Print side | Luk vindue

Opdater standardsøgemaskine?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: PC hardware & software
Forumbeskrivelse: Hardware & software, men ikke HTPC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=136573
Udskrevet den: 15-Februar-2025 kl. 11:43

Emne: Opdater standardsøgemaskine?
Skrevet af: jake51
Emne: Opdater standardsøgemaskine?
Skrevet den: 27-November-2014 kl. 12:52
Hver gang jeg åbner Gmail vises der en besked øverst i skærmen om at jeg kan komme hurtigere på internettet ved at opdatere min søgemaskine (sikkert til Chrome, har IE 11)
Hvordan slår jeg den lede besked fra?
Det er skisme da hver gang

-------------
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson

Svar:
Skrevet af: bruger udmeldt 23
Skrevet den: 27-November-2014 kl. 14:52
Opdatere standarssøgemaskine?? Lyder da underligt... Det skulle vel ikke være standardbrowser i stedet?

Fx Google Chrome?

Hvis det er Google Chrome, der menes, så opdateres denne ved at klikke på de tre streger under lukke-krydset, klik på Om Google Chrome, lad den søge efter opdateringer. Der vil så stå 0% i laaang tid, men lad den gøre sit arbejde færdigt, indtil den vil have en genstart. Og det er IKKE computeren, som skal genstartes - det er blot Google Chrome, som skal lukkes, og den åbner igen af sig selv.

Det var blot et forslag herfra...

Skrevet den: 27-November-2014 kl. 16:05
Ja... men jeg vil ikke have Chrome

-------------
Mikael Simpson

Skrevet af: fiskerendk
Skrevet den: 27-November-2014 kl. 16:21
Bare rolig det er ikke browseren den vil skifte men standard søge maskinen som du også selv er inde på. Jeg tror det er et problem på siden for selvom standard søgemaskinen er Google så kommer den alligevel. Jeg har ikke undersøgt det nærmere men tror det skyldes sikkerhed da siden ikke må se hvad hvad for en der er installeret. Men en egentlig løsning på dit spørgsmål har jeg ikke lige nu.

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 27-November-2014 kl. 16:22

Det kan næppe fravælges, jeg spørges ofte når jeg åbner Browser om jeg vil sætte Google som standard søgning, og den ER sat som standard søgning og startside.
Bruger i øvrigt ofte Chrome, den er i visse tilfælde bedre end IE.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 27-November-2014 kl. 18:07
Så klikker jeg på OK for at se, hvad der sker... og får en fejlmeddelelse: Kunne ikke installeres

-------------
Mikael Simpson

Skrevet den: 16-December-2014 kl. 14:39
Nu irriterer det mig endnu mere
Jeg får denne meddelelse hele tiden i IE11 og når jeg åbner Gmail: "Kom hurtigere på Google. Opdater din standardsøgemaskine"
Når jeg så klikker på OK, får jeg at vide at jeg allerede har den nyeste version eller også får jeg en anden fejlmeddelelse
Hvad gør jeg?

-------------
Mikael Simpson

Skrevet af: Jakabov
Skrevet den: 16-December-2014 kl. 15:18
Brug nu bare Chrome! Tro mig, du bliver glad for den. 

IE er so last year... Tongue

Skrevet af: 0leDK
Skrevet den: 16-December-2014 kl. 15:45
Kan du evt. lave et billed så vi kan se? Nu har jeg prøvet med IE10 og IE 11 både med google og bing som søgemaskine. Jeg får ikke den besked.

Skrevet af: Roland
Skrevet den: 17-December-2014 kl. 15:25
Oprindeligt skrevet af Jakabov Jakabov skrev:

Brug nu bare Chrome! Tro mig, du bliver glad for den. 

IE er so last year... Tongue
Sikke dog en gang vås ! IE er mindst lige så god og hurtig som Chrome, snarere bedre og hurtigere. Chrome er efterhånden blevet for omfangsrig pga. google's features/apps - der hele tiden samkøres i et imo. sløvende net af links og henvisninger til hinanden. Hvilket imo. faktisk gør Chrome langsommere om at loade siderne. Bl.a. fordi der lige skal tjekkes om der er samhørighed med Googles mange forskellige apps.
Da jeg brugte Chrome kørte der utroligt mange flere tjenester og processer i baggrunden ift. når jeg bruger IE11. Som altid virker hurtig og stabil
Derfor har jeg fjernet Chrome på mine pc'er, det samme er sket på min tablet og mobilos. På dem var oplevelsen med Chrome endnu værre.
Trist for i starten, hvor de ikke havde alt det der skulle samkøres. Der var der fut i deres browser. Men det er der sgutte nu om dage !

