Print side | Luk vindue

Nyt lydkort?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=136751
Udskrevet den: 25-Februar-2025 kl. 17:53

Emne: Nyt lydkort?
Skrevet af: Akeeru
Emne: Nyt lydkort?
Skrevet den: 04-December-2014 kl. 21:04
Hej,

Jeg har fået sat en hjemmebio op, der kører med 4.1. Til formålet har jeg købt en Sony DN850 (receiver) og en BenQ W1070+ projektor. De to har problemer med at snakke sammen (handshake issues) og jeg er derfor nød til at koble projektoren direkte til min computer. Jeg forbinder min lyd fra computeren til receiveren med et optisk lydkabel (da mit grafikkort kun har en hdmi udgang)

Når jeg tester højttalerne via menuen i receiveren lyder alle højttalere som de skal. Afspiller jeg derimod lyd/video fra computeren kommer lyden fra surround højttalerne ud af front højttalerne. Surround højttalerne spiller det samme som der kommer ud af front højttalerne, bare i en laver lydstyrke. 

Jeg har prøvet diverse lydindstillingerne på computeren. Jeg er dog kun i stand til at vælge to kanals output, hvilket nok er mit problem. Jeg kan heller ikke få 5.1 (4.1) lyd igennem VLC. Lige nu bruger jeg onboard lydkort (ADI AD2000B). 

Mit spørgsmål er derfor om der er nogen der kan anbefale et lydkort til min situation?

Dette er mit første indlæg. Hvis jeg har glemt nogle oplysninger, så må i lige spørge.

Print side | Luk vindue