Print side | Luk vindue

Forskel på placering af youseekort tv/recorder?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=136602
Udskrevet den: 19-Februar-2025 kl. 07:41

Emne: Forskel på placering af youseekort tv/recorder?
Skrevet af: JLee
Emne: Forskel på placering af youseekort tv/recorder?
Skrevet den: 28-November-2014 kl. 20:29
Hej!

Min antenneforening har åbenbart opsagt deres aftale med Yousee, og jeg går derfor fra "tvungen" fuldpakke til mellempakke med bland selv + 3 ekstrakanaler (besparelse på 50 kr/mdr) fra starten af december.

Jeg har kun ét tv, men adskillige recordere tilsluttet og har kun brug for at se tv i stuen.

Jeg har købt et CI modul fra Yousee, men det kan ikke sluttes til mit tv (Samsung), da jeg mangler en form for adapter. Modulet kan ellers fint sættes i den recorder, jeg til daglig bruger for som "fordeler" af mit antennesignal, og min anden recorder, som får signal gennem den første, kan fint optage to kanaler, samtidig med, at jeg optager to andre kanaler på den første recorder (begge Pana). Jeg er klar over, at der er forskel på fuldpakke og tv med bland selv, men kan det ikke være ligemeget, hvor signalet kommer fra, sålænge den modtagende enhed har et kort indsat?

Gutten i kundeservice sagde, at jeg kun vil kunne se én kanal, hvis jeg putter mit kort i en af recorderne, mens jeg vil kunne udnytte alle mine recorderes i alt 4 tunere, hvis jeg sætter kortet i tv'et. Er der nogen, der kan forklare mig, hvordan det kan være? Jeg har prøvet at researche selv, men er ikke god til "tv-fagsprog", så jeg vil sætte stor pris på, hvis nogen vil forklare mig forskellen.

På forhånd tak!

-------------
Samsung UE40ES7005XXE
Panasonic DMR-BCT820 DIGA
Panasonic DMR-EH770 DIGA
Panasonic DMR-EH63
Samsung SMT-H3126

Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 28-November-2014 kl. 21:03

Når man har kanaler der er kryptere de, så skal man jo for at kunne se dem have et Ca + et kort i de enheder der modtager signalet, så for at kunne optage skal de være i Recorderen, og for at kunne se dem på TVet uden at skulle bruge Recorderen, sø skal der jo også være modul og kort i TVet.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 28-November-2014 kl. 21:05
Tak for svar.

Jeg er helt med på, at der skal bruges et kort for at modtage de kodede kanaler, men jeg forstår bare ikke, hvorfor der er forskel på, om signalet går gennem tv'et til recorderen eller omvendt.

Jeg har antennesignalet sluttet til recorder 1, der viderefører signalet til recorder 2 og tv. Med denne opstilling kan jeg optage 4 forskellige kanaler og samtidig se en 5. på tv'et, hvis jeg vil.

Yousee-manden sagde, at jeg ville kunne gøre det samme, hvis kortet sættes i tv'et, og antennesignalet fordeles herfra til de to recordere, hvorimod jeg kun vil kunne optage samme kanal på de to recordere, hvis kortet sidder i en af dem fremfor tv'et. Det giver ingen mening for mig...

-------------
Samsung UE40ES7005XXE
Panasonic DMR-EH770 DIGA
Panasonic DMR-EH63
Samsung SMT-H3126

Skrevet den: 28-November-2014 kl. 21:19
Under min research er jeg stødt på flere fora, hvor folk tager for givet, at sådan en adapter fulgte med tv'et. Det gjorde den ikke med mit - til gengæld har jeg to par 3D briller, som jo ikke er meget værd, hvis der ikke kan ses tv.... Hvor køber man sådan en? Overvejer kraftigt at droppe hele cirkusset og bare tilmelde mig en fuldpakke, der ikke kræver andet end et antennekabel...

-------------
Samsung UE40ES7005XXE
Panasonic DMR-EH770 DIGA
Panasonic DMR-EH63
Samsung SMT-H3126

Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 28-November-2014 kl. 21:24
Oprindeligt skrevet af JLee JLee skrev:

Jeg er helt med på, at der skal bruges et kort for at modtage de kodede kanaler, men jeg forstår bare ikke, hvorfor der er forskel på, om signalet går gennem tv'et til recorderen eller omvendt.

Jeg har antennesignalet sluttet til recorder 1, der viderefører signalet til recorder 2 og tv. Med denne opstilling kan jeg optage 4 forskellige kanaler og samtidig se en 5. på tv'et, hvis jeg vil.

