Print side | Luk vindue

Husalarm -ser denne fornuftig ud?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Teknik & Teori
Forumbeskrivelse: Generel teknik og teori.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=136447
Udskrevet den: 17-Maj-2024 kl. 11:14


Emne: Husalarm -ser denne fornuftig ud?
Skrevet af: Warren
Emne: Husalarm -ser denne fornuftig ud?
Skrevet den: 21-November-2014 kl. 23:59
http://alarmgruppen.dk/shop/powermax-pro-pakke-348p.html

Til alm 1 plans villa. Hvad kan I anbefale?
Noget uden løbende abonnement.

Mon ikke man selv kan installere det, hvis man har lidt pc/teknik snilde i forvejen?



Svar:
Skrevet af: Warren
Skrevet den: 22-November-2014 kl. 15:02
Mon ikke der sidder nogen her med den slags tekniske viden :)


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 22-November-2014 kl. 15:09
Hint:  lav klikbare link    ellers er der mange der ikke gider læse.

f.eks her:    http://alarmgruppen.dk/shop/powermax-pro-pakke-348p.html - http://alarmgruppen.dk/shop/powermax-pro-pakke-348p.html

Men den ligner en af de nemme der kan monteres på en time eller 2   og uden de store vanskeligheder. 


Skrevet af: aerik
Skrevet den: 22-November-2014 kl. 15:57
Ikke at jeg har nogen som helst viden om alarmer, må jeg give Hansie ret. Jeg er faktisk stoppet med, at kopiere links ind. Dur det ikke, læser jeg det ikke, og der sidder sikkert nogen med en viden om det her emne, som gør det samme :)


Skrevet af: Sert
Skrevet den: 22-November-2014 kl. 17:11
Jeg har sat begge op flere gange, jeg arbejder som sikringstekniker.
Hvis jeg skulle vælge en trådløs billig alarm, ville jeg vælge en powermaster-10 eller eller en oasis fra jablotron eller en iconnect som er den G4S kalder SmartP5 alarm


Skrevet af: Warren
Skrevet den: 22-November-2014 kl. 18:24
Oprindeligt skrevet af Sert Sert skrev:

Jeg har sat begge op flere gange, jeg arbejder som sikringstekniker.
Hvis jeg skulle vælge en trådløs billig alarm, ville jeg vælge en powermaster-10 eller eller en oasis fra jablotron eller en iconnect som er den G4S kalder SmartP5 alarm


Hej og tak for jeres svar. Så vidt jeg kan se koster Powermax 10 næsten det samme som powermax pro:
http://alarmgruppen.dk/shop/powermaster-gsm-pakke-632p.html - http://alarmgruppen.dk/shop/powermaster-gsm-pakke-632p.html

http://alarmgruppen.dk/shop/powermax-pro-pakke-348p.html - http://alarmgruppen.dk/shop/powermax-pro-pakke-348p.html

Hvad er forskellen?


Skrevet af: Sert
Skrevet den: 22-November-2014 kl. 19:55
Powermaster-10 er efterfølgeren for powermax pro. 10eren er mindre , den er pænere og så er den 2vejs hvilket gør den spare på batt til de trådløse enheder, da de går i dvale ved frakoblet tilstand og ikke i 5min intervaller. På powermaster 10 har vi næsten ikke haft nogen reklamationer, den er faktisk rigtig stabil af sådan en lille pis Central at være.


Skrevet af: Warren
Skrevet den: 22-November-2014 kl. 20:36
Tak, det er super info du kommer med. Jeg troede faktisk at "Pro" var storebroderen.
Gider du kort beskrive hvad/hvordan man gør? Jeg tænker, at jeg bør kunne finde ud af det, men en lille guide for overskuelighedens skyld vil være rart. Manualen til pro'en ser håbløs ud.

Gerne ud fra 10'eren. Den lyder som et godt valg.


Skrevet af: Warren
Skrevet den: 22-November-2014 kl. 20:46
Oprindeligt skrevet af Sert Sert skrev:

Powermaster-10 er efterfølgeren for powermax pro. 10eren er mindre , den er pænere og så er den 2vejs hvilket gør den spare på batt til de trådløse enheder, da de går i dvale ved frakoblet tilstand og ikke i 5min intervaller. På powermaster 10 har vi næsten ikke haft nogen reklamationer, den er faktisk rigtig stabil af sådan en lille pis Central at være.

http://alarmgruppen.dk/shop/powermaster-10-92c1.html - http://alarmgruppen.dk/shop/powermaster-10-92c1.html

Hvilken pakke vil du anbefale til alm brug? Den må gerne kunne sende sms.
2 følere minimum og minimum 2 digitale nøgler.
Er der andet der er smart at have?

Det er vel kun selve alarm-enheden der bare skal have net-spænding og følerene er vel trådløse i dag?
Er der ret meget anden i opsætning?


Skrevet af: TULX
Skrevet den: 22-November-2014 kl. 21:44
Hej

Jeg har haft powermax i mange år det er et stabilt produkt.

Har pt. powermaster 10 og powermaster 30 som begge er stabile og lette at havde med at gøre. Rart med 2vejs enhederne.

Kan anbefale comtool.DK, der får får du god support, køb evt. Din central central færdig programmet.

