Televisions test af LG 65ec9700 4K OLED
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Nyheder, anmeldelser & omtaler
Forumbeskrivelse: Til nyheder, anmeldelser, omtaler (links også velkomne)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=136841
Udskrevet den: 03-Februar-2025 kl. 13:13
Emne: Televisions test af LG 65ec9700 4K OLED
Skrevet af: Hother
Emne: Televisions test af LG 65ec9700 4K OLED
Skrevet den: 08-December-2014 kl. 10:15
Meget spændende anmeldelse af nyt LG OLED 4K TV.:
http://televisions.reviewed.com/content/lg-65ec9700-4k-oled-tv-review.
Måske er vi på rette vej med OLED, men det er nu noget pebret i pris - endnu
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Svar:
Skrevet af: nitrotg
Skrevet den: 08-December-2014 kl. 12:01
Hvis man dog Bare havde pengene.. Helt klart fremtiden..
|
Skrevet af: Thomas Jensen
Skrevet den: 08-December-2014 kl. 12:47
Ja ja, lad os nu se om de ville være lige så begejstrede efter 1000-1500 timers brug.
Næh, man skulle have fremstillet high-end plasma-skærme uden 3D, så havde vi haft fremragende skærme uden den store risiko for image retention og burn-in. Men næh nej, lad os lefle for lavest mulige fællesnævner.
Gad vide om OLED ville lide lige så meget af burn-in, hvis de ikke var med 3D?
------------- AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
|
Skrevet den: 08-December-2014 kl. 13:07
Thomas Jensen skrev:
Ja ja, lad os nu se om de ville være lige så begejstrede efter 1000-1500 timers brug.
Næh, man skulle have fremstillet high-end plasma-skærme uden 3D, så havde vi haft fremragende skærme uden den store risiko for image retention og burn-in. Men næh nej, lad os lefle for lavest mulige fællesnævner.
Gad vide om OLED ville lide lige så meget af burn-in, hvis de ikke var med 3D? |
Hvis man ene og alene kun bekymre sig om billedet, så har du da sikkert ret - men, hvis man også bekymre sig lidt om sin el-regning med de altid stigende el-priser, så er jeg nu glad for at man stadig udvikler
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 08-December-2014 kl. 13:10
Strømregningen er da det mindste..........
Klaus
------------- Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk
|
Skrevet den: 08-December-2014 kl. 13:35
KlausDM skrev:
Strømregningen er da det mindste..........
Klaus
|
Ja måske for dig, men vi er altså nogen der lægger budgetter, og forsøger at nedbringe udgifterne hvor man kan.
I øvrigt vil jeg da langt hellere have et velfungerende OLED, end et plasma
|
Skrevet af: Steve Jones
Skrevet den: 08-December-2014 kl. 14:00
Hehe, det er altid godt at bruge 20k hvert 3 år for at spare 300 kroner el om året ;)
|
Skrevet den: 08-December-2014 kl. 14:18
Steve Jones skrev:
Hehe, det er altid godt at bruge 20k hvert 3 år for at spare 300 kroner el om året ;) |
Se, nu er du sikkert ikke klar over hvordan det forholder sig. Det ene er interesse og glæde for AV, det andet er udgifter.
Den første parameter har jeg selv indflydelse på, det andet parameter har jeg kun i nogen grad indflydelse på
|
Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 08-December-2014 kl. 16:27
Hother skrev:
Ja måske for dig, men vi er altså nogen der lægger budgetter, og forsøger at nedbringe udgifterne hvor man kan.
|
Skal du have et godt råd, så må det være at skære ned på køb af tv, det vil spare dig for titusindvis af kroner, eller sagt på en anden måde: strømregningen for et strømslugende plasma i mange år ud i fremtiden.
Det er fint at du interesserer dig for hifi og video, men at gemme det ind under en "strømbesparelse" er (undskyld mig) for plat en undskyldning.
