Print side | Luk vindue

Pioneer 1223

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=136252
Udskrevet den: 25-Februar-2025 kl. 19:43

Emne: Pioneer 1223
Skrevet af: noerden
Emne: Pioneer 1223
Skrevet den: 14-November-2014 kl. 14:08
Hej alle
Jeg har fulgt med i alle de tråde hvor der er blevet talt om ny receiver, og i særdelshed tilbuddet på Yamaha 1030. Jeg var lige ved at købe på den, da jeg fik et godt tilbud på en Pioneer 1223.

Som ventet er der en hel del mere at sætte sig ind i vedrørende opsætning, herunder ARC - hvor jeg har læst samtlige indlæg side april.
Jeg har fået ARC til at virker med mit Samsung PS51D8005. Jeg har bare et problem med stabiliteten.

1. Er der nogle af jer der har erfaringer med at nogle gange virker det og andre gange ikke? Jeg oplever at jeg som regel skal slå det til igen ved på fjernsynet at vælge anynet+ modtager (eller

Lyd
Derudover bøvlede jeg med at få lyd fra mit mediecenter (med W8.1). Det viste sig at kvaliteten i  lydinstillingerne for "højtaler/outpu" ikke var sat højt nok, således at den der kun kom lyd på nogle af mine filer, med et bestemt mønster. Den justerede jeg, og så kom der lyd på.

Billed:
Jeg oplever at receiveren laver billedbehandling - men jeg kan ikke finde noget i menuen hvor jeg kan slå det til/fra/justere - bruger selvfølgelig hdmi - også til mediecenter.Det kan også være receiveren "provokerer" windows til at lave billedbehandling. Men jeg har ikke ændret på indstillingerne efter jeg er gået til at have en receiver mellem fjernsyn og mediecenter.

2. Er der nogen der kender 1223 og muligheden for at tjekke om den gør noget ved billedet?

mvh

Svar:
Skrevet den: 20-November-2014 kl. 18:33
Oprindeligt skrevet af noerden noerden skrev:

Hej alle

ARC
Jeg har fået ARC til at virker med mit Samsung PS51D8005. Jeg har bare et problem med stabiliteten.

1. Er der nogle af jer der har erfaringer med at nogle gange virker det og andre gange ikke? Jeg oplever at jeg som regel skal slå det til igen ved på fjernsynet at vælge anynet+ modtager (eller

Billed:
Jeg oplever at receiveren laver billedbehandling - men jeg kan ikke finde noget i menuen hvor jeg kan slå det til/fra/justere - bruger selvfølgelig hdmi - også til mediecenter.Det kan også være receiveren "provokerer" windows til at lave billedbehandling. Men jeg har ikke ændret på indstillingerne efter jeg er gået til at have en receiver mellem fjernsyn og mediecenter.

2. Er der nogen der kender 1223 og muligheden for at tjekke om den gør noget ved billedet?

mvh

Jeg har i mellemtiden fundet frem til at receiveren først skal tændes et par sekunder efter fjernsynet førend ARC virker - lidt mystisk.

Billedindstillinger i receiveren kan jeg stadig ikke lige finde.

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 20-November-2014 kl. 18:36
Det skyldes HDCP eller "handshake"

Hvad siger manualen? Det er ikke sikkert den kan scalere og de-interlace

Skrevet den: 21-November-2014 kl. 07:45
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det skyldes HDCP eller "handshake"

Hvad siger manualen? Det er ikke sikkert den kan scalere og de-interlace

Jeg har kigget på HDCP/Handshake. Men det er meget lidt der er i manualen.
Mht. billedindstillinger - så har jeg fundet frem til noget.

Men mht. lyd:
  • Så fungerer ARC fint
  • billedet fra HTPC fungerer fint - dog kan mediaportal gå kold hvis der bliver slukket+tændt for receiveren mens fjernsynet er tændt.
  • jeg kan i windows på HTPC'en se at der "genereres" lyd til hdmi kablet (enheden: 1223)
  • Men uanset hvad for en indstilling jeg kigger på i receiveren, så kommer der ikke lyd.
Det mærkelige er at det fungerede fint for en uge siden - og jeg har ikke ændret på nogle opsætninger siden.

Mit næste skridt inden jeg sælger receiveren igen er:
  1. Se om jeg kan google noget noget med min model og htpc
  2. nulstille receiveren helt.
Det var nu noget lettere med en analog stereoreceiver....
Derudover har jeg misforstået noget med airplay - det er åbenbart kun lyd der kan streames til receiveren, og ikke billeder. Så er funktionaliteten med airplay ligegyldig i min situation.
Spotify connect fungerer fint - men der er brugerfladen på receiveren ikke skide spændende - det samme når man bruger den til netradio. Jeg fortryder næsten jeg solgte min Squeezebox Classic - der skulle jeg trykke færre gange for at komme igang.

Hvis jeg skulle prøve en anden receiver, så overvejer jeg en Onkyo - de har TuneIn radio. Et program jeg både bruger på min Windows telefon, samt Android tablet.

Print side | Luk vindue