Mvh
Thomas


Skrevet af: Warren
Skrevet den: 22-November-2014 kl. 22:11
Hej,
Jeg har også kigget på comtool.dk.
Jeg har svært ved at vurdere om en eller anden pakkeløsning er tilstrækkelig eller der nødvendigvis skal tilkøbes ekstra? Har ikke høje krav - kun almindelig vil jeg vurdere. Hvad vælger man typisk i dag i mindre villa?
Det lader til at Powermax 10 er et godt match.


Skrevet af: mylle
Skrevet den: 22-November-2014 kl. 22:20
Har lige sat en Homealarm op hos svigerforældrene:

http://www.homealarm.dk/

Den er super let at sætte op og virker efter hensigten. Har selv en Jablotron PROFI som har virket upåklageligt i snart 10 år så mærket jablotron kan jeg også godt anbefale!


Skrevet af: Warren
Skrevet den: 23-November-2014 kl. 00:44
Oprindeligt skrevet af TULX TULX skrev:

Hej

Jeg har haft powermax i mange år det er et stabilt produkt.

Har pt. powermaster 10 og powermaster 30 som begge er stabile og lette at havde med at gøre. Rart med 2vejs enhederne.

Kan anbefale comtool.DK, der får får du god support, køb evt. Din central central færdig programmet.

Mvh
Thomas

Kan Powermax 10 sende sms til Iphone 5? -eller skal man have en gammeldags nokia eller lignende før det virker?


Skrevet af: TULX
Skrevet den: 23-November-2014 kl. 10:26
Hvis du køber Powermaster 10 med 3gmodel kan den sende SMS. Jeg kender ikke til æbelprodukter, men SMS er vel SMS uanset hardwaren.

Overvej 1-2 varmefølsome røgmeldere.

Dine spørgsmål om hvad der er nødvendige og alm. Er ikke sådan at besvare. Ønskede I f.eks. mulighed for skalsikring og tilkobling når I sover/er hjemme. Kræver det sensoren påpå alle døre og vinduer. Det har jeg hjemme giver mange magnmagnetsensorer. Derudover har vi et par pir med camera, gasalarm, vand på gulv, ekstra uddørs klokke, og et løst betjeningspanel så centralen sidder gemt væk.

Men tag en snak med comtool, eller andre om jeres bolig og ønsker, så kan du få en skræddersyet pakke er jeg sikker på.

Mvh
Thomas


Skrevet af: Potter
Skrevet den: 23-November-2014 kl. 12:38
Jeg benytter G4S med fotoalarm/videolight og ikke haft problemer med dem/ udstyret. Jeg får en sms/email ved en hver funktion. Jeg kan sågar visuelt se hvad der evt. forgår der hjemme via iPad eller lign.

-------------
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin


Skrevet af: JesA
Skrevet den: 23-November-2014 kl. 14:16
Jeg er selv i hus-alarm tanker, og havde umiddelbart en Houseguard (SmartGSM) i tankerne - er den dårligere end en Powermaster ?


Skrevet af: Warren
Skrevet den: 23-November-2014 kl. 16:35
Oprindeligt skrevet af TULX TULX skrev:

Hvis du køber Powermaster 10 med 3gmodel kan den sende SMS. Jeg kender ikke til æbelprodukter, men SMS er vel SMS uanset hardwaren.

Overvej 1-2 varmefølsome røgmeldere.

Dine spørgsmål om hvad der er nødvendige og alm. Er ikke sådan at besvare. Ønskede I f.eks. mulighed for skalsikring og tilkobling når I sover/er hjemme. Kræver det sensoren påpå alle døre og vinduer. Det har jeg hjemme giver mange magnmagnetsensorer. Derudover har vi et par pir med camera, gasalarm, vand på gulv, ekstra uddørs klokke, og et løst betjeningspanel så centralen sidder gemt væk.

Men tag en snak med comtool, eller andre om jeres bolig og ønsker, så kan du få en skræddersyet pakke er jeg sikker på.

Mvh
Thomas

Varmefølsomme røgmeldere er det i stedet for klassisk brandalarm?
Skalsikring ønsker vi ikke. Ej heller gasalarm, vand på gulvet.
Evt. kamera men blot 2 følere.
Centralen må gerne sidde på væggen i entre eller i bryggers.
Dermed tænker jeg, at vi ikke har de store krav. Blot det er af en god kvalitet og dermed pålideligt.


Skrevet af: Warren
Skrevet den: 24-November-2014 kl. 22:30
Ville I vælge med kamera eller bare alm. sensorer?


Skrevet af: Snoos
Skrevet den: 05-Januar-2015 kl. 13:36
Hej, har du overvejet Snoos, dansk udviklet med 24/7 overvågning, IP alarm som ikke koster noget efter installation :-)



Skrevet af: Sert
Skrevet den: 05-Januar-2015 kl. 21:30
Snoos...? Undskyld men pænt er det ikke. Syntes heller ikke der er særlig meget tilbehør. Hvilken frekvens sender den på?


Skrevet af: Snoos
Skrevet den: 06-Januar-2015 kl. 09:11
Hej...kan godt følge dig i at design ikke er helt skarp. Dog er det gratis at bruge og det er nok det eneste system herhjemme med gratis 24/7 overvågning. Her får du besked når noget ikke er som det skal være, uanset om der mangler strøm i huset, sensorer der er ved at løbe tør for strøm eller hvem der tilkobler/frakobler alarmen. Udover det bliver systemet hele tiden opdateret og du får mulighed for at udvide og tilslutte nye enheder. Systemet bruger 868 Mhz :-)


Skrevet af: JesA
Skrevet den: 06-Januar-2015 kl. 09:20
Snoos; hvorfra ved du at den sender på 868 MHz ? ( det fremgår ikke umiddelbart nogen steder...)