Yousee-manden sagde, at jeg ville kunne gøre det samme, hvis kortet sættes i tv'et, og antennesignalet fordeles herfra til de to recordere, hvorimod jeg kun vil kunne optage samme kanal på de to recordere, hvis kortet sidder i en af dem fremfor tv'et. Det giver ingen mening for mig...
Yousee-manden vrøvler.  LOL
Med et kort+CA modul kan du se eller optage een krypteret kanal, hvis det sidder i en recorder. Hvis det sidder i TV kan du se en krypteret kanal, og evt. optage på TV's PVR recorder hvis sådan findes i TV.

De øvrige recordere/TV uden kort kan optage kanaler fra Grundpakke, og ikke andet, uanset rækkefølge af antennesignalfordeling.
Med Bland Selv bliver der indsat filter for Grundpakke, så det kun er de 25 kanaler heri der kan ses/optages uden kort+CA modul, alle andre kanaler i Mellempakke + ekstrakanaler kræver kort+CA modul (din Samsung SMT-H3126 har indbygget CA modul).
Så du kan hurtigt få brug for ekstra kort+evt. CA moduler med Bland Selv:
http://yousee.dk/Tv/Tv_med_Bland_Selv.aspx?icid=tvsplitside_1knap-tv-med-bstv_u47_2014 - http://yousee.dk/Tv/Tv_med_Bland_Selv.aspx?icid=tvsplitside_1knap-tv-med-bstv_u47_2014

Mvh. JørgenT

Skrevet den: 28-November-2014 kl. 21:27

Holder en til Ca modulet leveres med TVet, det er der ingen tvivl om, den ligger i den skum beskyttelse der er om TVet i kassen, så den har du sikkert smidt ud sammen med indpakningen, så du må købe en ny hos forhandleren.
Brillerne bruges jo når der ses BD eller andet 3D indhold fra extern kilde, der udsendes jo ikke nogle på TV.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 28-November-2014 kl. 21:52
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Yousee-manden vrøvler.  LOL
Med et kort+CA modul kan du se eller optage een krypteret kanal, hvis det sidder i en recorder. Hvis det sidder i TV kan du se en krypteret kanal, og evt. optage på TV's PVR recorder hvis sådan findes i TV.

De øvrige recordere/TV uden kort kan optage kanaler fra Grundpakke, og ikke andet, uanset rækkefølge af antennesignalfordeling.
Med Bland Selv bliver der indsat filter for Grundpakke, så det kun er de 25 kanaler heri der kan ses/optages uden kort+CA modul, alle andre kanaler i Mellempakke + ekstrakanaler kræver kort+CA modul (din Samsung SMT-H3126 har indbygget CA modul).
Så du kan hurtigt få brug for ekstra kort+evt. CA moduler med Bland Selv:
http://yousee.dk/Tv/Tv_med_Bland_Selv.aspx?icid=tvsplitside_1knap-tv-med-bstv_u47_2014 - http://yousee.dk/Tv/Tv_med_Bland_Selv.aspx?icid=tvsplitside_1knap-tv-med-bstv_u47_2014

Mvh. JørgenT

Tak for oplysninger - det må jeg vist lige ringe til dem og spørge om på mandag! Ikke super kundeservice at få folk til at bruge tid på at prioritere kanaler til bland selv og penge på kortlæser, når man bare kunne have nøjedes med fuldpakken. Men jeg kan vel nå at fortryde, og er det så ikke rigtigt, at hvis jeg har fuldpakken, så er der ingen begrænsning (udover evt. forringelse af signal) på, hvor mange af mine tunere, der kan udnyttes på samme tid?

-------------
Samsung UE40ES7005XXE
Panasonic DMR-EH770 DIGA
Panasonic DMR-EH63
Samsung SMT-H3126

Skrevet den: 28-November-2014 kl. 21:59
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Holder en til Ca modulet leveres med TVet, det er der ingen tvivl om, den ligger i den skum beskyttelse der er om TVet i kassen, så den har du sikkert smidt ud sammen med indpakningen, så du må købe en ny hos forhandleren.
Brillerne bruges jo når der ses BD eller andet 3D indhold fra extern kilde, der udsendes jo ikke nogle på TV.

My bad! Jeg er heldigvis typen, der gemmer AL indpakning, og ved tur til kælderen sås ganske rigtigt, at der gemte sig et lille stykke undseligt sort plastic i kassens mørkeste krog. Desværre ubrugeligt, har jeg jo nu fundet ud af, men så har jeg den da og kommer ikke til at gå ned på udstyr - eller noget.