Klaus
------------- Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk
|
Skrevet den: 08-December-2014 kl. 17:09
KlausDM skrev:
Hother skrev:
|
Skal du have et godt råd, så må det være at skære ned på køb af tv, det vil spare dig for titusindvis af kroner, eller sagt på en anden måde: strømregningen for et strømslugende plasma i mange år ud i fremtiden.
Det er fint at du interesserer dig for hifi og video, men at gemme det ind under en "strømbesparelse" er (undskyld mig) for plat en undskyldning.
Klaus |
Nu er det jo ikke sådan at jeg ikke ved hvad jeg gør. Men så prøver jeg at forklare mig på en den måde:
Når jeg køber et nyt TV får jeg noget for pengene, når jeg betaler min elregning, får jeg mindre og mindre for en stadig højere pris pga. af altid stigende afgifter - se det har jeg ikke lyst til at betale mere end højest nødvendigt for.
I øvrigt er mine køb af nyt grej ikke en plat undskyldning, men glæde over noget nyt og spændende At det nye grej så ofte bruger mindre effekt synes jeg er skønt. Faktisk har jeg i år sparet godt 10% på mit relle elforbrug - og overgangen til nye TV har sikkert også sin indflydelse her - og til næste år bliver besparelsen større - men lur mig om ikke udgiften i betalte penge bliver det samme
Og skal vi så ikke se om vi kan komme tilbage til emnet - anmeldelsen
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 08-December-2014 kl. 17:32
Hother, hvorfor #%£<$|<|%#$~>#% laver du ikke klikbare links!!!!!!???????
M.v.h.
|
Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 08-December-2014 kl. 17:38
Det bliver spændende på CES 2015, om OLED får sit helt store gennembrud, med modeller fra andre leverandøre, end LG. Samt at man kan håbe på, at LG kommer med nogle flere OLED skærme, der ikke er kurvede.
|
Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 08-December-2014 kl. 17:40
Det lyder godt nok spændende , men hvad med motion resolution? Og for fand.. det skal IKKE være buet MVH
------------- PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
Skrevet af: hansie
Skrevet den: 08-December-2014 kl. 17:41
Henrik B. skrev:
M.v.h. |
Dovenskab, uvilje ?
Der må være nogen der kan lære ham det.
|
Skrevet den: 08-December-2014 kl. 17:45
Henrik B. skrev:
M.v.h. |
Jamen du skal da også lave noget . At man har fjernet en facilitet her på siden, og som ellers virker på f.eks. Flatpanels, så kan man copy paste - eller lade være. Beklager
|
Skrevet den: 08-December-2014 kl. 17:57
John, du skal bare lave en kopi af dit link ind her også, så virker det:
|
Skrevet den: 08-December-2014 kl. 18:14
Hother skrev:
Henrik B. skrev:
M.v.h. |
...At man har fjernet en facilitet her på siden, og som ellers virker på f.eks. Flatpanels, så kan man copy paste - eller lade være. Beklager |
Man har ikke fjernet en fis...
M.v.h.
|
Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 08-December-2014 kl. 18:16
@KsKruger , ja men det gør det bare IKKE her....Jeg skal gøre det flere gange , og fjerne det der står ...http , så får jeg det til at virke. For år tilbage kunne man nemlig bare copy/paste link OG billeder , det virker ikke mere. MVH
------------- PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
Skrevet den: 08-December-2014 kl. 18:26
Hother - hvilken enhed giver dig problemer? Hér virker det både på Windows7, Windows Phone, Samsung Galaxy og en iPad....!!
M.v.h.
|
Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 08-December-2014 kl. 20:46
Uanset, - tak for linket Hother . Jeg synes så ikke ,at prisen er skræmmende set i lyset af ,hvad 55" udgaven kostede ,da den introduceredes . Som de fleste andre ærgrer jeg mig dog også over den buede trend .
------------- Samsung PS63C7705 Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm
|
Skrevet af: hansie
Skrevet den: 08-December-2014 kl. 21:50
Det er sikkert af nød de laver dem buede.