Og misforstå ikke; men dit brugernavn leder én til at tænke at du ikke er helt objektiv f.s.v. vurdering af systemets kvalitet...Vil du oplyse om dit tilhørsforhold til snoos ?


Skrevet af: Snoos
Skrevet den: 06-Januar-2015 kl. 09:24
Ja, vi er dem der står bag udviklingen af Clouden og ønkser at debatere det at have en alarm og hvad den skal kunne i fremtiden :-)


Skrevet af: JesA
Skrevet den: 06-Januar-2015 kl. 09:35
- og det er helt fint at du/Snoos ønsker at indgå i en debat omkring alarmer. Og med valg af brugernavn, kan man også gætte sig til i hvilket perspektiv man skal læse dine indlæg.

Men det ville være fint om du fra start af i din henledning på produktet, havde meldt krystalklart ud at du er Sælger/Salgsdirektør for produktet, og derved har en økonomisk interesse i at fremme dette produkt ( bliver man i øvrigt ved profiloprettelse, ikke spurgt om man er privat el. branchebruger?)


Skrevet af: Snoos
Skrevet den: 06-Januar-2015 kl. 10:01
Hej, det var ikke hensigten, men at få nogle feedback på hvad en alarm skal kunne og hvad der er vigitg for brugeren, vi prøver gennem forskellige tiltag at få mere viden på dette område, da vi mener at en alarm skal kunne betjenes af brugeren. Vi prøver ved at invitere grupper til at købe alarmen til en go pris, at få mere oplysninger, som i sidste ende skal komme forbrugeren til gode. Dette er ikke nogen nem opgave og vi bliver hele tiden mødt af forskellige interesser også interesser som intet har at gøre med den egentlige tanke bag ved en alarm. Jeg skal nok prøve at rette op på registreringen, så det fremgår mere tydeligt og tak for dine kommentarer :-) 


Skrevet af: Snoos
Skrevet den: 06-Januar-2015 kl. 10:06
Hej - håber det er bedre Smile

-------------
For bedre alarmer - Snoos
Salg af IP alarmer


Skrevet af: JesA
Skrevet den: 06-Januar-2015 kl. 10:30
- Ja, det er bedre :)

Det var/er i øvrigt ikke min hensigt at "revse" dig/dit firma, og fint at du modtog "kritikken" konstruktivt.

Og tilbage til trådens opr. tema; alarmer :)
Jeg er selv på udkig efter anden alarm end min nuværende, og har udover krav om stabilitet & brugervenlighed, brug for at alarmen kan;
- sende sms OG ringe til mig v. indbrud
( gerne m. mulighed for at tilføje andre telefoner til denne funktion)
- at der kan tilsluttes uden - og indendørs sirene
- mulighed for IP cam

....og så skal den være abonnement-fri. Én ting er den dyre mdl. udgift til alarmselskab, en anden,væsentligere, ting er at mine naboer vil være fremme v. huset MEGET hurtigere end en søvnig alarm-vagt :)

- Har Snoos mulighed for tilslutning af sirene ?


Skrevet af: Bruger udmeldt 20
Skrevet den: 06-Januar-2015 kl. 12:24
Jeg overvejer selv denne her  http://www.sikkerthjem.dk - http://www.sikkerthjem.dk

Er der nogen erfaring med den, eller kommentarer ?


Skrevet af: Snoos
Skrevet den: 06-Januar-2015 kl. 13:46
Hej, det meste opfylder vores anlæg allerede, du kan tilmelde andre/naboer som besked modtager, alle beskeder bliver sendt som push. Det er også muligt at anlægget ringer 3 personer op, en ad gangen. Vi har andre enheder som kan til meldes anlægget, herunder også indendørs sirene, den kan også placeres udenfor, men det skal være under tag. Der er også mulighed for røg sensor, gas sensor og forstærker. Og som noget nyt kommer der snart, et keypad til døren, med magnet brikker. Det hele er lavet meget enkel og opsætning foregår via din telefon.

Du kan også købe IP cam, som er trådløse og er lige til at sætte op. 

Sikkert Hjem er et fornuftigt anlæg, men husk du skal have et sim kort. Se evt. deres manualer for opsætning, de er lidt lange.

Vores anlæg er tilhører mere noget nyt, hvor vi gerne tager mod gode ideer til forbedring.

Derfor går vi ind for "inthernet of things". 


-------------
For bedre alarmer - Snoos
Salg af IP alarmer


Skrevet af: Bruger udmeldt 20
Skrevet den: 06-Januar-2015 kl. 15:41
Ja jeg tror SIM kortet følger med, klart til at blive aktiveret.

Jeg er også lidt nervøs for opsætningen, om det bliver for bøvlet, det hele skal vel foregå via SMS


Skrevet af: TiXe
Skrevet den: 06-Januar-2015 kl. 15:41
Vi har Sikkerthjem Eller Chuango G5 som den originale hedder.

Er yderst tilfreds . 

det eneste minus jeg har fundet er at man ikke kan have ud/indgangs forsinkelse på kun 1 enhed 
men man er tvunget til at have det på hele systemet. 

men vi er rigtig tilfredse



Skrevet af: Bruger udmeldt 20
Skrevet den: 06-Januar-2015 kl. 15:42
Hvordan er opsætningen på sikkerthjem alarmen, er det til at finde ud af ?