Men tv'et har også indbygget en form for 3D-funktion (meget forstyrrende, når man ved et uheld kommer til at slå den til!), og brillerne er noget med "active"-et-eller-andet. Jeg troede, de var til at se tv med den funktion. Der kan man bare se....

-------------
Samsung UE40ES7005XXE
Panasonic DMR-EH770 DIGA
Panasonic DMR-EH63
Samsung SMT-H3126

Skrevet den: 28-November-2014 kl. 22:01

Fuldpakken er penge totalt ud af vinduet, der betales for en røvfuld kanaler der aldrig ses, går ALDRIG tilbage igen, ALT for dyrt, betaler gerne for det der ses, men vil under ingen omstændigheder betale for hvad der ikke ses.
Optager meget ofte 2 ting samtidig og så kan der ses endnu en kanal på TVet, sker dog sjældent, langt det meste der ses er optagelser, og så samtidig med at der optages yderligere udsendelser.

-------------

Skrevet den: 28-November-2014 kl. 22:08
Oprindeligt skrevet af JLee.<br><br>Men tv'et har også indbygget en form for 3D-funktion (meget forstyrrende, når man ved et uheld kommer til at slå den til!), og brillerne er noget med active-et-eller-andet. Jeg troede, de var til at se tv med den funktion. Der kan man bare se.... <br>[/QUOTE JLee.

Men tv'et har også indbygget en form for 3D-funktion (meget forstyrrende, når man ved et uheld kommer til at slå den til!), og brillerne er noget med active-et-eller-andet. Jeg troede, de var til at se tv med den funktion. Der kan man bare se....
[/QUOTE skrev:

Kunstig 3D er intet værd bruger det aldrig, det kan narurligvis også anvendes fra externe enheder.

Kunstig 3D er intet værd bruger det aldrig, det kan narurligvis også anvendes fra externe enheder.

-------------

Skrevet den: 28-November-2014 kl. 22:41

Fuldpakken er penge totalt ud af vinduet, der betales for en røvfuld kanaler der aldrig ses, går ALDRIG tilbage igen, ALT for dyrt, betaler gerne for det der ses, men vil under ingen omstændigheder betale for hvad der ikke ses.
Optager meget ofte 2 ting samtidig og så kan der ses endnu en kanal på TVet, sker dog sjældent, langt det meste der ses er optagelser, og så samtidig med at der optages yderligere udsendelser.

Det er jo som man tager det. Jeg synes, det er penge ud ad vinduet at betale for kun at kunne bruge 1 tuner ad gangen, når man for en 50'er ekstra kan bruge alle sine 8-9 tunere samtidig (Ja, jeg har MANGE recordere! og er aldrig hjemme til at se tv "live"). Jeg ser stort set aldrig en eneste grundpakkekanal og har været nødt til at fravælge nogle af dem, jeg ellers ser fra fuldpakken, da jeg ikke gad betale for flere ekstrakanaler. Men sådan er det. De forstår at sammensætte pakkerne, så alle, der ser andet end dansk og svensk og eksempelvis gerne vil se sport, er nødt til at betale kassen. Fik jo ellers at vide, at jeg kunne spare penge på denne måde, men det betyder til gengæld, at jeg ikke kan optage mere end én kanal ad gangen - TOTAL NO-GO!

-------------
Samsung UE40ES7005XXE
Panasonic DMR-EH770 DIGA
Panasonic DMR-EH63
Samsung SMT-H3126

Skrevet den: 28-November-2014 kl. 22:42

Oprindeligt skrevet af JLee.<br><br>Men tv'et har også indbygget en form for 3D-funktion (meget forstyrrende, når man ved et uheld kommer til at slå den til!), og brillerne er noget med active-et-eller-andet. Jeg troede, de var til at se tv med den funktion. Der kan man bare se.... <br></td></tr></table>
<div><br></div><div>Kunstig 3D er intet værd bruger det aldrig, det kan narurligvis også anvendes fra externe enheder.</div>[/QUOTE JLee.

Men tv'et har også indbygget en form for 3D-funktion (meget forstyrrende, når man ved et uheld kommer til at slå den til!), og brillerne er noget med active-et-eller-andet. Jeg troede, de var til at se tv med den funktion. Der kan man bare se....

[/QUOTE skrev:

Tak for input - som det sikkert fremgår, har jeg heller aldrig brugt det, medmindre det var et fejltryk på remoten.