Til topic: Jeg får den ikke lige for tiden, men er stødt på den en sjælden gang i mellem, inden for det sidste halve år. Jeg slog det hen med, at det nok bare er en af de forunderlige og ulogiske ting der sker en gang imellem. Smile

-------------
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks

Skrevet af: Jakabov
Skrevet den: 17-December-2014 kl. 16:10
Jamen sikke dog en gang vås ligeover! :-) 

Ved ikke lige hvad du har haft sat til men i min verden er der ikke en browser der fungerer bedre og er hurtigere end Chrome. Heller ikke uden grund at de pt har en markedsandel på knap 60%, et tal der er stigende. IE har tilgengæld en andel på knap 20% og det tal er faldende. 

Der kan læses mere bl.a. her; 

http://www.digitaltrends.com/computing/the-best-browser-internet-explorer-vs-chrome-vs-firefox-vs-safari/ - http://www.digitaltrends.com/computing/the-best-browser-internet-explorer-vs-chrome-vs-firefox-vs-safari/

Skrevet af: Roland
Skrevet den: 17-December-2014 kl. 17:13

Ved ikke lige hvad du har haft sat til men i min verden er der ikke en browser der fungerer bedre og er hurtigere end Chrome. Heller ikke uden grund at de pt har en markedsandel på knap 60%, et tal der er stigende. IE har tilgengæld en andel på knap 20% og det tal er faldende. 

http://www.digitaltrends.com/computing/the-best-browser-internet-explorer-vs-chrome-vs-firefox-vs-safari/ - http://www.digitaltrends.com/computing/the-best-browser-internet-explorer-vs-chrome-vs-firefox-vs-safari/
Tja - ud fra det der beskrives i dit link, så ja - Chrome er blevet populær, men ifølge deres test - "IE11 out-performs Chrome i overall processing speed".
Populariteten skyldes bl.a. Googles frembrusning og trendet med deraf flg. malplacerede bemærkninger om at Chrome er hurtigst, hvilket jo ikke ligefrem er korrekt !
Men lev du bare videre i din trendverden !

I øvrigt - hvad med de voldsomt mange cachelagringer, som chrome konstant producerer, så de til sidst når op på ret så mange GB ?
Hvor er funktionen til, at man selv kan styre dette automatisk ?
Nope - den findes stadig ikke, selv om mange har forespurgt Google om en løsning - i flere år !
Eneste måde at løse det på er, at tømme cachen manuelt hver dag, for ellers vil den voksen jævnt voldsomt. Det er imo ikke i orden, for en browser nogle kalder den bedste.

Og lige til sidst ift. til den artikel du linker til. Her er hvad der skrives i den første sætning:
"The era when Google Chrome was head and shoulders above the competition has ended." 

-------------
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks

Skrevet af: bruger udmeldt 27
Skrevet den: 17-December-2014 kl. 17:44

Jeg brugte chrome som stanard indtil for ca 3 mdr siden pga konstante fejl, blev langsom og mange youtube videoer kunne slet ikke afspilles. (Sort skærm og evig load)

Bruger idag firefox som jeg synes er bedre/hurtigere end chrome og med langt mindre fejl

(Chrome er afinstallere og installeret flere gange med samme resultat) Wink

Det eneste jeg savner er den direkte oversættelse

Skrevet af: bruger udmeldt 23
Skrevet den: 17-December-2014 kl. 18:04
Oprindeligt skrevet af Roland Roland skrev:

Tja - ud fra det der beskrives i dit link, så ja - Chrome er blevet populær, men ifølge deres test - "IE11 out-performs Chrome i overall processing speed".
Populariteten skyldes bl.a. Googles frembrusning og trendet med deraf flg. malplacerede bemærkninger om at Chrome er hurtigst, hvilket jo ikke ligefrem er korrekt !
Men lev du bare videre i din trendverden !

I øvrigt - hvad med de voldsomt mange cachelagringer, som chrome konstant producerer, så de til sidst når op på ret så mange GB ?
Hvor er funktionen til, at man selv kan styre dette automatisk ?
Nope - den findes stadig ikke, selv om mange har forespurgt Google om en løsning - i flere år !
Eneste måde at løse det på er, at tømme cachen manuelt hver dag, for ellers vil den voksen jævnt voldsomt. Det er imo ikke i orden, for en browser nogle kalder den bedste.

Og lige til sidst ift. til den artikel du linker til. Her er hvad der skrives i den første sætning:
"The era when Google Chrome was head and shoulders above the competition has ended." 

Så er det derfor, den nogle gange er noget sløv til at tilgå enkelte sider... Der skal nogle gang en ordentlig tur med CCleaner til, for at den virker!

Men ellers kører Chrome for mig, mere stabil end IE, som lige pludselig uden varsel lukker ned, eller låser fast.

Print side | Luk vindue