Skrevet af: Snoos
Skrevet den: 06-Januar-2015 kl. 15:59
Prøv Snoos, her er opsætningen gjort meget bruger venlig og ingen sim kort :-)

-------------
For bedre alarmer - Snoos
Salg af IP alarmer


Skrevet af: JesA
Skrevet den: 06-Januar-2015 kl. 16:04
snoos; har du et link/pris til den sirene som kan tilsluttes jeres anlæg ?
Og om anlægget intet SIM-kort har, hvordan kommunikerer man så med anlægget ? Via Wifi ??


Skrevet af: Bruger udmeldt 20
Skrevet den: 06-Januar-2015 kl. 16:07
Ja Snoose ser bestemt interessant ud, men jeg var lidt ude efter en alarm man kunne koble mere til, feks. røgalarmer, det synes jeg er skide smart. Derudover synes jeg der er en smule mere sikkerhed i en GSM alarm, men det er jo som man ser det :-)


Skrevet af: Snoos
Skrevet den: 06-Januar-2015 kl. 16:12
Hej, du kan også få sirene, forstærker, røg og gas Smile

GSM er kun aktiv når den får besked om det, Snoos alarmen er 24/7 overvåget, det er en af de store forskelle !


-------------
For bedre alarmer - Snoos
Salg af IP alarmer


Skrevet af: JBtv
Skrevet den: 06-Januar-2015 kl. 16:19
Noget der kunne være interessant for folk der har en alarm, kunne være om det er muligt at forbinde eksisterende dør kontakter og sensorer til Snoos.
Det kræver naturligvis at de eksisterende allerede anvender 868MHz. Personligt har jeg et Guardsman system, som jeg er rimeligt tilfreds med. Den anvender f.eks. en dørkontakt som denne:

https://eshop.silvan.dk/vare/el-belysning-2/alarmer-overvaagning-4/alarmer-4/doermagnetkontakt-2 - https://eshop.silvan.dk/vare/el-belysning-2/alarmer-overvaagning-4/alarmer-4/doermagnetkontakt-2

Eftersom jeg har en del sensorer & kontakter, så skal der mere til at Snoos er lidt mere bruger venligt for at udskifte. Men hvis man kan forbinde sig til eksisterende tilbehør vil det være nemmere at overbevise sig selv (og andre) om at en udskiftning er relevant.


Skrevet af: Bruger udmeldt 20
Skrevet den: 06-Januar-2015 kl. 16:35
Jeg fandt lige en Youtube video omkring opsætning af sikkerthjem alarm, det er lige ud af landevejen, ihvertfald når man gør det via App'en og ikke som jeg læste mig frem til, via SMS beskeder :-)


Skrevet af: Snoos
Skrevet den: 06-Januar-2015 kl. 16:49
Hej, du kan ikke anvende andre sensorer til Snoos, men du kan koble op till 99 sensorer på et anlæg Smile

-------------
For bedre alarmer - Snoos
Salg af IP alarmer


Skrevet af: Snoos
Skrevet den: 06-Januar-2015 kl. 16:56
Desværre kan der ikke kobles flere forskellige sensorer på forskellige anlæg, fordi at hver producent vælger en unik kode, ellers en go ide Smile

-------------
For bedre alarmer - Snoos
Salg af IP alarmer


Skrevet af: Sert
Skrevet den: 06-Januar-2015 kl. 20:41
Lige et hurtigt spørgsmål. Hvis den har 24/7 overvågning formoder jeg at
den sender et signal hvis der ikke er forbindelse til nettet? Alarmen kan jo så ikke sende hvis der ingen forbindelse er medmindre den poller op mod er server som så sender til brugeren? Hvis det er rigtigt forstået hvem står så for driften ad denne og er der backup på?


Skrevet af: mot
Skrevet den: 06-Januar-2015 kl. 20:52
Har kun læst starten af tråden. Men der er kun een ting der dur. En røgkanon. Taler af erfaring. Har haft ca 10 inbrud i villa i Valby. I mit nybyggede sommerhus installerede jeg røgkanon. Et indbrudsforsøg. Det nåede afstede m 6 stole inden de måtte opgi. Ku ikke se mere. Fik besked fra alarmcentral 2 min efter. Kostede ca 20.000. Men er alle pengene værd mot


Skrevet af: Sert
Skrevet den: 06-Januar-2015 kl. 21:10
Jep, røgkanon,stroboskop lys og en inferno sirene det virker


Skrevet af: mot
Skrevet den: 06-Januar-2015 kl. 22:20
Og to sultne putbills. Men alle knægte ved at der går mindst 30 min inden vagtselskab kommer. Hvis de ikke ka se noget ka de heller ikke hugge noget. Har ikke haft "besøg" siden dengang. mot


Skrevet af: Snoos
Skrevet den: 07-Januar-2015 kl. 07:57
Hej, det er rigtig at der står en server og holder øje med det hele, firmaet bag clouden hedder Cosesy og ligger i Århus.

Vedr. røgkanon, er der nogen som synes det kunne være interessant at få til en admindelig/privat alarm ?


-------------
For bedre alarmer - Snoos
Salg af IP alarmer


Skrevet af: Bruger udmeldt 20
Skrevet den: 07-Januar-2015 kl. 08:53
Hmm, hvis ens internetforbindelse ryger, hvordan kan Snoos så sende en melding til en server i Århus, er der en GSM backup indbygget eller..?