Tak for input - som det sikkert fremgår, har jeg heller aldrig brugt det, medmindre det var et fejltryk på remoten.

-------------
Samsung UE40ES7005XXE
Panasonic DMR-EH770 DIGA
Panasonic DMR-EH63
Samsung SMT-H3126

Skrevet den: 28-November-2014 kl. 22:51

Der kan da optages alt det der ønskes, uanset om man har fuldpakke eller grundpakke med extra kanaler, man skal bare have kort i de enheder der bruges til at optage med, så det er vrøvl at der kun kan bruges en af gangen. Jeg bruger som skrevet ofte at optage 2 ting på samme tid, både med og uden kort.

-------------

Skrevet den: 28-November-2014 kl. 23:13

Der kan da optages alt det der ønskes, uanset om man har fuldpakke eller grundpakke med extra kanaler, man skal bare have kort i de enheder der bruges til at optage med, så det er vrøvl at der kun kan bruges en af gangen. Jeg bruger som skrevet ofte at optage 2 ting på samme tid, både med og uden kort.

Det er meget muligt, at jeg har misforstået, men jeg har opfattet det, JørgenT skrev, som om, der kun kan bruges én tuner pr. kort ad gangen?

Som sagt har jeg ingen interesse i grundpakkekanalerne, så som jeg har forstået det, skal jeg bruge et kort for hver kanal, jeg ønsker at benytte samtidig. Jeg bruger at optage 4 udsendelser samtidig næsten dagligt, da der er overlap mellem mine yndlingsprogrammer. Dermed skal jeg anskaffe op til 8 kort + 8 kortlæsere for at kunne optage og se tv på alle enheders tunere samtidig, hvilket er sket flere gange, når jeg har været væk med arbejdet i længere tid. Det er 3960,- for at spare 50,- om måneden. Det er selvfølgelig tjent ind om 79 måneder, men hvem ved om der ikke er fundet en anden løsning til den tid...

Men bortset fra det, er jeg da slet ikke uenig i, at det er sygt irriterende at betale hundredevis af kroner hver måned for en masse kanaler, man end ikke har kodet ind (på favoritlisten). Det kunne være super, hvis det var "ægte" bland selv, hvor man kunne blande 25, hhv. 35 og 60 kanaler for den pris, de enkelte pakker koster -  uden kort. Tænk engang....

-------------
Samsung UE40ES7005XXE
Panasonic DMR-EH770 DIGA
Panasonic DMR-EH63
Samsung SMT-H3126

Skrevet den: 28-November-2014 kl. 23:24

Det må være nogle dyre CA moduler hvis de skal koste så meget, og om det er muligt at få så mange kort tvivler jeg på, det er noget ud over det normale. Ja et kort kan kun klare en kanal.

-------------

Skrevet den: 28-November-2014 kl. 23:30

Det må være nogle dyre CA moduler hvis de skal koste så meget, og om det er muligt at få så mange kort tvivler jeg på, det er noget ud over det normale. Ja et kort kan kun klare en kanal.

De koster 395/stk, og det kan da sagtens være, at de kan fås billigere på tilbud online (har kun kunnet finde dem til ned til 349 pt.), MEN yousee nægter at yde support, hvis jeg skulle få problemer, og kortlæseren ikke er købt gennem dem - selvom det er nøjagtig samme model.

Men glad for, at det er lykkedes mig at lære noget om brugen af tvkort. Mange tak for jeres forklaringer!

-------------
Samsung UE40ES7005XXE
Panasonic DMR-EH770 DIGA
Panasonic DMR-EH63
Samsung SMT-H3126

Skrevet den: 28-November-2014 kl. 23:39

Du skriver at du har Panasonic Recordere, så behøves der ikke så mange moduler, der kan optages uden kort, men det skal bruges når der afspilles.

-------------

Skrevet den: 28-November-2014 kl. 23:57

Du skriver at du har Panasonic Recordere, så behøves der ikke så mange moduler, der kan optages uden kort, men det skal bruges når der afspilles.

Aha! Jeg har godt læst noget om at optage kodet og dekode under afspilning...

Men her kommer min mangel på viden endnu engang til udtryk: Er det ligegyldigt, om optagelsen er foretaget på recorderens ene eller anden tuner? Jeg har kun kigget på min nyeste recorder, hvor der er 2 CAM slots. Skal man så flytte modulet mellem de to afhængig af, om udsendelsen er optaget via "tuner 1" eller "tuner 2"?

