Print side | Luk vindue

Problem med HDMI splitter

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=136526
Udskrevet den: 25-Februar-2025 kl. 20:20

Emne: Problem med HDMI splitter
Skrevet af: Radiomanden
Emne: Problem med HDMI splitter
Skrevet den: 25-November-2014 kl. 13:45

Splitter tilsluttet til Reciver i den ene udgang, og derfra videre til TV. Den anden udgang går til Projector. Når Projector er tilsluttet, så er der ingen DD lyd, hverken 2.0, DTS, eller HD-MA, der er kun PCM/MPEG, når kabel til Projector tages ud så er lyd tilbage til normal.
Hvad kan der gøres ved det.? Splitter en er en Konig med 2 udgange. Er der en anden der kan bruges som ikke har det problem.?

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Svar:
Skrevet af: PerW
Skrevet den: 25-November-2014 kl. 15:27
Jeg har brugt en fra AV-Cables som virkede sammen med mit Onkyo Receiver (807) og Samsung TV og Optoma Projector.

Den første splitter jeg havde virkede ikke, da jeg opgradrede TV og derfor købte jeg en ny hos AV-Cables. Her var jeg nødt til at bytte rundt mellem tv og projektor og så virkede det.

Skrevet den: 25-November-2014 kl. 15:34

Det vil sige, at du havde samme problem, og du byttede om på Outputs, og så var problemet løst.?

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: fausing
Skrevet den: 25-November-2014 kl. 16:20
Har også oplevet lign og ja, byt rundt på output er også mit første bud. 😊 Mvh. Fausing

Skrevet den: 25-November-2014 kl. 16:27

Takker, det vil jeg prøve, hvis ikke det virker, så må der være en fejl på den. Får nok ikke prøvet før i morgen, har ikke planer om film i aften, vender tilbage med resultatet.

-------------

Skrevet den: 25-November-2014 kl. 18:23

Nå nu fik jeg alligevel rodet lidt med det, fik byttet om på kablerne, det hjalp så ikke, men jeg fik det til at virke alligevel.
Det kom til at virke ved at slukke for splitteren og tænde den igen, så kom der Digital lyd igennem, optimalt, nej det er det ikke, men en BD afspiller med 2 HDMI Out er på vej, det bliver en Panasonic, den kommer på lager omkring midt i December, så det kan klares som det er indtil da.
Tak for de inputs som kom.

-------------

Print side | Luk vindue