Skrevet af: matv88
Skrevet den: 07-Januar-2015 kl. 09:05
Oprindeligt skrevet af Snoos Snoos skrev:

Hej, det er rigtig at der står en server og holder øje med det hele, firmaet bag clouden hedder Cosesy og ligger i Århus.

Vedr. røgkanon, er der nogen som synes det kunne være interessant at få til en admindelig/privat alarm ?

Hvad koster en sådan?


-------------
Panasonic TX-P42X10Y · Samsung HT-P1200 · Logitech SqueezeBox Duet · Nintendo Wii · DViCO TViX 6600N · Apple iPhone 4 · Zaptor


Skrevet af: mot
Skrevet den: 07-Januar-2015 kl. 10:53
ca 20+25 tusind incl montering. mot


Skrevet af: Snoos
Skrevet den: 07-Januar-2015 kl. 10:57
Hej, Snoos kan købes i Stark og Bilka.

Systemet melder når der ikke er internet (hvilket ikke sker ret ofte), men også når der ikke er strøm i huset.

Systemt har batt. backup, så alarmen fungere også uden strøm og internet Smile


-------------
For bedre alarmer - Snoos
Salg af IP alarmer


Skrevet af: Snoos
Skrevet den: 07-Januar-2015 kl. 11:01
Alarmen koster ca. 1955,-

-------------
For bedre alarmer - Snoos
Salg af IP alarmer


Skrevet af: Bruger udmeldt 20
Skrevet den: 07-Januar-2015 kl. 11:05
Oprindeligt skrevet af Snoos Snoos skrev:

Hej, Snoos kan købes i Stark og Bilka.

Systemet melder når der ikke er internet (hvilket ikke sker ret ofte), men også når der ikke er strøm i huset.

Systemt har batt. backup, så alarmen fungere også uden strøm og internet Smile

Jamen hvordan kan den melde "intet internet" når der ikke er internet, jeg mener er det ikke via internettet den kommunikerer ?

Ingen størm i huset, er jo ligetil, den har et backupbatteri, men hvis der ikke er strøm i huset er der jo heller ikke internetforbindelse, hvordan kan den så melde noget som helst ?

Det er de her ting som jeg finder lidt mere usikre end en GSM alarm


Skrevet af: JesA
Skrevet den: 07-Januar-2015 kl. 11:26
Oprindeligt skrevet af donlon donlon skrev:


Oprindeligt skrevet af Snoos Snoos skrev:

Hej, Snoos kan købes i Stark og Bilka.

Systemet melder når der ikke er internet (hvilket ikke sker ret ofte), men også når der ikke er strøm i huset.

Systemt har batt. backup, så alarmen fungere også uden strøm og internet Smile

<!-- Start: injected by Adguard -->
<!-- Overall parsing time:        134 ms -->
<!-- Collapse rules timer:          0 ms -->
<!-- rules timer:          0 ms -->
<!-- injection timer:        86 ms -->

<!-- End: injected by Adguard -->


Jamen hvordan kan den melde "intet internet" når der ikke er internet, jeg mener er det ikke via internettet den kommunikerer ?

Ingen størm i huset, er jo ligetil, den har et backupbatteri, men hvis der ikke er strøm i huset er der jo heller ikke internetforbindelse, hvordan kan den så melde noget som helst ?

Det er de her ting som jeg finder lidt mere usikre end en GSM alarm


Jeg har også svært ved at forstå "kommunikationsformen"; om systemet ikke har GSM-funktion, og internettet - eller ens egen wi-fi ? - er nede, hvordan vil systemet så "pushe" besked til ens mobiltelefon ?


Skrevet af: MulleB
Skrevet den: 07-Januar-2015 kl. 11:36
den fungere som en professionel alarm, firmaet bag overvåger din alarm, og giver dig besked ved strømsvigt, manglende internet o.s.v.
jeg kender ikke firmaet, og ved ikke man kan angive hvornår f.eks besked ved manglende internet skal triggers.
jeg har på vores alarm angivet 10 min før jeg får besked.


Skrevet af: JesA
Skrevet den: 07-Januar-2015 kl. 11:45
Oprindeligt skrevet af MulleB MulleB skrev:

den fungere som en professionel alarm, firmaet bag overvåger din alarm, og giver dig besked ved strømsvigt, manglende internet o.s.v.
jeg kender ikke firmaet, og ved ikke man kan angive hvornår f.eks besked ved manglende internet skal triggers.
jeg har på vores alarm angivet 10 min før jeg får besked.


Nu kender jeg ikke "professionelle alarmer" - men forestiller mig IKKE at der i forb. med snoos alarm, sidder døgnbemandet alarmcentral som giver mig besked såfremt anlægget er "nede".


Skrevet af: MulleB
Skrevet den: 07-Januar-2015 kl. 12:14
det tror jeg så heller ikke :-) men mon ikke de på en eller anden måde pinger alarmen, og er der ikke svar(et antal gange eller tid) så triggers en besked til sms.
MEN inden jeg gætter videre så kan snoos nok fortælle hvordan det foregår :-)


Skrevet af: JesA
Skrevet den: 07-Januar-2015 kl. 12:22
Oprindeligt skrevet af MulleB MulleB skrev:

det tror jeg så heller ikke :-) men mon ikke de på en eller anden måde pinger alarmen, og er der ikke svar(et antal gange eller tid) så triggers en besked til sms.
MEN inden jeg gætter videre så kan snoos nok fortælle hvordan det foregår :-)


- ja, lad os afvente snoos fortæller hvordan tingene reelt foregår fra deres side :)

MEN; jeg er umiddelbart mere tryg ved at få alarm-meddelelse pr. OMGÅENDE ( via GSM ?), end ved at en server med en given forsinkelse sender sms ( - OM det er sådan at det foregår med en snoos-alarm ????)