Gør det nogen forskel, om man afspiller fra USB-HD? KAN der overhovedet overføres en kodet optagelse til HD? Eller kan man evt. dekode optagelsen "permanent" før overførsel til USB-HD, så den kan afspilles derfra uden kort?

I sagens natur ser jeg kun én optagelse ad gangen, så jeg ville måske kunne nøjes med at have kortet siddende i tv'et og så sætte det i den relevante recorder, når jeg ville se en optagelse? Det ville jo tegne et helt andet billede...

-------------
Samsung UE40ES7005XXE
Panasonic DMR-EH770 DIGA
Panasonic DMR-EH63
Samsung SMT-H3126

Skrevet den: 29-November-2014 kl. 00:02

Når der er optaget uden kort, så er jeg ganske sikker på, at det hele tiden skal anvendes for at se optagelsen. Den forbliver krypteret når først den er optaget.

-------------

Skrevet den: 29-November-2014 kl. 00:10
I see... men stadig fint til f.eks. sport eller andet, man alligevel ikke gemmer. Men optagelser, som man planlægger at brænde på DVD, vil så skulle optages med kort, om jeg har forstået? Og de vil så "opføre sig" nøjagtig som dem, jeg har optaget via antenne/fuldpakke hidtil, når jeg skal overføre/brænde?

Men kunne du komme med et bud på det med at overføre og afspille fra ekstern HD? Jeg bruger tit det med at overføre én optagelse, mens jeg ser en anden. Hvis jeg kunne overføre en kodet optagelse og så dekode ved afspilning fra HD, ville det være supersmart!

Kan du evt. sige noget om, om en kodet optagelse fylder mere eller mindre på HD'en?

-------------
Samsung UE40ES7005XXE
Panasonic DMR-EH770 DIGA
Panasonic DMR-EH63
Samsung SMT-H3126

Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 29-November-2014 kl. 09:13

men det betyder til gengæld, at jeg ikke kan optage mere end én kanal ad gangen

Panasonics nyere digitale recordere til DVB-C kan optage krypterede programmer i lige så stor stil som ikke-krypterede. De dekrypteres så efterfølgende, når kortet er "ledigt".

Dvs. på én recorder (med kort) kan du optage op til tre programmer samtidigt (på BCT-940, to på andre modeller), der alle kan være fra krypterede kanaler. Det ene af dem dekrypteres "on the fly", mens de to andre optages i krypteret udgave, og kan så efterfølgende dekrypteres, enten under afspilning (hvis ikke kortet bruges på det pågældende tidspunkt), eller "i baggrunden", når recorderen ikke bruges til andet, og kortet er ledigt.

Men du skal så have CA-modul + kort i hver enkelt recorder, der skal kunne optage/afspille krypterede kanaler, og et i dit TV, hvis du også vil kunne se krypterede kanaler uden brug af en recorder (eller hvis alle dine recordere er ved at optage ting, der er krypterede, og derfor bruger deres kort).

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver

Skrevet den: 29-November-2014 kl. 19:33
Hej Heartware, tak for input.

Forstår jeg det korrekt, at jeg ikke behøver mere end ét kort pr. ikke-Panarecorder? Så kan jeg optage krypteret på begge og så dekryptere eksempelvis recorder 1 om natten, hvorefter jeg kan sætte kortet over i recorder 2, mens jeg ser de nu dekrypterede optagelser på recorder 1?

-------------
Samsung UE40ES7005XXE
Panasonic DMR-EH770 DIGA
Panasonic DMR-EH63
Samsung SMT-H3126

Skrevet den: 29-November-2014 kl. 23:40
Jeg har ikke afprøvet det sådan, men umiddelbart burde det kunne fungere på den måde...

Jeg ved dog ikke, om Panasonic kan optage krypterede kanaler, hvis der slet ikke er et kort i maskinen, og så efterfølgende dekryptere den med et kort taget fra en anden maskine, eller om der skal være et kort til stede før den optager krypterede kanaler.

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
PopCorn Hour A-500
Yamaha RX-V771 Receiver

Skrevet den: 30-November-2014 kl. 00:07
Hvor mange recordere og kort har du? Har du mulighed for at afprøve det? Hvis det kan fungere sådan, vil jeg klart beholde min blandselv løsning, men hvis ikke, vil jeg nok bare skifte op til fuldpakken. På trods af, at den består af 75% kanaler, jeg ikke kommer til at bruge...