Knækker sikkert for nemt hvis de er flade når de bliver så tynde.
|
Skrevet den: 08-December-2014 kl. 22:15
hansie skrev:
Det er sikkert af nød de laver dem buede.
Knækker sikkert for nemt hvis de er flade når de bliver så tynde. |
Nu er det nævnte TV vist ikke helt så buet som visse andre. Og den gode ting her hos mig er faktisk (har regnet lidt på det), at jeg faktisk godt kan have plads til et 65 tommer i og med at det er lidt buet - sådan rent optisk - synsmæssigt
|
Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 09-December-2014 kl. 08:22
Lennon skrev:
Uanset, - tak for linket Hother . Jeg synes så ikke ,at prisen er skræmmende set i lyset af ,hvad 55" udgaven kostede ,da den introduceredes . Som de fleste andre ærgrer jeg mig dog også over den buede trend . | Jeg ville kunne leve med buen på en OLED. Det er værre på LCD. Da jeg havde 55" modellen hjemme, så var der dog nogle uhensigtsmæssigheder, som stammede fra buen idet der var kommet "buler" på selve panelet. Jeg tænker, at det er en sideeffekt ved at bue skærmen, som ikke ville have været så synlig hvis den var flad.
------------- FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
Skrevet af: lahan
Skrevet den: 09-December-2014 kl. 08:37
Hvorfor laver de buen, er den billigere at producere ?
|
Skrevet den: 09-December-2014 kl. 08:55
lahan skrev:
Hvorfor laver de buen, er den billigere at producere ? |
Som jeg ser det, så vil de ha at vi skifter vores skærme med nye. Hvert år kommer der nye "epokegørende" nyheder, som de mener at vi ikke kan leve foruden. Først kom smart tv, så 3D og de buede skærme og nu 4K.
|
Skrevet af: JesA
Skrevet den: 09-December-2014 kl. 09:52
kskruger skrev:
lahan skrev:
Hvorfor laver de buen, er den billigere at producere ? |
Som jeg ser det, så vil de ha at vi skifter vores skærme med nye. Hvert år kommer der nye "epokegørende" nyheder, som de mener at vi ikke kan leve foruden. Først kom smart tv, så 3D og de buede skærme og nu 4K. |
'kan i princippet sagtens følge dig. Men man bør måske skelne mellem de "gimmicks" som industrien mener er ting-man-bare-ikke-kan-leve-foruden, og så de ting som er en reel billedmæssig udvikling - hvorunder OLED og 4 K vel reelt tilhører (?)
|
Skrevet den: 09-December-2014 kl. 10:41
OLED og 4K falder i sidste kategori, ja. Buen, nej. Det er et gimmick man ikke kan slå fra!
|
Skrevet af: Thomas Jensen
Skrevet den: 09-December-2014 kl. 10:52
Jo, buen kan slåes fra på nogle TV'er. Det blev jo vist på sidste IFA eller CES...
------------- AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
|
Skrevet af: JesA
Skrevet den: 09-December-2014 kl. 10:54
Torben Rasmussen; Enig!.....Buen er en gimmick som ingen reelt ønsker (har brug for...)
Og netop buen er faktisk en gimmick som afstedkommer det stik modsatte resultat af hvad producenterne ønsker med "gimmicks"; at jeg IKKE køber et sådant! ( må dog sige, at selve buen ser relativ lille ud på det dette nye LG tv...)
|
Skrevet den: 09-December-2014 kl. 13:19
Thomas Jensen skrev:
Jo, buen kan slåes fra på nogle TV'er. Det blev jo vist på sidste IFA eller CES... | Ja, den er jeg med på. Men de TV kommer du ikke til at betale med noget under 100.000 DKK, så mon ikke de er lidt hypotetiske lige nu. Og skal vi ikke lige se et reelt modelnummer på LG's bevægelige TV, før vi tror på, at den rent faktisk kommmer i 2015?
|
|