Og jo, jeg kan forstå at alarmen virker uden server...men om man ikke er hjemme, får man jo ingen besked om indbrud ( - før efter flere minutter...hvor en tyv nemt kan have flået fladskærmen ned fra væggen og taget laptop'en på bordet...)


Skrevet af: MulleB
Skrevet den: 07-Januar-2015 kl. 12:31
nu er jeg ret sikker på at hvis det drejer sig om alarm, så gives der besked med det samme.

for mig er en GSM alarm med backup batteri mere "sikker" end den måde som Snoos har gjort det på, da altid vil få besked hvis der er alarm.
det gør man jo ikke med Snoos hvis strømmen er gået eller der ikke er internet.

Hvis Snoos skulle gøre det smart, ville der så være GSM backup i alarmen :-)
+ lave så boksen kan køre uden kabel, altså på trådløst netværk.


Skrevet af: nitrotg
Skrevet den: 07-Januar-2015 kl. 12:33
Læste lige tråden igennem og fik så bestilt Sikkerthjem villa pakke.. Bestilte den først hos sikkerthjem egen siden til 1699kr men fandt så ud af at wupti i øjeblikket har den til 1299kr.. Ringede så til sikkerthjem, men de kunne ikke matche prisen (hvilket er underligt da det o er deres produkt). så vi annulerede ordreren og jeg bestilte hos wupti..

Giv er melding tilbage om hvordan det virker..


Skrevet af: JBtv
Skrevet den: 07-Januar-2015 kl. 12:44
Så er der jo her en mulighed for et produkt mere, det nye produkt skal kunne bruge (mindst) 2 forskellige koder, dels Snoos egen, dels en kunde specifik.

Det bør kunne laves ved at man oplyser hvilken alarm man har i forvejen, herefter programmerer Snoos koden fra den alarm ind som kode #2.

Denne version af alarmen skal selvfølgelig koste en anelse mere end den almindelige. Den kan så tilbydes til folk der allerede har et alarm system og ikke ønsker at skifte sensorer ud.


Skrevet af: JBtv
Skrevet den: 07-Januar-2015 kl. 12:45
Oprindeligt skrevet af Snoos Snoos skrev:

Desværre kan der ikke kobles flere forskellige sensorer på forskellige anlæg, fordi at hver producent vælger en unik kode, ellers en go ide Smile

(Jeg fik ikke svaret med citat, så jeg gentager her - beklager forvirringen.)

Så er der jo her en mulighed for et produkt mere, det nye produkt skal kunne bruge (mindst) 2 forskellige koder, dels Snoos egen, dels en kunde specifik.

Det bør kunne laves ved at man oplyser hvilken alarm man har i forvejen, herefter programmerer Snoos koden fra den alarm ind som kode #2.

Denne version af alarmen skal selvfølgelig koste en anelse mere end den almindelige. Den kan så tilbydes til folk der allerede har et alarm system og ikke ønsker at skifte sensorer ud.


Skrevet af: Bruger udmeldt 20
Skrevet den: 07-Januar-2015 kl. 13:07
Oprindeligt skrevet af nitrotg nitrotg skrev:

Læste lige tråden igennem og fik så bestilt Sikkerthjem villa pakke.. Bestilte den først hos sikkerthjem egen siden til 1699kr men fandt så ud af at wupti i øjeblikket har den til 1299kr.. Ringede så til sikkerthjem, men de kunne ikke matche prisen (hvilket er underligt da det o er deres produkt). så vi annulerede ordreren og jeg bestilte hos wupti..

Giv er melding tilbage om hvordan det virker..

Skide godt, jeg venter i spænding, tak for infoen omkring prisen


Skrevet af: Snoos
Skrevet den: 07-Januar-2015 kl. 13:28
Hej, Snoos sender et ping til boxen hvert 5 sekund og du kan derfor altid være sikker på at dit anlæg kører, med mindre der ikke er internet eller strøm.

Såfremt der ikke er strøm eller internet, sendes der en besked om dette, herefter skal man tilse anlægget og få dette bragt i orden. Skulle boxen være uden strøm eller internet og den vil alligevel reagere inde i huset, via buzzer/sirene.

Det er lidt som at sammenligne en telefon samtale, hvor Snoos konstant holder røret løftet, hvor en GSM alarm først giver lyd fra sig når der sker noget.

Ligenu for handler vi med vagtcentral om at man kan tilkøbe vagt ordning i en uge ad gangen. Denne + andre funktioner åbnes der op for, hen ad vejen.

Snoos er at forstå som "internet of things" og det vil sige at der med tiden kommer flere dimser og funktioner i anlægget, dem kan man så frit vælge at gøre brug af.

Tak for gode indlæg.


-------------
For bedre alarmer - Snoos
Salg af IP alarmer


Skrevet af: Bruger udmeldt 20
Skrevet den: 07-Januar-2015 kl. 13:30
"Såfremt der ikke er strøm eller internet, sendes der en besked om dette"

Hvordan gøres dette, er det fra en ekstern server til ens mobil eller ?


Skrevet af: Snoos
Skrevet den: 07-Januar-2015 kl. 13:32
Snoos - vedr. koder er det rigtigt at Snoos i princippet godt kunne opsamle koder fra andre sensorer, men det er ikke muligt pt.

