Print side | Luk vindue

Samsung Smart HUB kvalitet?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: LED TV - LCD TV
Forumbeskrivelse: Forum for LED TV - LCD TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=136667
Udskrevet den: 27-Maj-2025 kl. 20:48


Emne: Samsung Smart HUB kvalitet?
Skrevet af: oo27
Emne: Samsung Smart HUB kvalitet?
Skrevet den: 01-December-2014 kl. 23:28
Har et F9005 og oplever en noget dårligere kvalitet på både HBO og Netflix når jeg afspiller film/serier igennem apps i Samsung SMART hub i forhold til hvis jeg streamer film/serier direkte gennem en browser på min tilkoblede Mac Mini.

Kvaliteten i fx netflix er via TV app markant dårligere med fx crushed black selvom info siger jeg afvikler den i 1080.

Noget bud? 

Det er mere bekvemt gennem app end via Mac Mini


-------------
LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200



Svar:
Skrevet af: Bladerunner
Skrevet den: 02-December-2014 kl. 08:48
Lige netop Netflix står pivskarpt og flot gennem app'en på mit 7505.

Viaplay og HBO er langt fra optimalt men jeg ved ikke om problemet ligger i App'en eller andre steder.
Tror bare disse kræver en højere download hastighed end jeg har for at være gode....


Skrevet af: oo27
Skrevet den: 02-December-2014 kl. 09:14
Underligt.

Jeg har en kablet forbindelse med gigabit mellem router og TV og 60/60 fiber fra Waoo - så ikke forbindelsen der burde være noget galt med.


-------------
LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200


Skrevet af: O'Riley
Skrevet den: 02-December-2014 kl. 10:06
netflix står også super skarpt på mit h8005, viaplay synes jeg ikke er helt optimalt.


Skrevet af: cccd
Skrevet den: 02-December-2014 kl. 15:26
Har en 7505 og bruger Netflix !

Netflix køre super , også i 4K  via app  Big smile

Men Viaplay via app, kørte af røven til og er afmeldt Ouch

Bruger en 40/5 med netstik i TV !


-------------





Skrevet af: len61
Skrevet den: 02-December-2014 kl. 23:41
Kører Trådløst 300.N uden problemer på F7005 (ved ikke om det osse kan køre på 5.ghz nettet i så fald skulle den køre 600.N) . Trådet tv, kører 100.mbit ,og det laver "knuder" på Netflix, når jeg kører trådet.

-------------
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's


Skrevet af: Flarup
Skrevet den: 03-December-2014 kl. 06:50
jeg har en bror som har 8005 modellen fra 2012 og en kammerat som har en enden model, som jeg ikke lige husker, der er billed kvaliteten heller ikke god, specielt ved animerede film synes jeg man kan se crush i det sorte. har sammenlignet med deres atv2 netflix som her er i super kvalitet.
går selv og oververjer et Samsung næste gang, mere præcis et 7505 i 65, så håber der er en løsning


-------------
Med Venlig Hilsen
Flarup


Skrevet af: JordanDK
Skrevet den: 03-December-2014 kl. 09:53
Når i starter en film / serie op i selve Netflix app husket lave alle de gode indstillinger igen? Indstilllingerne skal igen laves når man starter noget op i HBO Nordic app.

Det er billede indstilllingerne vi snakker om fra menuen, sådan er det på vores to ES modeller.

-------------
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.


Skrevet af: oo27
Skrevet den: 03-December-2014 kl. 13:28
Er ikke bevidst om at man skal ændre i indstilinger for de enkelte apps.

Har "kalibreret" efter C-Net indstillinger i Film mode og de er ok, det er også dem den bruger jeg bruger app per default.

Hvis ikke i andre har problemer med crushed black, tyder det som en evt defekt i mit TV da det er meget tydligt i fx Arrow jeg så i aftes, crushed black i app og ikke antydningen af det samme på Mac´en


-------------
LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200


Skrevet af: JordanDK
Skrevet den: 03-December-2014 kl. 13:31
Har du kigget i dine billede indstillinger når app er startet op med en film, eller er det rent gæt?

Fandt selv ud af det ved et tilfælde, selv Plex app skulle jeg gøre det i.

-------------
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.


Skrevet af: oo27
Skrevet den: 03-December-2014 kl. 15:46
Jeps, lige tjekket - alle indstillinger er på plads som du skal være

-------------
LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 03-December-2014 kl. 16:07
Jeg har også en F9005. Alt kører og vises utrolig flot.
Prøv med din PC ellet tablet at gå ind på selve din netflixkonto. Her kan du ændre afsplilningsinstillinger. Min er sat på AUTO og jeg kører trådløst til en router med 30/30.
Prøv at ændre det og lad mig høre. Eller er det det du har tjekket?

Hvor stor en din internethastighed?

Det kan også være at din processor ikke er stor nok. Jeg bruger en evolution kit 2014

Hvad mener du med at kvaliteten er dårligere? Er det billedkvaliteten eller streamingkvaliteten? Hakker billedet fx?

-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 03-December-2014 kl. 18:20
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Jeg har også en F9005. Alt kører og vises utrolig flot.
Prøv med din PC ellet tablet at gå ind på selve din netflixkonto. Her kan du ændre afsplilningsinstillinger. Min er sat på AUTO og jeg kører trådløst til en router med 30/30. Netflix advarer med, at det giver problemer, hvis det er sat for højt. Så auto må være at foretrække.
Prøv at ændre det og lad mig høre. Eller er det det du har tjekket?

Hvor stor en din internethastighed?

Det kan også være at din processor ikke er stor nok. Jeg bruger en evolution kit 2014

Hvad mener du med at kvaliteten er dårligere? Er det billedkvaliteten eller streamingkvaliteten? Hakker billedet fx?


-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: oo27
Skrevet den: 04-December-2014 kl. 16:59
Som tidligere skrevet.

60/60 fiber fra Waoo fibernet
Std. evolution kit, så må være 2013

Kvaliteten er også som skrevet: "crushed black" i mørke scener. Har ikke noget hakken eller andet dårligt udover crushed black som jeg ikke har når jeg ser via Mac Mini


-------------
LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200


Skrevet af: DinoB
Skrevet den: 05-December-2014 kl. 09:45
Prøv med en nulstilling af hele tv'et.

Tjek først for software-update & derefter en nulstilling. Jeg kan ikke huske om "nulstillings pinkode" er 1234 eller 0000.

Lad tv'et stå i ca. 3-5 min. mens alle dine app's hentes automatisk ned.



Print side | Luk vindue