

Hvis jeg nu sendte en skjorte, som jeg købte for $50 sat ned fra $100. Derefter fjerner jeg prisskiltet og pakker den ned i pakken. Hvordan er det så muligt for skat at regulere varens værdi, hvis den ikke sælges i DK eller hvis den nu gør?. Hvis den står til 1000kr. i Danmark og jeg købte den på udsalg så får jeg lidt af ihvertfald, men hvordan kombinerer de priserne?

Så vil Skat tilbageholde pakken og bede om at se kvitteringen for købet. De udregner så told og moms ud fra købsprisen. Ja - jeg har selv prøvet det... :)

Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 13-November-2014 kl. 23:34
Gør det slet ikke her op mod Jul. Det er min erfaring at de er meget strengere kontrol på denne tid af året.

Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 14-November-2014 kl. 10:05

Hej

Jeg bor pt. I Michigan og julen nærmer sig så småt, derfor tænkte jeg at sende en ipad mini 3 hjem som gave. Jeg ville derfor høre om det ofte tage den op af den sendte boks og kræver moms hvis den er under de 3.250? Eller er det kun hvis man rejser hjem og de opdage en ny ipad ligge i original kasse osv?. Pakken bliver på cirka 1 kg og ville bare sikre mig, at de ikke tog tableten op og krævede moms osv. Hvilket ville blive det samme som prisen i dk medregnet med moms osv

Uanset hvad, så koster den mindste iPad mini 3 hos sig $422,94 inkl. sales tax.

Det er pt. over DKK 2.500.

Modellen koster i Danmark DKK 2.999, så du har under 500,- til at dække forsendelse og afgifter (hvis ikke du ønsker at modtageren skal hænge på regningen).

Skrevet af: PerW
Skrevet den: 14-November-2014 kl. 10:26

Okay, men bor og har adresse i Michigan, så tror det er billigere end at sende pakken til Virginia og så den vej. 

Mange tak med jeres svar omkring tabletten!<span style="line-height: 1.4;"> </span>

Det er meget nemt for Skat/told: De skal ikke bevise noget. Det er modtageren der skal bevise, hvad varen er værd i form af faktura eller lign.

Og så skal lige være opmærksom på, at hvis du angiver at indholdet er 80 kr værd og pakken bliver væk, så får du vel heller ikke mere end de 80 i erstatning

Skrevet af: Wolff
Skrevet den: 14-November-2014 kl. 13:40
Har også prøvet at skulle vise både paypal og ebay kvittering ved køb af varer fra Kina over Ebay.
Det er som et spil Russisk Roulette med Told & Skat.

Men hvis du er i tvivl om diverse toldpriser og satser, så tjek denne side ud : http://www.toldpriser.dk/toldberegner - http://www.toldpriser.dk/toldberegner
Den har hjulpet mig ud af en masse beregninger og estimeringer :)

Så med en ca. pris på 422$, med fri fragt og vi tror den bliver snuppet i tolden, vil den komme til at koste ca 3300Dkr. Dead

Skrevet af: jacobask
Skrevet den: 14-November-2014 kl. 16:19
@Wolff:det er jo netop ikke som russisk roulette. Du bliver snuppet i langt de fleste tilfælde og skal derefter dokumenterer varens værdi hvis de mistænker fusk.

Print side | Luk vindue