-------------
For bedre alarmer - Snoos
Salg af IP alarmer


Skrevet af: Snoos
Skrevet den: 07-Januar-2015 kl. 13:34
Ingen strøm, opfanges af serveren/clouden og herefter sendes beskeden videre til modtager.

Der sendes beskeder på bla, komme/gå, hvem det er, lavt batt. på sensorer, ingen strøm, ingen internet, m.m.



-------------
For bedre alarmer - Snoos
Salg af IP alarmer


Skrevet af: Bruger udmeldt 20
Skrevet den: 07-Januar-2015 kl. 13:38
Ja det er til at forstå, der er jo batteribackup, men hvad så med mistet internetforbindelse, det er det jeg ikke rigtigt får noget klart svar på, synes jeg ?


Skrevet af: Snoos
Skrevet den: 07-Januar-2015 kl. 14:33

Vores internet forbindelse er overvåget som i bankerne.

Vores server sender besked til telefonen – også når internettet eller strømmen til boligen bliver afbrudt.

Husk: En håndholdt GSM jammer koster USD 60,- på nettet. Når den er tændt er alt GSM dødt, så Sikkerthjem eller G4S får aldrig sendt information om at noget er galt hvis tyven render rundt med sådan en.

Det ser jeg som en større risiko end at en tyv tager strømmen eller graver internettet op. (hvilket vi kunden jo så får at vide af os alligevel.)

Så 1-0 til Snoos mener jeg. (men det skal jeg jo meneJ)

 

Den med designet skal ses i lyset af at vi ikke har brug for tastatur og display. Derfor kommer systemet til at se mere simpelt ud, hvilket det også er da meget af logikken ligger i skyen. Traditionelle systemer er begrænset til hvad der kan hældes i små bokse for et par hundrede kroner og sælges til 14-1500 i butikkerne. Hos Snoos ligger meget af logikken centralt. Det gør systemet mere sikkert og opdateringsvenligt.

Folk som køber det vil opleve, hvordan det udvikler sig over tid. Det sker sjældent med andre systemer medmindre der betales månedligt.

Fortsæt debatten - det udvikler produkterne Smile



-------------
For bedre alarmer - Snoos
Salg af IP alarmer


Skrevet af: Sert
Skrevet den: 07-Januar-2015 kl. 15:17
Oprindeligt skrevet af Snoos Snoos skrev:

Vores internet forbindelse er overvåget som i bankerne.

Vores server sender besked til telefonen – også når internettet eller strømmen til boligen bliver afbrudt.

Husk: En håndholdt GSM jammer koster USD 60,- på nettet. Når den er tændt er alt GSM dødt, så Sikkerthjem eller G4S får aldrig sendt information om at noget er galt hvis tyven render rundt med sådan en.

Det ser jeg som en større risiko end at en tyv tager strømmen eller graver internettet op. (hvilket vi kunden jo så får at vide af os alligevel.)

Så 1-0 til Snoos mener jeg. (men det skal jeg jo meneJ)

 

Den med designet skal ses i lyset af at vi ikke har brug for tastatur og display. Derfor kommer systemet til at se mere simpelt ud, hvilket det også er da meget af logikken ligger i skyen. Traditionelle systemer er begrænset til hvad der kan hældes i små bokse for et par hundrede kroner og sælges til 14-1500 i butikkerne. Hos Snoos ligger meget af logikken centralt. Det gør systemet mere sikkert og opdateringsvenligt.

Folk som køber det vil opleve, hvordan det udvikler sig over tid. Det sker sjældent med andre systemer medmindre der betales månedligt.

Fortsæt debatten - det udvikler produkterne Smile

Jeg er enig med at IP er bedre end GSM/GPRS. Men der hvor jeg har mine bekymringer, er hvad hvis jeres SIA modtager går ned, har i en backup? Eller hvad hvis i kaster håndklædet i ringen og lukker, så står forbrugerne med en alarm de ikke kan bruge, da der ingen overførelse er

En anden ting, ALLE alarmer har brug for et betjeningspanel. Første gang fjerbetjeningen eller telefonen bliver glemt eller væk kan du ikke slå skidtet fra. Eller hvis der er et familie medlem der ikke lige har en smartphone,

I min verden, hvis du skal køre med IP overførelse skal det være til en godkendt kontrolcentral, ellers kan det ikke bruges IMO!.




Skrevet af: DjonDjoe
Skrevet den: 07-Januar-2015 kl. 15:23
Hej Snoos 

Lige et par spørgsmål:

Hvilke batterier bruger bevægelsesdetektorerne og hvor ofte skal de skiftes?

Hvad er specs på kameraerne? Jeg har rodet med flere kameraer med detektion og alle har været elendige med masser af fejlalarmer, f.eks. når der skifter mellem sol og skyet vejr. Er jeres bedre her, eller er det det samme?

Slås kameraerne også fra, når man slår alarmen fra eller er de tændte hele tiden?

Hvordan virker fjernbetjeningen? http://alarmhjem.dk/alarmer/13-fjernbetjening-snoos-alarm.html

Mit Internet er jævnligt nede pga. elendig udbyder. Hvad sker der præcist med min overvågning, når dette er nede? Vil jeg kunne stå i en situation, hvor sirenen hylder og jeg ikke vil kunne slå den fra, fordi jeg ikke kan tilgå systemet via Internettet?


