Print side | Luk vindue

Sony BD vs HDMI vs surround

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=136264
Udskrevet den: 25-Februar-2025 kl. 19:34

Emne: Sony BD vs HDMI vs surround
Skrevet af: wymaxreborn
Emne: Sony BD vs HDMI vs surround
Skrevet den: 14-November-2014 kl. 21:53
Min Oppo BDP-83 kan ikke afspille X-Men DOFP, og kommer formentlig ikke til det pga. Fox Movies nye anti-pirat-system, så jeg har købt mig en Sony BDPS5200 i stedet, da jeg alligevel kun bruger HDMI.

Nu har jeg så set filmen, afspiller meget fint, men jeg undrer mig over lyden... Min Onkyo 876 surround-receiver melder kun DTS, mens Sony'en siger at den afspiller DTS HD-Master. Med Oppo'en har det altid virket fint.

Hvad er mon årsagen? Kan det skyldes at mit HDMI kabel er 1.3 og ikke 1.4? Evner Sony'en ikke at udsende DTS HD-Master selv om den påstår at det er det den gør, eller kan Onkyo'en ikke forstå den?

Mvh.
Kim

Svar:
Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 15-November-2014 kl. 05:12
Der kommer en opdatering til BDP-83 så den kan afspille DOFP.

Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 15-November-2014 kl. 05:13
Og dit problem har at gøre med indstillinger et eller andet sted, overhovedet ikke HDMI-versioner.

Skrevet af: wymaxreborn
Skrevet den: 15-November-2014 kl. 11:41
Sørme, kan se at de 03-11-2014 fandt ud af årsagen, og i går har en beta-tester meldt ud at problemet ser ud til at blive løst: http://forum.blu-ray.com/showthread.php?t=62822&page=94.

Jeg skulle have søgt lidt mere detaljeret på problemet med DOFP isf. blot at holde øje med Oppo's FW site, men jeg troede at det var nemmere at løse problemet end det åbenbart er.

Det med Sony'en må jeg lige have kigget nøjere på så... Jeg mener at have gjort hvad der skal til, og anvender samme indgang som Oppo'en sad på, så det er måske et spørgsmål om at Onkyo'en ikke helt forstår Sony'en.

Print side | Luk vindue