-------------
Samsung UE40ES7005XXE
Panasonic DMR-EH770 DIGA
Panasonic DMR-EH63
Samsung SMT-H3126

Skrevet den: 30-November-2014 kl. 00:27
Jeg har desværre ikke muligheden for at afprøve det...

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
PopCorn Hour A-500
Yamaha RX-V771 Receiver

Skrevet af: Roland
Skrevet den: 30-November-2014 kl. 02:07

Lige en smule offtopic: - hvis du ikke har tid til at se live tv, hvo'n for du så tid til, at se alt det du optager på alle dine maskiner. 

Til topic: Jeg må dig være svar skyldig vedr. hvor mange kort og moduler der skal bruges til dit tv og din maskinpark af optagere.
Men i fht. Bland selv og de krypterede kanaler og optagelser, så har jeg til mit Pana tv med twin-tuner - måttet anskaffe mig 2 moduler + 2 kort - for at kunne se en krypteret kanal og samtidig optage en af de andre krypterede kanaler. Det havde de ikke rigtigt skrevet noget om, da jeg tilmeldte mig Bland Selv pakken (Fuld). Men blev så det klogere og ca. en lille tusse fattigere.
Hvordan det forholder sig med en optager med kort i inden tv'et får signalet, vil jeg ikke gøre mig klog på. Ej heller hvo'n det virker med andre tilsluttede optagere.
Men håber du finder en løsning.

-------------
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks

Skrevet den: 30-November-2014 kl. 02:18
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Jeg har desværre ikke muligheden for at afprøve det...

Ok, det var ærgerligt - måske en anden læser af denne tråd kan?

-------------
Samsung UE40ES7005XXE
Panasonic DMR-EH770 DIGA
Panasonic DMR-EH63
Samsung SMT-H3126

Skrevet den: 30-November-2014 kl. 02:20
Oprindeligt skrevet af Roland Roland skrev:

Lige en smule offtopic: - hvis du ikke har tid til at se live tv, hvo'n for du så tid til, at se alt det du optager på alle dine maskiner. 

Bare fordi, man ikke har tid til at se alting live (fordi man er på arbejde, til træning eller ude at spille kamp/lave statistik på andre kampe), kan man vel godt have tid til at se tv, når man endelig er hjemme. Og så er der jo hele natten, når man lider af søvnløshed Dead

-------------
Samsung UE40ES7005XXE
Panasonic DMR-EH770 DIGA
Panasonic DMR-EH63
Samsung SMT-H3126

Skrevet den: 30-November-2014 kl. 02:26
Oprindeligt skrevet af Roland Roland skrev:

Til topic: Jeg må dig være svar skyldig vedr. hvor mange kort og moduler der skal bruges til dit tv og din maskinpark af optagere.
Men i fht. Bland selv og de krypterede kanaler og optagelser, så har jeg til mit Pana tv med twin-tuner - måttet anskaffe mig 2 moduler + 2 kort - for at kunne se en krypteret kanal og samtidig optage en af de andre krypterede kanaler. Det havde de ikke rigtigt skrevet noget om, da jeg tilmeldte mig Bland Selv pakken (Fuld). Men blev så det klogere og ca. en lille tusse fattigere.
Hvordan det forholder sig med en optager med kort i inden tv'et får signalet, vil jeg ikke gøre mig klog på. Ej heller hvo'n det virker med andre tilsluttede optagere.
Men håber du finder en løsning.

Nej, men måske ved de det ikke i kundeservice - eller rettere salgsafdelingen? Jeg fik jo at vide, at jeg blot skulle have ét kort i mit tv, og så ville jeg kunne tilslutte alle de recordere, jeg ville, og optage forskellige kanaler på hver enkelt tuner. Det er tydeligvis ikke tilfældet!

Men du lyder som om, du har prøvet at optage og afspille krypterede kanaler uden kort? Og det virkede ikke, selvom du abonnerede på de pågældende kanaler og havde adgang til dem via dit kort?

Kunne du evt. overtales til at optage to vilkårlige programmer på en recorder uden kort indsat og så se, om der kan afspilles efterfølgende efter indsættelse af kort? Og måske samme eksperiment med kun ét kort indsat i recorderen?

Og tak - det tyder mere og mere på en standard fuldpakke, desværre....

-------------
Samsung UE40ES7005XXE
Panasonic DMR-EH770 DIGA
Panasonic DMR-EH63
Samsung SMT-H3126

Skrevet den: 30-November-2014 kl. 09:57

Tror du gør det til et større problem end det nok er.

-------------

Print side | Luk vindue