Skrevet af: Snoos
Skrevet den: 07-Januar-2015 kl. 15:26
Hej - clouden er 4 år gammel og vokser dag for dag, så den lukker ikke.

Vi arbejder på højtryk for at vagt central og dørdisplay kommer på plads, det skulle gerne komme på plads i 1 st. kvartal. i år.

Indtil da er det jo en god ide at have en ekstra fjernbetjening liggende.

Husk systemer er ikke bedre end den bruger der andvender dem Smile


-------------
For bedre alarmer - Snoos
Salg af IP alarmer


Skrevet af: Snoos
Skrevet den: 07-Januar-2015 kl. 15:29
Hej, vi er klar over at der findes ustabile internet udbydere, derfor sendes der ikke en besked før der er gået 3-5 minutter, i det tilfælde kobles alarmen fra via fjernbetjening.

Vi sender  en advarsel, tænder ikke sirenen Smile


-------------
For bedre alarmer - Snoos
Salg af IP alarmer


Skrevet af: Snoos
Skrevet den: 07-Januar-2015 kl. 15:40
Kameraerne har deres egen gratis app.

De kører 720P, og er sat default til at optage i en sløjfe så snart der sættes et micro SD kort i. Disse optagelser kan ses direkte fra telefonen eller er man lidt til at pille kan der laves alle mulige indstillinger via PC'en.


-------------
For bedre alarmer - Snoos
Salg af IP alarmer


Skrevet af: DjonDjoe
Skrevet den: 08-Januar-2015 kl. 08:20
Kan du svare på mine resterende spørgsmål?


Skrevet af: Snoos
Skrevet den: 08-Januar-2015 kl. 08:37
Hej, bevægelses sensorerne bruger et 9V batt.

Der er en fjernbetjening med som virker ved simpel tryk ellers sker alt betjening og indstilling via app'en.

Håber det gir dig de sidste svar eller gi lyd fra dig Smile


-------------
For bedre alarmer - Snoos
Salg af IP alarmer


Skrevet af: Dorf
Skrevet den: 08-Januar-2015 kl. 08:39
For 5 år siden da vi flyttede ind i vores hus, havde de tidligere ejere et alarm anlæg fra G4S men vi var ikke interesseret i det, og da G4S manden kom for at pille det ned, spurgte han om vi ikke var interesseret i at forsætte abonnementet. Til det svarede vi nej, vi har en hund. Ok, det er også det bedste man kan få, svarede han til det. Wink



Skrevet af: Snoos
Skrevet den: 08-Januar-2015 kl. 08:44
I dag gir alarmen flere muligheder end bare det at give lyd fra sig når der er indbrud.

Moderne alarmer arbejder med komme/gå information, overfaldssikring, røg, gas, mm.

Så den med hunden er bare tom snak Smile


-------------
For bedre alarmer - Snoos
Salg af IP alarmer


Skrevet af: DjonDjoe
Skrevet den: 08-Januar-2015 kl. 10:18
Oprindeligt skrevet af Snoos Snoos skrev:

Hej, bevægelses sensorerne bruger et 9V batt.

Der er en fjernbetjening med som virker ved simpel tryk ellers sker alt betjening og indstilling via app'en.

Håber det gir dig de sidste svar eller gi lyd fra dig Smile

Ok, jamen jeg mangler stadig svar på disse:  Smile

Hvilke batterier bruger bevægelsesdetektorerne og hvor ofte skal de skiftes?

Hvad er specs på kameraerne? Jeg har rodet med flere kameraer med detektion og alle har været elendige med masser af fejlalarmer, f.eks. når der skifter mellem sol og skyet vejr. Er jeres bedre her, eller er det det samme?

Slås kameraerne også fra, når man slår alarmen fra eller er de tændte hele tiden?


Skrevet af: Snoos
Skrevet den: 08-Januar-2015 kl. 10:26
Batt. er et 9Volt i bevægelses sensor.

De holder i cirka 1-2 år, alt efter brug.

Kameraerne er sat til at optage så snart man sætter et micro SD kort i. De optager i en sløjfe og kan ses fra mobilen. Der ingen opsætning, kun indtastning af adgangskode.

Kameraerne har deres egen APP og styres via denne.

Er man til kameraer og indstillinger, kan man sagtens gøre det via en PC, men vores tanke er at man nemt og hurtig får overvågning.

Håber det hjælper dig videre Smile



-------------
For bedre alarmer - Snoos
Salg af IP alarmer


Skrevet af: mikan
Skrevet den: 08-Januar-2015 kl. 11:01
Oprindeligt skrevet af Snoos Snoos skrev:

Hej - clouden er 4 år gammel og vokser dag for dag, så den lukker ikke.


Jeg viste ikke at firmaer, der har overlevet 4 år var garanteret evigheds eksistens..

Hvis det utænkelige skulle ske at firmaet lukker eller begynder, at opkræve urimelige gebyrer for deres service vil det så være muligt at:
  • Tilgå systemet udefra via mobil browser?
  • Overvåge systemet fra egen server, fx placeret hos naboen?
  • Andre firmaer kan overtage?
Det forudsætter at systemet ikke er et lukket proprietært system.

/Michael  


Skrevet af: Snoos
Skrevet den: 20-Januar-2015 kl. 20:02
Hej - det er ikke muligt, men andre kan godt overtage driften.

Dette er dog meget usandsynligt, da systemet allerede køre i andre lande, som Holland, kina etc.


-------------
For bedre alarmer - Snoos
Salg af IP alarmer



Print side | Luk vindue